Gå til innhold

Hvorfor greier enkelte ikke å se den gigantiske trusselen innvandringen er?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den massive innvandringen går ikke bare utover etniske nordmenn, men innvandrere også ettersom majoriteten av befolkningen har en generaliseringstendens. Jeg fatter heller ikke at majoriteten av politikere ikke vil føre en strengere innvandringspolitikk når det er så mange innbyggere i Norge som er imot innvandring og spesielt arbeiderklassen. Det er vel arbeiderklassen som lider mest av innvandrere? Men det er også arbeiderklassen som omgås mest av innvandrere og det er de som skal bidra aller mest for at innvandrere blir integrert i det norske samfunnet? Det nytter ikke at politikere bruker store beløp på integrering hvis innbyggere som omgås innvandrere ikke vil ha noe med dem å gjøre. Det er jo en grunn for at vi har Oslo øst og vest eller den såkalte white flight. Jeg har dermed ingen tro på liberal innvandringspolitikk for det vil føre til ytterligere splittelse mellom innvandrere og etnisk norske på sikt.

 

Hilsen

Innvandrer fra Litauen

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lider du?

Enkelte nordmenn har sett ned på meg pga. min bakgrunn ja (litauere er jo kjent for å stjele og ta jobbene samt utnytte trygd så generaliseringen blir deretter, i tillegg så stiller man mye dårligere i arbeidslivet med et utenlandsk navn selv om man kan snakke flytende osv.), men jeg kan ikke påstå at jeg lider mer enn en gjennomsnittlig innvandrer ettersom jeg har et nordisk utseende (lyst hår). Endret av Stoltzekleiven
Lenke til kommentar

 

 

Igjen, vi får ikke hjulpet alle der de er! Mange er i livsfare og/eller har helsemessige årsaker til at de ikke kan være i flyktningeleire rundt Syria. Hvorfor må det alltid være alt eller ingenting, eller som i dette tilfelle, alle eller ingen? Det er så populært å se på ting som kun svart eller hvitt om dagen, bokstavelig talt, men det løser jo ingenting.

Fordi det er for mange uproduktive lykkejegere her allerede. Vi får hjelpe de vi kan hjelpe der de er. Resten får klare seg selv.

 

 

Krysser fingra for at jeg ikke får den beskjeden den dag det skulle røyne på her.

 

Og jeg snakker om flyktninger ifra krigssoner, ikke alle mulige andre som skulle ville ha, isåfall prater vi forbi hverandre her.

 

 

Svar oss, din luring: Hvordan skal vi hjelpe alle? Akkurat nå finnes det 65 millioner mennesker på planeten som flykter fra krig. Skal vi prøve å få til en kostnadseffektiv løsning slik at vi kan hjelpe så mange så mulig, eller skal vi bruke den samme summen på å flytte en miniskul brøkdel til Norge sånn at du kan føle gode følelser?

 

Men, jeg regner med at du enda faktisk vil hjelpe så mange som mulig, eller hva? Siden det er blitt en faux-pas å "hjelpe dem der de er", så fortsetter vi heller med logikken din og tar inn en halv million. Sverige tar én mill. Nederland tåler 1,5 mill stammetilhørlige, religiøst fundamentalistiske analfabeter. Spania skal klare å ta imot tre mill. Hvis alle rike, velfungerende europeiske land gjør sitt, så har vi vel fikset problemet?

 

Ikke helt. Neste år har det oppstått tre nye kriger. Året etter det, fem til. Nå er 10 millioner igjen på flukt. Ti år til går, og vi oppe i 45 millioner på flukt verden over. Null stress. Vi bare gjentar det vi gjorde sist, never mind at europeisk fødeselsrate er gått i dass, og konservative muslimer nå utgjør 20-30% av Europa.

 

Si meg, hva er øverste grense for hvor stor del av samfunnet skal bestå av innvandrere? Det er greit nok at du fetisjiserer flerkultur uansett hvor lite det gagner innbyggerne i landet du bor i, men et sted sier det stopp for deg også regner jeg med. Nå synes jeg at dere som taler for denne sak skal komme med et tall.

