Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2016 - Tilbudstråd


Anbefalte innlegg

 

 

 

Har du andre fugler som vet noe om 55" LED-skjermer? Får vi noen mid range modeller fra Samsung eller Sony på tilbud? Foreløpig ser det ut som om det enten er toppmodeller eller de aller billigste modellene som det har vært skikkelig tilbud på.

 

Dessverre.

 

Du har hatt UE55KU6045, den var på tilbud i dag, men kommer vel tilbake. Det vil jeg vel kalle "mid range". Da hoppet opp blir som regel 7-serien.

 

 

 

 

 

Jeg har ikke sett den selv, men jeg er litt skeptisk. Den har vel 50hz og uten mikro-dimming? 6405 koster endel mer, har 100hz og mikrodimming. Tror det er en bedre TV. Den er vel ikke like lyssterk som en 7- eller 8-serie, men i relativt mørke rom skulle man tro man skulle klare seg fint uten 1000 nits.  Komplett har 6405 55" til 8k - satt ned fra 9k, men det er ikke akkurat et voldsomt tilbud. Kanskje man kan være heldig med et tilbud på KD-55XD7005 eller 8505 til 7 eller 8k på fredag. Det er vel gode skjermer. I tillegg får man Android (Kodi, og andre mer eller mindre lovlige programmer) samt støtte for Google cast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting de matcher andre butikker i pris på er jo greit nok, men varer de selv har annonse på via kundeavis bør de klare å ha noen få eksemplarer av. Dette er en så pass viktig uke for butikkene at det burde være godt nok planlagt.

 

At de bestiller opp tilbudsvarer stemmer ikke i de butikkene jeg har hørt med tidligere. Da blir det alltid til full pris. 

 

Mulig jeg bare har vært uheldig med Expert de siste årene, eller at de har ulik praksis fra butikk til butikk. 

Enig der. Uavhengig av butikk så kan en si en ting, og noen andre en annen ting. 

 

Men personlig har jeg aldri hatt noe problem at folk bestiller opp varer selvom de går tom. Gjelder både Expert og Elkjøp. Så rart de sier det blir fullpris. Har alltid hørt, "du kan reservere men bare vær forberedt på leveringstid, og du må reservere i dag for å få den til den prisen osv". Merkelig greie.

 

Enig i selvfølgelig at de bør ha ting de annonserer ihvertfall hvis det ikke er merket med lite parti.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hentet i kveld en 55B6V på expert. Ble en oppgradering fra min trofaste traver: 42XD1E, som har gjort en meget god jobb!

Gratulerer! Goood pris. Håper på 65 tommeren til 24 000 på fredag :) OLED virker som et godt valg for oss som er vant til plasma.
En fugl har fortalt meg at C6'en i 65" kommer på tilbud til 25 000 kr veldig snart. Men er kurva :/ Har ikke hørt noe om B6. Den var jo på tilbud til 28000 eller hva det var.

 

Har du andre fugler som vet noe om 55" LED-skjermer? Får vi noen mid range modeller fra Samsung eller Sony på tilbud? Foreløpig ser det ut som om det enten er toppmodeller eller de aller billigste modellene som det har vært skikkelig tilbud på.

Om OLED c6en kommer til 25 tusen slår jeg til. Har jo ligget 15 tusen kroner over b6en i pris over lengre perioder. Skal gjøre mer research på den nå. Curved har jeg aldri tenkt på (følt det bare har vært for å imponere hipstere) , men til den prisen er det vanskelig å la være.

 

Dette blir spennende!

 

Og til deg som lurte på 55 tommere: samsung UE55KS7005 var jo til 10k her om dagen.

 

 

Har kjøpt en i tilfelle jeg ikke fikk tak eller var fornøyd med 6105 og det heller ikke skulle dukke opp noe bra på selveste Black Friday! Har ikke så j*** mye penger om dagen, så må vurdere om jeg synes den er verdt 10k. Kan tenkes at jeg ikke ser noen særlig forskjell på en midrange TV og 7005 fra 4,5 meter avstand! Får ta det litt på sparket når jeg ser fredagstilbudene :-)

Lenke til kommentar

Da har jeg satt opp c6 på prisvarsel.

Prisjakt og prisguide må gjøre store penger, får vel en cut for hver eneste som kjøper via deres lenker.

 

Hørt at kurvete ikke gjør seg så bra veggmontert, men bruker tv benk her så det går fint for meg.

 

3D har jeg på en tv jeg har i leiligheten jeg leier ut. Brukte det bare et par ganger, var med Avatar det gikk i da. Syns faktisk det var kult jeg. Spesielt om man har noe i systemet.

 

Blir vel VR filmer etter hvert nå.

 

Deleder: godt poeng med tanke på at du sitter over 4 meter unna TVen.

