Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2016 - Tilbudstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åja stemmer det. Tror jeg fikk høre på øret at det var de denne saken gjaldt:

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/anbefaler-a-sperre-bankkortet-til-35-000-nordmenn/64045659

 

Arrester meg om jeg tar feil, så sletter jeg innlegget.

 

Tror ikke det er CDON.com. Har hørt rykter om miniinthebox og en annen kinesisk klesside. Håpløst at de ikke offentliggjør navnet på siden hvis de _vet_ det har foregått svindel der.

 

Når det kommer til CDON.com ser det dog ut som mange er pissed: https://no.trustpilot.com/review/www.cdon.no

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Svaret ligger her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1737359&hl=

 

CDON feilpriset en GTX 1070-modell med 40% avslag i stedet for 4%. Før de fikk øye på feilen og ordnet opp i det, hadde et stort antall mennesker allerede kjøpt kortet, deriblant 15 aktive brukere på Diskusjon.no (som ifølge dem selv ikke visste at det var feilprising). I stedet for å holde fast på avtalene de i henhold til Forbrukerkjøpsloven er pliktet til å gjøre, valgte CDON i stedet å kansellere alle ordrene og ganske uanstendig tilby de involverte et gavekort på 100,- som en plaster på såret.

 

Dette skapte, ikke overraskende, en storm av rasende kjøpere som følte seg urettmessig behandlet, og saken ble tatt videre til Forbrukerrådet (som den enda er i behandling hos), og tråden ble omgjort til en gryte av misnøye og negativitet rettet mot CDON og deres oppførsel -- både fra de involverte og de som tidligere hadde hatt dårlig erfaring med butikken (bare sjekk den store mengden av varierte, negative tilbakemeldinger på nettsiden deres, som deleder ovenfor linket til, for å se hva jeg mener). Mange ble til slutt enige om å boikotte CDON fremover, og heller betale mer for varer i en annen butikk, om CDON skulle ende opp med å selge noe billigere.

 

Jeg var selv ikke involvert i saken, men har støttet retten til de berørte og har selv sagt meg enig i å ikke kjøpe noen ting fra CDON igjen (så lenge saken pågår). Anbefaler forøvrig også andre her inne å gjøre det samme. Det er det minste man kan gjøre for å straffe den feige og uappetittlige oppførselen deres, og vise et snev av solidaritet til brukerne her inne. Og ikke minst sette et eksempel for andre butikker som skulle have i lignende situasjon i framtiden. 

Endret av La Menthe
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Oled55C6V til 18999,- hos expert nå.

29990 hos de andre konkurrentene foreløpig.

 B6 var på tilbud i dag på en Expert butikk jeg var innom. De sa de hadde solgt 10 stk :p

 

Alle LG OLed tvene er dog helt like bildemessig. Altså speccs. B6 er kjipest, og kostet 15000 kr, men som sagt, helt lik bildekvaltiet som c6, e6 og g6. C6 er kurva, og c6,e6,g6 har 3d, noe b6 ikke har.

Lenke til kommentar

 

Oled55C6V til 18999,- hos expert nå.

29990 hos de andre konkurrentene foreløpig.

 

Som vanlig kun 2 av 14 butikker i Hordaland som har tilbudsvarer på lager. Får se det positive i det, er en butikk mer enn det pleier å være som har tilbudsvarer på lager.

 

Helt utrolig at ikke de har planlagt denne ukens tilbud bedre med å sørge for at tilbudene er tilgjengelig i alle butikker, om så bare 2-4 eksemplarer i det minste.

 

Uansett ikke tv for meg dette :)

 

Ser ikke problemet dog. Mesteparten av dette er jo varer som Expert prismatcher andre konkurrenter. Så forstår jo at de ikke har ting på lager som andre produsenter annonserer. Syntes ikke vi skal klage på at butikker ikke har tilbud på lager som de ikke annonserte. Blir litt feil syntes jeg.

