Gå til innhold

Er det feil å være hvit i dagens samfunn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er ett eksempel:

https://www.youtube.com/watch?v=wRP0jpk9GlI&feature=youtu.be

Det er BLM aktivister som står på veien, når det er mørkt ute, uten noe slags refleks. En kvinne kjører tilfeldigvis på en av dem (DE STÅR I VEIEN OG DET ER MØRKT), og de (de som protesterer) åpner ILD mot bilen som kjørte over 'en av deres'. 
Vi kommer til å ha artikler som rapporterer sannheten, og de som vil vri det om til at kvinnen i bilen er en rasist som ble så sint da hun så BLM aktivister at hun bestemte seg for å kjøre dem ned. 

Lenke til kommentar

Her er ett eksempel:

 

https://www.youtube.com/watch?v=wRP0jpk9GlI&feature=youtu.be

 

Det er BLM aktivister som står på veien, når det er mørkt ute, uten noe slags refleks. En kvinne kjører tilfeldigvis på en av dem (DE STÅR I VEIEN OG DET ER MØRKT), og de (de som protesterer) åpner ILD mot bilen som kjørte over 'en av deres'. 

Vi kommer til å ha artikler som rapporterer sannheten, og de som vil vri det om til at kvinnen i bilen er en rasist som ble så sint da hun så BLM aktivister at hun bestemte seg for å kjøre dem ned. 

 

Ikke lettere å se dem når de er svarte, heller. (OK, den var stygg, men slik de holder på fortjener de å harseleres med)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

:hmm:

Hvorfor late som du er overrasket? Du vet like godt som meg at diskriminering er noe som kun gjelder minoriteter, og at som majoritet må du finne deg i å bli utsatt for rasisme jevnlig uten å få hverken sympati eller mulighet til å gjøre noe med det.

 

Rasister uten makten til å utøve ens rasisme sammenlignes til mektige rasister?

 

Twitter har ikke makt?

 

bevis at Twitter utøver rasisme har du ikke presentert.

 

Jeg skjønner at du klipper bort konteksten når du skal drive med gish gallopp, men det blir litt vel åpenbart... Så jeg limte det tilbake inn igjen...

 

Twitter har makt, noen "mektige rasister" har du ikke vist til. Ditt styrkeforhold er altså satt totalt på hodet. Men det er jo ikke annet å forvente, venstreekstremister som deg er jo kjent for å bedrive projeksjon i absolutt alt de beskylder andre for. Og jo twitter er så absolutt rasister der de lar alt mulig av drapstrusler, ol. fra den rasistiske ekstremistiske terrororganisasjonen BLM få stå umoderert mens de banner alt som er av andre ikke-venstreekstremistiske grupper.

Endret av StormEagle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du klipper bort konteksten når du skal drive med gish gallopp, men det blir litt vel åpenbart... Så jeg limte det tilbake inn igjen...

 

Twitter har makt, noen "mektige rasister" har du ikke vist til. Ditt styrkeforhold er altså satt totalt på hodet. Men det er jo ikke annet å forvente, venstreekstremister som deg er jo kjent for å bedrive projeksjon i absolutt alt de beskylder andre for. Og jo twitter er så absolutt rasister der de lar alt mulig av drapstrusler, ol. fra den rasistiske ekstremistiske terrororganisasjonen BLM få stå umoderert mens de banner alt som er av andre ikke-venstreekstremistiske grupper.

Bevis til å støtte påstanden at Twitter utøver rasisme harr du ikke kommet med. Isteden kommer du med personangrep.

 

 

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

 

Rasisme er forestillingen om at mennesker kan deles inn i forskjellige raser og at personer kan tillegges negative egenskaper ut fra hvilken rase de påstås å tilhøre. Rasisme brukes særlig for å rettferdiggjøre forskjellsbehandling eller utestenging av andre grupper.

 

Twitter behandler BLM fordelaktig, og tillater selektivt drapstrusler og hat mot hvite på sin plattform.

=> de er rasister direkte etter definisjonen over.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Rasisme er forestillingen om at mennesker kan deles inn i forskjellige raser og at personer kan tillegges negative egenskaper ut fra hvilken rase de påstås å tilhøre. Rasisme brukes særlig for å rettferdiggjøre forskjellsbehandling eller utestenging av andre grupper.

Twitter behandler BLM fordelaktig, og tillater selektivt drapstrusler og hat mot hvite på sin plattform.

=> de er rasister direkte etter definisjonen over.

Enda en påstand uten bevis
Lenke til kommentar

 

 

Rasisme er forestillingen om at mennesker kan deles inn i forskjellige raser og at personer kan tillegges negative egenskaper ut fra hvilken rase de påstås å tilhøre. Rasisme brukes særlig for å rettferdiggjøre forskjellsbehandling eller utestenging av andre grupper.

Twitter behandler BLM fordelaktig, og tillater selektivt drapstrusler og hat mot hvite på sin plattform.

=> de er rasister direkte etter definisjonen over.

