Gå til innhold

Apples AirPods er utsatt på ubestemt tid


Anbefalte innlegg

De går for trådløs lyd eller lightning-kontakt, dropper AptX-støtte som gir dårlig dyr eller krever alternativ proprietær skitløsning som ikke passer med noe annet. Ny MacBook Pro har ikke lightning-port (i likhet med de fleste andre maskiner), så du kan ikke bruke samme kabelheadset på Mac-en og iPhonen uten overgang. Er det en ting Apple pleide å være gode på så var det sømløshet mellom EGNE dingser, selv om de riktignok nesten alltid har vært verst i klassen på sømløshet med andre produkter og standarder. Men nå er de jo ikke kompatible med seg selv en gang. Det er jo bare rot. Og det hele helt uten noen som helst fordeler for kundene - en 3,5mm-plugg tar "ingen" plass og koster ingen ting.

Ingenting av dette spiller noe som helst rolle.

De får solgt akkurat like mye uansett siden folk bryr seg katten om hva de faktisk får for pengene.

Mye går også til business og der eksisterer ikke grenser eller budsjett på slike ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De går for trådløs lyd eller lightning-kontakt, dropper AptX-støtte som gir dårlig dyr eller krever alternativ proprietær skitløsning som ikke passer med noe annet.

 

 

En merkelig setning, men det er jo naturlig for Apple å droppe AptX når AAC tilbyr nesten like god båndbredde og ikke krever omkonvertering av lyd da samtlige apper fra App Store og alt på en iOS-enheter kjører AAC som standard. AptX gir sånn sett utrolig liten mening for Apple da det rett og slett ikke ville gitt noe bedre lydkvalitet, heller verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg hadde en følese av at disse ikke var noe bedre enn de med kabel fra Apple.

Kjøpte meg i går ett Jabra BT propper for bruk på trening, fungerer utmerket til det :)

 

TIl vanlig har jeg ett BWP7 og den dagen jeg eventuelt får en mobil uten jack, får jeg selge disse å kjøpe BT utgaven av samme headset eventuelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Flaut

 

Hvorfor? Det ville vel vært flauere å lansere et uferdig produkt.

 

Det er flaut fordi et av de store fokusene har vært trådløs lyd, og de har hatt minimum 1 år på seg til å forberede produktet. At man 2 mnd etter lansering velger å utsette produktet er flaut etter min mening.

Lenke til kommentar

 

 

Flaut

 

Hvorfor? Det ville vel vært flauere å lansere et uferdig produkt.

 

Det er flaut fordi et av de store fokusene har vært trådløs lyd, og de har hatt minimum 1 år på seg til å forberede produktet. At man 2 mnd etter lansering velger å utsette produktet er flaut etter min mening.

Nja, de ville vel unngå det Samsung opplevde med Note 7, greit å lansere ett uferdig produkt, men å utgi det er enda verre, og ingen vet jo hva årsaken er, blir mest spekulasjoner, noe kommentarene til de grader viser.

Lenke til kommentar

"La meg bare lade iPhonen min raskt fra PCen min"

- "Vent, hvor var min spesielle Mac til iPhone ladekabel som kun brukes til det formålet? Noen andre som tilfeldigvis har en ny Mac til ny iPhone ladekabel? Ikke det nei...."

 

"Jeg må se denne videoen som ble sent til meg, la meg hente frem headsettet"

-"Det stemmer det ja, kan ikke bruke mitt Apple headset på macen min nei, får lete etter et annet da..."

Eller:

"Jeg høre på denne nye sangen, men hvor er mitt spesifikke Apple headset? Jaja, går fint jeg har jo min spesifikke iPhone til vanlig headset adapter liggende her et sted....."

 

Apple har tom. kjøpt et headsetselskap, men klarer ikke engang å levere et trådløst produkt som skulle lanseres med deres ny iPhone i deres satsing på trådløst. Lite troverdig trådløssatsing fra Apple her.

 

Skal ikke mer enn et kjapt google søk før en finner Samsung trådløse headset til en 1/3 av prisen av disse Apple settene. Støtter alt av Wi-Fi, nyere modem for bedre 4G, NFC, bluetooth, trådløs lading. Alt som finnes. I tillegg har de altså klare å lage bluetooth headset. Samsung er virkelig revolusjonerende når det kommer til trådløse produkter /s. I tillegg bruker de altså standard USB plugg og har 3.5mm plugg som alle andre telefoner, bortsett fra iPhone, har.

 

Bra Apple "tvinger" verden fremover i en bedre retning for å gjøre alt lettere for alle. Hvordan hadde verden vært uten et så vitalt selskap?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Flaut

 

Hvorfor? Det ville vel vært flauere å lansere et uferdig produkt.