 

Sier du stopp på 10% muslimer i norge? Nå er vi oppe i rundt 7% etter kun 40 år med masseinnvandring.

 

20%? 45%? Fortell oss når det passer for deg å hjelpe dem der de er.

 

Sosialdemokratiske Europa kan ikke redde verden fra seg selv. Det eneste vi gjør ved å flytte folk i millioner fra den tredje verden til Europa, er å gjøre Europa mer som den tredje verden.

 

 

Lider du?

 

Hvem tror du blir rammet når lavlønnet arbeidskraft flommer inn i et allerede begrenset arbeidsmarked?
 
Hva tror du skjer med lønna til de svakeste i samfunnet når de må konkurrere med tusenvis av innvandrere?
 
Dette er grunnen til at sosialdemokratiske partier pleide å være mot masseinnvandring; det er arbeideren det går ut over. Hva skjedde?
Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Målet for mange politikere er å få flyktninger ut i arbeid. Dette skjer også i praksis for en viss prosentandel. Disse flyktningene er overveldende ufaglærte og mangler utdannelse, og må derfor gå for lavtlønnede yrker.

 

Hvordan tror du det rammer de som tjener minst i samfunnet når de plutselig må konkurrere med enda flere om disse arbeidsplassene?

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Jeg tror det nå mer eller mindre er vedtatt at denne innvandringen vi har sett i den vestlige verden har vert negativ. Hvorfor?

 

1. Det blir mindre samhold i nasjonen.

2. Dermed blir den dårligere skikket til å stå i mot yttre utfordinger.

3. Folk blir mindre generøse mot andre i befolkningen.

4. Folk stoler mindre på hverandre.

5. Nasjonen blir vanskeligere å styre.

6. Det blir mer uro.

7. Personer skaper sine egne inngrupper og utgrupper. Som de skal være generøse mot og hjelpe eksklusivt. I USA er dette svært tydelig, der du har ulike programmer som skal hjelpe utelukkende svarte eller Latin Amerikanere. Istedenfor faktiske dårligerestilte.

8. De samarbeider for å få makt for sin inngruppe, noe som kan skape borgerkrig.

9. Det blir større konkurranse om resurser.

10. Mer diskriminering.

11. Kriminalitet på grunn av hat.

12. For den befolkningen som allerede bor her, vil resurser bli overført fra dem, til de som kommer inn i landet.

13. Staten og lederne vil bry seg mindre om den originale befolkningen og deres behov.

14. Det skaper mindre yttringsfrihet og redsel for å bli angrepet pga ens meninger.

 

+++ Det er sikkert titalls flere punkt som kunne blitt inkludert.

 

Hvordan er det egentlig mulig å fremdeles være for det her? Og hvorfor stemmer ikke flere på en måte som hindrer det å skje?

 

* Til informasjon, jeg mener ikke at dette er en karakteristikk bare med de som kommer til Norge. Det er slik uansett, slik som f.eks. nordmenn reiste til Saudi Arabia og ble en store prosentandel av befolkningen, det er menneskelig oppførsel.

 

At det er visse utfordringer med invandring: Ja

At det er et gigantisk problem: Nei

 

Folk flest sine redsler for dette er langt over hysteri skalaen.

 

For å sette ting litt i pespektiv her er noe som faktisk er et gigantisk problem, som jeg tipper ikke så mange har fått med seg:

 

http://www.dn.no/nyheter/utenriks/2016/11/01/0627/Forskning/nar-det-er-tomt-her-er-verden-ille-ute

 

 

Folk flest er så biased på det med invandring at de hadde klaget på det til siste sekund selv om de hadde fått vite at Jorda bilr truffet av en astroide om 10 dager som ville utslette alt liv. Det finnes viktigere ting faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Krysser fingra for at jeg ikke får den beskjeden den dag det skulle røyne på her.

 

Og jeg snakker om flyktninger ifra krigssoner, ikke alle mulige andre som skulle ville ha, isåfall prater vi forbi hverandre her.

 

 

Svar oss, din luring: Hvordan skal vi hjelpe alle? Akkurat nå finnes det 65 millioner mennesker på planeten som flykter fra krig. Skal vi prøve å få til en kostnadseffektiv løsning slik at vi kan hjelpe så mange så mulig, eller skal vi bruke den samme summen på å flytte en miniskul brøkdel til Norge sånn at du kan føle gode følelser?

