Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

 

Afrika, Haiti, og San Salvador har annen kultur/religion/ideologi ol. enn Europa/Norge ol. Dvs det er ikke hudfargen/individer ol. Trump sikter til når han omtaler disse landene, men kulturen/religionen/ideologien ol.

Sier du.

Jeg hører ingenting fra Trump om dette, og selv om han har blitt spurt av mange gjentatte ganger, så nekter han å svare på det.

Bra for deg at du har den meningen, men det er ikke hva Trump sa. Da er vi like langt, for det ville vært naivt å ta en tilfeldig forumbruker som en "Trump-kviskrar" om hva han egentlig tenker når han sier tingene han sier.

 

Du skrev:

Landene som i landskapet, geografien, naturen? Du vet bedre. Forøvrig var det nettopp folkene han snakket om, han ville ha ferre av dem, og flere av folk som nordmenn. Folket, ikke "landene", han snakker ikke om regulering av innvandring av trær og daler fra El Salvador. Han vil ha ferre fargede, og flere hvite. Trump har en lang historikk på akkurat dette temaet.

Så jeg spør om det er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett fullstendig absurd å si at man ikke vil ha folk fra "møkkaland". Om det er noen som trenger hjelp så er det jo typisk sett folk fra "møkkaland". Men de møkkafolkene kan jo bare seile sin egen sjø. Ikke sant?

Så alle i de landene bør få hjelp, ved at de alle flytter til vestlige land?

 

Eller de mest ressurssterke i de landene bør få hjelp, ved at de får flytte til vestlige land, så vestlige land tjener på det og landene de flytter fra taper på det?

 

Eller noen av folkene i de landene bør få hjelp, ved at noen av dem får flytte til vestlige land?

Lenke til kommentar

 

 

Du kan gjenta at det handler om hudfarge så mye du vil, det gjør det ikke mer sant.

 

La meg spørre: Er haiti et møkkaland pga at det er et kullsort land, eller pga at det er mye fattigdom og kriminalitet?

Innvandrere fra dette møkkaland tjener mer penger enn innfødte afroamerikanere og bare 10% mindre enn den typisk amerikaner.
Er det de mest ressurssterke, som har forlatt Haiti til fordel for USA?
De fleste er flyktninger. Uansett vil Trump ha ingen innvandrere fra slike møkkaland, noe som i det minste er ignorant og bigotete.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det de mest ressurssterke, som har forlatt Haiti til fordel for USA?

De fleste er flyktninger. Uansett vil Trump ha ingen innvandrere fra slike møkkaland, noe som i det minste er ignorant og bigotete.

 

Hvorfor bør noen av dem flykte til USA? Eller bør alle flykte til USA? Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar

 

 

Afrika, Haiti, og San Salvador har annen kultur/religion/ideologi ol. enn Europa/Norge ol. Dvs det er ikke hudfargen/individer ol. Trump sikter til når han omtaler disse landene, men kulturen/religionen/ideologien ol.

Sier du.

Jeg hører ingenting fra Trump om dette, og selv om han har blitt spurt av mange gjentatte ganger, så nekter han å svare på det.

Bra for deg at du har den meningen, men det er ikke hva Trump sa. Da er vi like langt, for det ville vært naivt å ta en tilfeldig forumbruker som en "Trump-kviskrar" om hva han egentlig tenker når han sier tingene han sier.

 

Du skrev:

Landene som i landskapet, geografien, naturen? Du vet bedre. Forøvrig var det nettopp folkene han snakket om, han ville ha ferre av dem, og flere av folk som nordmenn. Folket, ikke "landene", han snakker ikke om regulering av innvandring av trær og daler fra El Salvador. Han vil ha ferre fargede, og flere hvite. Trump har en lang historikk på akkurat dette temaet.

Så jeg spør om det er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.?

 

Det er uavklart hvilke tanker Trump har i hodet. Det er derimot helt åpenbart hvilke ord som kom ut av hans munn. Ordene hans karakteriserte 50+ land som shitholes, uten å nyansere det nærmere, og reaksjonen fra myndighetene i mange av disse landene taler fra seg selv. Han er ikke bare "Commander in Chief", men også "Diplomat in Chief" i kraft av å være landets president, men som han selv også har understreket ved å avvise kritikk om et mangelfullt besatt utenriksdepartement ved å si "I'm the only one that matters". Da får han ta ansvaret for kommentarene sine også, og forstå at landene og mye av hans eget land reagerer skarpt kritisk til hva han sa.

 

Ellers blir det også fort langtekkelig med semantisk sirkelargumentasjon fra folk som ukritisk ser ut til å ønske å bære vann for Trump, så du får heller henvende deg til andre om du vil fortsette med å forsvare en statsleder som uttrykker seg som den litt shabby fyren ved enden av baren som ingen vil sitte ved siden av.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Innvandrere fra dette møkkaland tjener mer penger enn innfødte afroamerikanere og bare 10% mindre enn den typisk amerikaner.

