Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Så alle i de landene bør få hjelp, ved at de alle flytter til vestlige land?

 

Eller de mest ressurssterke i de landene bør få hjelp, ved at de får flytte til vestlige land, så vestlige land tjener på det og landene de flytter fra taper på det?

 

Eller noen av folkene i de landene bør få hjelp, ved at noen av dem får flytte til vestlige land?

Utgangspunktet er at de som har det vanskligst er de som trenger hjelpen mest. Folk i Norge trenger ikke hjelp fra USA.

Så folk i Vesten bør dra til landene og finne de menneskene som har det verst, også ordne med transport til Vesten/opphold i Vesten for de menneskene?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvis kultur/religion/ideologi ol. fører til at de har vært/er/forblir på etterskudd når andre land har bevist/demonstrert at det er bedre måter å gjøre ting på, så kan man gi dem negativ karakteristikk.

Tror du i din villeste fantasi at Trump har satt seg inn i de 50+ landenes kulturelle, religiøse, ideologiske eller andre faktorer? Her snakker vi om en mann som ikke engang leser sin daglige sikkerhetsbriefing, men som må få kun de mest akutte punktene fremført for seg. 

CIA har et digert bibliotek med akkurat slik informasjon om alle de nevnte landene tilgjengelig for presidenten, og om han hadde ønsket å sette seg inn i det så kunne de nok gitt ham en personlig fremføring av de sentrale punktene vedr. alle de 50+ landene. Mye av informasjonen er også publisert. CIA kaller dette "The World Factbook".

 

Tror du i din villeste fantasi at han engang har tenkt tanken på å sette seg inn i materialet og gi uttrykk for en informert mening om temaet?

 

Svar meg på det spørsmålet. Tror du det?

 

Man kan ha en anelse om hvordan det står til med den økonomiske utvikling/levestandard i Afrika ol.?
Lenke til kommentar
Så jeg spurte om det(kan tenkes at det) er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.?
Det kan aldri bevises hva en mener uten at vedkommende sier det rett ut. Det han sier rett ut er bigotry (han fordømmer hele befolkningen) og mulig rasistiske (alle shithole landene han nevnte er svarte). Intelligente politikere sier ikke slike dumme utsagn fordi de vet at flere ville tolke det som rasisme

 

Tenk på hvis han sa at han ikke ville ha innvandring fra Skottland/Irland fordi det de fleste kaller «hillbillies» er skotsk/irske og er fattige og dårlig integrerte med høy kriminalitet. Det ville vært like dumt som å fordømme hele befolkningen fra nevnte land

 

Hva vi ser er at problemene i appalachia (hvite) ikke skyldes folket men andre saker som innvandring. Når det gjelder svartes problemer så får svarte skylden

 

Opioder problemene ses helt annerledes enn crack problem- men jeg vet, det er bare en tilfeldighet at en fattige gruppe er skotsk/irsk og den andre gruppe domineres av svarte

Så jeg spurte om 'xRun' var helt sikker på at Trump mente hudfarge?

Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar

 

 

Hvis kultur/religion/ideologi ol. fører til at de har vært/er/forblir på etterskudd når andre land har bevist/demonstrert at det er bedre måter å gjøre ting på, så kan man gi dem negativ karakteristikk.

Tror du i din villeste fantasi at Trump har satt seg inn i de 50+ landenes kulturelle, religiøse, ideologiske eller andre faktorer? Her snakker vi om en mann som ikke engang leser sin daglige sikkerhetsbriefing, men som må få kun de mest akutte punktene fremført for seg. 

CIA har et digert bibliotek med akkurat slik informasjon om alle de nevnte landene tilgjengelig for presidenten, og om han hadde ønsket å sette seg inn i det så kunne de nok gitt ham en personlig fremføring av de sentrale punktene vedr. alle de 50+ landene. Mye av informasjonen er også publisert. CIA kaller dette "The World Factbook".

 

Tror du i din villeste fantasi at han engang har tenkt tanken på å sette seg inn i materialet og gi uttrykk for en informert mening om temaet?

 

Svar meg på det spørsmålet. Tror du det?

 

Man kan ha en anelse om hvordan det står til med den økonomiske utvikling/levestandard i Afrika ol.?

 

Non-responsive. Det er et ja/nei spørsmål. Tro/ikketro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

???

Han ønsket seg jo innvanndrere fra Norge.