 

Det er forøvrig bare å gå inn i hvilken som helst butikk så bestiller de som regel opp til deg :)

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Hentet i kveld en 55B6V på expert. Ble en oppgradering fra min trofaste traver: 42XD1E, som har gjort en meget god jobb!

Gratulerer! Goood pris. Håper på 65 tommeren til 24 000 på fredag :) OLED virker som et godt valg for oss som er vant til plasma.

 

En fugl har fortalt meg at C6'en i 65" kommer på tilbud til 25 000 kr veldig snart. Men er kurva :/ Har ikke hørt noe om B6. Den var jo på tilbud til 28000 eller hva det var.

Lenke til kommentar

 

 

Hentet i kveld en 55B6V på expert. Ble en oppgradering fra min trofaste traver: 42XD1E, som har gjort en meget god jobb!

Gratulerer! Goood pris. Håper på 65 tommeren til 24 000 på fredag :) OLED virker som et godt valg for oss som er vant til plasma.

 

En fugl har fortalt meg at C6'en i 65" kommer på tilbud til 25 000 kr veldig snart. Men er kurva :/ Har ikke hørt noe om B6. Den var jo på tilbud til 28000 eller hva det var.

 

 

 

Har du andre fugler som vet noe om 55" LED-skjermer? Får vi noen mid range modeller fra Samsung eller Sony på tilbud? Foreløpig ser det ut som om det enten er toppmodeller eller de aller billigste modellene som det har vært skikkelig tilbud på.

Lenke til kommentar

Å boikotte en butikk for en teknisk svikt / et menneskelig feiltrykk høres litt voldsomt ut. Ser for meg at rykte gikk som ild i tørt gress: "Sjekk denne prisen!!! Kjøp kjøp kjøp fort før de setter den opp igjen". Åpenbar feilprising kan de nok fint bruke der, hadde det ikke vært feilprising hadde de vel ikke stoppet bestillinger heller.

 

Skjønner dog at det var litt kjipt for de som fant tilbudet, butikkene driver business på høyt nivå og tjener milliarder på mye overprising generelt, så bra at vi forbrukere svarer med å også følge godt med på gode tilbud.

 

Hørte av noen her at c6 i tillegg til 3D hadde nye panel enn B6.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hentet i kveld en 55B6V på expert. Ble en oppgradering fra min trofaste traver: 42XD1E, som har gjort en meget god jobb!

Gratulerer! Goood pris. Håper på 65 tommeren til 24 000 på fredag :) OLED virker som et godt valg for oss som er vant til plasma.

En fugl har fortalt meg at C6'en i 65" kommer på tilbud til 25 000 kr veldig snart. Men er kurva :/ Har ikke hørt noe om B6. Den var jo på tilbud til 28000 eller hva det var.
Bare synd at kurvet ikke ser ut hengt på veggen. C6 har jo både bedre panel og 3D støtte kontra B6. Dog også litt kjipt med bare 3 hdmi innganger som C6 har.
Lenke til kommentar

 

 

Har du andre fugler som vet noe om 55" LED-skjermer? Får vi noen mid range modeller fra Samsung eller Sony på tilbud? Foreløpig ser det ut som om det enten er toppmodeller eller de aller billigste modellene som det har vært skikkelig tilbud på.

 

Dessverre.

 

Du har hatt UE55KU6045, den var på tilbud i dag, men kommer vel tilbake. Det vil jeg vel kalle "mid range". Da hoppet opp blir som regel 7-serien.

 

 

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Å boikotte en butikk for en teknisk svikt / et menneskelig feiltrykk høres litt voldsomt ut.

Man boikotter en butikk for å bryte avtale som de i henhold til Forbrukerkjøpsloven er pliktet til å følge. Feilpris eller ei, folk kjøpte varen i god tro om at tilbudet var reelt (40% er ikke akkurat urealistisk), i følge dem selv, og CDON må derfor etterleve avtalen som gjøres i kjøp av varen.

