Gå til innhold

Hvorfor greier enkelte ikke å se den gigantiske trusselen innvandringen er?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-406935

Jeg tror det nå mer eller mindre er vedtatt at denne innvandringen vi har sett i den vestlige verden har vert negativ. Hvorfor?

 

1. Det blir mindre samhold i nasjonen.

2. Dermed blir den dårligere skikket til å stå i mot yttre utfordinger.

3. Folk blir mindre generøse mot andre i befolkningen.

4. Folk stoler mindre på hverandre.

5. Nasjonen blir vanskeligere å styre.

6. Det blir mer uro.

7. Personer skaper sine egne inngrupper og utgrupper. Som de skal være generøse mot og hjelpe eksklusivt. I USA er dette svært tydelig, der du har ulike programmer som skal hjelpe utelukkende svarte eller Latin Amerikanere. Istedenfor faktiske dårligerestilte.

8. De samarbeider for å få makt for sin inngruppe, noe som kan skape borgerkrig.

9. Det blir større konkurranse om resurser.

10. Mer diskriminering.

11. Kriminalitet på grunn av hat.

12. For den befolkningen som allerede bor her, vil resurser bli overført fra dem, til de som kommer inn i landet.

13. Staten og lederne vil bry seg mindre om den originale befolkningen og deres behov.

14. Det skaper mindre yttringsfrihet og redsel for å bli angrepet pga ens meninger.

 

+++ Det er sikkert titalls flere punkt som kunne blitt inkludert.

 

Hvordan er det egentlig mulig å fremdeles være for det her? Og hvorfor stemmer ikke flere på en måte som hindrer det å skje?

 

* Til informasjon, jeg mener ikke at dette er en karakteristikk bare med de som kommer til Norge. Det er slik uansett, slik som f.eks. nordmenn reiste til Saudi Arabia og ble en store prosentandel av befolkningen, det er menneskelig oppførsel.

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-406935

Tror du på chemtrails og at månelandingen aldri fant sted også?

 

Så det at innvandring er negativt, er som å tro på chemtrails og at månelandingen aldri fant sted?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Saken er mer komplisert enn bra/dårlig. Innvandring er ikke negativ, det er måten ting blir utført som er dårlig. Vi som velstående bør hjelpe andre, men måten vi hjelper på er dårlig.

 

Alle før 1980 mente at multikultur og en heterogen befolkning var negativt, og i forhold til i USA, Europa og Norge, stemmer det svært godt. Alle punktene jeg skriver om ovenfor stemmer med faktiske observasjoner.

 

Når det gjelder å hjelpe folk, så kan vi godt gjøre det, men innvandring er ikke måten. Da skader en fattige her i Norge, og skader til slutt hele nasjonen. Vi kan heller hjelpe de der de er.

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Først og fremst fordi retorikken har blitt brukt forut våres tid, og dommedagsprofetiene har aldri blitt oppfylt. Innvandring har heller aldri vært i ren korrelasjon med noen av de punktene du nevner.

 

For det andre så er det ikke en "oss og dem" debatt slik som du vil ha det til, som bruker "sosialist" som et nedverdigende begrep. Innvandring er et nyansert tema.

 

For det tredje så handler debatten sjeldent om innvandring, men heller en av et titalls fargerike fringe-teorier fra vaskekte fascisme til "innvandrere lukter vondt og jeg liker dem ikke", og fra nasjonalisme og raserenhet til en frykt for et globalt muslimsk kalifat. Jeg er i utgangspunktet for strengene innvandring, men å bli enig med meg er som å treffe bullseye på nutjob-dartbrettet.

 

I alle områder der en har hatt multikultur, har det skapt store problemer. Det er ikke et spørsmål om det en gang.

 

Det blir absolutt et oss og dem problem. Du ser det i USA, der ulike grupper går sammen og stemmer for å forbedre eksklusivt sine forhold. Eksempel er Latin Amerikanere. De har skapt seg en inngruppe, som skal kjempe mot utrgruppen, for å få mer ut av staten.

