Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du kan sitte å si at cnn er totalt unbiased og ikke lener mot venstre så har du ikke sunn fornuftig eller kritisk tankegang. Enkelt og greit.

 

Jeg tror dere som er antitrump kommer til å få mange ovveraskelser fremover, først og fremst fordi republikanerene kommer til å vinne flertall i midtermvalget, og fordi flere av de politikerne i det demokratiske parti er korrupte så det renner av de. Gleder meg bare til FISA dokumentene så får vi heller se svart på hvitt hvem som har samarbeidet med andre land for å prøve å påvirke valget. Define projection.

Lenke til kommentar

Jeg forundres stadig over at ytterste høyre tror media lener mot venstre på grunn av medfødt bias - og ikke at intelligente og kritiske journalister som jobber med politikk faktisk ser hva som foregår - nærmere enn folk flest,og i større omfang.

 

Hvis det fantes snev av god moral og gode gjerninger blant republikanerene, så ville ikke journalister hatt bias.

 

Nå er også CNN en av de mest faktabasert nyhetsformidlere be i USA:

Bias kommer ikke til syne i nyhetsrepportasjene deres, kun meningsprogrammer.

De har heller ikke skjev eller betydelig urettferdig dekning.

 

Ulikt Fox News som alltid blander meninger med skjev dekning, i alle programmene sine.

 

 

...

 

Av og til så er en side simpelthen bare bedre enn den andre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg forundres stadig over at ytterste høyre

I Norge har vi faktisk veldig få som politisk befinner seg på høyresiden. Selv Frp er et sosialdemokratisk parti som fører en politikk som er langt langt til venstre for den politikken som fx Obama førte.

 

tror media lener mot venstre på grunn av medfødt bias - og ikke at intelligente og kritiske journalister som jobber med politikk faktisk ser hva som foregår - nærmere enn folk flest,og i større omfang.

Man trenger ikke tro, det holder å se på fakta. Jeg kjenner ikke til lignende undersøkelser i USA, men i Norge er det bare en eneste yrkesgruppe som er mer venstrevridde enn journalister, og det er redaktører. Dette er en arv fra AKP-ML som utkommanderte sine medlemmer til strategisk viktige posisjoner i samfunnet. Media så de hadde stor betydning å kunne kontrollere. Joda, mer moderate personer har blitt journalister, men det er en rekke emner de ikke kan skrive fritt om uten å bli frosset ut, stemplet som høyreekstreme og regelrett få yrkesforbud. Det var gjort et forsøk internt i NRK og å like en facebookpost av sosialisten Kjetil Rollnes var nok til å bli frosset ut.

 

Hvis det fantes snev av god moral og gode gjerninger blant republikanerene, så ville ikke journalister hatt bias.

[...]

Av og til så er en side simpelthen bare bedre enn den andre.

Det er nettopp slike tanker og holdnigner som har ført til at sosialister har drept over 100 millioner mennesker opp gjennom historien.

Lenke til kommentar

Tidligere i tråden var det diskusjon om hvem som hadde lekket Fords brev, og en poster mente at det var Republikanerne.

 

Men gjennom denne videoen får jeg en annen forståelse av hva som ble lekket. At det ikke var Fords brev, men hennes identitet, ikke til Washington Post, men til en håndfull andre.

 

Hvis dette er riktig forstått virker det som Republikanerne ikke har noe motiv.

 

https://m.youtube.com/watch?v=Y69r-un1o9g

Lenke til kommentar

Hva er dere så fornøyde med? Begynner å bli lenge siden noen av dere skrev det. Vaniman er vel inne på «holder sine valgløfter» tredjehver side, utenom det har jeg sett lite argumenter på hvorfor Trumps valg, væremåte og politikk er bra, egentlig.

Jeg merker det også. Det ser ut som om mange er mer intersert i å angripe enten «venstresiden» eller «høyresiden» enn å diskutere Trump og sine handlinger/politikk. Frosthaven insisterer venstresiden er mer intelligente, Trump støttere mener Trump kritikere har blitt gale med hatet mot Trump (TDS) pga media. Det blir en de facto personangrep. Selv merker jeg lite forskjell mellom Trump støttere og hatere jeg kjenner personlig, alle er fine, intelligente folk med bare forskjellige ideere om hva som er best for samfunnet. 66% av stemmerne rundt meg stemte på Trump, de fleste ble utdannet på universitet, 19% har doktorgraden i naturvitenskap. Det ville blitt dumt å mene at alle er redneck idioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg merker det også. Det ser ut som om mange er mer intersert i å angripe enten «venstresiden» eller «høyresiden» enn å diskutere Trump og sine handlinger/politikk. Frosthaven insisterer venstresiden er mer intelligente, Trump støttere mener Trump kritikere har blitt gale med hatet mot Trump (TDS) pga media. Det blir en de facto personangrep. Selv merker jeg lite forskjell mellom Trump støttere og hatere jeg kjenner personlig, alle er fine, intelligente folk med bare forskjellige ideere om hva som er best for samfunnet. 66% av stemmerne rundt meg stemte på Trump, de fleste ble utdannet på universitet, 19% har doktorgraden i naturvitenskap. Det ville blitt dumt å mene at alle er redneck idioter

 

Jeg tror ikke 66% er dumme. Jeg tror 22% er dumme, 22% er onde, og 22% er kristne... Som er en kombinasjon av onde og dumme... :p

Lenke til kommentar

I Norge har vi faktisk veldig få som politisk befinner seg på høyresiden. Selv Frp er et sosialdemokratisk parti som fører en politikk som er langt langt til venstre for den politikken som fx Obama førte.

