Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2016 - Tilbudstråd


Anbefalte innlegg

 

Blir tilbudene oppdatert på nett i natt eller i morra tidlig? Trenger å få bestilt det philps headsettet (fidelio x2)

 

Edit; nevermind ser det ble besvart rett over her. Im dumb

 

Hei har sett litt på det headsettet, og lurer på om et slikt headsett egner seg bra til gaming? Eventuelt må jeg ha en fortsterker eller går det fint å bare koble det til jack inngangen på hovedkortet? Har du noen formening om dette?

 

 

Har selv Fidelio X2 og den er en allrounder headset som er like fantastisk til musikk som spilling og filmtitting. Den er helt magisk i bruk i spill med god lydbilde, som Battlefield 1.

 

Den er også i utgangspunktet laget for å kunne drives av mobiltelefoner, så en direkte kobling til datamaskinen vil være ingen problem. Du vel selvsagt få bedre lyd med dedikert DAC/Amp, men det er strengt talt ikke nødvendig. Har prøvd en lang rekke hodetelefoner i samme og høyere prissjikt, og har alltid kommet tilbake til X2en. Den kombinerer det beste fra K701, HD650 og Edition 9. Fra K701 har den et bredt lydbilde uten å være for luftig sammen med fine, detaljerte høyder. Fra HD650 har det den varmere lydsignaturen jeg elsker, men uten å være så avslappet. Og fra min Edition 9 har den kraftfull og skarp bass. Alle de nevnte enhetene har spesifikke egenskaper som er bedre enn X2en, men oppsummert er X2en bedre og har gitt meg langt mer underholdningsverdi -- føler litt av det samme om Fiio Ex1 for in-ear øretelefoner, som også er rimelig billig priset i forhold til konkurrentene. 

 

Selv bruker jeg X2en sammen med en V-Moda-mikrofon, som erstatter den originale kabelen og omgjør den til et gaming-headset. Knuser alt som er av headset i lydkvalitet, og ikke minst i pris (i lengden). Om noe går galt, vil det 9/10 ganger skyldes kabelen/mikrofonen – som kan kjøpes på nytt på nettet. Hodeputene er også rimelig enkle å ta av, når man skal vaske de innimellom. 

 

Edit: så først nå at den lå ute for 1000,- på Prisjakt. Hvordan kunne jeg gå glipp av det der!?

 

 

 

Uansett ny mulighet på lørdag hos Elkjøp for dem som ikke fikk kjøpt.

 

 

Samme pris? Kjøper i så fall to stk., en i back-up og en i julegave. 

Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X2 anbefales! Skal leite lenge etter bedre åpne hodetelefon til under 1000 kr, veldig komfortable med herlig byggekvalitet.

Fett! Bare håpe de har inne på Lefdal ett par timer til :p

 

Har en artig og rimelig DAC på vei i posten også for bruk til stasjonæren. Ble visst anbefalt som enormt mye for pengene av Lyd & Bilde uten at det trenger å bety så altfor mye.

 

Er denne her forresten, vinner ingen design priser for å si det mildt, men den skal jo bare henge å slenge bak maskina :)

 

http://www.lydogbilde.no/test/hi-fi/hifime-sabre-9018-usb-dac

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Den er også i utgangspunktet laget for å kunne drives av mobiltelefoner, så en direkte kobling til datamaskinen vil være ingen problem. Du vel selvsagt få bedre lyd med dedikert DAC/Amp, men det er strengt talt ikke nødvendig. Har prøvd en lang rekke hodetelefoner i samme og høyere prissjikt, og har alltid kommet tilbake til X2en. Den kombinerer det beste fra K701, HD650 og Edition 9. Fra K701 har den et bredt lydbilde uten å være for luftig sammen med fine, detaljerte høyder. Fra HD650 har det den varmere lydsignaturen jeg elsker, men uten å være så avslappet. Og fra min Edition 9 har den kraftfull og skarp bass. Alle de nevnte enhetene har spesifikke egenskaper som er bedre enn X2en, men oppsummert er X2en bedre og har gitt meg langt mer underholdningsverdi -- føler litt av det samme om Fiio Ex1 for in-ear øretelefoner, som også er rimelig billig priset i forhold til konkurrentene. 

 

 

Har en X2 og Denon MH400. Syns faktisk Denon slår X2 lett. Og det blir enda mer tydelig om ein kjører de gjennom DAC.

 

Uten tvil at X2 er mer åpent lyd. Men balanse og detaljenivå er berre heeeilt rå i MH400. Det blir litt for mye bass i X2, samanliknet mot MH400. Og ikke same type "artig" bass, som på BW P7, men den som fjerner noe av detaljer. Men jo, som jeg selv skrev, det er utrulig fint headset. Spesielt til den pris.