Endret av rohin
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett den selv, men jeg er litt skeptisk. Den har vel 50hz og uten mikro-dimming? 6405 koster endel mer, har 100hz og mikrodimming. Tror det er en bedre TV. Den er vel ikke like lyssterk som en 7- eller 8-serie, men i relativt mørke rom skulle man tro man skulle klare seg fint uten 1000 nits.  Komplett har 6405 55" til 8k - satt ned fra 9k, men det er ikke akkurat et voldsomt tilbud. Kanskje man kan være heldig med et tilbud på KD-55XD7005 eller 8505 til 7 eller 8k på fredag. Det er vel gode skjermer. I tillegg får man Android (Kodi, og andre mer eller mindre lovlige programmer) samt støtte for Google cast.

 

Expert har 6645 tror jeg den heter på fredag til 7999,- Vet ikke om den evt er enda bedre enn komplett sin?

https://www.expert.no/tv/tv/samsung-ue55ku6645uxxe-55-led-tv/p-260023/?q=ue55ku

 

Men når du beveger deg i 8000 kr klassen hadde jeg fort anbefalt 7-serien siden prisen ikke er så fryktelig mye mer.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Denne MI boxen er på tilbud nå også. Kjøpte den på det store 11.11 salget, men er satt ned ytterligere 5$ nå.

 

Fullverdig Android TV (ikke bare en tv boks som kjører Android OS). Med Google Cast innebygd og mulighet for Kodi + fjernkontroll. Har dog lest litt blanda drops ang 4k streamingen, men 550kr kontra shield tv føler jeg er value for money (4k kommer jeg til å bruke Plex / Netflix ol til på selve smart TVen)

 

http://s.aliexpress.com/qEbeIRr2

Endret av rohin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i at det er litt tullete å kjøpe 6405/6645 for 8k. Får jeg derimot Sony KD-55XD7005 eller 8505 til 7 eller 8k tror jeg ikke det er så gærent. De skal vel være på nivå med 7005.

 

Får se an fredag og tenke litt.

 

post-25817-0-16988200-1479696317_thumb.png

 

Kan enten ha TV-en i hjørnet i stuen, diagonalt fra sofaen. Evt kan jeg ha den rett på andre siden av stuen. Da er det kun 2,60 meter fra tv unna der man sitter, og blir ikke like godt å se for dem som sitter nærmest TV-en i sofaen. 
 

 

Jeg strever med problemer med andre ord. Livet i et I-land!!  :rofl: 

 

 

Lenke til kommentar

Denne MI boxen er på tilbud nå også. Kjøpte den på det store 11.11 salget, men er satt ned ytterligere 5$ nå.

 

Fullverdig Android TV (ikke bare en tv boks som kjører Android OS). Med Google Cast innebygd og mulighet for Kodi + fjernkontroll.

 

http://s.aliexpress.com/qEbeIRr2

 

Den så jo ikke så dum ut, men blir den stoppet i tollen snakker vi vel fort om 1000 kroner totalt. Litt stivt! Usikker på hva som er forskjell på vanlig Android TV og en boks som kjører Android OS, men Netflix og andre apps kan jeg kjøre på TV. Eneste jeg trenger i tillegg til det er mulighet for Chromecast/Google Cast og Kodi. Finnes vel endel som er billigere? Jeg får titte litt hvis jeg ender opp med en Samsung-TV.

Lenke til kommentar

Deleder : Hehe I landa peoblemer ja. Om det er få med ledninger og en tv benk som lett kan flyttes, kan du jo evt flytte den når du har besøk. Men om du er en veldig sosial person blir det vel ganske tiltak over lengre tid. 2.5 meter fra sofaen er en fin avstand med 55"

Endret av rohin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Denne MI boxen er på tilbud nå også. Kjøpte den på det store 11.11 salget, men er satt ned ytterligere 5$ nå.

 

Fullverdig Android TV (ikke bare en tv boks som kjører Android OS). Med Google Cast innebygd og mulighet for Kodi + fjernkontroll.

 

http://s.aliexpress.com/qEbeIRr2

Den så jo ikke så dum ut, men blir den stoppet i tollen snakker vi vel fort om 1000 kroner totalt. Litt stivt! Usikker på hva som er forskjell på vanlig Android TV og en boks som kjører Android OS, men Netflix og andre apps kan jeg kjøre på TV. Eneste jeg trenger i tillegg til det er mulighet for Chromecast/Google Cast og Kodi. Finnes vel endel som er billigere? Jeg får titte litt hvis jeg ender opp med en Samsung-TV.

Har følgt med en stund på det selv da jeg ville ha kodi på TVen selv. Ikke for å si for mye, men de har sine triks for at du ikke må betale 25% moms.

Lenke til kommentar

 

 

Kan enten ha TV-en i hjørnet i stuen, diagonalt fra sofaen. Evt kan jeg ha den rett på andre siden av stuen. Da er det kun 2,60 meter fra tv unna der man sitter, og blir ikke like godt å se for dem som sitter nærmest TV-en i sofaen. 

 

Ville ikke satt tv i hjørnet ihvertfall :)

 

 

Hm. Kanskje jeg skal drite i den planen. Måtte i tilfelle ha et spesielt veggfeste som er ganske dyrt for å få den til å passe i hjørnet. Det slipper jeg hvis jeg plasserer den rett overfor sofaen. På en annen side vil innsynsvinkel muligens bli en utfordring med et VA-panel. Hadde en HU8500 før. Veldig fin TV, men fargene blir helt jævlige hvis man sitter mer enn 15-20 grader unna. IPS har vel sine svakheter, og OLED er dyrt..

