Gå til innhold

Hvorfor greier enkelte ikke å se den gigantiske trusselen innvandringen er?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

.. du hadde jo disse fordømte NORDLÆNDINGANE da, men av hva jeg kan huske så stakk det ikke spesielt dypt.

nordlendinger20uc3b8nsket.png

 

BM15019.png

 

tidens-tegn-kontaktann.png

 

:rofl:

 

 

jeg har alltid sett på det gamle angivelige sinnet mot nordlendinger som noe mytisk og i stil med svenskevitser, dvs noe man sier, men noe man egentlig ikke tenker. nordpå gjør man jo narr av søringan og. "dokke veike søringa, dokke syt og klage jo over et par snøfjona" etc, men var det altså virkelig noe i det?

 

men fornorskningen av samene var jo fæl da, og tyskerunger ble sterilisert og lobotomert, så akkuratt på det området her, så var det mye grums og svineri, akkuratt som mot svarte i USA. rasisme og rasehat var reelt det, i sin tid, men ikke akkuratt overførbart til nåtiden hvor spørsmålet er om norge og det norske folk skal dekonstrueres og erstattes av en overnasjonal, flerkulturelt EU-stat:

 

http://www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

 

det som er trist er at folk ser ut til å ha vanskelig for å skille de 2 tingene her og ikke evner å se at "antirasisme" kan tjene det onde like mye som det gode, det var vel det jeg prøvde å illustrere her.

Lenke til kommentar

Hvem er det egentlig farlig for? IOM at etniske nordmenn dør ut ift forplantningsratio og landet er enormt så vi plass, vi har en del jobber som nordmenn i mindre grad gjør, jeg hater kebab i motsetning til de fleste men elsker veldig mye annen mat fra andre kulturer. Og jeg spiser fortsatt komle, smalahove og svin. Kriminaliteten går nedover og nedover. Det er knapt radikalisme å spore i Norge (ingen partier, ingen opprørsgrupper og ingenting som tyer på at de ønsker å gjøre om Norge. De aller fleste jobber jo også naturligvis.

 

Skal kulturkortet dras opp kanskje? Kommer ofte fra de som gir mest faen i kultur. FRP f.eks. snakker kun om kultur når de snakker om shotting avselvlysende glass på byen med røykannlegg og afrikanske rytmer og når de skal snakke omikke-vestlige som ironisk nok er storforbrukere av Amerikansk tv som vel er norsk kultur for FRP. 

 

 

Integreringa fungerer ikke? Tja. Jobba i 8 år i Nordens største mediebyrå. Lite 1. generasjon der men de fleste 2. generasjon hadde jeg gjetta var norske hvis jeg kun hadde snakka med de på telefon.

 

Kvinnesyn? Veldig varierende fra kultur til kultur og menneske til menneske. Men vi kan jo hylle kvinnesynet Vesten viser frem med noen av de som burde vært blant landets smarteste: 

 

"No means yes, Yes means anal." Hadde noen gjort det i turban hadde det blitt bråk.

 

Jeg skjønner at de som bestemte seg etter 11.sept at 2 mrd mennesker er ute etter å ta oss ikke vil endre mening. Dette er tydlig viktig å tro og forsvinner luftslottet blir Islam bytta med noe nytt som daa sosialisme ble bytta med Islam.

 

For oss boligeiere er innvandring også flott. Dagens mengde er ikke for stor. Snillismen fra 90-tallet finner du ikke i AP hvert fall og det finnes faktisk ingen vensrteside som jeg har hørt om eller sett (med en hviss størrelse) som jobber hardt for mer innvandring av flyktninger. Men så har også Norge t ansvar som alle tar med kvoteflyktninger som ikke er noe stort offer som mange vil som eneste I-land? 

 

Jeg nekter å tro at dere mest ekstreme her seriøst kommer itl å konvertere til en idiotisk bok med en profet som fikk en busk til å brenne som noe å skryte av. Siv er redd ette og da har hun faen meg lave tanker om nordmenn som snart er gudeløse alle mann. 

 

Hva er farlig??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er det egentlig farlig for? IOM at etniske nordmenn dør ut ift forplantningsratio og landet er enormt så vi plass, vi har en del jobber som nordmenn i mindre grad gjør, jeg hater kebab i motsetning til de fleste men elsker veldig mye annen mat fra andre kulturer. Og jeg spiser fortsatt komle, smalahove og svin. Kriminaliteten går nedover og nedover. Det er knapt radikalisme å spore i Norge (ingen partier, ingen opprørsgrupper og ingenting som tyer på at de ønsker å gjøre om Norge. De aller fleste jobber jo også naturligvis.

