Gå til innhold

Er det feil å være hvit i dagens samfunn?


Anbefalte innlegg

 

For å være helt ærlig så har USA skutt seg selv i foten med hele systemet sitt. Systemet er ikke ute etter å hjelpe folket sitt, men å tjene penger på dem, og da blir det lite empati til overs for de som virkelig kunne trengt det. Bare det at de har store innsamlingsaksjoner hele tiden for å mate de fattige burde være ett stort hint for at de trenger å bevege seg mer mot ett system som faktisk er interessert i å hjelpe befolkningen sin.

Mye lettere å gjøre i små homogene land med felles historier og kulturer og stort antall innvandrere

Folk kommer ikke til USA til å bli hjulpet. Usa er den mest individualistisk land i vesten.

 

I USA er det alle mann for seg selv, selvklart. Det var jo det jeg skrev. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

For å være helt ærlig så har USA skutt seg selv i foten med hele systemet sitt. Systemet er ikke ute etter å hjelpe folket sitt, men å tjene penger på dem, og da blir det lite empati til overs for de som virkelig kunne trengt det. Bare det at de har store innsamlingsaksjoner hele tiden for å mate de fattige burde være ett stort hint for at de trenger å bevege seg mer mot ett system som faktisk er interessert i å hjelpe befolkningen sin.

Mye lettere å gjøre i små homogene land med felles historier og kulturer og stort antall innvandrere

Folk kommer ikke til USA til å bli hjulpet. Usa er den mest individualistisk land i vesten.

 

I USA er det alle mann for seg selv, selvklart. Det var jo det jeg skrev. 

 

 

Merkelig at alle da drømmer om å komme seg til USA...

 

Drømmen til de fleste fattige...

 

USA er det ledende landet i de fleste sammenhenger,

 

så det er bar å svelge sitt Europeiske mindre verdighets kompleks..

Lenke til kommentar

Virker som folket i Usa vil ha systemet, for de støtter det med stemmene sine.

 

De kaller jo dette valget et folkeopprør. Folket vil ha tilbake makten. De hvite råder i Usa.

 

Tror hvite er blitt reddere de senere årene, og nå vil de ha sterkere hvitmannns-politikk.
Hvit maktelite tror jeg er de som trekker i trådene. De vil ha kontroll og holde svarte og minioriter nede

nok til ikke å true de hvites grep om systemet. 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Virker som folket i Usa vil ha systemet, for de støtter det med stemmene sine.

 

 

 

Og det forstår jeg godt..det var på høy tid...

 

Hollywood "presidentkandidaten" falt heldigvis igjennom...

 

Det Amerikanske folket er langt mer våkne en selvgode folk her på berget,

 

som tror blindt på eksperter og venstrevridde journalister...

Lenke til kommentar

Virker som folket i Usa vil ha systemet, for de støtter det med stemmene sine.

 

De kaller jo dette valget et folkeopprør. Folket vil ha tilbake makten. De hvite råder i Usa.

 

Tror hvite er blitt reddere de senere årene, og nå vil de ha sterkere hvitmannns-politikk.

Hvite tror jeg er de som trekker i trådene, maktelite. De vil ha kontroll og holde svarte og minioriter nede

nok til ikke å true de hvites grep om systemet. 

De stemte Trump fordi Hillary er en korrupt løgner. Når du har valget mellom pest og kolera så er det ikke så mye til valg for å være ærlig, men jeg er glad Hillary tapte, for det betyr at SJW's også tapte, så får vi håpe at alt dette hatet som er blitt skapt de siste årene for å skape splid mellom amerikanerne forsvinner snart. 

 

Edit: Det var veldig klart at Bernie ville vunnet mot Clinton hvis han fikk sjangsen, så han ble presset ut av kjøret av de faktiske bakmennene, så nei, jeg er ikke enig i at det virker som om amerikanerne har lyst på det samme systemet. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Vet ikke om noe  spesielt gale obamma gjor, men virket ikke som han gjorde så mye med at politiet skjøt så

mange svarte. bare prat.

