Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Jeg spør igjen, er haiti et møkkaland pga kriminalitet/fattigdom eller hudfarge?

Om det ikke er et møkkaland, ville du bodd der?

Trump sa en gang at alle fra Haiti har AIDS. Hadde denne kommentar ingenting å gjøre med sex? Er denne kommentar ignorant?
Du svarer ikke på spørsmålet.
Hva er et møkkaland? Hva er definisjonen på et møkkaland? Mange mener USA er et møkkaland. Er USA et møkkaland? Hvorfor snakker klovnen i såfall om møkkaland?
De kan mene hva de vil, USA er fortsatt et attraktivt land å bo i for mange. Er haiti et attraktivt land?

 

Jeg synes norge er et møkkaland, men jeg er klar over at objektivt sett så er det ikke det.

Objektivt sett har Norge meget høye skatter, flere ville si at, objektivt sett Norge er et møkkaland ifølge de som hater skatter. Alle er ikke enige om hva som er viktigst.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste:

For få minutter siden, i kjølvannet av det anspente forholdet mellom Trump-administrasjonen og Nord-Korea, gikk det ut en alarm til alle mobiltelefoner i staten om innkommende ballistisk rakettangrep mot Hawaii.

 

Tulsi Gabbard, som representerer Hawaii i kongressen, er en av mange som i tillegg til media varsler om at det ikke er noen grunn til panikk, meldingen var en øvelse og ble kringkastet ved en feiltagelse slik at den så ut som et varsel om et faktisk angrep.

Lenke til kommentar

"This is not a drill" er egentlig temmelig dumt å skrive på noe som brukes i øvelser...

Det var kanskje 10 minutters mayhem i gatene i Honolulu.

 

Update: Det tok ca. 38 minutter før det ble offisiellt kunngjort at det var falsk alarm. Gabbards tweet var en av mange som gikk ut før dette, men de første minuttene har antagelig vært litt kaos.

 

Det er visstnok ingen steder å søke tilflukt for varslede kjernefysiske ballistiske angrep på Hawaii, ingen bomberom eller tuneller som er forberedt til mottak av publikum.

En kan nesten forestille seg noen hundre tusen av innbyggerne - "hvor løper jeg nå?"

 

CBS News live: https://www.cbsnews.com/live/

CNN US og andre kanaler live: http://www.livenewson.com/american/cnn-news-usa.html

Endret av xRun
Lenke til kommentar

 

 

De kan mene hva de vil, USA er fortsatt et attraktivt land å bo i for mange. Er haiti et attraktivt land?

 

Jeg synes norge er et møkkaland, men jeg er klar over at objektivt sett så er det ikke det.

Så hva er definisjonen??
Er haiti et attraktivt land på noen som helst måte?
Mange karibiske land er meget vakre land med høy fattigdom. Likevel nnvandrere fra Haiti jobber hardt og tjener mye mer penger enn innfødte afroamerikanere, de kan ikke kalles som et stort byrde
Lenke til kommentar

Objektivt sett har Norge meget høye skatter, flere ville si at, objektivt sett Norge er et møkkaland ifølge de som hater skatter. Alle er ikke enige om hva som er viktigst.

Nettopp. Er man feks. et grådig og egoistisk svin vil Norge typisk sett være et møkkaland. Men klovnen Donald har tydeligvis en definisjon på dette siden han uttaler seg slik om "møkkaland". Norge faller utrolig nok ikke inn i "møkkaland" kategorien til Donald. Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

Dere kunne jo tatt med kone og barn å reist på ferie til el-salvador eller Haiti? Oppleve helsevesenet, rettsvesen, mm. Føle kriminalitets og drapsstatistikkene på kroppen liksom.

Kanskje ta med kona å spasere en tur langs promenaden en sen kveld, se hvor flott din lyshudede kone blir tatt i mot av de lokale? Også kan dere gjøre nøyaktig det samme i Gudbrandsdalen.

Ifht Norge er beskrivelsen av landene han nevnte, korrekt. Shithole countries.

USA er et shithole i forhold til Norge, for meg er USA på samme lista over fucka opp land som jeg ikke har noen planer om å dra til i nærmeste fremtid, sammen med land som Saudia Arabia, Irak, Mexico, Syria, Filippinene osv. Jeg kan sikkert dra til usa og ha det fint, men med tanke på alt som feiler det landet, hvorfor ta sjansen.

Ifht Norge og norsk levestandard, med helsevesen, rettsvesen, kriminalitet og drapsstatistikker og lykkebarometre, er el-salvador og Haiti samt Kenya og den absolutte majoriteten av afrikanske land, nettopp- Shithole countries. Så hvorfor reageres det så sterkt på trumps kommentar? Er det formuleringen det står på? Greit han kunne ordlagt seg annerledes, men poenget til trump står fortsatt bunnsolid.

