Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Damer som jobber i butikk - uaktuelt?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

Hvis du vektlegger slike ting så syns jeg faktisk synd på deg, tenk på alle de mulig flotte damene/mennene du sier nei til!

Var den til meg :huh:  Nei, den må være til TS! Helt enig med deg :closedeyes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan se dette være et argument av mange argumenter imot det å bli sammen med ei dame, om du har en professorgrad +++ mye annet der dette ville blitt et argument for at hun har lav utdanning og du høy utdanning og derfor kan det være at det blir veldig ubalansert inteligens nivå i forholdet. Men her vil jeg si at TS har feilet å se at dette handler om noe annet enn jobben hennes, så tror jeg trygt kan konkludere med at TS ikke har et høyt utdannings og derfor ikke smartere enn butikk damen. Om dette skulle være et tegn på lav intelligens. :p

Jeg kan også se at dette kan være et argument av mange argumenter som går imot det å bli sammen med denne damen i forhold til økonomi. Du liker å bli skjemt bort, eller har en eller annen form for økonomiske behov, eller ønsker ikke å måtte hjelpe dama di økonomisk. Da blir det kanskje viktig at hun har en bedre betalt jobb. Men da stiller du fortsatt feil spørsmål. Da burde du fortsatt se på hvor mye hun tjener og ikke hvilken jobb hun har.

Jeg kan også se at dette kan være et argument av mange argumenter som går imot det å bli sammen med denne damen i forhold til det sosiale. Vist du liker å ha noe variert å prate om, eller tenker at det må være variert informasjon som kommer fra dama di og ikke bare det som omhandler butikken, og hun er noen som prater masse om jobb. Tja, da føler jeg at du fortsatt stiller feil spørsmål. 

Uansett, for å konkludere det her litt. Om butikk jobb er en dealbreaker? Nei, det at hun jobber på butikk er litt dumt spørsmål, du burde heller se hvordan jobben har effekt på henne sosialt, økonomisk og inteligensen osv. Har hun innebygde vaner som å klage på en kolega, jobbe overtid uten betalt, og hun kommer aldri med gode løsninger fordi hun er utslitt fra en jobb hun ikke finner interessant. Så ja, da er det en dealbreaker.

Men om jobben hennes gjør henne glad, som skaper gode vaner og har gode venner på jobb. Samtidig som sjefen er veldig snill når det kommer til ferier og arbeidstider, som får henne til å se lyst på livet og inspirerer henne til å lese bøker og komme med gode løsninger feks. Så er det absolutt ikke en dealbreaker.

Endret av Andysowhatgg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke uaktuelt for meg å bli sammen med ei som jobber i en butikk, uten noen videre utdannelse. Jeg vil anta at det er mindre sannsynlig at jeg gjør det, av (minst) to grunner. For det første så treffer jeg færre slike gjennom omgangskretsen min (som jeg i all hovedsak utviklet under studiene). For det andre så vil jeg anta at jeg har flere felles interesser, og vil ha samtaler jeg selv finner mer interessante med ei med høy utdanning.

 

Ting jeg bryr meg om i en fyr:

-Utdanning

-"Drive" til å lære ting og oppleve ting

-Ansikt

-[Dårlig] [h]umor

Wehey! Det er meg jo! Date?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke uaktuelt for meg å bli sammen med ei som jobber i en butikk, uten noen videre utdannelse. Jeg vil anta at det er mindre sannsynlig at jeg gjør det, av (minst) to grunner. For det første så treffer jeg færre slike gjennom omgangskretsen min (som jeg i all hovedsak utviklet under studiene). For det andre så vil jeg anta at jeg har flere felles interesser, og vil ha samtaler jeg selv finner mer interessante med ei med høy utdanning.

 

Ting jeg bryr meg om i en fyr:

-Utdanning

-"Drive" til å lære ting og oppleve ting

-Ansikt

-[Dårlig] [h]umor

Wehey! Det er meg jo! Date?