 

Skal kulturkortet dras opp kanskje? Kommer ofte fra de som gir mest faen i kultur. FRP f.eks. snakker kun om kultur når de snakker om shotting avselvlysende glass på byen med røykannlegg og afrikanske rytmer og når de skal snakke omikke-vestlige som ironisk nok er storforbrukere av Amerikansk tv som vel er norsk kultur for FRP. 

 

 

Integreringa fungerer ikke? Tja. Jobba i 8 år i Nordens største mediebyrå. Lite 1. generasjon der men de fleste 2. generasjon hadde jeg gjetta var norske hvis jeg kun hadde snakka med de på telefon.

 

Kvinnesyn? Veldig varierende fra kultur til kultur og menneske til menneske. Men vi kan jo hylle kvinnesynet Vesten viser frem med noen av de som burde vært blant landets smarteste: 

 

"No means yes, Yes means anal." Hadde noen gjort det i turban hadde det blitt bråk.

 

BTW er omskjæring av kvinner som er opplest og vedtatt at muslimer står for som så mye annet et geografisk problem. Hvis ikke er det kristendommens skyd da Eritre og Ethiopia som er kalrt mest rammet har 80 og 90% kristne. Siv Jensen mener det er koranen

 

Jeg skjønner at de som bestemte seg etter 11.sept at 2 mrd mennesker er ute etter å ta oss ikke vil endre mening. Dette er tydlig viktig å tro og forsvinner luftslottet blir Islam bytta med noe nytt som da sosialisme ble bytta med Islam.

 

For oss boligeiere er innvandring også flott. Dagens mengde er ikke for stor. Snillismen fra 90-tallet finner du ikke i AP hvert fall og det finnes faktisk ingen vensrteside som jeg har hørt om eller sett (med en hviss størrelse) som jobber hardt for mer innvandring av flyktninger. Men så har også Norge t ansvar som alle tar med kvoteflyktninger som ikke er noe stort offer som mange vil som eneste I-land? 

 

Jeg nekter å tro at dere mest ekstreme her seriøst kommer itl å konvertere til en idiotisk bok med en profet som fikk en busk til å brenne som noe å skryte av. Siv er redd ette og da har hun faen meg lave tanker om nordmenn som snart er gudeløse alle mann. 

 

Hva er farlig??

Lenke til kommentar

jeg har alltid sett på det gamle angivelige sinnet mot nordlendinger som noe mytisk og i stil med svenskevitser, dvs noe man sier, men noe man egentlig ikke tenker. nordpå gjør man jo narr av søringan og. "dokke veike søringa, dokke syt og klage jo over et par snøfjona" etc, men var det altså virkelig noe i det?

Ja, det var nok noe i det, men det forsvant ettersom man ble vant til disse fæle folka nordfra med deres anderledeskultur som ikke engang kunne snakke norsk, og som var fullstendig hedninger som ikke klarte å si en settning uten å misbruke Guds navn.

Lenke til kommentar

 

jeg har alltid sett på det gamle angivelige sinnet mot nordlendinger som noe mytisk og i stil med svenskevitser, dvs noe man sier, men noe man egentlig ikke tenker. nordpå gjør man jo narr av søringan og. "dokke veike søringa, dokke syt og klage jo over et par snøfjona" etc, men var det altså virkelig noe i det?

Ja, det var nok noe i det, men det forsvant ettersom man ble vant til disse fæle folka nordfra med deres anderledeskultur som ikke engang kunne snakke norsk, og som var fullstendig hedninger som ikke klarte å si en settning uten å misbruke Guds navn.

 

 

men nå er det da ikke noe galt å kritisere umoral hvis man mener det er et problem ... hvis det i en stamme fra afrika er sosial aksept for at menn har samleie med hverandre på bussen eller en stamme fra ny guinea som synes det er status å vise frem bjellene sine ute blandt folk, så er det ikke noe galt i at man krever at de slutter med det hvis de flytter til norge selv om det fra en ateists perspektiv ikke burde være noe galt i det siden de ikke skader andre og ikke gjør noe annet enn å skape ubehag for andre medborgere fordi det er kulturelt uakseptabelt her, en kultur noen sikkert pga det ville kalt "homofob". og slike rare stammer, ivertfall de fra ny guinea, finnes faktisk.