 

Kan noen i dette forumet si med hånden på hjertet, at de er uenig i ovenstående påstand? Legg merke til at det står ifht altså i forhold til. (Til sammenlikning)

 

Jeg er enig i at USA og de andre landene du nevner er shithole countries ifht Norge. Det gjelder forsåvidt de fleste land utenfor Skandinavia.

Lenke til kommentar

 

 

Dere kunne jo tatt med kone og barn å reist på ferie til el-salvador eller Haiti? Oppleve helsevesenet, rettsvesen, mm. Føle kriminalitets og drapsstatistikkene på kroppen liksom.

Kanskje ta med kona å spasere en tur langs promenaden en sen kveld, se hvor flott din lyshudede kone blir tatt i mot av de lokale? Også kan dere gjøre nøyaktig det samme i Gudbrandsdalen.

Ifht Norge er beskrivelsen av landene han nevnte, korrekt. Shithole countries.

USA er et shithole i forhold til Norge, for meg er USA på samme lista over fucka opp land som jeg ikke har noen planer om å dra til i nærmeste fremtid, sammen med land som Saudia Arabia, Irak, Mexico, Syria, Filippinene osv. Jeg kan sikkert dra til usa og ha det fint, men med tanke på alt som feiler det landet, hvorfor ta sjansen.
Norge kunne tenkes som et shithole land da 1/3 delen av befolkningen flyttet til usa. Tenk på hvis usa aksepterte aldri innvandrere fra de mange europeiske land som mente det var verre å bli en europeere enn en amerikaner

 

Det er dårlig gjort å kalle et annet land et shithole land fordi det impliserer at hele befolkningen er shitheads. Mye bedre å bli nøyere med kritikken (dårlig økonomi, høy kriminalitet osv..).

Joda, Norge var et lutfattig potet-land da «vi» migrerte over dammen.

Det går nesten ikke å sammenlikne da det er mange hundre år siden og geopolitikken samt verdenssituasjon var totalt annerledes.

Om vi allikevell skal forsøke å sammenlikne datidens norske flyktninger med dagens stort sett MENA-flyktninger vil jeg trekke frem religion, kultur, fysiske forskjeller, forskjellig språkfamilier og det åpenbare: fysisk utseendet som hemmer integreringen til en viss grad.

I tillegg tror jeg nordmenn bygget seg opp fra bunn og klarte seg stort sett selv, uten en eneste dollar i sosialhjelp.

 

Jeg syntes også Romania er et shithole country. Det har ingenting med hudfargen på de som bor der å gjøre. De er «hvite», som meg.

Lenke til kommentar

Norge var absolutt ikke fattig i sammenligning med andre land i utvandringstiden. Tvert imot hadde vi en utrolig sterk inntekt fra fisk og havtransport. "Problemet" utvandringen løste var at flere barn overlevde til å bli voksne.

 

Vi hadde en økonomisk depresjon i noen år etter napoleonskrigene, siden "vi" (Danmark) var på fransk side på grunn av flåteranet. Dette var dog veldig tidlig i utvandringstiden, og selv om det sikkert bidro sterkt var det ikke grunnen til at de fleste reiste til USA - tvert imot, det var utrolig dyrt å reise til USA, og de som virkelig var fattige kunne ikke reise.

Lenke til kommentar

Norge var absolutt ikke fattig i sammenligning med andre land i utvandringstiden. Tvert imot hadde vi en utrolig sterk inntekt fra fisk og havtransport. "Problemet" utvandringen løste var at flere barn overlevde til å bli voksne.

 

Vi hadde en økonomisk depresjon i noen år etter napoleonskrigene, siden "vi" (Danmark) var på fransk side på grunn av flåteranet. Dette var dog veldig tidlig i utvandringstiden, og selv om det sikkert bidro sterkt var det ikke grunnen til at de fleste reiste til USA - tvert imot, det var utrolig dyrt å reise til USA, og de som virkelig var fattige kunne ikke reise.

https://www.youtube.com/watch?v=SdpmeGY3gw8

Lenke til kommentar
Er haiti et attraktivt land på noen som helst måte?
Mange karibiske land er meget vakre land med høy fattigdom. Likevel nnvandrere fra Haiti jobber hardt og tjener mye mer penger enn innfødte afroamerikanere, de kan ikke kalles som et stort byrde

Er det gjennomsnitts-haitiere, ressurssvake haitiere eller ressurssterke haitiere?

Lenke til kommentar

 

Norge var absolutt ikke fattig i sammenligning med andre land i utvandringstiden. Tvert imot hadde vi en utrolig sterk inntekt fra fisk og havtransport. "Problemet" utvandringen løste var at flere barn overlevde til å bli voksne.

