Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Norske medier burde ikke få subsidier og momsfritak. Eller lisens som NRK. Det er en stor feil. Journalistene støtter og beskytter det politiske systemet som gir dem statsstøtte.

 

Det er også urettferdig på den måten at det skaper ulike konkurransevilkår.

 

 

Enig i det. Spesielt er det et paradoks at pressestøtten som angivelig skal sikre mangfold tildeles blant annet etter forventede lesertall. Det vil si at aviser som øker i opplag får mer støtte også, mens de som mister lesere og dermed sliter med å holde avisa gående, får mindre neste gang...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trump går fra den ene seieren til den andre. Økonomien går så det suser, arbeidsledigheten er lav, han holder sine valgløfter og setter Kina på plass. I USA spør man om Trump har "superheltkrefter". New York Times brukte nylig mye tid og krefter på en sak om skattesvindel, men det preller av på Trump som vann på gåsa. Oppslutningen til Trump og til det republikanske partiet øker. Hvor mange stater vinner Trump om to år? Kan han vinne alle 50?

Den største faktoren er hvem blir motkandidaten. Clinton var meget upopulær, selv blant demokrater. Trump ville tapt valget med en motkandidat som var bare litt mer populær og uten en FBI undersøkelse.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den største faktoren er hvem blir motkandidaten. Clinton var meget upopulær, selv blant demokrater. Trump ville tapt valget med en motkandidat som var bare litt mer populær og uten en FBI undersøkelse.

Demokratene trenger en kandidat med tyngde og karisma. Men det er ikke lett å møte Trump i debatter. Hvis debattene utvikler seg til å bli opphetede eller aggressive, vil dette nesten helt sikkert være til Trumps fordel. Og Trump vet hvordan han skal provosere sine motstandere.

Lenke til kommentar

Demokratene trenger en kandidat med tyngde og karisma. Men det er ikke lett å møte Trump i debatter. Hvis debattene utvikler seg til å bli opphetede eller aggressive, vil dette nesten helt sikkert være til Trumps fordel. Og Trump vet hvordan han skal provosere sine motstandere.

Trenden er å velge den neste presidenten med motsatte personligheter. Aggressive egenskaper kan være en ulempe i 2020 selv om det var en fordel i 2016. Vi får se
Lenke til kommentar

Siste:
Etter at Bill Shine, tidligere visedirektør i Fox News, startet som under-stabssjef for kommunikasjon i WH etter at Hope Hicks sluttet tidligere i år, kommer det nå at tidligere kommunikasjonssjef i WH og personlig assistent til Trump, Hope Hicks får jobb som kommunikasjonssjef hos Fox.:

Former Trump Aide Hope Hicks to Join Fox as Communications Chief
https://www.nytimes.com/2018/10/08/business/media/hope-hicks-fox-job.html
"Starting next year, Ms. Hicks, one of the most recognizable alumni of Mr. Trump’s White House, will become the chief communications officer of Fox, the company to be spun out of the Walt Disney Company’s acquisition of most of 21st Century Fox."
"Ms. Hicks will serve at the executive level, but her new employer’s major asset is Fox News, the cable network with close ties to the Trump administration. The channel’s prime time stars are relentless boosters of Mr. Trump; its former co-president, Bill Shine, now serves as Mr. Trump’s deputy chief of staff for communications."

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Har du noengang sett msnbc?

Sorry å avbryte her, men kan du svare på det han spør om fremfor å whataboute?

 

Du forstår at Fox News er en politisk vridd kanal sant? Jeg VET at alle som jobber i NRK stemmer til venstre, men heldigvis har de integritet nok til

 

A:å innrømme det

B:å jobbe eksemplarisk med å formidle nyheter.

 

Fox news lager programmer som fokuserer så snevert og rettet direkte imot folk som ikke skiller slikt. Jeg har ca 1 milliard eksempler, og jeg kan gi de på løpende bånd. Så, jeg lurer faktisk jeg og. Er Fox News en nyhetskilde du støtter, og har du noensinne faktasjekket noe?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sorry å avbryte her, men kan du svare på det han spør om fremfor å whataboute?

 

Du forstår at Fox News er en politisk vridd kanal sant?

Javisst, Fox, RT og msnbc har alle en klar politisk agenda.

 

Jeg VET at alle som jobber i NRK stemmer til venstre, men heldigvis har de integritet nok til

 

A:å innrømme det

B:å jobbe eksemplarisk med å formidle nyheter.

Og vips så ble dette en humortråd.

Lenke til kommentar

Er Fox News en nyhetskilde du støtter,

Jeg aner ikke hva du legger i "støtte", men det er en ubalansert nyhetskilde som presenterer nyheter fra en annen vinkel enn alle ubalanserte nyhetskilder på venstresiden.

 

 og har du noensinne faktasjekket noe?