 

Uansett så hadde CDON gjort mer godt enn vondt ved å akseptere dette, i stedet for å regelrett bryte avtalen. For nå har de, i tillegg til alle de involverte, mistet en god del faste kunder og fåtte masse dårlig omtale.

Endret av La Menthe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
 
Bare synd at kurvet ikke ser ut hengt på veggen. C6 har jo både bedre panel og 3D støtte kontra B6. Dog også litt kjipt med bare 3 hdmi innganger som C6 har.

 

Sikker på det med panel? Har snakket med folk fra LG og folk på avsforums. Og der har det blitt sagt at panelene er identiske på alle modeller. Jeg undersøkte veldig før jeg kjøpte E6 ser du. Trodde dette var undersøkt gang på gang. De har eksakt sammepanel. E6 og spesielt G6 har dog mer eksklusiiv design. C6'en er kurva, og B6 mangler 3D.

 

http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2539281-lg-b6-c6-vs-e6.html

Lenke til kommentar

 

 

 

Hentet i kveld en 55B6V på expert. Ble en oppgradering fra min trofaste traver: 42XD1E, som har gjort en meget god jobb!

Gratulerer! Goood pris. Håper på 65 tommeren til 24 000 på fredag :) OLED virker som et godt valg for oss som er vant til plasma.

En fugl har fortalt meg at C6'en i 65" kommer på tilbud til 25 000 kr veldig snart. Men er kurva :/ Har ikke hørt noe om B6. Den var jo på tilbud til 28000 eller hva det var.

 

Har du andre fugler som vet noe om 55" LED-skjermer? Får vi noen mid range modeller fra Samsung eller Sony på tilbud? Foreløpig ser det ut som om det enten er toppmodeller eller de aller billigste modellene som det har vært skikkelig tilbud på.

Om OLED c6en kommer til 25 tusen slår jeg til. Har jo ligget 15 tusen kroner over b6en i pris over lengre perioder. Skal gjøre mer research på den nå. Curved har jeg aldri tenkt på (følt det bare har vært for å imponere hipstere) , men til den prisen er det vanskelig å la være.

 

Dette blir spennende!

 

Og til deg som lurte på 55 tommere: samsung UE55KS7005 var jo til 10k her om dagen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hentet i kveld en 55B6V på expert. Ble en oppgradering fra min trofaste traver: 42XD1E, som har gjort en meget god jobb!

Gratulerer! Goood pris. Håper på 65 tommeren til 24 000 på fredag :) OLED virker som et godt valg for oss som er vant til plasma.

En fugl har fortalt meg at C6'en i 65" kommer på tilbud til 25 000 kr veldig snart. Men er kurva :/ Har ikke hørt noe om B6. Den var jo på tilbud til 28000 eller hva det var.

Har du andre fugler som vet noe om 55" LED-skjermer? Får vi noen mid range modeller fra Samsung eller Sony på tilbud? Foreløpig ser det ut som om det enten er toppmodeller eller de aller billigste modellene som det har vært skikkelig tilbud på.
Om OLED c6en kommer til 25 tusen slår jeg til. Har jo ligget 15 tusen kroner over b6en i pris over lengre perioder. Skal gjøre mer research på den nå. Curved har jeg aldri tenkt på (følt det bare har vært for å imponere hipstere) , men til den prisen er det vanskelig å la være.

 

Dette blir spennende!

 

Og til deg som lurte på 55 tommere: samsung UE55KS7005 var jo til 10k her om dagen. Vil tro noen har et god tilbud på den på fredag også.

Endret av rohin
Lenke til kommentar

 

 

 

Bare synd at kurvet ikke ser ut hengt på veggen. C6 har jo både bedre panel og 3D støtte kontra B6. Dog også litt kjipt med bare 3 hdmi innganger som C6 har.