 

 

hehe trenger heldigvis ikke å være så lur for å kunne vise solidaritet, tror det bare er ett resultat av en ordntlig oppdragelse som lærer barnet verdien som ligger i å dele og å vise respekt og empati for alle uansett hvem de er uansett opphav eller utseende. Også er det vel lov å reflektere litt om hvor jævlig heldige vi er med å tilfeldigvis ende opp her i verden som norske, siden du har vel heller ikke gjort deg spesielt fortjent til akkurat det? Bar flaks ikkesant?

 

 

 

Men, jeg regner med at du enda faktisk vil hjelpe så mange som mulig, eller hva? Siden det er blitt en faux-pas å "hjelpe dem der de er", så fortsetter vi heller med logikken din og tar inn en halv million. Sverige tar én mill. Nederland tåler 1,5 mill stammetilhørlige, religiøst fundamentalistiske analfabeter. Spania skal klare å ta imot tre mill. Hvis alle rike, velfungerende europeiske land gjør sitt, så har vi vel fikset problemet?

 

Ikke helt. Neste år har det oppstått tre nye kriger. Året etter det, fem til. Nå er 10 millioner igjen på flukt. Ti år til går, og vi oppe i 45 millioner på flukt verden over. Null stress. Vi bare gjentar det vi gjorde sist, never mind at europeisk fødeselsrate er gått i dass, og konservative muslimer nå utgjør 20-30% av Europa.

 

Si meg, hva er øverste grense for hvor stor del av samfunnet skal bestå av innvandrere? Det er greit nok at du fetisjiserer flerkultur uansett hvor lite det gagner innbyggerne i landet du bor i, men et sted sier det stopp for deg også regner jeg med. Nå synes jeg at dere som taler for denne sak skal komme med et tall.

 

Sier du stopp på 10% muslimer i norge? Nå er vi oppe i rundt 7% etter kun 40 år med masseinnvandring.

 

20%? 45%? Fortell oss når det passer for deg å hjelpe dem der de er.

 

Sosialdemokratiske Europa kan ikke redde verden fra seg selv. Det eneste vi gjør ved å flytte folk i millioner fra den tredje verden til Europa, er å gjøre Europa mer som den tredje verden.

 

 

Tror litt av misforståelsen ligger i at innvandringsmotstandere tror vi andre ikke har noen begrep om bærekraftighet eller Norge og nordmenns ve og vel oppi det hele.

 

Jeg ser du hiver ut tall og prosentandeler om hverandre akkurat som at du tror det er ett eureka tall og fasit svar å finne, men det er det altså ikke. Dette er nemlig ikke ting man kan sette tall på, alt avhenger av verdenssitasjonen, pågang og behov. Begrensningen ligger i den norske velferdsstaten, hvor vi pr nå med 70 mann i snitt over grensa hver dag, er milevis unna mettningspunktet. De som hevder noe annet har gjerne en helt annen og mye styggere agenda enn det å verne om staten vår, det er vel heller vern om den ariske rase som stiller høyt der... Og det er disse jeg gjerne skulle sett vi kastet ut av Norge så vi fikk plass til ordntlige folk på flukt ifra en reell trussel. Mennesker er flokkdyr og klarer seg ikke alene, vi må snart innse at vi ikke kommer noen vei om vi ikke alle snart begynner å vise hverandre respekt og drar verden i samme retning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mennesker er flokkdyr og klarer seg ikke alene, vi må snart innse at vi ikke kommer noen vei om vi ikke alle snart begynner å vise hverandre respekt og drar verden i samme retning.

