Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2016 - Tilbudstråd


Anbefalte innlegg

Jeg er med Elkjøp på denne, faktisk. Det er vel godt kjent at prisene går opp og ned hele tiden. En vare blir annonsert, mens en anna går opp i pris. 
Kva skulle elkjøp gjort her? Droppet 3-ukers kampanje, kun pga av BF? Nei.

Satte den enda mer ned, til 5k og tapt masse på den? Nei.
Satte den tilbake til normal pris og satte den ned igjen? Ja.

Og det er helt idiotisk av han fyren å se kun på 2-3 ukers utvikling. Selvfølgelig må ein se i litt større samanheng. I alle fall 2-4 månad. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At prisen har gått opp rett før Black Friday er ikke et tilfeldig resultat av en eller annen kampanje eller noe annet Elkjøp holdt på med. Det er overlagt taktikk som nærmest alle butikker praktiserer rett før Black Friday og Julesalget hvert år. Når jeg tok opp dette med Forbrukerrådet ifjor, fikk jeg høre at det er lov så lenge de gjør det 1 måned før – ikke at det gjør det noe mer forsvarlig av den grunn. Kundene blir fortsatt bedratt.

 

Det er bare å se på Prisguides historikk over samtlige elektronikkvarer som selges på «tilbud» på BF og i Julesalget: det er ofte at de har fått et lite prishopp en eller annen gang i senhøsten, for å tilrettelegge et ettergjort tilbud 1 måned etterpå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg og du, ja, men majoriteten av folk som kjøper ting på tilbud sjekker ikke ting på Prisjakt eller Prisguide. Spesielt ikke hvis de utfører kjøpet lokalt i butikken, eller har kommet over tilbudet gjennom et magasin de fikk i Posten.

 

Skal man også begynne å fjerne merkelapper om sukkerinnhold, palmeolje, osv. på matvarer med argumentet om at "det er derfor vi har innholdsfortegnelser"? Folk flest tar seg ikke bryet med å sjekke opp i ting, og det er denne selvsagte latskapen, og ikke minst naiviteten, butikkene utnytter. 

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er med Elkjøp på denne, faktisk. Det er vel godt kjent at prisene går opp og ned hele tiden. En vare blir annonsert, mens en anna går opp i pris. 

Kva skulle elkjøp gjort her? Droppet 3-ukers kampanje, kun pga av BF? Nei.

Satte den enda mer ned, til 5k og tapt masse på den? Nei.

Satte den tilbake til normal pris og satte den ned igjen? Ja.

 

Og det er helt idiotisk av han fyren å se kun på 2-3 ukers utvikling. Selvfølgelig må ein se i litt større samanheng. I alle fall 2-4 månad. 

 

 

jeg er ikke helt uenig med deg, men jeg tenker heller de burde la prisen på akkurat den tven være som den var forbi BF, eller hevet prisen å latt den være hevet en stund forbi BF og heller hatt en annen tv eller to som tilbud ... ikke heve og så senke samme tv. 

Lenke til kommentar

ey bois. "stor" nyhet..har blitt fortalt at den avisa ikke er endelig (fra de 3 store el butikkene). har en venn av meg som jobber i en av de store butikkjedene.

 

og han sa at det kommer ut en ekstra spesiell avis i morra. noe likt men noe nytt og.

 

spennende

 

Var jo det jeg sa, at det kommer nok flere tilbud enn de som stod i de avisene som har vært ute hele uka.

Lenke til kommentar

Ble forøvrig to x2 headset på meg i dag. Ene på nett og et i butikk. Har testet det ene med noen flac filer jeg har og det er meget bra. Utrolig god passform og.

 

Tror det andre blir julegave. Eller så beholder jeg 1 i backup. Ellers når jeg var i butikken fikk jeg med meg en billig usb harddisk og sånn power charger.

 

Noen som bestilte ue55ks7005 og fått leveringsdato? Står mandag hos meg

Lenke til kommentar

 

ey bois. "stor" nyhet..har blitt fortalt at den avisa ikke er endelig. har en venn av meg som jobber i en av de store butikkene.

 

og han sa at det kommer ut en ekstra avis i morra. noe likt men noe nytt og. spennende

Den avisen? Nille sin? Elkjøp? Europris?
Tror alle hvis en av de kommer med det. Tenker da på elkjøp, lefdal og expert.

 

Vet ihvertfall at en av de kommer med ny avis. Sikkert etter stengetid i morra.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...