Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Damer som jobber i butikk - uaktuelt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det uaktuelt å bli sammen med, eller date en dame som jobber i butikk? F.eks en i kassa på en matbutikk. Er dette en deal breaker for noen? Pleier dere å tenke at hun der kan da ikke ha noen ambisjoner eller mål siden hun sitter der hver eneste dag? Er bare nysgjerrig, dømmer ingen! :)

 

Det er ikke noe galt i å jobbe på matbutikk, men jeg ser fort at det kan være en kræsj for noen. Når man skal finne seg kjæreste så betyr det mye for de fleste at man har lignende interesser. De største karrierejegerne vil nok derfor typisk ha mindre til felles med de som ikke bryr seg om karriere og derfor ikke være interessert. Det kan fort være kræsj om man i et forhold har totalt forskjellige mål med arbeidslivet da den andre parten ikke klarer å sette seg inn i det.

 

Dette er dog mer en generell "regel".

 

De som sitter og dømmer folk åpenlyst sliter nok stort sett med egen selvtillit og/eller har en eller annen form for diagnose. Det har ikke noe med å "dømme" noen som helst når man skal date. Man skal finne noen man trives sammen med. Det er for øvrig i mine øyne like urespektabelt å dømme de som dømmer.

Lenke til kommentar

Tror ikke menn bryr seg om dette. Har sett noen tråder på kvinneguiden der høyt utdannede kvinner blir ganske sure når de hører at menn ikke ser på utdanningen deres som en stor bonus. 

Men egentlig har jeg opplevd det motsatte. Jeg tar høyere utdanning selv og de jeg har møtt blir alltid mer interessert i meg pga det. Kan være fordi jeg faktisk er interessert i det jeg driver med, da. Det å være interessert i noe er nok attraktivt i seg selv.

Lenke til kommentar

Hvorfor har noen laget nøyaktig den samme tråden her: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1054529-menn-som-jobber-i-butikk-uaktuelt/?page=1

Er dette et sosialt eksperiment? :p :p  Beklager at jeg avslørte det, isåfall.

Forresten bryr kvinner seg også veldig mye om utseendet til menn. Lett å se at de kjekke har en stor fordel.
Kanskje de ikke bryr seg like mye som gutter, da jeg ikke har peiling på hvor mye gutter egentlig bryr seg om jenters utseende og hvilke vurderinger de gjør. 
 

Endret av Kablam
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hvorfor har noen laget nøyaktig den samme tråden her: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1054529-menn-som-jobber-i-butikk-uaktuelt/?page=1

 

Er dette et sosialt eksperiment? :p :p  Beklager at jeg avslørte det, isåfall.

 

Forresten bryr kvinner seg også veldig mye om utseendet til menn. Lett å se at de kjekke har en stor fordel.

Kanskje de ikke bryr seg like mye som gutter, da jeg ikke har peiling på hvor mye gutter egentlig bryr seg om jenters utseende og hvilke vurderinger de gjør. 

 

Jeg blir redd når jeg ser svarene på KG og tenker at det umulig kan være lurt å ha kvinner i ledende stillinger. Men så kommer jeg på at smart kvinner er jo ikke på KG :rofl:

 

Det som er viktig for meg er at hun har et oppriktig ønske om å jobbe, og derfor jobber, samt at hun ikke syter over jobben uten å ta konsekvensen av det og skifter jobb. Er greit at hun har litt ryggrad og kan stå på egne bein. Ellers så liker jeg at kvinner har brede hofter og et pent feminint ansikt.

Lenke til kommentar

Nei, jeg vil nå tro og håpe at de aller, aller fleste har andre kriterier de setter langt foran hvor personen arbeider. Tror mye av grunnen til at du tror menn tenker dette, er den voksende, dårlige trenden i samfunnet med å se ned på yrker som krever lite eller ingen utdannelse. Det har vært så mye fokus på å få folk til å ta høyere utdanning at det har skapt et inntrykk av at du må ha gjort noe feil dersom du ikke gjør det, og for eksempel ender opp med "bare" å sitte i kassa på butikk. Dette er synd, for det er ypperlige jobber, spesielt for de som er sosiale og serviceinnstilt. Tror også at, dersom denne trenden fortsetter å øke, så kan det skape en skjevhet både i lønnsnivå og arbeidsmarkedet, som på sikt kan skape større forskjeller og høyere arbeidsledighet.