Lenke til kommentar

Tok en kjapp tur innom min lokale Lefdal-butikk og fikk kjøpt den siste som var igjen. Hadde på forhånd ringt dem og hørt at de hadde 4-5 igjen på lageret, og rakk heldigvis å komme innom før alt ble utsolgt. Disse hodetelefonene er dritgode for 2000,-, og de er rene røverkjøp for 995,-.

 

 

 

Den er også i utgangspunktet laget for å kunne drives av mobiltelefoner, så en direkte kobling til datamaskinen vil være ingen problem. Du vel selvsagt få bedre lyd med dedikert DAC/Amp, men det er strengt talt ikke nødvendig. Har prøvd en lang rekke hodetelefoner i samme og høyere prissjikt, og har alltid kommet tilbake til X2en. Den kombinerer det beste fra K701, HD650 og Edition 9. Fra K701 har den et bredt lydbilde uten å være for luftig sammen med fine, detaljerte høyder. Fra HD650 har det den varmere lydsignaturen jeg elsker, men uten å være så avslappet. Og fra min Edition 9 har den kraftfull og skarp bass. Alle de nevnte enhetene har spesifikke egenskaper som er bedre enn X2en, men oppsummert er X2en bedre og har gitt meg langt mer underholdningsverdi -- føler litt av det samme om Fiio Ex1 for in-ear øretelefoner, som også er rimelig billig priset i forhold til konkurrentene. 

 

 

Har en X2 og Denon MH400. Syns faktisk Denon slår X2 lett. Og det blir enda mer tydelig om ein kjører de gjennom DAC.

 

MF400en har jeg ikke prøvd, så akkurat der skal jeg ikke kommentere noe. Angående detalje i bass, var det noe av det samme en kamerat av meg med SD650 sa selv, når han forklarte hvorfor han foretrakk Sennheiseren (mens jeg ikke gjorde det). Kjører forøvrig også X2en på en DAC/Amp selv. En av X2ens desidert beste kvaliteter er jo den manglende nødvendigheten for egen DAC/Amp, i forhold til de andre hodetelefonene i samme klasse. 

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

 

 

Hei. Ser nå jeg postet dette i feil tråd.

 

Ser etter tv til mine foreldre. Er dette en god/ok tv til 5k? Den er alt bestilt så er ikke krise om den må i retur.

 

http://www.elkjop.no...t-tv-ue55ku6075

 

Ser prisstatistikken den har gått opp og ned til 7k.

 

6-serien har fått god omtale i  USA og i England, da med litt forskjellige modellnavn. 

 

Det er litt vanskelig å holde styr på alle modellene i 6serien, skriver man ue55ku6 i prisjakt så ser man fort. Men til prisen er det ekstremt mye TV for pengene ihvertfall.

 

ble fort utsolgt den i dag også gitt :p

 

 

Tusen takk for tilbakemelding :) Jeg leste selv litt rundt men ville høre litt her også. Er enig det er veldig vanskelig å holde styr på alle 6 modellene. Tror det var et ok kjøp.

 

Da får jeg håpe på gode tilbud på router, SSD og kanskje en nye PC skjerm!

 

 

Tror det er ganske stor forskjell på denne og f.eks 6405: https://www.komplett.no/product/884919/tv-lyd-bilde/tv/tv-er/samsung-55-uhd-led-smart-tv-ue55ku6405

 

Denne har 100hz-panel og lokal dimming (tror ikke 6105 har dette).

 

 

Jeg kunne tenke meg en TV mellom lavpris-modellen 6105 og 7005-serien til 10k. Synes det ikke har vært så mange spennende tilbud i mellomskiktet, ei heller av andre merker. Komplett har jo 6405-modellen som jeg tror er ganske ålreit, men den er kun satt ned med 1000-kroner. Mulig det kommer noen gode tilbud på fredagen.

Lenke til kommentar

 

 

Hei. Ser nå jeg postet dette i feil tråd.

 

Ser etter tv til mine foreldre. Er dette en god/ok tv til 5k? Den er alt bestilt så er ikke krise om den må i retur.

 

http://www.elkjop.no...t-tv-ue55ku6075

 

Ser prisstatistikken den har gått opp og ned til 7k.

 

 

Vil bare nevne at TVen er 50 Hz :)

 

Gikk fra en 100Hz TV å ned til 50Hz å kan ikke si at jeg har merket noe forskjell. Nå har jeg ikke prøvd min nye TV til spilling, så kan jo være man merker litt forskjell der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hei. Ser nå jeg postet dette i feil tråd.

 

Ser etter tv til mine foreldre. Er dette en god/ok tv til 5k? Den er alt bestilt så er ikke krise om den må i retur.