 

All politikk er relativt til gjeldende styring i landet man bor i.

 

Man trenger ikke tro, det holder å se på fakta. Jeg kjenner ikke til lignende undersøkelser i USA, men i Norge er det bare en eneste yrkesgruppe som er mer venstrevridde enn journalister, og det er redaktører. Dette er en arv fra AKP-ML som utkommanderte sine medlemmer til strategisk viktige posisjoner i samfunnet. Media så de hadde stor betydning å kunne kontrollere. Joda, mer moderate personer har blitt journalister, men det er en rekke emner de ikke kan skrive fritt om uten å bli frosset ut, stemplet som høyreekstreme og regelrett få yrkesforbud. Det var gjort et forsøk internt i NRK og å like en facebookpost av sosialisten Kjetil Rollnes var nok til å bli frosset ut.

Journalister er yrkesgruppen som jobber tettest opp mot politikere og mellom politikk og resultatene politikken har på menneskene i samfunnet, av alle ikke-politikere i samfunnet utenom statsvitere.

Og statsviterene er også venstrelente.

 

Rart det der.

Hvordan praktisk talt alle som faktisk har som jobb å kritisk gjennomgå politikk og samfunn faktisk ender opp på venstre side, mens mennesker som bruker all sin tid på å skape sin egen formue blir høyrelente.

 

Samtidig, høyrelente nyhetsformidlere bruker uunngåelig mer meninger og mindre fakta for å faktisk oppnå høyre-status.

Å skille seg fra virkeligheten på ett eller flere punkter er den eneste måten man kan være høyrelent i vesten i dag.

 

Klima.

Vitenskap.

Samfunnsutvikling.

Lov og rett, og kriminalitet.

Resultatene av kapitalisme på arbeiderklassens lønninger i USA De har ikke hatt reell lønnsvekst på 45 år, og har så langt tapt kjøpekraft, og får mindre og mindre av profitten som skapes.

 

775x-1.png

 

Arbeiderklassen har så langt tapt penger på Trump sin politikk -- og enden på oppturen etter Obama nærmer seg slutten.

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-08-28/trump-s-promises-to-forgotten-man-undercut-by-wage-stagnation

 

 

Jeg vil også nevne at en av hovedgrunnene til den lave arbeidsledigheten er at folk ikke får barn, og at det er mindre innvandring til USA enn før.

Ikke Obama sin politikk i særlig stor grad.

Og i alle fall ikke Trump sin politikk:

unemployment-rate-1496406829177-facebook

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tidligere i tråden var det diskusjon om hvem som hadde lekket Fords brev, og en poster mente at det var Republikanerne.

Republikanerne hadde aldri noe å vinne på en lekkasje.

Demokratene hadde mye å vinne på en lekkasje sent i prosessen og vi fikk en lekkasje sent i prosessen.

 

Lekkasjen blir antagelig etterforsket og de finner antagelig ikke hvem som gjorde det. Tror lekkasjene er utdebattert nå.

Lenke til kommentar

 Rart det der.

Hvordan praktisk talt alle som faktisk har som jobb å kritisk gjennomgå politikk og samfunn faktisk ender opp på venstre side, mens mennesker som bruker all sin tid på å skape sin egen formue blir høyrelente.

Noen er opptatt av å skape verdier og andre er oppptatt av å kritisere de som skaper verdier, ta verdiene fra dem og så leke julenisse med det de har tatt. Ikkeno nytt her.

Lenke til kommentar

Jeg merker det også. Det ser ut som om mange er mer intersert i å angripe enten «venstresiden» eller «høyresiden» enn å diskutere Trump og sine handlinger/politikk. Frostraven insisterer venstresiden er mer intelligente, Trump støttere mener Trump kritikere har blitt gale med hatet mot Trump (TDS) pga media. Det blir en de facto personangrep. Selv merker jeg lite forskjell mellom Trump støttere og hatere jeg kjenner personlig, alle er fine, intelligente folk med bare forskjellige ideere om hva som er best for samfunnet. 66% av stemmerne rundt meg stemte på Trump, de fleste ble utdannet på universitet, 19% har doktorgraden i naturvitenskap. Det ville blitt dumt å mene at alle er redneck idioter

* Mer intelligente i snitt.

 

Jeg blir mildt fascinert.

Jeg har aldri sett en intelligent person forsvare Trump i mitt liv.

 

Kan du spørre noen av dem hvorfor de stemte på Trump -- og hvordan de som intelligente mennesker klarte å la være å legge merke til at han er narsissist, sannsynligvis sosiopat, med psyket til en 8-åring, ordforrådet til en 12-åring, impulskontrollen til en 6-åring, hormonene til en 14-åring, etikk svakere enn Hitler, og null politisk troverdighet?

 

Klarer de å skille mellom helt og skurk i tegneseriefilmer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen er opptatt av å skape verdier og andre er oppptatt av å kritisere de som skaper verdier, ta verdiene fra dem og så leke julenisse med det de har tatt. Ikkeno nytt her.

Her er utviklingen for dem som produserer verdiene som skapes:

 

775x-1.png

 

 

Litt mer detaljert -- utviklingen siden finanskrisen:

 

income_change_2016.png

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...