Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

 

Hva er det som får folk til å støtte Trump og avvise alt det vaset han klarer å lire av seg uke etter uke ?

Det kan hende man ikke støtter Trump, det kan hende man stiller spørsmål ved anklagene som rettes mot Trump.

 

Et godt poeng, for man skal vel ha hue langt planta oppe i ræva for å sitte å klage på at det er media det er noe i veien med - når han selv daglig sitter å lirer av seg det meste på Twitter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Trump kan ha en anelse om hvordan det står til med den økonomiske utvikling/levestandard i Afrika ol.?

Vet du dette, eller er det et famlende forsøk på å tilegne Trump et rasjonale du ikke kan vite hvorvidt han engang har tilegnet seg basiskunnskap til å gjøre seg opp en informert mening om?

 

Afrika er ikke et land, det er over 50 land. Tror du han faktisk har satt seg inn i deres økonomiske utvikling og levestandard, og legger dette til grunn for hvorvidt han ønsker å foreta seg endringer for å påvirke innvandring derfra på noe slikt informert grunnlag?

 

Det ser ut som det er hva du argumenterer for, så det er et helt greit spørsmål. Tror du han har satt seg inn i det? For de 50+ landene, og for Haiti hvor han mener alle har AIDS, og for El Salvador?

 

Tror du han har en faktabasert informert mening, og at det var denne meningen han oppsummerte med ...

wait for it... "Those are shithole countries!"

Trump vet om Afrika?

 

Trump vet kanskje at de fleste Afrikanske land er u-land?

 

Er det dette USA's president vet, mener du?

I rest my case. Dette er ikke noe å kaste bort tiden min på. Ta diskusjonen med noen som har tid til sånt.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Trump vet om Afrika?

 

Trump vet kanskje at de fleste Afrikanske land er u-land?

Er det dette USA's president vet, mener du?

I rest my case. Dette er ikke noe å kaste bort tiden min på. Ta diskusjonen med noen som har tid til sånt.

Det er ikke sikkert Trump vet om Afrika?

 

Det er rimelig trygt å anta at han mangler endel kunnskap.

 

---

Tidligere utenriksminister Madeleine Albright om Trump:

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nei, for meg er det åpenbart. Nå er jo jeg heldigvis ikke lege, for da hadde sikkert det jeg sa vært utrolig uprofesjonelt, men jeg er uheldigvis i den situasjonen at demens ligger i familien på begge sider, og jeg kjenner det igjen.

 

 

Jeg har også hatt demente personer i familien. Påstår du at å snøfle med ordene er bevis på at en person er dement?

 

Nei, jeg påstår at jeg kjenner igjen demens når jeg ser Trump snakke i nye videoer mot gamle videoer.

Påstår du at svart er hvitt, at dag er natt og at månen er borte?

Lenke til kommentar

Jeg vil rett og slett ikke spekulere om Trump har Alzheimer eller demens rett og slett fordi jeg ikke er fagperson til å vurdere det. Det var spekulasjoner rundt George W. Bush også basert på gamle videoopptak og dette er et altfor svakt grunnlag til å hevde at en person har en så alvorlig diagnose!

 

Jeg er absolutt ingen fan av Donald Trump og måten han ødelegger USA og USAs forhold til omverden på. Tvert imot mener jeg at den amerikanske befolkningen fortjener langt bedre!

 

Men å uten videre si at en person er dement er en forferdelig alvorlig ting å si!

Lenke til kommentar

Jeg vil rett og slett ikke spekulere om Trump har Alzheimer eller demens rett og slett fordi jeg ikke er fagperson til å vurdere det. Det var spekulasjoner rundt George W. Bush også basert på gamle videoopptak og dette er et altfor svakt grunnlag til å hevde at en person har en så alvorlig diagnose!

 

Jeg er absolutt ingen fan av Donald Trump og måten han ødelegger USA og USAs forhold til omverden på. Tvert imot mener jeg at den amerikanske befolkningen fortjener langt bedre!

 

Men å uten videre si at en person er dement er en forferdelig alvorlig ting å si!

Demens er ikke en diagnose, det er en kategori. Trump er åpenbart rammet av en eller flere hjerneproblemer, men jeg har ikke den minste peiling på hvilken, fordi jeg heller ikke er noen fagperson. Jeg har åpenbart heller ingen mulighet til å diagnostisere ham. Alt jeg sa var at jeg kjenner igjen demens, og han har det. Han er ikke hardt rammet enda, men han er rammet, og det blir ikke bedre de neste tre årene.

Lenke til kommentar

Et økende antall av republikanske kongressmedlemmer og senatorer tar avstand fra Trumps kommentarer. Noen av dem var tilstede i immigrasjonsmøtet hvor det skjedde. Pr. ca. 3 timer siden var det 19 av disse republikanerne. Dette er altså folk i presidentens eget parti på Capitol Hill.
 
How Republican Lawmakers Responded to Trump’s Vulgar Immigration Remarks 
https://www.nytimes.com/interactive/2018/01/12/us/politics/republican-statements-trump-shithole.html
"Reports that President Trump referred to African nations as “shithole countries” and disparaged Haitians during an immigration meeting on Thursday prompted outcry from some lawmakers, but his comments were followed by notable silence from others. Here’s how Republicans in the House leadership, the Senate and other lawmakers who attended the meeting have responded."