 

 

Vil høy utdanning si at man er flink til å skrive? xD

Lenke til kommentar

Butikk i seg selv er ikke noe hinder. Men om jenta er dum og har ingenting å tilføye til samtalen, så kan det bli vanskelig.
Selvfølgelig, det finst untakk. Om hun er søt, snill og grei. Og er åpen/interessert i å lære seg nye ting, så spiller ikke "kassa" noe rolle what so ever. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At man har en jobb er det eneste som spiller noen rolle, hva den innebærer har liten betydning. Utover det trumfer personlighet alt. Nå har jeg jo ingen "high end" jobb selv, men jeg ville nok ikke brydd meg uansett. Det er når man ikke er på jobb man skal passe sammen, så mer personlige interesser har større betydning. 

 

 

Ærlig talt, du kjønnsdiskriminerer allerede i første setning. Det heter EI, ikke EN!

 

På din dialekt, kanskje men et er flere dialekter i Norge der det ikke er slik. 

 

Det er vel strengt tatt kun bergensdialekten, på alle andre dialekter er det teknisk sett feil da ordet i bestemt form uttales jenta. I tillegg har man vestkantsosiolekten i Oslo/Bærum som kunne ha vært gjeldende, men jeg har bank i bordet ikke hørt noen andre enn bergensere uttale det ikke spesielt velklingende ordet jenten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det uaktuelt å bli sammen med, eller date en dame som jobber i butikk? F.eks en i kassa på en matbutikk. Er dette en deal breaker for noen? Pleier dere å tenke at hun der kan da ikke ha noen ambisjoner eller mål siden hun sitter der hver eneste dag? Er bare nysgjerrig, dømmer ingen! :)

Det korte svaret: Det er ikke uaktuelt for menn som befinner seg på et tilsvarende lavt sosioøkonomisk nivå. Jobb og inntekt er vesentlige faktorer her. Menn som aksepterer lav sosioøkonomisk status har gjerne selv lav sosioøkonomisk status, og/eller dårlige alternativer med damer. Om ei dame ønsker seg en attraktiv mann med høyere utdanning og høy inntekt, stiller hun sannsynligvis dårligere dersom hun ser for seg et liv som butikkmedarbeider. Og statusen hennes synker raskere med åra enn om hun hadde vært ei dame med høy utdanning og god jobb. Ei 30 år gammel dame hvor butikkjobb har vært hovedinntekten i 10 år, ville jeg overhodet ikke vurdert for et forhold. Og dersom jeg også hadde møtt henne på tinder, ville hun sannsynligvis allerede vært alenemor, noe som er kroken på døra for min del.
 
Hvorvidt ei dame er attraktiv avhenger naturligvis av mannen som vurderer henne. Begge parters posisjon er avgjørende.
 

Jeg antar forutsetningen er at det ikke bare dreier seg om midlertidig jobb, eller jobb ved siden av studier, men at det dreier seg om ei dame som faktisk ikke har økonomiske ambisjoner ved eget arbeid, og som følgelig må støtte seg på mannens inntekt for å kunne innfri sitt eget behov for økonomisk frihet og forutsigbarhet.
 
I så fall ville jeg i utgangspunktet ikke blitt sammen med ei dame som jobber i butikk, er vaskedame, eller jobber med annet lavt lønnet arbeid. Jeg kunne muligens datet henne over en kortere periode. Men det ville ikke utviklet seg til noe seriøst, og jeg ville heller aldri latt henne tro det motsatte. Som med alt annet finnes det også unntak her. Men i utgangspunktet velger jeg bort damer som sliter økonomisk, og som ikke har gode muligheter til å kunne utbedre sin egen situasjon i fremtiden - uten hjelp fra en mann.
 
Kall meg gjerne overfladisk, men jeg liker ikke tanken på at damas valg av menn styres av et ønske om økonomisk stabilitet og sikkerhet for fremtiden. I prinsippet anser jeg også en situasjon der en "rik" mann velger ei "fattig" dame som en form for gjensidig utnyttelse, der begge later som de liker hverandre av andre årsaker enn det åpenbare. Jeg tror ikke dette underbygger ærlighet eller tillit, og at det dermed heller ikke er et godt utgangspunkt for et sunt, langvarig forhold.

For øvrig tror jeg også ei dame i en slik situajson har lettere for å "plutselig" bli gravid - spesielt om hun møter en mann med god inntekt. Jeg har imidlertid en nærmest fobisk tilnærming til en slik situasjon, og fremstår muligens som uproposjonalt forsiktig.
 