Jeg spør igjen, er haiti et møkkaland pga kriminalitet/fattigdom eller hudfarge?

Om det ikke er et møkkaland, ville du bodd der?

Trump sa en gang at alle fra Haiti har AIDS. Hadde denne kommentar ingenting å gjøre med sex? Er denne kommentar ignorant?
Lenke til kommentar

Så jeg spør om det er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.?

Ser ut til at du er på jakt etter ett ja eller nei svar. Det er det ingen her inne som kan gi, som tidligere nevnt da må du spørre Trump om hva han spesifikt siktet til.

'xRun' skrev:

Landene som i landskapet, geografien, naturen? Du vet bedre. Forøvrig var det nettopp folkene han snakket om, han ville ha ferre av dem, og flere av folk som nordmenn. Folket, ikke "landene", han snakker ikke om regulering av innvandring av trær og daler fra El Salvador. Han vil ha ferre fargede, og flere hvite. Trump har en lang historikk på akkurat dette temaet.

Så jeg spurte om det(kan tenkes at det) er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.?

Lenke til kommentar

 

Så jeg spør om det er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.?

Ser ut til at du er på jakt etter ett ja eller nei svar. Det er det ingen her inne som kan gi, som tidligere nevnt da må du spørre Trump om hva han spesifikt siktet til.

'xRun' skrev:

Landene som i landskapet, geografien, naturen? Du vet bedre. Forøvrig var det nettopp folkene han snakket om, han ville ha ferre av dem, og flere av folk som nordmenn. Folket, ikke "landene", han snakker ikke om regulering av innvandring av trær og daler fra El Salvador. Han vil ha ferre fargede, og flere hvite. Trump har en lang historikk på akkurat dette temaet.

Så jeg spurte om det(kan tenkes at det) er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.?

 

Du kan tenke hva du vil.

Lenke til kommentar
Så jeg spør om det er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.?

Det er uavklart hvilke tanker Trump har i hodet. Det er derimot helt åpenbart hvilke ord som kom ut av hans munn. Ordene hans karakteriserte 50+ land som shitholes, uten å nyansere det nærmere, og reaksjonen fra myndighetene i mange av disse landene taler fra seg selv. Han er ikke bare "Commander in Chief", men også "Diplomat in Chief" i kraft av å være landets president, men som han selv også har understreket ved å avvise kritikk om et mangelfullt besatt utenriksdepartement ved å si "I'm the only one that matters". Da får han ta ansvaret for kommentarene sine også, og forstå at landene og mye av hans eget land reagerer skarpt kritisk til hva han sa.

 

Ellers blir det også fort langtekkelig med semantisk sirkelargumentasjon fra folk som ukritisk ser ut til å ønske å bære vann for Trump, så du får heller henvende deg til andre om du vil fortsette med å forsvare en statsleder som uttrykker seg som den litt shabby fyren ved enden av baren som ingen vil sitte ved siden av.

Du skriver at det er hudfarge Trump sikter til?

 

Og du ønsker å påstå at Trump sikter til hudfarge?

 

Og jeg spør om Trump kanskje sikter til kultur/religion/ideologi ol. og ikke hudfarge.

Lenke til kommentar

 

Så jeg spør om det er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.?

Det er uavklart hvilke tanker Trump har i hodet. Det er derimot helt åpenbart hvilke ord som kom ut av hans munn. Ordene hans karakteriserte 50+ land som shitholes, uten å nyansere det nærmere, og reaksjonen fra myndighetene i mange av disse landene taler fra seg selv. Han er ikke bare "Commander in Chief", men også "Diplomat in Chief" i kraft av å være landets president, men som han selv også har understreket ved å avvise kritikk om et mangelfullt besatt utenriksdepartement ved å si "I'm the only one that matters". Da får han ta ansvaret for kommentarene sine også, og forstå at landene og mye av hans eget land reagerer skarpt kritisk til hva han sa.

 

Ellers blir det også fort langtekkelig med semantisk sirkelargumentasjon fra folk som ukritisk ser ut til å ønske å bære vann for Trump, så du får heller henvende deg til andre om du vil fortsette med å forsvare en statsleder som uttrykker seg som den litt shabby fyren ved enden av baren som ingen vil sitte ved siden av.

Du skriver at det er hudfarge Trump sikter til?

 

Og du ønsker å påstå at Trump sikter til hudfarge?

 

Og jeg spør om Trump kanskje sikter til kultur/religion/ideologi ol. og ikke hudfarge.

 

Det stemmer sannsynligvis. Ja takk, begge deler. Er det da ok at landets president karakteriserer 50+ land som "shitholes"?