Om du har fulgt meg litt vil de ha sett at jeg faktasjekker mye. Jeg har prøvd å få både faktisk.no og NRK til å korrigere saker som man veldig lett kunne se at de hadde rapportert feil om, men de var kun interessert i kampanjejournalistikk og ikke fakta.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva du legger i "støtte", men det er en ubalansert nyhetskilde som presenterer nyheter fra en annen vinkel enn alle ubalanserte nyhetskilder på venstresiden.

Burde vi bry oss fordi Trump og Fox jobber direkte sammen på måter som har aldri skjedd før og slutter å spør kritiske spørsmål mot ham?

 

Det har alltid vært nyhetsorganisasjoner som er mer vennlig enn andre mot presidenter, men det som Trump driver med er helt nytt og gjør dem lite troverdig, hvis ikke farlig.

 

Jeg liker Brett Baier, som gjør en god jobb uten mye bias når han presenterer nyhetene. Jeg anbefaler at flere på venstresiden ser på ham av og til for å få et bredere perspektiv uten propagandaet som resten av Fox driver med. Desverre er det Hannity og de andre ekstremister som folk ser mye på.

 

Hver organisasjon ønsker å tjene penger. De har lært seg at usaklig, sinne blowhard kommentatører er veldig populære. Som vi ser her på forumet, det skaper stor ignorans og forakt mot meningsmotstandere.

 

Fox er den som har mest innflytelse desverre fordi de er størst, både i antall seere men også de verste usaklige kommentatører.

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og godt er det at vi har fri og uavhengig presse.

Alternativet er kjøpt og betalt eller politisk avhengig presse.

Som Fox News og Russia Today er kroneksempeler på.

Fri og uavhengig presse? I Norge? Du tuller? Norsk media er venstrevridd.

På tide å kutte de statlige støtteordningene. Media løper i flokk og sier det samme. Vi mangler mangfold og variasjon.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva du legger i "støtte", men det er en ubalansert nyhetskilde som presenterer nyheter fra en annen vinkel enn alle ubalanserte nyhetskilder på venstresiden.

Her skurrer det litt for meg, for Fox News er et politisk talerør, det vil si, de pusher saker som er vinklet veldig hardt slik at presidenten fremstår best mulig. Er du klar over det liksom, det er det jeg lurer på.

 

Det finnes flere eksempler på slike kanaler, og det er slettes ikke slik at Fox er de eneste.

 

Du ser på Fox News som en nøytral kilde uten partitilhørighet, og besvarer en hel del for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javisst, Fox, RT og msnbc har alle en klar politisk agenda.

 

Jeg aner ikke hva du legger i "støtte", men det er en ubalansert nyhetskilde som presenterer nyheter fra en annen vinkel enn alle ubalanserte nyhetskilder på venstresiden.

 

Du ser på Fox News som en nøytral kilde uten partitilhørighet, og besvarer en hel del for meg.

 

Det er en fordel om folk leser hva andre faktisk skriver.

Lenke til kommentar

Siste:
NY Times melder i kveld at Trump-kampanjen var i kontakt med "Psy-Group", et israelsk privat etterretningsfirma vedr. planer for manipulering av sosiale medier, bla. vha. falske profiler i stor skala. Her skulle man utgi seg for å være amerikanere og manipulere velgerne på forskjellige måter. "Psy-Group" skulle ha i overkant av $3 millioner for oppdraget.

 

Utdrag:

Trump Campaign Aide Requested Online Manipulation Plans From Israeli Intelligence Firm
https://www.nytimes.com/2018/10/08/us/politics/rick-gates-psy-group-trump.html
"The Trump campaign’s interest in the work began as Russians were escalating their effort to aid Donald J. Trump. Though the Israeli company’s pitches were narrower than Moscow’s interference campaign and appear unconnected, the documents show that a senior Trump aide saw the promise of a disruption effort to swing voters in Mr. Trump’s favor."
"The campaign official, Rick Gates, sought one proposal to use bogus personas to target and sway 5,000 delegates to the 2016 Republican National Convention by attacking Senator Ted Cruz of Texas, Mr. Trump’s main opponent at the time. Another proposal describes opposition research and “complementary intelligence activities” about Mrs. Clinton and people close to her, according to copies of the proposals obtained by The New York Times and interviews with four people involved in creating the documents."

 

 

Det er viktig å ta med at disse planene ikke skal ha blitt satt ut i livet, men interessen for kampanjemetoder av denne typen, som bærer visse fellestrekk med hva russiske aktører allerede er siktet for i deres innsats for å assistere Trumps kandidatur, belyser hvilke metoder Trump-kampanjen var interessert i å benytte.

Det ville neppe overraske noen om Mueller allerede har kjent til dette en stund. Ifølge dekningen i nyhetskanaler har Mueller interviewet Manaforts sidekick Rick Gates i denne sammenhengen. Gates er en av kampanjemedarbeiderne som "flippet" og inngikk samarbeidsavtale med Mueller tidligere i år.

 

Headlines i nyhetskanaler nå.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...