 

jeg snakker om rasisme, som er noe annet.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

Tror litt av misforståelsen ligger i at innvandringsmotstandere tror vi andre ikke har noen begrep om bærekraftighet eller Norge og nordmenns ve og vel oppi det hele.

 

Jeg ser du hiver ut tall og prosentandeler om hverandre akkurat som at du tror det er ett eureka tall og fasit svar å finne, men det er det altså ikke. Dette er nemlig ikke ting man kan sette tall på, alt avhenger av verdenssitasjonen, pågang og behov. Begrensningen ligger i den norske velferdsstaten, hvor vi pr nå med 70 mann i snitt over grensa hver dag, er milevis unna mettningspunktet. De som hevder noe annet har gjerne en helt annen og mye styggere agenda enn det å verne om staten vår, det er vel heller vern om den ariske rase som stiller høyt der... Og det er disse jeg gjerne skulle sett vi kastet ut av Norge så vi fikk plass til ordntlige folk på flukt ifra en reell trussel. Mennesker er flokkdyr og klarer seg ikke alene, vi må snart innse at vi ikke kommer noen vei om vi ikke alle snart begynner å vise hverandre respekt og drar verden i samme retning.

 

 

"De som hevder noe annet har gjerne en helt annen og mye styggere agenda"

 

Er du tankeleser? Folk viser motstand mot innvandring på grunn av påviselig enorme finansielle, og etter hvert kulturelle kostnader. Nå har vi hatt en solidarisk og ekstremt generøs innvandringspolitikk i 40 år. Hvilke positive konsekvenser har vi fått igjen fra dette? I Danmark vil 40% av muslimer ha Sharialovgivning. I Storbritannia vil 50% av muslimer ulovliggjøre homofili. I Nederland ble Theo Van Gogh myrdet for å ha laget en film, og Ayaan Hirsi Ali måtte flykte til USA fordi det ikke lenger var trygt å bo der som en frafallen kvinne. I Nederland! Og vi vet alle hva som skjedde i Køln og Rotherham.

 

Så kom ikke her med innholdsløse floskler om at alle må "vise respekt og dra verden i samme retning" -- den eneste konsekvensen av masseinnvandring fra den tredje verden har vært at vesten blir dratt nedover.

 

Du har forresten enda ikke svart meg: På hvilken prosentandel muslimer i Norge vil du stoppe innvandringen fra muslimske land? Vennligst svar.

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror litt av misforståelsen ligger i at innvandringsmotstandere tror vi andre ikke har noen begrep om bærekraftighet eller Norge og nordmenns ve og vel oppi det hele.

 

Jeg ser du hiver ut tall og prosentandeler om hverandre akkurat som at du tror det er ett eureka tall og fasit svar å finne, men det er det altså ikke. Dette er nemlig ikke ting man kan sette tall på, alt avhenger av verdenssitasjonen, pågang og behov. Begrensningen ligger i den norske velferdsstaten, hvor vi pr nå med 70 mann i snitt over grensa hver dag, er milevis unna mettningspunktet. De som hevder noe annet har gjerne en helt annen og mye styggere agenda enn det å verne om staten vår, det er vel heller vern om den ariske rase som stiller høyt der... Og det er disse jeg gjerne skulle sett vi kastet ut av Norge så vi fikk plass til ordntlige folk på flukt ifra en reell trussel. Mennesker er flokkdyr og klarer seg ikke alene, vi må snart innse at vi ikke kommer noen vei om vi ikke alle snart begynner å vise hverandre respekt og drar verden i samme retning.

 

 

Du har forresten enda ikke svart meg: På hvilken prosentandel muslimer i Norge vil du stoppe innvandringen fra muslimske land? Vennligst svar.

 

Du tror altså at du kommer til å få et svar på noe slikt av thoto ? :wee:

Lenke til kommentar

men nå er det da ikke noe galt å kritisere umoral hvis man mener det er et problem ...

... nei kritisere er greit, problemet oppstår når du går fra kritisere til å true med vold, eller utøve vold for å få andre til å slutte med sin umoral.

 

Dog, det er nettopp dette politikerne driver med.