Enda en påstand uten bevis

 

 

Syns han har kommet med masse bevis, sier heller at du ikke ønsker se disse bevisene, det er mer ærlig...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Rasisme er forestillingen om at mennesker kan deles inn i forskjellige raser og at personer kan tillegges negative egenskaper ut fra hvilken rase de påstås å tilhøre. Rasisme brukes særlig for å rettferdiggjøre forskjellsbehandling eller utestenging av andre grupper.

Twitter behandler BLM fordelaktig, og tillater selektivt drapstrusler og hat mot hvite på sin plattform.

=> de er rasister direkte etter definisjonen over.

Enda en påstand uten bevis

Syns han har kommet med masse bevis, sier heller at du ikke ønsker se disse bevisene, det er mer ærlig...

Bilder av Twitter innlegg er ikke bevis
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Rasisme er forestillingen om at mennesker kan deles inn i forskjellige raser og at personer kan tillegges negative egenskaper ut fra hvilken rase de påstås å tilhøre. Rasisme brukes særlig for å rettferdiggjøre forskjellsbehandling eller utestenging av andre grupper.

Twitter behandler BLM fordelaktig, og tillater selektivt drapstrusler og hat mot hvite på sin plattform.

=> de er rasister direkte etter definisjonen over.

Enda en påstand uten bevis

Syns han har kommet med masse bevis, sier heller at du ikke ønsker se disse bevisene, det er mer ærlig...

Bilder av Twitter innlegg er ikke bevis

 

 

Det ble postet dokumentasjon på at modereringen var avhengig av hvem som ble angrepet. Stort klarere rasisme får du ikke, men som andre har påpekt før: det er ikke rasisme før det er en minoritet som rammes, tydeligvis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det ble postet dokumentasjon på at modereringen var avhengig av hvem som ble angrepet. Stort klarere rasisme får du ikke, men som andre har påpekt før: det er ikke rasisme før det er en minoritet som rammes, tydeligvis.

Jeg har ikke sett noe dokumentasjon. Et par Twitter bilder er ikke dokumentasjon.

 

 

Du må gjerne avfeie det, men da kan vi jo avfeie alt annet som dukker opp om rasisme andre steder i ethvert samfunn og sitte i hver vår sandkasse og så ædabæda og peke nese. Med mindre du mener bildene er manipulert har du ingen grunn til å benekte at dokumentasjonen eksisterer. Dette er faktisk konkret, i motsetning til disse som leter med lys og lykter etter indisier på rasisme mot svarte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Alle" grupper "skyter" på hverandre når de har noe politisk/økonomisk/personlig å tjene på det. Sånn er verden. Problemet i dag er at det fremstilles som en moralsk sak hvor noen (heterofile, hvite menn som regel) er ansvarlige for hva andre mennesker har gjort som tilfeldigvis er samme legning, kjønn og hudfarge. Altså skyld ved assosiasjon på bakgrunn av legning, kjønn og hudfarge. Altså kjønnsdiskriminering, legningsdiskriminering og rasisme.

post-388664-0-01731400-1479770802_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Det ble postet dokumentasjon på at modereringen var avhengig av hvem som ble angrepet. Stort klarere rasisme får du ikke, men som andre har påpekt før: det er ikke rasisme før det er en minoritet som rammes, tydeligvis.

Jeg har ikke sett noe dokumentasjon. Et par Twitter bilder er ikke dokumentasjon.

 

 

Du må gjerne avfeie det, men da kan vi jo avfeie alt annet som dukker opp om rasisme andre steder i ethvert samfunn og sitte i hver vår sandkasse og så ædabæda og peke nese. Med mindre du mener bildene er manipulert har du ingen grunn til å benekte at dokumentasjonen eksisterer. Dette er faktisk konkret, i motsetning til disse som leter med lys og lykter etter indisier på rasisme mot svarte.

 

Jeg kan godt lage noe "konkrete" Twitter innlegg som viser hva som helst uten problemer. Jeg benekter ikke at dokumentasjonen eksisterer. Jeg paastaar ikke noe om det, jeg bare ber om dokumentasjonen. Det kan godt eksisterer, og jeg tviler ikke paa at det skjer. Balansert moderering er en vanskelig jobb. At mann bommer av og til ikke boer bli overraskende.
Lenke til kommentar

Veldig enkelt å manipulere noen screenshots av twitter-meldinger o.l. bare så det er sagt.

'Bevis'  i den sammenheng, vil selvsagt (kunne)være å linke direkte til de aktuelle meldingene.
(vet ikke om det er gjort da, men så ikke det noe sted ved en rask gjennomgang av tråden.. )

 

Forøvrig: kan jeg uten problem se, at det er lettere å slå ned på hvit rasisme enn black rasisme(mot hvite). Det har sin

naturlige årsak ved at hvit rasisme er mer belastet( gjennom sin historikk/omfang). Dermed blir det (menneskelig sett)relativt hvordan uttrykk og reaksjoner blir ift det. Uten at det dermed er sagt at det ene er mer akspetabelt enn det andre, i og for seg. Sånn er det bare.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...