Han hjalp heller ikke han stakkar nordmannen som fikk 7 år (tror jeg) i Arizona, bare for å kjørt feil i en enveisgate. Han er veldig syk.
Og selv ikke om Stoltenberg snakket personlig med han om saken.

Lenke til kommentar

Det er ikke det at jeg nødvendigvis er uenig. Obama ga oss store forhåpninger, og innfridde relativt lite. Men ærlig talt så er ikke det akkurat uhørt, spesielt ikke med en kongress proppet av republikanere som saboterer for deg og stenger ned regjeringen for å gjøre seg vanskelig.

 

Jeg tviler på at jeg kunne gjort det bedre selv, for å si det slik.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

Virker som folket i Usa vil ha systemet, for de støtter det med stemmene sine.

 

 

Og det forstår jeg godt..det var på høy tid...

 

Hollywood "presidentkandidaten" falt heldigvis igjennom...

 

Det Amerikanske folket er langt mer våkne en selvgode folk her på berget,

 

som tror blindt på eksperter og venstrevridde journalister...

Flertallet amerikanere støtter ikke Trump, men flertallet amerikanere støttet Obama 2 ganger!
Lenke til kommentar

Det er fordi det er ''mulighetenes land''. De har alle en drøm, den amerikanske drøm. Langt fra alle oppnår den dessverre.

 

Amerika burde fokusere mer på å hjelpe sine egne enn å være ''the land of opportunity'' - for det ''frie markedet'' har allerede vist at det feiler folket når det gjelder mest.

Skandinaviske amerikanere tjener mer penger enn skandinavere i snitt uten mer fattigdom. Det gjelder nesten alle etniske grupper, de greier seg bedre enn hvor de kom fra. Som du vet så greier ikke alle innvandrere like bra som innfødte, selv i Norge. Hadde Norge 40% ikke-hvite befolkning ville fattigdom og arbeidsløsheten øke kraftig.

 

Det gjør saklig sammenlignelser vanskelig.

Lenke til kommentar

Det er hverfall bra de greier seg bedre enn der de kom fra, men da skulle en jo tro de var såpass fornøyd at kriminalitet var utelukket.

 

At det er en korrelasjon mellom fattigdom og inntekt er sikkert riktig, men det gjør det ikke mindre galt og mindre egnet til å gi de overrepresenterte gruppene et olmt blikk. Det er tross alt noe man velger selv.

Det er et stort problem til å løse og ikke ser bort fra. Løser man fattigdom og rasisme, forsvinner kriminalitetet

Det betyr ikke at kriminalitet er ok eller at det ikke bør kritiseres. Det som er galt er å si at hovedårsaken til at en etnisk gruppe overrepresenteres er deres hudfarge. Hovedårsaken er fattigdom,

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Virker som folket i Usa vil ha systemet, for de støtter det med stemmene sine.

 

De kaller jo dette valget et folkeopprør. Folket vil ha tilbake makten. De hvite råder i Usa.

 

Tror hvite er blitt reddere de senere årene, og nå vil de ha sterkere hvitmannns-politikk.

Hvit maktelite tror jeg er de som trekker i trådene. De vil ha kontroll og holde svarte og minioriter nede

nok til ikke å true de hvites grep om systemet. 

 

Noen andre feberfantasier du vil dele med oss?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk sånn, at om en tid( husker ikke hvor lenge, men ikke veldig lenge) vil de hvite være i mindretall hvis utviklingen får fortsette likt i Usa.
Klart hvite blir urolige, det er nok sant. Det er mye kynisme, mafia og sånt som egentlig styrer i Usa. Manga av dem ville sikkert sett en annen republakaner enn Trump, men de støtter han nå såklart. 

At dette ble et valg mot svarte og fattige, er det vel neppe tvil om. Den rådende hvite herskerklassen i Usa sa at nok er nok. Vi hørte alle hvite storkarene ute i landet, som ville ha Trump, murer og sånt. De er blitt redde utviklingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...