Lenke til kommentar

 

 

Innvandrere fra dette møkkaland tjener mer penger enn innfødte afroamerikanere og bare 10% mindre enn den typisk amerikaner.

Jeg spør igjen, er haiti et møkkaland pga kriminalitet/fattigdom eller hudfarge?

Om det ikke er et møkkaland, ville du bodd der?

 

Trump sa en gang at alle fra Haiti har AIDS. Hadde denne kommentar ingenting å gjøre med sex? Er denne kommentar ignorant?

 

Du svarer ikke på spørsmålet.

Lenke til kommentar

 

 

Trump kan ha en anelse om hvordan det står til med den økonomiske utvikling/levestandard i Afrika ol.?

Burde en president basere hva lovene sier på en anelse?
Trump kan ha noe kjennskap til hvordan det står til med den økonomiske utvikling/levestandard i Afrika ol.?
Burde en president styre lovgiverne baserte på «noe kjennskap»? Husk på at det var en møte å diskutere innvandringspolitikk som påvirker mange folk rundt verden Det var ikke noe venner på en bar hvor guttene «shot the breeze».
Lenke til kommentar

 

 

 

Innvandrere fra dette møkkaland tjener mer penger enn innfødte afroamerikanere og bare 10% mindre enn den typisk amerikaner.

Jeg spør igjen, er haiti et møkkaland pga kriminalitet/fattigdom eller hudfarge?

Om det ikke er et møkkaland, ville du bodd der?

Trump sa en gang at alle fra Haiti har AIDS. Hadde denne kommentar ingenting å gjøre med sex? Er denne kommentar ignorant?
Du svarer ikke på spørsmålet.
Han snakket ikke om landet, han snakket om «persons from « møkkalandene
Lenke til kommentar

 

 

Jeg spør igjen, er haiti et møkkaland pga kriminalitet/fattigdom eller hudfarge?

Om det ikke er et møkkaland, ville du bodd der?

Trump sa en gang at alle fra Haiti har AIDS. Hadde denne kommentar ingenting å gjøre med sex? Er denne kommentar ignorant?

 

Du svarer ikke på spørsmålet.

 

Hva er et møkkaland? Hva er definisjonen på et møkkaland? Mange mener USA er et møkkaland. Er USA et møkkaland? Hvorfor snakker klovnen i såfall om møkkaland?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trump kan ha noe kjennskap til hvordan det står til med den økonomiske utvikling/levestandard i Afrika ol.?
Burde en president styre lovgiverne baserte på «noe kjennskap»? Husk på at det var en møte å diskutere innvandringspolitikk som påvirker mange folk rundt verden Det var ikke noe venner på en bar hvor guttene «shot the breeze».

Trump vet at Afrikanske land har lavere levestandard enn vestlige land?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Trump kan ha noe kjennskap til hvordan det står til med den økonomiske utvikling/levestandard i Afrika ol.?
Burde en president styre lovgiverne baserte på «noe kjennskap»? Husk på at det var en møte å diskutere innvandringspolitikk som påvirker mange folk rundt verden Det var ikke noe venner på en bar hvor guttene «shot the breeze».

Trump vet at Afrikanske land har lavere levestandard enn vestlige land?

 

Det har USA også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Trump kan ha noe kjennskap til hvordan det står til med den økonomiske utvikling/levestandard i Afrika ol.?

Burde en president styre lovgiverne baserte på «noe kjennskap»? Husk på at det var en møte å diskutere innvandringspolitikk som påvirker mange folk rundt verden Det var ikke noe venner på en bar hvor guttene «shot the breeze».
Trump vet at Afrikanske land har lavere levestandard enn vestlige land?
Og derfor burde han stenge dørene på alle ikke vestlige land, eller bare på svarte ikke vestlige land?
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg spør igjen, er haiti et møkkaland pga kriminalitet/fattigdom eller hudfarge?

Om det ikke er et møkkaland, ville du bodd der?

Trump sa en gang at alle fra Haiti har AIDS. Hadde denne kommentar ingenting å gjøre med sex? Er denne kommentar ignorant?

 

Du svarer ikke på spørsmålet.

 

Hva er et møkkaland? Hva er definisjonen på et møkkaland? Mange mener USA er et møkkaland. Er USA et møkkaland? Hvorfor snakker klovnen i såfall om møkkaland?

 

De kan mene hva de vil, USA er fortsatt et attraktivt land å bo i for mange. Er haiti et attraktivt land?

 

Jeg synes norge er et møkkaland, men jeg er klar over at objektivt sett så er det ikke det.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

 

 

Trump vet at Afrikanske land har lavere levestandard enn vestlige land?

Og derfor burde han stenge dørene på alle ikke vestlige land, eller bare på svarte ikke vestlige land?
Så han sier at de har lavere levestandard/er mindre økonomisk utviklet.
Hva han mener med et shithole land er vanskelig å si annet enn det er negativt. Noen mener at Norge er et shithole land pga høye skatter
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...