 

Vi hadde en økonomisk depresjon i noen år etter napoleonskrigene, siden "vi" (Danmark) var på fransk side på grunn av flåteranet. Dette var dog veldig tidlig i utvandringstiden, og selv om det sikkert bidro sterkt var det ikke grunnen til at de fleste reiste til USA - tvert imot, det var utrolig dyrt å reise til USA, og de som virkelig var fattige kunne ikke reise.

https://www.youtube.com/watch?v=SdpmeGY3gw8

 

Jeg ser ikke youtube-videoer fra folk jeg ikke liker. Hvis du vil diskutere får du diskutere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Er haiti et attraktivt land på noen som helst måte?

Mange karibiske land er meget vakre land med høy fattigdom. Likevel nnvandrere fra Haiti jobber hardt og tjener mye mer penger enn innfødte afroamerikanere, de kan ikke kalles som et stort byrde
Er det gjennomsnitts-haitiere, ressurssvake haitiere eller ressurssterke haitiere?
Det er egentlig lite relevante, det er klar bevis at det finnes fine folk fra slike «shithole land». De fleste var resurssvake flyktninger
Lenke til kommentar

Problemet er ikke at han kaller landene for shitholes.

 

Problemet er at han ikke vil ha folk derfra;

som impliserer at han ser på folk fra shitholes som shit people.

Inkludert folk som allerede er i USA under TPS fordi det har skjedd en naturkatastrofe eller annet som har forårsaket en bølge av flyktninger fra forskjellige land til forskjellige tider.

 

De har beskyttet status på humanitært grunnlag slik at de er i landet lovlig, men han vil kansellere dette og sende dem tilbake til landene. Ikke fordi årsaken til at de kom til USA og ble gitt TPS er borte, men fordi de kommer fra "shithole countries".

Lenke til kommentar

Det stilles spørsmål vedr. pressemeldingen fra WH om Trumps helse. Han var til sin første offisielle helsesjekk ved Walter Reed denne uken og ble undersøkt av Kontre-Admiral Dr. Ronny Jackson, US Navy, som er den nåværende offisielle "Physician to the President".

Det er forøvrig en ganske fet stilling å få, presidentens livlege, og han har hatt den siden juli 2013.

 

WH har sendt legens korte oppsummering av helsesjekken til pressen:

post-260104-0-51922000-1515821562.jpg

 

 

 

Hvis noen syns den fantastiske karakteristikken i oppsummeringen av helseattesten er litt i overkant, og kanskje minner litt om helseattesten fra Trumps personlige lege under valgkampen, så kan det være naturlige forklaringer til det. Meldingen skal visstnok være signert av legen, men det er rimelig tydelig at det ikke stemmer, dersom ikke Dr. Ronny Jackson har glemt å stave sitt eget navn da.

 

Det er mer sannsynlig at Sarah Sanders forfattet dette selv, og signerte det med legens navn som hun ikke klarte å stave, og det som kalles "passes along" blir vel da snarere "authored and sent" med fake signatur.

Dette er interessant. Om Sarah Sanders gjorde dette, hvordan er dette mtp lovlighet? Myndighetene har jo et ansvar å forholde seg ovenfor i henhold til hvor transparente de skal være, og om dette er løgn så kan jo dette potensielt få konsekvenser? Jeg spør her bare, syns dette virker veeeldig snodig nemlig :)

Lenke til kommentar

 

Det stilles spørsmål vedr. pressemeldingen fra WH om Trumps helse. Han var til sin første offisielle helsesjekk ved Walter Reed denne uken og ble undersøkt av Kontre-Admiral Dr. Ronny Jackson, US Navy, som er den nåværende offisielle "Physician to the President".

Det er forøvrig en ganske fet stilling å få, presidentens livlege, og han har hatt den siden juli 2013.

 

WH har sendt legens korte oppsummering av helsesjekken til pressen:

post-260104-0-51922000-1515821562.jpg

 

 

 

Hvis noen syns den fantastiske karakteristikken i oppsummeringen av helseattesten er litt i overkant, og kanskje minner litt om helseattesten fra Trumps personlige lege under valgkampen, så kan det være naturlige forklaringer til det. Meldingen skal visstnok være signert av legen, men det er rimelig tydelig at det ikke stemmer, dersom ikke Dr. Ronny Jackson har glemt å stave sitt eget navn da.

 

Det er mer sannsynlig at Sarah Sanders forfattet dette selv, og signerte det med legens navn som hun ikke klarte å stave, og det som kalles "passes along" blir vel da snarere "authored and sent" med fake signatur.

Dette er interessant. Om Sarah Sanders gjorde dette, hvordan er dette mtp lovlighet? Myndighetene har jo et ansvar å forholde seg ovenfor i henhold til hvor transparente de skal være, og om dette er løgn så kan jo dette potensielt få konsekvenser? Jeg spør her bare, syns dette virker veeeldig snodig nemlig :)

 

Nja, det er jo ikke slik at Trump-administrasjonen lyver om noe.  :whistle:

 

BTW: Jimmy Kimmel har snekret en 5-minutters video med et kjapt sammendrag.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...