 

'xRun' skrev at Trump mente hudfargen til menneskene i landene han nevnte, jeg spurte  'xRun' om Trump kanskje mente kulturen/religionen/ideologien ol. i landene han nevnte.

Landene som i landskapet, geografien, naturen? Du vet bedre. Forøvrig var det nettopp folkene han snakket om, han ville ha ferre av dem, og flere av folk som nordmenn. Folket, ikke "landene", han snakker ikke om regulering av innvandring av trær og daler fra El Salvador. Han vil ha ferre fargede, og flere hvite. Trump har en lang historikk på akkurat dette temaet.

Kultur/religion/ideologi ol.?

Lenke til kommentar

 

 

Så folk i Vesten bør dra til landene og finne de menneskene som har det verst, også ordne med transport til Vesten/opphold i Vesten for de menneskene?

Tror ikke det er den beste løsningen. Men der finnes det mange forskjellige meninger.

 

Hva er den beste løsningen?

 

Den har trolig ikke blitt funnet ennå vil jeg tro?
Lenke til kommentar

 

 

Man kan ha en anelse om hvordan det står til med den økonomiske utvikling/levestandard i Afrika ol.?

Non-responsive. Det er et ja/nei spørsmål. Tro/ikketro.
Trump kan ha en anelse om hvordan det står til med den økonomiske utvikling/levestandard i Afrika ol.?
Burde en president basere hva lovene sier på en anelse?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Man kan ha en anelse om hvordan det står til med den økonomiske utvikling/levestandard i Afrika ol.?
Non-responsive. Det er et ja/nei spørsmål. Tro/ikketro.

Trump kan ha en anelse om hvordan det står til med den økonomiske utvikling/levestandard i Afrika ol.?

 

Vet du dette, eller er det et famlende forsøk på å tilegne Trump et rasjonale du ikke kan vite hvorvidt han engang har tilegnet seg basiskunnskap til å gjøre seg opp en informert mening om?

 

Afrika er ikke et land, det er over 50 land. Tror du han faktisk har satt seg inn i deres økonomiske utvikling og levestandard, og legger dette til grunn for hvorvidt han ønsker å foreta seg endringer for å påvirke innvandring derfra på noe slikt informert grunnlag?

 

Det ser ut som det er hva du argumenterer for, så det er et helt greit spørsmål. Tror du han har satt seg inn i det? For de 50+ landene, og for Haiti hvor han mener alle har AIDS, og for El Salvador?

 

Tror du han har en faktabasert informert mening, og at det var denne meningen han oppsummerte med ...

wait for it... "Those are shithole countries!" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump kan ha en anelse om hvordan det står til med den økonomiske utvikling/levestandard i Afrika ol.?

Vet du dette, eller er det et famlende forsøk på å tilegne Trump et rasjonale du ikke kan vite hvorvidt han engang har tilegnet seg basiskunnskap til å gjøre seg opp en informert mening om?

 

Afrika er ikke et land, det er over 50 land. Tror du han faktisk har satt seg inn i deres økonomiske utvikling og levestandard, og legger dette til grunn for hvorvidt han ønsker å foreta seg endringer for å påvirke innvandring derfra på noe slikt informert grunnlag?

 

Det ser ut som det er hva du argumenterer for, så det er et helt greit spørsmål. Tror du han har satt seg inn i det? For de 50+ landene, og for Haiti hvor han mener alle har AIDS, og for El Salvador?

 

Tror du han har en faktabasert informert mening, og at det var denne meningen han oppsummerte med ...

wait for it... "Those are shithole countries!"

Trump vet om Afrika?

 

Trump vet kanskje at de fleste Afrikanske land er u-land?

Lenke til kommentar

 

Nei, for meg er det åpenbart. Nå er jo jeg heldigvis ikke lege, for da hadde sikkert det jeg sa vært utrolig uprofesjonelt, men jeg er uheldigvis i den situasjonen at demens ligger i familien på begge sider, og jeg kjenner det igjen.

 

 

Jeg har også hatt demente personer i familien. Påstår du at å snøfle med ordene er bevis på at en person er dement?

Lenke til kommentar

 

Hva er det som får folk til å støtte Trump og avvise alt det vaset han klarer å lire av seg uke etter uke ?

Det kan hende man ikke støtter Trump, det kan hende man stiller spørsmål ved anklagene som rettes mot Trump.

 

Ja selvsagt. All møkka han lirer av seg på Twitter er vel "fake news" ikke sant? :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...