 

http://www.elkjop.no...t-tv-ue55ku6075

 

Ser prisstatistikken den har gått opp og ned til 7k.

 

 

Vil bare nevne at TVen er 50 Hz :)

 

 

Hvor stor er egentlig forskjellen mellom 50 og 100 hz i dag - kontra før? Antar at bildeforbedringsteknologien(e) har blitt bedre enn før, men det hjelper kanskje ikke nok? Ser man veldig stor forskjell på fotball/TV-spill?

Lenke til kommentar

 

Kompis kjøpte phillips i fjor og var misfornøyd for tven bruker så lang tid å starte.

 

Du blir garantert fornøyd med samsung 7 serie hvertfall. Jeg kjøpte 65" 6 serie for 2 år siden og er kjempefornøyd. Finner du dog en billig 8 serie så ville jeg ikke nølt med å kjøpe den. Herlig tv med syltynn ramme.

Vurderer sterkt 8-serie men fruen ville helst holde det hele under 10 000,og det er tilfeldigvis akkurat det 55" 7-serie koster. Har hatt to samsung på rad og har vært veldig fornøyd med dem så langt.

 

Vurder å juge litt pynte litt på sannheten og se på LG Oled55b6v. Elkjøp selger den til 14995,- i morgen og den er helt sinnsykt bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kompis kjøpte phillips i fjor og var misfornøyd for tven bruker så lang tid å starte.

 

Du blir garantert fornøyd med samsung 7 serie hvertfall. Jeg kjøpte 65" 6 serie for 2 år siden og er kjempefornøyd. Finner du dog en billig 8 serie så ville jeg ikke nølt med å kjøpe den. Herlig tv med syltynn ramme.

Vurderer sterkt 8-serie men fruen ville helst holde det hele under 10 000,og det er tilfeldigvis akkurat det 55" 7-serie koster. Har hatt to samsung på rad og har vært veldig fornøyd med dem så langt.

 

Vurder å juge litt pynte litt på sannheten og se på LG Oled55b6v. Elkjøp selger den til 14995,- i morgen og den er helt sinnsykt bra.

 

 

Jeg kjøper B7 neste års black friday så de får fiksa input laggen og Game mode i HDR modus.. Hvis ikke Panasonic sin kommende Oled går ned på akseptabelt nivå til den tid da.

Lenke til kommentar

 

 

Kompis kjøpte phillips i fjor og var misfornøyd for tven bruker så lang tid å starte.

 

Du blir garantert fornøyd med samsung 7 serie hvertfall. Jeg kjøpte 65" 6 serie for 2 år siden og er kjempefornøyd. Finner du dog en billig 8 serie så ville jeg ikke nølt med å kjøpe den. Herlig tv med syltynn ramme.

Vurderer sterkt 8-serie men fruen ville helst holde det hele under 10 000,og det er tilfeldigvis akkurat det 55" 7-serie koster. Har hatt to samsung på rad og har vært veldig fornøyd med dem så langt.

 

Vurder å juge litt pynte litt på sannheten og se på LG Oled55b6v. Elkjøp selger den til 14995,- i morgen og den er helt sinnsykt bra.

 

Det fristet veldig, men fant ut at de ekstra 5000 jeg i så fall måtte ut med ville gått litt for mye ut over likviditeten nå før jul.
Lenke til kommentar

**Har skrevet det samme i en annen tråd:**

 

Kort oppsummert:

 

 

 

Den siste tiden har han fulgt med på prisutviklingen av et fjernsyn fra Samsung hos Elkjøp. Siden 31. oktober har denne tv-en kostet 9995 kroner.

– I sist uke så han til sin store overraskelse at samme tv i en annonse i nå koster 14995 kroner. Det kan nesten se ut til at prisen er skrudd kunstig opp til Black Friday-ukekampanjen til Elkjøp. Vet man ikke at dette er riktig pris, blir man narret til å tro at man sparer 5000 kroner hvis man kjøper tv-en torsdag, sier han.

 

Elkjøp avviser kritikken

 

Elkjøp svarer:

«Det er nok ikke riktig at denne TV-en er satt opp i pris i forbindelse med Black Week og Black Friday. Prishistorikken viser at denne modellen har hatt en snittpris på rundt 14.000,-. Fra 1. november kjørte vi imidlertid en tre ukers kampanje der TV-en ble satt ned med rundt 5.000,-», skriver han.

Da kampanjen var over 20. november fikk tv-en tilbake sin gamle pris.

 

Person i artikkel er ikke videre imponert:

Det høres ut som en bortforklaring. Jeg synes det blir helt absurd å ta gjennomsnittsprisen. De burde heller kikke på prisen den siste måneden før de bestemte prisen til Black Friday.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...