Tja, du får bare følge lederen da, flokkdyr som du er. ;)

 

photos.medleyphoto.8848927.jpg

 

 

Nuvel, retning rakt åt skogen var egentlig ikke det jeg tenkte på, han her kjører sitt eget løp som ender rett i lyngen. Men for all del, vi skal være storsinnet nok til å plukke selv ham opp og gi ham a piece of obamacare når det skorter på her også ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Trusselen med innvandring er ikke så stor i seg selv. Men den siden i politikken som kan komme til makten med å spille på frykt rundt dette.. Det er en trussel mot hele menneskeheten

Løsningen er jo enkel. Stans innvandringen.
Lenke til kommentar

Tjah, hvem savner ikke gamle norge? Vi var fattigere men av en eller annen grunn ivertfall etter hva jeg husker selv, har hørt fra andre og har lest og lært fra den tiden, så var det lett å få jobb, boliger var billige, folk gikk ikke rundt på eggskall og var redd for å si noe som såret en hårsår gruppe og politimenn var hyggelige og var sånne som hjalp smårollinger som meg over gata med et bredt smil.

 

Jeg husker jo jeg etusiastisk ropte "mamma, se en neger!!!" en eller annen gang tidlig på 80 tallet men det var ikke negativt ment fra min side, pakistanere, iranere osv kan jeg ikke huske noen snakket spesielt mye om den gangen for de var såpass få og så ikke så veldig ulike ut som oss utseendemessig.. du hadde jo disse fordømte NORDLÆNDINGANE da, men av hva jeg kan huske så stakk det ikke spesielt dypt. Samer var noen artige skruer som altid ble koblet opp mot fyll og hjemmebrent av en eller annen grunn (les: Ante Valente). Etniske tyskere var det derimot et genuint hat mot, det var jo ikke så lenge siden krigen den gangen og jeg hadde en morfar med snurrebart av den gamle skolen som var med i krigen (på norsk side).

 

Noe skjedde utover 90 tallet hvor dette med "flerkultur" ble helliggjort, og skulle være "så koselig" og "så innmari stas", på en ekstremt påtatt måte, og store grupper nordmenn gikk fra å ha et nøkternt forhold til temaet "innvandring" til å bli lik "prinsessen på erten". Det ble nærmest vedtatt at norskhet skulle dekonstrueres og erstattes med "flerkultur" og de som ikke var med på dette og priset flerkultur ble kaldt white trash (hvitt søppel) og rasister/nazister. Fintfolk gikk rundt med nesa i været og klagde over at ting var for "blendahvitt", og at ting ville bli spritet opp betraktelig med noen burkaer og bongotrommer. Etter det forsuret debattklimaet seg voldsomt.

 

Jeg personlig er barnløs og hvilken retning dette landet tar kunne for min egen del ærlig talt ikke brydd meg mindre sånn 40-50 år frem i tid, men det er vel ikke spesielt rart at man får dette i vrangstrupen når hvite nordmenn oppfører seg så barnslig når temaet "innvandring" kommer opp? Jeg skjønner godt at folk vil at deres etterkommere skal vokse opp i et land som til forveksling minner om det samfunnet han selv kjente fra sine barndomsår, å føle at man "mister" landet/kulturen sin som man har følt har vært stabilt og trygt har altid vært traumatisk for folket det gjelder. 

 

Jeg føler også ubehag for fremtiden på sikt, som er en av grunnene til at jeg ikke vil ha barn. Er det hvite barn jeg evt hadde fått så har jeg jo lest om hvordan blonde svensker farger håret mørkt for å unngå mobbing. Det er dette som er realiteten i mange "flerkulturelle" strøk, dette med globalisering handler jo om at makt flyttes fra folket over til større og større enheter (store multinasjonale selskaper og overnasjonale organ som EU), masseovervåking og kontroll ser ut til å følge i kjølevannet av dette her, fattigdom og kamp om smulene mellom hvite lenger nede på rangsstigen og innvandrere, mens eliten driver splitt og hersk ved å velge seg ut hver sin gruppe å spille på hvor samfunnet i realiteten er styrt av en liten klikk styrtrike hvite politikere og eiere i storkonsern som føler seg hevet over de brune massene og setter seg selv på toppen av dette her, mens banker lobbyerer for å forby kontanter og få kontroll over alt kjøp og salg, KANSKJE så man må ha et merke som det står om i bibelen. Det er også andre ekle ting, transhumanisme, robotisering med massearbeidsløshet som mulig konsekvens, miljøhysteri hvor man faktisk har satt mål på seg til å gjøre norge co2-nøytralt, som i realiteten betyr ingen mennesklig eller industriell aktivitet i det heletatt etc. Det er vel ikke spesielt vanskelig å at fremtiden er et sted vi kanskje ikke har så lyst til å være, og at mange vil reversere ting. Spørsmålet er om innvandring er rett tema å angripe hvis man vil utviklingen til livs, for det er i alle tilfeller bare en liten brikke i et stort puslespill.