 

hvis det i en stamme fra afrika er sosial aksept for at menn har samleie med hverandre på bussen

Så er det ikke noe problem, så lenge eieren av bussen ikke har noe imot det.

 

 

eller en stamme fra ny guinea som synes det er status å vise frem bjellene sine ute blandt folk

Så får de gjøre det om de vil, forutsatt at eieren av byggningen eller området de befinner seg på syns det er greit.

 

 

 

, så er det ikke noe galt i at man krever at de slutter med det hvis de flytter til norge selv om det fra en ateists perspektiv ikke burde være noe galt i det siden de ikke skader andre og ikke gjør noe annet enn å skape ubehag for andre medborgere fordi det er kulturelt uakseptabelt her, en kultur noen sikkert pga det ville kalt "homofob". og slike rare stammer, ivertfall de fra ny guinea, finnes faktisk.

 

jeg snakker om rasisme, som er noe annet.

Jo det er noe galt når du bruker vold for å tivnge andre til å gjøre det du vil.
Lenke til kommentar

"De som hevder noe annet har gjerne en helt annen og mye styggere agenda"

 

Er du tankeleser? Folk viser motstand mot innvandring på grunn av påviselig enorme finansielle, og etter hvert kulturelle kostnader. Nå har vi hatt en solidarisk og ekstremt generøs innvandringspolitikk i 40 år. Hvilke positive konsekvenser har vi fått igjen fra dette? I Danmark vil 40% av muslimer ha Sharialovgivning. I Storbritannia vil 50% av muslimer ulovliggjøre homofili. I Nederland ble Theo Van Gogh myrdet for å ha laget en film, og Ayaan Hirsi Ali måtte flykte til USA fordi det ikke lenger var trygt å bo der som en frafallen kvinne. I Nederland! Og vi vet alle hva som skjedde i Køln og Rotherham.

 

Så kom ikke her med innholdsløse floskler om at alle må "vise respekt og dra verden i samme retning" -- den eneste konsekvensen av masseinnvandring fra den tredje verden har vært at vesten blir dratt nedover.

 

Du har forresten enda ikke svart meg: På hvilken prosentandel muslimer i Norge vil du stoppe innvandringen fra muslimske land? Vennligst svar.

 

 

Svarte jeg deg ikke på dette da samt gav deg en forklaring på hvorfor spørsmålet du stiller er både søkt og litt lite gjennomtenkt?

 

 

 

Jeg ser du hiver ut tall og prosentandeler om hverandre akkurat som at du tror det er ett eureka tall og fasit svar å finne, men det er det altså ikke. Dette er nemlig ikke ting man kan sette tall på, alt avhenger av verdenssitasjonen, pågang og behov. Begrensningen ligger i den norske velferdsstaten, hvor vi pr nå med 70 mann i snitt over grensa hver dag, er milevis unna mettningspunktet. De som hevder noe annet har gjerne en helt annen og mye styggere agenda enn det å verne om staten vår, det er vel heller vern om den ariske rase som stiller høyt der... Og det er disse jeg gjerne skulle sett vi kastet ut av Norge så vi fikk plass til ordntlige folk på flukt ifra en reell trussel. Mennesker er flokkdyr og klarer seg ikke alene, vi må snart innse at vi ikke kommer noen vei om vi ikke alle snart begynner å vise hverandre respekt og drar verden i samme retning.

 

 

Du må forstå at slike spørsmål er oppkonstruert beleilig for innvandringsmotstandere og helt uinteressant for oss som ikke har denne bakenforliggende fremmedfrykten. Hadde det fktisk vært ett tall på dette skulle du fått det, men tror ikke vi skal sitte her og finne på tall for å behage dere FRP`ere for å si det veldig pent :)

 

 

Du har forresten enda ikke svart meg: På hvilken prosentandel muslimer i Norge vil du stoppe innvandringen fra muslimske land? Vennligst svar.

Du tror altså at du kommer til å få et svar på noe slikt av thoto ? :wee:

 

 

Joda, men at ikke svaret passer den oppkonstruerte trange boksen deres kjenner jeg at jeg bare er stolt over, det beviser nemlig at man ikke har latt seg rive med av hylekoret og har begge beina planta på bakken selv i disse usolidariske tider. Den dagen vi andre skal begynne å danse etter dere konspiratørers pipe would be the day, men igjen du skal ha for det forledende forsøket...:)

 

Så, ut av låven en tur og treffe reelle folk og smake litt på virkeligheten nå slik som jeg og vi gjør og derfor framstår hakket mer reflektert enn du som tydeligvis bare går i ring der ute på tunet?  ;)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Du har forresten enda ikke svart meg: På hvilken prosentandel muslimer i Norge vil du stoppe innvandringen fra muslimske land? Vennligst svar.

