Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rundet nettopp Link's Awakening for hundreogørtogførtiende gang. Kjøpte det da det var nytt, men hadde aldri spilt DX-versjonen, så da noen la ut det og en GBC for salg til en rimelig penge, slo jeg til.

Hvis de lager det på nytt er det kanskje lov å håpe på en grom nyversjon av tidenes variasjon over Zelda-temaet:

 

Jeg hadde også tenkt å kaste ut brannfakkelen at Link's Awakening er minst like bra som ALTTP, men nå er det leggetid. Sov godt.

Lenke til kommentar

Tja. Jeg synes selve balladen er ganske meh, den er laget mest for å tyne mest mulig "symfoni" ut av den stakkars lydchipen og låte "fint", noe den ikke helt fikser. Tror den kjedelige melodien er mye av problemet, men kanskje de klarer å få til et godt arrangement. De to høydarane jeg husker fra Link's Awakening er Tal Tal Heights og denne:

Min store frykt er at vi får en haug med "EPIC" youtube-remikser i sånne situasjoner, men etter å ha sett traileren og hørt musikken derfra virker det som de har skjønt hva som gjorde den originale musikken så bra og valgt den riktige instrumenteringen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Rundet nettopp Link's Awakening for hundreogørtogførtiende gang. Kjøpte det da det var nytt, men hadde aldri spilt DX-versjonen, så da noen la ut det og en GBC for salg til en rimelig penge, slo jeg til.

Hvis de lager det på nytt er det kanskje lov å håpe på en grom nyversjon av tidenes variasjon over Zelda-temaet:

 

Jeg hadde også tenkt å kaste ut brannfakkelen at Link's Awakening er minst like bra som ALTTP, men nå er det leggetid. Sov godt.

 

Tal-Tal Heights er det beste musikksporet i Zelda-historien. ELSKER det. Og denne remixen, spesielt fiolindelen 1:20-1:47.

Lenke til kommentar

Har aldri spilt så atmosfæriske spill som MP-serien, men all backtrackinga ødela Echoes for meg. Måtte ty til walkthroughs for å finne ut hvor jeg måtte backtracke mot slutten, da ble det bare pes. Kjøper de sikkert på nytt på Switch siden det er 2-3 år siden jeg spilte dem på Wii U.

Det kan være utfordrende til tider, men jeg syntes ikke det var så vanskelig at backtracking og walkthroughs var nødvendig. Samtidig har jeg spilt Mario Party siden N64-dagene.

Lenke til kommentar

Jeg synes jeg brukte i overkant mye tid på å gå fra A til B fordi jeg trodde jeg hadde funnet løsningen på et eller annet, men så hadde jeg ikke det allikevel. Dette skjer i Super Metroid og, men der går det så fort å komme seg rundt at det gjør ikke noe, pluss at jeg rett og slett synes det er morsommere å styre Samus og skyte på ting i Super Metroid. Det er f.eks. utrolig tilfredsstillende når du har fått turbo boosten og bare kan løpe gjennom en korridor og knuse all motstand, eller å slenge seg rundt med grappling beam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...