 

Var det ikke nettopp det Apple gjorde i september?

 

Med hva da?

 

Med AirPods.

 

Sitat herfra: http://www.apple.com/no/pr/library/2016/09/07Apple-Reinvents-the-Wireless-Headphone-with-AirPods.html

"SAN FRANCISCO – 7. september 2016 – I dag lanserte Apple AirPods; nyskapende trådløse øretelefoner som, ved hjelp av avansert teknologi, lar oss høre på musikk, ha telefonsamtaler, se TV-programmer og filmer, spille spill og snakke med Siri på en helt ny trådløs måte."

 

Nå vet vi at produktet er uferdig, i og med at det er forsinket ut på markedet, og at det ble lansert 7. september.

Ifølge din definisjon er dette flaut for Apple.

 

"Lansere" er for meg at produktet faktisk er tilgjengelig på markedet. Det sier seg jo selv at AirPod ikke er tilgjengelig på markedet. Hadde de faktisk vært uferdige på markedet så hadde saken vært en annen.

Lenke til kommentar

 

De går for trådløs lyd eller lightning-kontakt, dropper AptX-støtte som gir dårlig dyr eller krever alternativ proprietær skitløsning som ikke passer med noe annet. Ny MacBook Pro har ikke lightning-port (i likhet med de fleste andre maskiner), så du kan ikke bruke samme kabelheadset på Mac-en og iPhonen uten overgang. Er det en ting Apple pleide å være gode på så var det sømløshet mellom EGNE dingser, selv om de riktignok nesten alltid har vært verst i klassen på sømløshet med andre produkter og standarder. Men nå er de jo ikke kompatible med seg selv en gang. Det er jo bare rot. Og det hele helt uten noen som helst fordeler for kundene - en 3,5mm-plugg tar "ingen" plass og koster ingen ting.

 

Ingenting av dette spiller noe som helst rolle.

De får solgt akkurat like mye uansett siden folk bryr seg katten om hva de faktisk får for pengene.

Mye går også til business og der eksisterer ikke grenser eller budsjett på slike ting.

 

Spørsmålet er hvor mye noe av dette spiller noen rolle for folk generelt. Klagene her går på ganske spesielle og spesifikke bruksområder som gjerne er relevant for et lite mindretall. Dere går ut ifra at det dere selv klager over er noe de fleste føler er et savn. Det er lite rasjonelt.

Lenke til kommentar

Så fint at man ikke har den 3,5 inngangen, men heller får mulighet til å betale nærmere 2000 for trådløse propper. *facepalm*

 

AirPods er jo bare ett av mange mulige produkter man kan bruke. Ingen tvinger noen til å bruke dette konkrete produktet. Dessuten følger det med en gratis overgang til minijack, så du kan fint bruke hva som helst av det du har fra før.

Du skriver som om AirPods er det eneste alternativet til minijack, og at man derfor er helt uten lyd så lenge AirPods ikke er på markedet.

Lenke til kommentar

 

 

Flaut

 

Hvorfor? Det ville vel vært flauere å lansere et uferdig produkt.

 

Det er flaut fordi et av de store fokusene har vært trådløs lyd, og de har hatt minimum 1 år på seg til å forberede produktet. At man 2 mnd etter lansering velger å utsette produktet er flaut etter min mening.

 

Det finnes jo andre produkter på markedet, samt en overgang for å bruke eksisterende utstyr.

Lenke til kommentar

Ingen sier at det ikke finnes løsninger, men ingen av Apple sine løsninger kan akkurat sies å være enklere og bedre enn andre. Og noe av poenget med Apple produkter er at de skal passe bra sammen med hverandre hvertfall, men det gjør de ikke nå. Bluetooth derimot fungerer fint på alt, men Apple sin alternativ her er altså utsatt på ubestemt tidspunkt. Så når de lanserte produktet viste det sett at de viste en tech-demo egentlig.

Endret av TKongen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Lansere" er for meg at produktet faktisk er tilgjengelig på markedet. Det sier seg jo selv at AirPod ikke er tilgjengelig på markedet. Hadde de faktisk vært uferdige på markedet så hadde saken vært en annen.

 

Nå er det jo kun et lite mindretall av oss som er kjent med dine egne definisjoner av ord og uttrykk, så det hadde vært mye greiere om alle i stedet kunne legge de vanlige ordbokdefinisjonene til grunn.

Apple skriver i sin pressemelding at de lanserte AirPods 7. september i år, så jeg synes det er greit å forholde seg til det.

(Men du må gjerne ta det opp med dem om du er rykende uenig i språkføringen.)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...