 

Tilbake til det opprinnelige spørsmålet så har jeg personlig, alle andre faktorer satt til side, større avsmak for typiske "karrierekvinner", enn ei som jobber i butikk. Høyere utdanning er vel og bra det, spesielt om det er innenfor et felt man engasjerer seg for, det kan lede til mange interessante samtaleemner, noe som er et stort pluss, spesielt om jeg deler interessenmen jeg er selv veldig familiemann, og setter dermed også fritid sammen langt høyere enn inntekt og status/ambisjoner. Det er faktisk et viktig element for meg. En kvinne som setter jobben foran forholdet ville bli totalt uaktuelt for meg, da måtte det vært nærmest 110% klaff på alle andre punkter for at det skulle fungere.

 

Interessant å lese forskjellen til svarene som gis på kvinneguiden. Det bekrefter vel bare mitt inntrykk av at kvinner i langt større grad ser på mange flere faktorer når de skal velge partner, enn det menn gjør, selv om mange menn har utviklet seg i en metroseksuell retning. En typisk ting kvinner (viktig å merke seg at dette ikke gjelder absolutt alle kvinner, men er en tendens) virker å legge mer vekt på enn menn er sosial og økonomisk status. Herunder kommer det å jobbe i butikk, som jeg nevnte tidligere, har rykte på seg for å ha lav, både sosial og økonomisk status.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er overfladisk å bry seg om utdanning. Noe må man jo tenne på, og bry seg om.

Ting jeg bryr meg om i en fyr:
-Utdanning
-"Drive" til å lære ting og oppleve ting
-Ansikt
-Humor

Ting jeg ikke bryr meg om:
-Penger og familiestatus.

​-Andre materielle ting, som biler os.v.
-Sosial status
-Høyde, og vekt
-Penisstørrelse og seksuell erfaring


Er det overfladisk? Vel, da får jeg heller være det. Too bad! :)
Men jeg tipper at for noen andre damer kunne man sikkert tatt de to listene og byttet dem om... Altså at de brydde seg om tingene nederst i stedet. I dunno.

Endret av Kablam
Lenke til kommentar

Min samboer er matbutikkdame hun. Er på ingen måte noen forskjell på det eller om hun hadde jobbet som dataingeniør. Det er forholdet du har til dama som er viktig, ikke hva hun jobber med(med mindre det er prostitusjon ol.).

 

Noen år tilbake i tiden så jeg mange damer på matbutikk som jeg godt kunne vært sammen med. Mange av dem ser jo skikkelig bra ut, og er definitivt en catch.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er overfladisk å bry seg om utdanning. Noe må man jo tenne på, og bry seg om.

Nei, det er ikke overfladisk, eller, det er i alle fall ikke mer overfladisk enn de fleste andre ting folk kan se etter i en partner, som utseende, materielle goder, osv. Vi er alle overfladiske i større eller mindre grad, når det kommer til hva man ser etter i en partner. De som hevder å ikke være overfladisk i det hele tatt lyver eller lever i fornektelse.

 

Det eneste man vel egentlig kan hevde at ikke er helt overfladisk er ting som går direkte på væremåle, holdninger og generelt hvordan en er som person. Av tingene du listet opp så er det vel kun ""Drive" til å lære ting og oppleve ting" og "Humor" som kan sies å gå inn i denne "uoverfladiske" kategorien. Regner med når du fremhever utdanning, så er det vel hovedsakelig denne "driven" etter å lære nye ting du ser etter, og ikke så mye selve utdanningen i seg selv? For folk som har denne "driven" har ofte også høyere utdanning, men slett ikke alltid. Det er mange ting man kan ha en "drive" for, som ikke kan sies å være en utdanning.

 

Alt i alt er vel det å finne seg en partner en nokså overfladisk og egoistisk ting, sånn egentlig. Uten at det nødvendigvis er noe galt i det. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...