Gå til innhold

4K tv'er, HDR og konsoller


LarZen

Anbefalte innlegg

Har forsåvidt prøvd både 2,4 og 5,0ghz uten forskjell. Er jo veldig rart at netflix fungerer så fint. Uansett skulle jeg hatt bedre signal. Får kanskje vurdere sånn internett via strømnettet opplegg.

Prøvd å skifte kanal da? Hvilken kanal kjører du på nå?

 

Den er sikkert på auto. Prøv heller å endre til en annen kanal og se om det hjelper. Selv fungerer auto dårlig her hjemme da naboen kjører på samme kanal. Så her scannet jeg nettet med en wifi-sniffer og fant ut at kanal 11 var minst belastet i området. Etter det har trådløsnettet vært dønn stabilt.

 

Legger ved en lenke på hvordan du kan finne ut av det der du er:

 

http://www.howtogeek.com/197268/how-to-find-the-best-wi-fi-channel-for-your-router-on-any-operating-system/

 

 

Og med wifi analyser til android så hjelper den deg ved å teste nettet ditt og forslå bedre kanaler. Kanaler har ingenting med 2.4 eller 5 GHz å gjøre. Hjelper lite å skifte frekvens hvis kanalen du er på er full av annen trafikk.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må Samsung fikse. Er jo egentlig helt sjukt at man skal inn og gjøre alt det hver gang man skal spille i hdr. Hvis jeg feks vil spille på en konsoll som ikke har hdr etterpå da, da må jeg gjøre om alt?

 

Nei, tipper movie mode holder lenge for meg (spiller ikke FPS på konsoll uansett).

Lenke til kommentar

Uff og dette må gjøres hver gang man gamer på Samsung ... lol

Vel min "gamle" JS9505 detekter alt dette automatisk.

Aktiverer jeg HDR, så blåser den inn i HDR-modus, justerer opp lyset og alt.

I deg jeg avslutter spillet og går tilbake til menyen, skrus HDR av, og baklyset justeres ned igjen.

Dette fungerer både i game mode og movie mode på min tv. Så hvis det ikke fungerer på nye Samsung, så er det sikkert bare snakk om en kjapp innsats i firmware-avdelingen, og ting bør gå automatisk.

Lenke til kommentar

 

Uff og dette må gjøres hver gang man gamer på Samsung ... lol

 

Vel min "gamle" JS9505 detekter alt dette automatisk.

Aktiverer jeg HDR, så blåser den inn i HDR-modus, justerer opp lyset og alt.

I deg jeg avslutter spillet og går tilbake til menyen, skrus HDR av, og baklyset justeres ned igjen.

Dette fungerer både i game mode og movie mode på min tv. Så hvis det ikke fungerer på nye Samsung, så er det sikkert bare snakk om en kjapp innsats i firmware-avdelingen, og ting bør gå automatisk.

2017 tvr får sikkert bedre HDR game mode med auto justeringer.

Lenke til kommentar

De sier at colorspace skal settes til Auto... Dette er jeg ikke så sikker på, i hvert fall ikke på 2015  JS9505 modellen som jeg har. NATIVE er det som gir wide color space (eller hva det nå heter) som HDR bruker. I hvert fall ut fra alt jeg har lest. Prøvde å swtiche mellom Auto og Native i et HDR spill og fargene var mer fyldige og dype med Native. 

Lenke til kommentar

 

Da har Lg i USA gitt ut en software oppdatering til C6 E6 og G6 Oled. HDR Game mode.

34.1ms på C6.

B6 så langt har ingen HDR Game mode update for den bruker ikke Lg sin chip set.

 

34.1ms, absolutt brukbart synes jeg. Har E6 og G6 dårligere input lag enn C6?
Store forskjeller E6 har skyhøyt HDR Lag over 70ms C6 i Høyt 60 ms og G6 med 50ms før HDR game oppdatering.

 

Spilt nettop igjennnom last of Us på Ps pro i 4K HDR gikk helt greit det på G6n er vel i akkurat grenseland på lag. Uncharted 4 og First light er responsivt har egentlig null problem.

Endret av samco
Lenke til kommentar

 

 

Da har Lg i USA gitt ut en software oppdatering til C6 E6 og G6 Oled. HDR Game mode.

34.1ms på C6.

34.1ms, absolutt brukbart synes jeg. 
Store forskjeller E6 har skyhøyt HDR Lag over 70ms C6 i Høyt 60 ms og G6 med 50ms før HDR game oppdatering.

Klarer dere å leve med så høye input-lags??

På min JS9505 har jeg lavere input i vanlig kino-modus. Og for meg er det for mye input lag i enkelte spill.

I game-mode er min tv helt rå.

 

At dere kan spille med opp mot 70ms på gamle firm, og 30ms på nye firm hadde ikke funket for meg tror jeg.

 

 

UE65JS9505 gjør seg også godt som spillskjerm.

Riktignok er den ikke veldig imponerende om vi måler den i de vanlige modiene som Standard eller Kino, hvor skjermen måler omlag 25 millisekunder.

JS9505 er med sine 5,4 millisekunder, en hurtighet som burde tilfredsstille selv den mest ihuga spilleren. 

Kilde

Lenke til kommentar

Da har Lg i USA gitt ut en software oppdatering til C6 E6 og G6 Oled. HDR Game mode.

34.1ms på C6.

34.1ms, absolutt brukbart synes jeg.

Store forskjeller E6 har skyhøyt HDR Lag over 70ms C6 i Høyt 60 ms og G6 med 50ms før HDR game oppdatering.

Klarer dere å leve med så høye input-lags??

På min JS9505 har jeg lavere input i vanlig kino-modus. Og for meg er det for mye input lag i enkelte spill.

I game-mode er min tv helt rå.

At dere kan spille med opp mot 70ms på gamle firm, og 30ms på nye firm hadde ikke funket for meg tror jeg.

 

 

UE65JS9505 gjør seg også godt som spillskjerm.

Riktignok er den ikke veldig imponerende om vi måler den i de vanlige modiene som Standard eller Kino, hvor skjermen måler omlag 25 millisekunder.

JS9505 er med sine 5,4 millisekunder, en hurtighet som burde tilfredsstille selv den mest ihuga spilleren.

Kilde[/

 

Js 9500 har 56ms lag med 1080p 4:4:4 så gudene må vite lag du har med 4K og HDR

Tror jeg klarer meg godt med mindre i 4K og HDR selv.

 

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/js9500

Endret av samco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...