Lenke til kommentar

Deleder : Hehe I landa peoblemer ja. Om det er få med ledninger og en tv benk som lett kan flyttes, kan du jo evt flytte den når du har besøk. Men om du er en veldig sosial person blir det vel ganske tiltak over lengre tid. 2.5 meter fra sofaen er en fin avstand med 55"

 

 

Kanskje en lur idé. Blir få ledninger. Skal ikke ha vanlig TV-signaler. Satser på kun TV, chromecast og muligens en soundbar av noe slag. 

 

Takk for tips!

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan enten ha TV-en i hjørnet i stuen, diagonalt fra sofaen. Evt kan jeg ha den rett på andre siden av stuen. Da er det kun 2,60 meter fra tv unna der man sitter, og blir ikke like godt å se for dem som sitter nærmest TV-en i sofaen. 

 

Ville ikke satt tv i hjørnet ihvertfall :)

 

 

Hm. Kanskje jeg skal drite i den planen. Måtte i tilfelle ha et spesielt veggfeste som er ganske dyrt for å få den til å passe i hjørnet. Det slipper jeg hvis jeg plasserer den rett overfor sofaen. På en annen side vil innsynsvinkel muligens bli en utfordring med et VA-panel. Hadde en HU8500 før. Veldig fin TV, men fargene blir helt jævlige hvis man sitter mer enn 15-20 grader unna. IPS har vel sine svakheter, og OLED er dyrt..

 

 

Ja det blir jo kompromiss uansett skjønner jeg. Bare å prøve seg frem da å se hvor det passer best :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hentet i kveld en 55B6V på expert. Ble en oppgradering fra min trofaste traver: 42XD1E, som har gjort en meget god jobb!

Gratulerer! Goood pris. Håper på 65 tommeren til 24 000 på fredag :) OLED virker som et godt valg for oss som er vant til plasma.

 

 

 

 

Hentet i kveld en 55B6V på expert. Ble en oppgradering fra min trofaste traver: 42XD1E, som har gjort en meget god jobb!

Hørte B6 var populær i dag ja, 15 000 kr for den TVen er vilt. Grattis ;D

 

 

Takk, blir nok fornøyd, må bare få den opp på veggen og det tør jeg ikke alene for å si det slik...

 

Så vidt meg bekjent så er det samme panelet som de andre, bortsett fra 3D. Har også sett enkelte steder at B6 har litt høyere latency enn de andre, men jeg testet med SMB og det virket for meg helt innafor i spillmodus. Gamer ikke intenst, heller en sofagamer.

Lenke til kommentar

jeg og en kompis kjøpte x2 og vi er fornøyde, var på alnabru lefdal og de hadde shitload med dem utstilt, kanskje 50 stk rundt kl 20:00 idag.

Et av de beste tilbudene jeg har sett hittil denne uken.

 

Selv var jeg på utkikk etter Bluetooth for å bruke med TVen når leietakerne i andre delen av huset sover i 11 tiden vs meg i 2 tiden.

 

Ble disse for 250kr med frakt for meg, lest en del gode anmeldelser om de, visstnok samme produsenter som står bak ganske mye dyrere merkevare hodetelefoner.

 

Er de dårlige kosta det meg ikke noe særlig uansett.

 

http://s.aliexpress.com/yuA3um26

Endret av rohin
Lenke til kommentar

Denne MI boxen er på tilbud nå også. Kjøpte den på det store 11.11 salget, men er satt ned ytterligere 5$ nå.

 

Fullverdig Android TV (ikke bare en tv boks som kjører Android OS). Med Google Cast innebygd og mulighet for Kodi + fjernkontroll. Har dog lest litt blanda drops ang 4k streamingen, men 550kr kontra shield tv føler jeg er value for money (4k kommer jeg til å bruke Plex / Netflix ol til på selve smart TVen)

 

http://s.aliexpress.com/qEbeIRr2

 

Har de endret pris? Kommer opp til $75 her, det blir 650,-

Trenger en ny chromecast, så kanskje en slik kan vurderes isteden. Usikker dog om jeg trenger noe mer funksjoner enn chromecasten tilbyr.

Lenke til kommentar

Ah regnet kursen litt feil, rundt 650 stemmer bedre ja. Selv kjøpte jeg den for 79$ og var fornøyd med den prisen.

 

Koster 69$ i den amerikanske nettbutikken og på Walmart i USA men de sender ikke til Norge. Og frakt hadde sikkert blitt 15-20 $ ekstra.

 

Har to chromecaster, en til hver tv. Leverer inn den ene på 80 dager åpent kjøp dealen til lefdal. Tar rundt 20 dager før man får den, så hvis du vil ha noe nå kan du jo gå for chromecasten.

 

Hadde Apple tv 4 før og, syns denne er bedre da den har mulighet for blant annet Kodi og 700kr billigere enn Apple TVen.

 

Kan lese mer om den her: http://www.mi.com/en/mibox/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...