Gå til innhold

4K tv'er, HDR og konsoller


LarZen

Anbefalte innlegg

dølledøck skrev (På 8.1.2020 den 0.08):

det ser ut som det var bra jeg venta med tv kjøpet, lg oled cx(c10) kommer i år som er opp følgeren til lg oled c9:)

 

lg oled cx(c10) kommer også i 48" utgave

 

CX har kun 40gig hdmi porter men C9 har full fat 48gbs hdmi porter jeg er glad jeg Hoppa på en C9.

En tabbe av Lg i år å nerfe ned farten 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raul07 skrev (På 4.6.2020 den 15.19):

Jeg ville heller ventet å se om konsollene faktisk har et eneste spill som kommer til å kjøre 120 fps i spill. Jeg har mine tvil.

Det er vel egentlig mest opp til utviklerne det. Tror nok ikke grafikktunge spill kjører 120fps, men enklere indie-titler o.l. kan jo definitivt finne på å kjøre i 120fps. Jeg tror nok ikke 120fps blir særlig viktig denne generasjonen, men håper 60fps blir mer vanlig i store titler enn det har vært.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Nimrad said:

Det er vel egentlig mest opp til utviklerne det. Tror nok ikke grafikktunge spill kjører 120fps, men enklere indie-titler o.l. kan jo definitivt finne på å kjøre i 120fps. Jeg tror nok ikke 120fps blir særlig viktig denne generasjonen, men håper 60fps blir mer vanlig i store titler enn det har vært.

Poenget mitt var mer at det ikke er verdt å punge ut masse penger for en tv som støtter 120 fps, forsetter med en 4k hdr tv. Tror det holder i massevis

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...
On 1/8/2020 at 9:15 AM, Avean said:

Kommer nytt hvert år og bildekvaliteten vil ikke være så forskjellig. Det som er sikkert er at prisen kommer til å være skyhøy. C9 er fortsatt veldig dyrt. Tror jeg heller ville gått for C9 når prisen faller etter C10 om ikke du har uendelig budsjett :p

Lønner seg alltid å kjøpe nåværende modellen på råtilbud rett før det kommer en ny modell og butikkene ønsker å tømme lagret for nåværende modell. Dette skjedde når CX var på trappene og C9 ble skrudd langt ned i pris på flere tilbud.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (8 timer siden):

Lønner seg alltid å kjøpe nåværende modellen på råtilbud rett før det kommer en ny modell og butikkene ønsker å tømme lagret for nåværende modell. Dette skjedde når CX var på trappene og C9 ble skrudd langt ned i pris på flere tilbud.

Mja, for C9 så var det beste tilbudet på Black Friday, ikke rundt vår-/sommertider når de nye kom.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Nimrad said:

Mja, for C9 så var det beste tilbudet på Black Friday, ikke rundt vår-/sommertider når de nye kom.

Ikke nødvendigvis akkurat når de nye kom i hylla men man hadde allerede begynt å promotere CX serien fra LG og butikkene begynte å gjøre seg klare for å få årets modeller ut av lager. Derav gode tilbud på bla. BF.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Ikke nødvendigvis akkurat når de nye kom i hylla men man hadde allerede begynt å promotere CX serien fra LG og butikkene begynte å gjøre seg klare for å få årets modeller ut av lager. Derav gode tilbud på bla. BF.

Neida, men tenkte bare å nevne: hvis C9-historikken er noe å gå etter så var faktisk BF den beste prisen for C9 i fjor, ikke når de ønsket å kvitte seg med gamle modeller. Det har for øvrig vært samme priser på CX som de beste C9-tilbudene på våren nå med mastercard fra DNB

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Nimrad said:

Neida, men tenkte bare å nevne: hvis C9-historikken er noe å gå etter så var faktisk BF den beste prisen for C9 i fjor, ikke når de ønsket å kvitte seg med gamle modeller. Det har for øvrig vært samme priser på CX som de beste C9-tilbudene på våren nå med mastercard fra DNB

Jepp jeg tenkte selv bla. på BF prisen siden det var da jeg kjøpte min C9 :) Jeg har selv alltid handlet når
1. TVen har hatt et ekstraordinært godt tilbud (C9 til 10k i 2019).
2. Eller prisen er såpass at et DNB mastercard kjøp gjør det til et godt kjøp. 

Men det har som regel vært i siste kvartal av året de beste tilbudene har kommet (siste årene jeg har tittet).  Med mulig unntak av noen  ennå senere "restlager" tilbud.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Sitat

Vincent fra HDTVTest har noen anbefalinger til PS5 og SeriesX.

Tenker sony XH90 er en vinner med så lave priser allerede på fullpris. man kan fort få seg en god 85" til under 20k og 75" til 15k når vi nærmer oss våren. får man sånne priser kombinert med DNB tilbud hos power er vi ine på noe.

 

Litt OT: Han slipper ofte drøye spøker i videoene sine :)

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter ny TV denne høsten. TV kommer til å stå i en stue med mye naturlig lys på dagtid. 
Den skal brukes til PS5, film og sikkert «Skal vi danse» mm. 

Hvor nødvendig er egentlig HDMI 2.1? Vil kjøpe noe fremtidsrettet, men det er mye å spare på fjorårets toppmodeller som i mange tilfeller har bedre kvaliteter.
 

Eldre Samsung modeller har VRR og Freesync, men støtter da ikke 4K 120Hz, noe svært få spill kommer til å kommer med de førere årene, og som da blir en slags performance utgave av spillet uten ray tracing ol.
 

Du skal vel være svært følsom for å merke forskjell på 60 fps vs. 120 fps?

 

 

Lenke til kommentar

Er i samme båt som deg Marcuzani og jeg har laget meg en prisvarsler på Sony XH90 som er det billigste "bra" alternativet. I tillegg til dette kikker jeg også på Samsung Q90T samt LG CX som nevnt over her, men disse er hakket dyrere.

Ingen av disse er "perfekte" men det er alle sammen det best man får tak for tiden.

Samsung QT80 burde også vært med på lista men er priset kunstig høyt her i Norge. Ligger ofte på samme pris som QT90!

 

Kort oppsummert:

Full kontroll på lys med persienner og bruk på kveldstid LG CX (Fare for burn in om man spiller mye med statiske HUD's etc)

Masse dagslys og begresent innsynsvinkel Samsung Q90T (Veldig bra refleksfilter på denne, men begresent innsynsvinkel)

Billig og bra Sony XH90 (ikke like knæsje farger som de over)

 

Endret av Mazeking
La til mer tekst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...