 

Jeg forstår ikke hvorfor du nå begynte å prate om fascisme ... Det er alltid slik debatten om innvandring starter. En person sier at innvandring er negativt for befolkningen som bor her og muligens de som kommer og må leve i multikultur. Så begynner en eller annen å bable om fasicme og folkemord. Selv om det her handler om det å ta inn innvandring eller ikke.

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

 

Vi kan heller hjelpe de der de er.

 

Eeeeer så lei det FRP-utsagnet der. 

 

 

Grunnen til det, er at det er sant. Det hjelper flere sjeler, å gi dem hjelp der de er.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Du er flink til å komme med påstander, men det stopper dessverre der. Jeg kjenner meg ikke igjen i dette i det heletatt. 

 

Det er fordi du ikke har lest deg opp på saken og observert statistiske faktum, slik som hvordan folk stemmer.

Lenke til kommentar

 

Tror du på chemtrails og at månelandingen aldri fant sted også?

 

Så det at innvandring er negativt, er som å tro på chemtrails og at månelandingen aldri fant sted?

Nei, men noen av konsekvensene de med din holdning mener at innvandring har, høres ut som konspirasjonsteorier. Er ikke uenig i at innvandring har negative konsekvenser. Endret av mr.wolf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I alle områder der en har hatt multikultur, har det skapt store problemer. Det er ikke et spørsmål om det en gang.

 

Det er oksebæsj og det vet du nok veldig godt. Det er jo flott at folk kan bruke argumenter som stemmer i noen situasjoner og legge til "alle" for å få litt ekstra trøkk

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Du er flink til å komme med påstander, men det stopper dessverre der. Jeg kjenner meg ikke igjen i dette i det heletatt. 

 

Det er fordi du ikke har lest deg opp på saken og observert statistiske faktum, slik som hvordan folk stemmer.

 

 

Mange av punktene dine krever verken at en leser seg opp på "saken" eller observerer statistikk. Hvorfor kan du heller ikke bare legge til "lesestoff" til påstandene dine? Det er vell ikke noe problem for deg som er så belest? 

Lenke til kommentar

I alle områder der en har hatt multikultur, har det skapt store problemer. Det er ikke et spørsmål om det en gang.

 

Det blir absolutt et oss og dem problem. Du ser det i USA, der ulike grupper går sammen og stemmer for å forbedre eksklusivt sine forhold. Eksempel er Latin Amerikanere. De har skapt seg en inngruppe, som skal kjempe mot utrgruppen, for å få mer ut av staten.

 

Jeg forstår ikke hvorfor du nå begynte å prate om fascisme ... Det er alltid det slike debatter starter. En person sier at innvandring er negativt for befolkningen som bor her og muligens de som kommer og må leve i multikultur. Så begynner en eller annen å bable om fasicme og folkemord. Selv om det her handler om det å ta inn innvandring eller ikke.

 

 

Så uten at dette blir enda en tråd om innvandring så kan jo du forklare hvorfor det er fullt mulig å ha fredelige land som vinner på alle punktene dine, selv med høy innvandring. Selvsagt så kan innvandring føre til et dårligere samfunn, men det er ingenting som tilsier at det ikke er mulig å ha et fredelig og godt land med mye integrering (Skandinavia), eller et elendig og/eller segregert samfunn uten mye innvandring (Balkanstatene, Irland).

 

Ironisk nok er bruken av Godwins lov like typisk i nettdebatt som Godwins lov er i seg selv. La oss nå kalle en spade for en spade.

Endret av Gavekort
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

 

 

Tror du på chemtrails og at månelandingen aldri fant sted også?

 

Så det at innvandring er negativt, er som å tro på chemtrails og at månelandingen aldri fant sted?

Nei, men noen av konsekvensene de med din holdning mener at innvandring har høres ut som konspirasjonsteorier. Er ikke uenig i at innvandring har negative konsekvenser.

 

 

Så les deg opp på hvordan innvandring påvirker en nasjon, og da særlig når folk er svært forskjellige. Ikke der innvandringen er fra f.eks. nabolandet. Jeg kan også anbefale å se på hvordan folk stemmer ved valg. Da kan du se hva som er inngruppene og utgruppene i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...