Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Damer som jobber i butikk - uaktuelt?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Det finnes ingen absolutter, men jeg merker at jeg ofte har mer til felles med mennesker som er høyere utdannet som meg selv. Merk; Jeg generaliserer.

 

Jeg ser for meg at det kan finnes både jenter og menn som jobber på butikk som har et spennende liv utenfor jobben og har andre lidenskaper. 

 

Personlig kunne jeg ikke tenkt meg en "karrierekvinne", men liker jenter med litt driv og lidenskap. Generelt sultne mennesker som ikke bare vil bli ferdig med hva de enn driver med slik at de kan komme seg hjem til sofaen og 5 timer med Netflix. Dag ut. Dag inn.

 

Jeg skal være sammen med dama, ikke jobben hennes. 

 

Sant. Men jobben kan fortelle noe om hvem en person er. :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som ikke har store krav i livet og en jente som jobber i butikk kan faktisk være letttere å være/bo sammen med, enn ei som jobber en plass kun for at det er høy lønn og ikke trives

Hva så?

 

Dette er ikke det eneste alternativet til å bo sammen med ei jente som jobber i butikk.

 

Det er også bedre å bo sammen med ei jente som jobber i butikk enn å bo sammen med en ildsint bjørn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mange som ikke har store krav i livet og en jente som jobber i butikk kan faktisk være letttere å være/bo sammen med, enn ei som jobber en plass kun for at det er høy lønn og ikke trives

Hva så?

 

Dette er ikke det eneste alternativet til å bo sammen med ei jente som jobber i butikk.

 

Det er også bedre å bo sammen med ei jente som jobber i butikk enn å bo sammen med en ildsint bjørn.

 

 

Liker dette innlegget. Det går jo an å trives på steder med høy lønn også ja.

 

--------

Nå generaliserer jeg kanskje, men det er vel heller de som kun jobber i kassa i butikk som ikke kommer til å være fornøyde lenge fremover. Kan man egentlig være fornøyd om man har 8 timer daglig med å slå inn matvarer i løpet av et helt liv? Er ikke det litt kjedelig og gir lite intellektuell stimuli og inspirasjon?

Lenke til kommentar

Dette er litt trist å se postet, egentlig. Jeg må ofte forsvare jobben min overfor folk jeg møter siden jeg jobber i kassa på en matbutikk.

 

Det skal også neves at jeg snart er ferdig med en bachelorgrad, og er snart i gang med nr 2. Jeg tar 60 studiepoeng per semester, snakker fire språk (kinesisk mandarin inkludert) har bodd og jobbet i utlandet i 4 år og har mer livserfaring enn de fleste på min egen alder.

Men poenget er at med en gang folk jeg møter hører at jeg jobber i kassa på matbutikk får jeg det blikket, og liksom stakkars deg. Da judger jeg vedkommede jeg snakker med ganske hardt med en gang, og vil mest sannsynlig ikke si noe mer om min bakgrunn. Har du ikke respekt for at alle jobber i samfunnet er viktige og verdifulle, da har du ikke nok respekt for andre mennesker og er sikkert ikke særlig til kar, sånn rent personlighetsmessig.

 

På jobben min har jeg fantastiske kollegaer som er ansatt i 100% stilling på matbutikk. De er flinke, hardtarbeidende, kunnskapsrike og hyggelige. Folk tenker at det å jobbe på butikk er kun å sitte i kassen og scanne forbi grandiosa - men det er jo ikke det. Hverdagen kan være utfordrende og spennende med varierte arbeidsoppgaver. Har man i tillegg ansvar for et område i butikken, noe man ikke kan se på den som sitter i kassa, så har vedkommede mest sannsynlig inngående kunnskap om sitt fagfelt/område - det være seg frukt og grønt, bakeri, ferskvare, fisk, ost, kjøtt, meieri eller annet. 

 

Disse menneskene sørger for at du hver dag møter en innbydende butikk med alt det du trenger av dagligvarer. Og ikke tro at man ikke kan gjøre karriere i matbutikk i det hele tatt. Mange kjeder har trainee-programmer for flinke og ambisiøse ansatte, hvor man til syvende og sist kan ende opp i en ledelsesstilling for "egen" butikk.



Anonymous poster hash: 8b6d1...aa6
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg har definitivt respekt for de som jobber i dagligvarebutikker, SÆRLIG om de har yrkesstolthet og prøver å gjøre en bra jobb. Dette gjelder alle slags yrker.

 

Men det jeg lurer på til brukeren over:

 

Hvorfor jobber du i butikk om du har en bachelor? 

Lenke til kommentar

Jeg har definitivt respekt for de som jobber i dagligvarebutikker, SÆRLIG om de har yrkesstolthet og prøver å gjøre en bra jobb. Dette gjelder alle slags yrker.

 

Men det jeg lurer på til brukeren over:

 

Hvorfor jobber du i butikk om du har en bachelor?

Er jo gode penger i en stramm økonomisk studiehverdag.
Lenke til kommentar

Når jeg tenker dame tenker jeg også mor til mine barn, da er det en fordel at hun ikke har for store ambisjoner når det kommer til karriere og jeg finner det langt mer sexy med ei som heller ønsker å prioritere famileliv(aka husmor). 

 

Men det er fint hvis hun har en jobb for det sosiale, jeg kan godt forsørge så matbutikk virker til å være en grei jobb for å ha noe å gjøre når det bli mindre på hjemmefronten.

 

I likestillingens navn kan jeg nevne at jeg heller ikke hadde hatt noe imot å være en ren familiefar, men den kvinnen som ønsker det finnes ikke så da blir det med tradisjonelle kjønnsroller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har definitivt respekt for de som jobber i dagligvarebutikker, SÆRLIG om de har yrkesstolthet og prøver å gjøre en bra jobb. Dette gjelder alle slags yrker.

 

Men det jeg lurer på til brukeren over:

 

Hvorfor jobber du i butikk om du har en bachelor?

Er jo gode penger i en stramm økonomisk studiehverdag.

 

200 kr+ i timen er også helt greit betalt som student.

 

Anonymous poster hash: 021e1...664

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har definitivt respekt for de som jobber i dagligvarebutikker, SÆRLIG om de har yrkesstolthet og prøver å gjøre en bra jobb. Dette gjelder alle slags yrker.

 

Men det jeg lurer på til brukeren over:

 

Hvorfor jobber du i butikk om du har en bachelor?

Er jo gode penger i en stramm økonomisk studiehverdag.

 

200 kr+ i timen er også helt greit betalt som student.

 

 

Anonymous poster hash: 021e1...664

 

Tjener man 200+ i timen når man jobber i butikk? Det må jeg si er grei betaling hvis man ikke har utdanning.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg lurer på det samme. 200+ må være for kveldsjobbing eller andre goder.

 

Har noen i familien som er butikksjef på en klesbutikk og vedkommende har IKKE 200+ i timen. Som faglært tømrer med 4 års utdanning har man kanskje rundt 200-220 i dag.

 

200+ høres mye ut. :) 

Lenke til kommentar

Det er mange jobber som ansees som "enkle" som er godt betalt, jeg jobbet som asfaltarbeider noen måneder mellom min forrige jobb og den jeg har nå og timelønnen jeg fikk da som ufaglært var langt over det den faglærte tømreren i forrige post snakket om. Hvis penger var målet mitt hadde jeg ikke vært her på mitt kontor med aircondition, men ute og svetta over asfalten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...