Gå til innhold

Er det feil å være hvit i dagens samfunn?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

 

Hva er konsekvensene av disse folkets rasisme mot hvite menn? På hvilke måter hindrer det hvitemenns liv?

Har du fått hvite menn i rompen? Konsekvensene er sensur, riktighet offret for politisk mote, og intellektuell uærlighet. Ikke for "hvite menn", men for alle.

 

Kjæresten til Jan Thomas med rumpa i været : Kan Jan Thomas komme til utgang 2 , Jan Thomas til utgang 2......"utgangen" er i ferd med å stenge ! 

 

:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når ble det greit å være rasistisk dersom det ikke har konsekvenser? Jeg kan utmerket godt hive N-ordet mot ganske mange uten at det har konsekvenser for dem annet enn at de misliker det. Det er en underlig parameter å trekke inn. Selvsagt, om svært mange er rasistiske mot svært få har det større innvirkning enn om svært få er rasistiske mot svært mange, men det gjør ikke den enkeltes bidrag noe verre. En svart rasist er like ille som en hvit rasist, og i like stor grad en verkebyll for samfunnet.

jeg setter ikke likhetstegn mellom undertrykkelse og misfornøyelse. Jeg bryr meg mer når tenåringen banker på småbarn enn omvendt, selv om moralsk sett er det lite forskjell

 

Har jeg sagt du har satt likhetstegn? Det er dog en logisk konsekvens ved bare å tenke ensidig i slike saker.

 

Jeg syns man har liten respekt for minoriteter dersom disse sammenlignes med småbarn relativt til ungdommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje du skulle våkne opp litt – som du ser går dette utover folks arbeid. Professorer som blir protestert mot og krevd avsatt for å gjøre ingenting annet enn å være respektabel og åpen. Det er sykt.

En skulle tro det var litt mer oppegående folk som slapp inn på Yale enn disse sutrekoppene. Føltes mer ut som noe man kunne forventet på en norsk videregende :p dog, der ville man nok jekket seg etter klagene.

Lenke til kommentar

Har du fått hvite menn i rompen? Konsekvensene er sensur, riktighet offret for politisk mote, og intellektuell uærlighet. Ikke for "hvite menn", men for alle.

Enig, sensur er galt. Er det sensur å protestere mot noe en mener er offensivt? De som har upopulære meninger alltid møter motstand.

 

En skulle tro det var litt mer oppegående folk som slapp inn på Yale enn disse sutrekoppene. Føltes mer ut som noe man kunne forventet på en norsk videregende :p dog, der ville man nok jekket seg etter klagene.

Finnes det ikke idioter overalt?

 

Har jeg sagt du har satt likhetstegn? Det er dog en logisk konsekvens ved bare å tenke ensidig i slike saker.

 

Jeg syns man har liten respekt for minoriteter dersom disse sammenlignes med småbarn relativt til ungdommer.

Du setter likhetstegn mellom oppførsel som har helt forskjellig konsekvenser.

Endret av Larzen_91
Flettet sammen 3 innlegg og redigert sitater.
Lenke til kommentar

 

jjkoggan er en rasist. Man kan ikke akkurat forvente så mye av slike...

Støtt ditt argument med et saklig svar så får du litt mer respekt. Jeg støtter ikke rasisme uansett hvitt mot svart eller svart mot hvitt.

 

 

Det klarer du da selv å gjøre i løpet av ganske så kort tid:

 

Got it. Stakkars hvite menn.

 

jeg setter ikke likhetstegn mellom undertrykkelse og misfornøyelse. Jeg bryr meg mer når tenåringen banker på småbarn enn omvendt, selv om moralsk sett er det lite forskjell

 

Jepp sarkastiske "stakkars hvite menn", og å sammenlikne svarte med små barn for å unnskylde når de utøver rasisme. Trenger vel ikke så mye mer for å vise at du er en rasist jjkoggan.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Har du fått hvite menn i rompen? Konsekvensene er sensur, riktighet offret for politisk mote, og intellektuell uærlighet. Ikke for "hvite menn", men for alle.

Enig, sensur er galt. Er det sensur å protestere mot noe en mener er offensivt? De som har upopulære meninger alltid møter motstand.

 

Det er ikke sensur å protestere mot det, dvs. ytre sin mening. Det er sensur å lage forbud mot "offensive" ting. Det er også en form for sensur å regelrett true ansatte kun basert på at de ikke har de samme meningene som "deg" angående hva som er "offensivt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har jeg sagt du har satt likhetstegn? Det er dog en logisk konsekvens ved bare å tenke ensidig i slike saker.

 

Jeg syns man har liten respekt for minoriteter dersom disse sammenlignes med småbarn relativt til ungdommer.

Du setter likhetstegn mellom oppførsel som har helt forskjellig konsekvenser.

 

Du er den eneste som snakker om "likhetstegn". Det må da vitterlig gå ann å gjøre sammenligninger, uten at du skal tro at det med det menes at situasjonene er helt fullstendig identiske. Poenget er at den adferden vi ser er helt fullstendig ufyselig og selvsentrert, og hvorvidt det vi ser er rasisme eller ei, eller om det har "de samme konsekvensene" som ved å bytte ut subjekt med subjekt, gjør ingenting i å forsvare den ufyselige adferden vi observerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har jeg sagt du har satt likhetstegn? Det er dog en logisk konsekvens ved bare å tenke ensidig i slike saker.

 

Jeg syns man har liten respekt for minoriteter dersom disse sammenlignes med småbarn relativt til ungdommer.

Du setter likhetstegn mellom oppførsel som har helt forskjellig konsekvenser.