Sikker på det med panel? Har snakket med folk fra LG og folk på avsforums. Og der har det blitt sagt at panelene er identiske på alle modeller. Jeg undersøkte veldig før jeg kjøpte E6 ser du. Trodde dette var undersøkt gang på gang. De har eksakt sammepanel. E6 og spesielt G6 har dog mer eksklusiiv design. C6'en er kurva, og B6 mangler 3D.

 

http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2539281-lg-b6-c6-vs-e6.html

Har lest mye på avforums selv, spesielt b6 tråden. Er flere som sier at alle har identiske panel bortsett fra B serien. C-G kjører på annen Firmware en B6 og har blant annet bedre input lag.

 

Men er mulig jeg misforstår panel og hardware nå. Men b6 skal i alle fall være ulik på noe,blant annet Firmware og inputlag. Er jo også noen som sverger på C6 leverer et synlig bedre bilde en B6, men det er for alt jeg vet bare spekulasjoner selv om personene sa de hadde eid begge.

Lenke til kommentar
Om OLED c6en kommer til 25 tusen slår jeg til. Har jo ligget 15 tusen kroner over b6en i pris over lengre perioder. Skal gjøre mer research på den nå. Curved har jeg aldri tenkt på (følt det bare har vært for å imponere hipstere) , men til den prisen er det vanskelig å la være.

 

Dette blir spennende!

 

Og til deg som lurte på 55 tommere: samsung UE55KS7005 var jo til 10k her om dagen.

Vel la meg si til deg, at jeg lover deg den kommer.

Veldig snart også, så gjelder å følge med :)

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3640467

 

Hadde også tenkt å anbefale KS7005, men vet ikke om man kan TV til 10k for midrange, ei heller 7-serien, da det er en av de beste LCDene. 6 serien til halvpris er kanskje mer value for pengene.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

 

Oled55C6V til 18999,- hos expert nå.

29990 hos de andre konkurrentene foreløpig.

 

Som vanlig kun 2 av 14 butikker i Hordaland som har tilbudsvarer på lager. Får se det positive i det, er en butikk mer enn det pleier å være som har tilbudsvarer på lager.

 

Helt utrolig at ikke de har planlagt denne ukens tilbud bedre med å sørge for at tilbudene er tilgjengelig i alle butikker, om så bare 2-4 eksemplarer i det minste.

 

Uansett ikke tv for meg dette :)

 

Ser ikke problemet dog. Mesteparten av dette er jo varer som Expert prismatcher andre konkurrenter. Så forstår jo at de ikke har ting på lager som andre produsenter annonserer. Syntes ikke vi skal klage på at butikker ikke har tilbud på lager som de ikke annonserte. Blir litt feil syntes jeg.

 

Det er forøvrig bare å gå inn i hvilken som helst butikk så bestiller de som regel opp til deg :)

 

 

Ting de matcher andre butikker i pris på er jo greit nok, men varer de selv har annonse på via kundeavis bør de klare å ha noen få eksemplarer av. Dette er en så pass viktig uke for butikkene at det burde være godt nok planlagt.

 

At de bestiller opp tilbudsvarer stemmer ikke i de butikkene jeg har hørt med tidligere. Da blir det alltid til full pris. 

 

Mulig jeg bare har vært uheldig med Expert de siste årene, eller at de har ulik praksis fra butikk til butikk. 

Lenke til kommentar
 
Har lest mye på avforums selv, spesielt b6 tråden. Er flere som sier at alle har identiske panel bortsett fra B serien. C-G kjører på annen Firmware en B6 og har blant annet bedre input lag.

 

Men er mulig jeg misforstår panel og hardware nå. Men b6 skal i alle fall være ulik på noe,blant annet Firmware og inputlag. Er jo også noen som sverger på C6 leverer et synlig bedre bilde en B6, men det er for alt jeg vet bare spekulasjoner selv om personene sa de hadde eid begge.

Interessant, har hørt det er litt panel lottery i år også. Men det kan god hende det du sier stemmer. Er bare glad E6'en ikke har kommet på tilbud :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...