 

Du tror altså at du kommer til å få et svar på noe slikt av thoto ? :wee:

 

Joda, men at ikke svaret passer den oppkonstruerte trange boksen deres kjenner jeg at jeg bare er stolt over, det beviser nemlig at man ikke har latt seg rive med av hylekoret og har begge beina planta på bakken selv i disse usolidariske tider. Den dagen vi andre skal begynne å danse etter dere konspiratørers pipe would be the day, men igjen du skal ha for det forledende forsøket... :)

 

Så, ut av låven en tur og treffe reelle folk og smake litt på virkeligheten nå slik som jeg og vi gjør og derfor framstår hakket mer reflektert enn du som tydeligvis bare går i ring der ute på tunet?  ;)

 

Ja, i rest my case. ;)

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

selvfølgelig skulle begge sider ønsker at det var fred og fryd og gammen i syria slik at ingen hadde behov for å rømme til Norge. Innvandring i for stor grad er negativt, det mener begge sider helt klart. Men nå er nå enn situasjonen slik at innvandrerne har ikke noe valg, de kan bli og dø eller rømme og redde seg. Skal vi da stå der og nekte dem retten til å leve? skal hele verden si "nei", "du må bli og dø"? er vi ikke medmenneskelige nok til å si "ja, dette er negativt men vi tillater å gi slipp på noe for å redde andre"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

selvfølgelig skulle begge sider ønsker at det var fred og fryd og gammen i syria slik at ingen hadde behov for å rømme til Norge. Innvandring i for stor grad er negativt, det mener begge sider helt klart. Men nå er nå enn situasjonen slik at innvandrerne har ikke noe valg, de kan bli og dø eller rømme og redde seg. Skal vi da stå der og nekte dem retten til å leve? skal hele verden si "nei", "du må bli og dø"? er vi ikke medmenneskelige nok til å si "ja, dette er negativt men vi tillater å gi slipp på noe for å redde andre"?

 

Enig, det handler ikke om hva man får igjen men derimot ta ett moralsk ansvar på tross av at man ikke har noen egen fortjeneste, dvs utover god samvittighet og det å bygge samhold og vise solidaritet. Gjør mot andre som du ønsker andre skal gjøre mot deg heter det vel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

selvfølgelig skulle begge sider ønsker at det var fred og fryd og gammen i syria slik at ingen hadde behov for å rømme til Norge. Innvandring i for stor grad er negativt, det mener begge sider helt klart. Men nå er nå enn situasjonen slik at innvandrerne har ikke noe valg, de kan bli og dø eller rømme og redde seg. Skal vi da stå der og nekte dem retten til å leve? skal hele verden si "nei", "du må bli og dø"? er vi ikke medmenneskelige nok til å si "ja, dette er negativt men vi tillater å gi slipp på noe for å redde andre"?

 

Klart vi skal ta i mot folk som rømmer for livet..

 

Men når de har fått opphold her, og reiser på  ferie til landet de rømte fra, hva tenker du da ???

Lenke til kommentar

man skal ikke mange 10-år tilbake før nordmenn rømte til england og usa.... 

 

1825 - 1900: 900 000(!) nordmenn emigrerte til USA for å søke lykken

2 verdenskrig: omlag 50 000 nordmenn rømte fra Norge til andre land. 

 

hver sin gang det der... 

 

Men fikk de alt opp i hendene ???

 

Les i historie, det hjelper...de måtte jobbe hardt fra dag en...

Lenke til kommentar

 

man skal ikke mange 10-år tilbake før nordmenn rømte til england og usa.... 

 

1825 - 1900: 900 000(!) nordmenn emigrerte til USA for å søke lykken

2 verdenskrig: omlag 50 000 nordmenn rømte fra Norge til andre land. 

 

hver sin gang det der... 

 

Men fikk de alt opp i hendene ???

 

Les i historie, det hjelper...de måtte jobbe hardt fra dag en...

 

selvfølgelig, integrering er IKKE enkelt og krever strenge krav og mye arbeid. Ingen som er uenig i det her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...