 

Du er den eneste som snakker om "likhetstegn". Det må da vitterlig gå ann å gjøre sammenligninger, uten at du skal tro at det med det menes at situasjonene er helt fullstendig identiske. Poenget er at den adferden vi ser er helt fullstendig ufyselig og selvsentrert, og hvorvidt det vi ser er rasisme eller ei, eller om det har "de samme konsekvensene" som ved å bytte ut subjekt med subjekt, gjør ingenting i å forsvare den ufyselige adferden vi observerer.

 

Greit å gjøre sammenligninger og det er viktig å fordømme om rasisme uansett hvem er offeret, noe annet har jeg aldri sagt. Jeg forsvarer adri rasisme, hvitt mot svart eler omvendt. Likevel er det dumt å hevde at alle ytringer er like ufyselig når konsekvensene er helt forskjellige. Spøker jeg mens jeg er på et fly at det finnes bomber er ikke like ille når jeg ville bare spøke litt med noe venner når vi er ute på tur.
Lenke til kommentar

 

 

Har du fått hvite menn i rompen? Konsekvensene er sensur, riktighet offret for politisk mote, og intellektuell uærlighet. Ikke for "hvite menn", men for alle.

Enig, sensur er galt. Er det sensur å protestere mot noe en mener er offensivt? De som har upopulære meninger alltid møter motstand.

 

Det er ikke sensur å protestere mot det, dvs. ytre sin mening. Det er sensur å lage forbud mot "offensive" ting. Det er også en form for sensur å regelrett true ansatte kun basert på at de ikke har de samme meningene som "deg" angående hva som er "offensivt".

 

Sensur mot noe oppførsel er lovlig på arbeidsplasser. Totalt ytringsfrihet gjelder ikke på arbeidsplasser, en får ikke si hvasomhelst, særlig det som skader selskapet. Det samme gjelder private universiteter som Yale. Jeg sier ikke at det er greit å begrense ytringsfriheten på slike steder, men det er lovlig. På offentlige steder er det noe annet.
Lenke til kommentar

Jeg pleier å tenke meg om man snur situasjonen og sier "poor black people" med en sarkastisk tone om de opplever det samme, vil man da ha en grunn til å skrike om rasisme? Jeg er litt usikker på om jeg er enig i det, men jeg kan lett se at det kommer et hylekor på størrelse med den nordkoreanske hæren som vil påstå noe annet.

Å mene at en etnisk gruppe ikke har det så ille er ikke rasistiske. Ignoranse, kanskje, men ikke rasisme.
Lenke til kommentar

 

Jeg pleier å tenke meg om man snur situasjonen og sier "poor black people" med en sarkastisk tone om de opplever det samme, vil man da ha en grunn til å skrike om rasisme? Jeg er litt usikker på om jeg er enig i det, men jeg kan lett se at det kommer et hylekor på størrelse med den nordkoreanske hæren som vil påstå noe annet.

Å mene at en etnisk gruppe ikke har det så ille er ikke rasistiske. Ignoranse, kanskje, men ikke rasisme.

 

 

Å mene at det er mer 'ok' for svarte å være rasistisk mot hvite er rasisme.....

Lenke til kommentar

 

 

Jeg pleier å tenke meg om man snur situasjonen og sier "poor black people" med en sarkastisk tone om de opplever det samme, vil man da ha en grunn til å skrike om rasisme? Jeg er litt usikker på om jeg er enig i det, men jeg kan lett se at det kommer et hylekor på størrelse med den nordkoreanske hæren som vil påstå noe annet.

Å mene at en etnisk gruppe ikke har det så ille er ikke rasistiske. Ignoranse, kanskje, men ikke rasisme.

Å mene at det er mer 'ok' for svarte å være rasistisk mot hvite er rasisme.....

Jeg mener ikke det er "ok". Jeg mener det er mindre ille.
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg pleier å tenke meg om man snur situasjonen og sier "poor black people" med en sarkastisk tone om de opplever det samme, vil man da ha en grunn til å skrike om rasisme? Jeg er litt usikker på om jeg er enig i det, men jeg kan lett se at det kommer et hylekor på størrelse med den nordkoreanske hæren som vil påstå noe annet.

Å mene at en etnisk gruppe ikke har det så ille er ikke rasistiske. Ignoranse, kanskje, men ikke rasisme.

Å mene at det er mer 'ok' for svarte å være rasistisk mot hvite er rasisme.....

Jeg mener ikke det er "ok". Jeg mener det er mindre ille.

 

You can put lipstick on a pig but it's still a pig. 

 

Det er rasisme.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er den eneste som sier at konsekvenser ikke spiller noen rolle ved å si at det er ''mindre ille'' at svarte er rasistisk mot hvite.

Hvis konsekvensene er ulike, så er hvor ille oppførselen er ulike så lenge den som gjør det forstår konsekvensene. Hvite rasisme har større konsekvenser enn svarte rasisme så lenge hvite holder de fleste maktposisjoner i samfunn.

Endret av Larzen_91
Sitatpyramide fjernet.
Lenke til kommentar

 

Jeg pleier å tenke meg om man snur situasjonen og sier "poor black people" med en sarkastisk tone om de opplever det samme, vil man da ha en grunn til å skrike om rasisme? Jeg er litt usikker på om jeg er enig i det, men jeg kan lett se at det kommer et hylekor på størrelse med den nordkoreanske hæren som vil påstå noe annet.

Å mene at en etnisk gruppe ikke har det så ille er ikke rasistiske. Ignoranse, kanskje, men ikke rasisme.

 

Jeg er ikke uenig, men SJW-gjengen ser rasisme der oppegående mennesker ikke engang tenker tanken. Kan godt være vi er enige om at dette isolert sett ikke er rasisme, men dessverre har ikke alle et edruelig forhold til hva rasisme faktisk innebærer. Du har jo de som også mener at svarte ikke ka nvære rasister i det hele tatt - forstå det den som kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...