 

Jeg tror ikke løsningen er politisk, jeg er kristen blandt annet fordi jeg ser mye her overlapper med ting som beskrives i bibelen, for mye til at dette kan være tilfeldig. Da ser man hvem som driver denne jævelskapen (djevelen, som er fyrste/gud i denne verden ifølge bibelen), og da snur plutselig alt dette til noe positivt, for da vet vi han ikke har lenge igjen.

Endret av marius77
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vi holder på å miste hele kloden og noen er så snevert innstilte i hodet at de tror det handler om å berge den lille knatten vi klamrer oss til og kaller norsk jord. Har noen noengang truffet en bit såkalt norsk jord som faktisk har sagt at den er en bit norsk jord? Så får jeg med meg at han før meg bruker en gammel bok som forklaring og rettesnor, makan til surr ... Jeg vokste opp i den tiden som han snakker om var så mye bedre, og det var den slett ikke, men hvis man cherrypicker kan man jo få det til å virke sånn  

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Vi holder på å miste hele kloden og noen er så snevert innstilte i hodet at de tror det handler om å berge den lille knatten vi klamrer oss til og kaller norsk jord. Har noen noengang truffet en bit såkalt norsk jord som faktisk har sagt at den er en bit norsk jord? Så får jeg med meg at han før meg bruker en gammel bok som forklaring og rettesnor, makan til surr ... Jeg vokste opp i den tiden som han snakker om var så mye bedre, og det var den slett ikke, men hvis man cherrypicker kan man jo få det til å virke sånn

Det du snakker om er å ta vare på alle andre. Fint det, men hvis du ikke tar vare på deg selv først så kan du ikke gjøre en skit for andre. Så multikulturalisme er i praksis å ødelegge for alle.

 

Jeg.vokste også opp i den samme tiden. Den tiden da det gikk an å si sin mening uten å risikere helsa.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Vi holder på å miste hele kloden og noen er så snevert innstilte i hodet at de tror det handler om å berge den lille knatten vi klamrer oss til og kaller norsk jord. Har noen noengang truffet en bit såkalt norsk jord som faktisk har sagt at den er en bit norsk jord? Så får jeg med meg at han før meg bruker en gammel bok som forklaring og rettesnor, makan til surr ... Jeg vokste opp i den tiden som han snakker om var så mye bedre, og det var den slett ikke, men hvis man cherrypicker kan man jo få det til å virke sånn

Det du snakker om er å ta vare på alle andre. Fint det, men hvis du ikke tar vare på deg selv først så kan du ikke gjøre en skit for andre. Så multikulturalisme er i praksis å ødelegge for alle.

 

Jeg.vokste også opp i den samme tiden. Den tiden da det gikk an å si sin mening uten å risikere helsa.

Jeg snakker om å først og fremst ta vare på seg selv i hodet og slutte å fantasere om at vi kan få ting til å vare evig i en eller annen personlig foretrukket tilstand. Naturen er i evig endring (og det gjelder deg også) og hvis man ikke klarer å komme seg ut av egen vrangforestilling, så drar vi hverandre ned i sluket ved at vi setter skiller mellom hverandre. Multikulruralisme er ett ord og dermed ikke noe annet enn diverse tanker og følelser, det samme er facisme eller rasisme eller nazisme eller kommunisme eller eller osv osv ... Vi er ikke ord, så slutt å innbill hverandre at det handler om definisjoner av rett og galt, fordi der finnes ikke noe som er evig rett eller evig galt. Når tingene er i evig endring må vi også være det samme, og da nytter det ikke å klamre seg fast i en eller annen fin fantasi

 

Så ja, vi må ta vare på oss selv først, men da handler det om å ta vare på sunt vett!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...