Lenke til kommentar

 

Så jeg spurte om det(kan tenkes at det) er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.?

Du kan tenke hva du vil.

Jeg spør deg om det kan tenkes at det er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.(da du hevder det er hudfarge)?

 

1: Kan du tenke?

2: Da kan du tenke hva du vil.

3: Så tenk hva du vil.

4: Ikke spør meg hva du kan tenke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du skriver at det er hudfarge Trump sikter til?

 

Og du ønsker å påstå at Trump sikter til hudfarge?

 

Og jeg spør om Trump kanskje sikter til kultur/religion/ideologi ol. og ikke hudfarge.

Det stemmer sannsynligvis. Ja takk, begge deler. Er det da ok at landets president karakteriserer 50+ land som "shitholes"?

Hvis kultur/religion/ideologi ol. fører til at de har vært/er/forblir på etterskudd når andre land har bevist/demonstrert at det er bedre måter å gjøre ting på, så kan man gi dem negativ karakteristikk.

Lenke til kommentar

Jeg spør deg om det kan tenkes at det er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.(da du hevder det er hudfarge)?

1: Kan du tenke?

2: Da kan du tenke hva du vil.

3: Så tenk hva du vil.

4: Ikke spør meg hva du kan tenke.

Jeg spør deg om det kan tenkes(dvs er det mulig du tar feil når du hevder det er hudfarge Trump sikter til) at det er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.(da du hevder det er hudfarge)?

Lenke til kommentar

 

Du skriver at det er hudfarge Trump sikter til?

 

Og du ønsker å påstå at Trump sikter til hudfarge?

 

Og jeg spør om Trump kanskje sikter til kultur/religion/ideologi ol. og ikke hudfarge.

Det stemmer sannsynligvis. Ja takk, begge deler. Er det da ok at landets president karakteriserer 50+ land som "shitholes"?

Hvis kultur/religion/ideologi ol. fører til at de har vært/er/forblir på etterskudd når andre land har bevist/demonstrert at det er bedre måter å gjøre ting på, så kan man gi dem negativ karakteristikk.

 

Tror du i din villeste fantasi at Trump har satt seg inn i de 50+ landenes kulturelle, religiøse, ideologiske eller andre faktorer? Her snakker vi om en mann som ikke engang leser sin daglige sikkerhetsbriefing, men som må få kun de mest akutte punktene fremført for seg. 

CIA har et digert bibliotek med akkurat slik informasjon om alle de nevnte landene tilgjengelig for presidenten, og om han hadde ønsket å sette seg inn i det så kunne de nok gitt ham en personlig fremføring av de sentrale punktene vedr. alle de 50+ landene. Mye av informasjonen er også publisert. CIA kaller dette "The World Factbook".

 

Tror du i din villeste fantasi at han engang har tenkt tanken på å sette seg inn i materialet og gi uttrykk for en informert mening om temaet?

 

Svar meg på det spørsmålet. Tror du det?

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Så jeg spør om det er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.?

Ser ut til at du er på jakt etter ett ja eller nei svar. Det er det ingen her inne som kan gi, som tidligere nevnt da må du spørre Trump om hva han spesifikt siktet til.
'xRun' skrev:

Landene som i landskapet, geografien, naturen? Du vet bedre. Forøvrig var det nettopp folkene han snakket om, han ville ha ferre av dem, og flere av folk som nordmenn. Folket, ikke "landene", han snakker ikke om regulering av innvandring av trær og daler fra El Salvador. Han vil ha ferre fargede, og flere hvite. Trump har en lang historikk på akkurat dette temaet.

Så jeg spurte om det(kan tenkes at det) er kultur/religion/ideologi ol. Trump sikter til, og ikke hudfarge/individer ol.?
Det kan aldri bevises hva en mener uten at vedkommende sier det rett ut. Det han sier rett ut er bigotry (han fordømmer hele befolkningen) og mulig rasistiske (alle shithole landene han nevnte er svarte). Intelligente politikere sier ikke slike dumme utsagn fordi de vet at flere ville tolke det som rasisme

 

Tenk på hvis han sa at han ikke ville ha innvandring fra Skottland/Irland fordi det de fleste kaller «hillbillies» er skotsk/irske og er fattige og dårlig integrerte med høy kriminalitet. Det ville vært like dumt som å fordømme hele befolkningen fra nevnte land

 

Hva vi ser er at problemene i appalachia (hvite) ikke skyldes folket men andre saker som innvandring. Når det gjelder svartes problemer så får svarte skylden

 

Opioder problemene ses helt annerledes enn crack problem- men jeg vet, det er bare en tilfeldighet at en fattige gruppe er skotsk/irsk og den andre gruppe domineres av svarte

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...