Jeg tror heller ikke på noen av mennene her som sier at jobb ikke har noe å si, med mindre de selv befinner seg lavt på næringskjeden. Jobb trenger ikke å være avgjørende, og det er sannsynligvis mindre avgjørende jo dårligere alternativ man selv har. Men for menn av høyere sosioøkonomisk status, vil sannsynligvis damer av lavere sosioøkonomisk status bli ansett som andrerangsalternativer. Altså spiller jobb en rolle. Den beste matchen finner man hos en partner på tilnærmet samme nivå som en selv.

 


 

Men til dere som sverger til at det eneste som teller er utseende og personlighet: Ville dere blitt sammen med ei Thai-dame dere møtte på ferie i Thailand dersom hun var snill, pen og sjarmerende? Jeg mener at damas posisjon spiller en rolle. Dersom hun selv føler seg presset av usikkerhet, velger hun menn som øker graden av stabilitet. Dersom usikkerheten har et økonomisk opphav, prioriterer hun menn som kan tilby økonomisk sikkerhet. Ville dere utnyttet dette dersom dere i prinsippet kunne kjøpe henne? Det er mulig dette spørsmålet rett og slett handler om hvor god man er til å lyve til seg selv. Hadde hun derimot sagt "jeg elsker pengene dine", ville nok dette blitt en utfordring, selv om hennes incentiv var åpenbart i utgangspunktet.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

 

Vil høy utdanning si at man er flink til å skrive? xD

Ikke nødvendigvis. Litt usikker på hvor det spørsmålet kom fra..? Tenkte du på det jeg skrev om interessante diskusjoner? I så fall tenkte jeg da i all hovedsak på verbale diskusjoner.

 

 

Nei, det var mer det at jeg er elendig til å skrive. Så om jeg skulle ha sjangs ;) ;) ;) Stilte spørsmålet  til helt feil person tho xD

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er overfladisk å bry seg om utdanning. Noe må man jo tenne på, og bry seg om.

 

Ting jeg bryr meg om i en fyr:

-Utdanning

-"Drive" til å lære ting og oppleve ting

-Ansikt

-Humor

 

Ting jeg ikke bryr meg om:

-Penger og familiestatus.

​-Andre materielle ting, som biler os.v.

-Sosial status

-Høyde, og vekt

-Penisstørrelse og seksuell erfaring

 

 

Er det overfladisk? Vel, da får jeg heller være det. Too bad! :)

Men jeg tipper at for noen andre damer kunne man sikkert tatt de to listene og byttet dem om... Altså at de brydde seg om tingene nederst i stedet. I dunno.

 

Hvorfor akkurat utdanning? Om ikke penger? For da kan intellekt være minst like tiltrekkende.

Lenke til kommentar

Sålenge hun ikke jobber i det offentlige så vet du i det minste at hun har en god moral og har bakkekontakt med virkeligheten.

 

Damer i uniform er sexy - det betyr somregel at hun har jobb og ikke trenger en ekstra-pappa som skal forsørge seg :)

Selvstendige og sterke jenter - DET er sexy det!

 

Om det er en kiwi uniform eller kjeledress spiller ingen rolle. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Butikk i seg selv er ikke noe hinder. Men om jenta er dum og har ingenting å tilføye til samtalen, så kan det bli vanskelig.

Selvfølgelig, det finst untakk. Om hun er søt, snill og grei. Og er åpen/interessert i å lære seg nye ting, så spiller ikke "kassa" noe rolle what so ever. 

Disse "dumme" folkene finnes som ferdigutdannede eksemplarer også da ;)

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg mer om årsaken til at en dame jobber i butikk enn at hun faktisk gjør det. Gjelder forsåvidt for alle andre yrker også. Jeg har møtt ei som er lege som virket totalt uinteressert i det hun drev med og hadde en karisma som konkurrerte med utstrålingen til et vannklosset. Utdanning og titler er langt i fra alt her i verden.

 

Skulle jeg ha basert valget mitt på yrket til dama ville jeg altså ha undersøkt hvor hun har den jobben hun har. Er det fordi hun brenner for det eller har den i påvente av noe bedre så driter jeg i det. Er det fordi hun mangler ambisjoner i livet så ville jeg gått videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...