Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Detaljer om betalt online som kommer i september: https://www.nintendo.com/switch/online-service/

 

Det første som slår meg er at det kommer skylagring (supert!) bak betalingsmur (ikke så supert). Egentlig greit nok at de tar seg betalt for det, men det er litt surt når de ikke har noen annen måte å ta sikkerhetskopi av lagrefiler. Jaja.

 

Ellers så er det 20 NES-titler ved lansering, og flere skal bli lagt til. Flere godbiter der, men Super Mario Bros. 3 er vel det som holder seg best i dag tror jeg.

 

Har ikke sett noen norsk pris enda, men det er 20 USD i året, som Nintendo pleier å konvertere til 160 kr.

Lenke til kommentar

Vil tro at de hører på det negative aspektet ved BotW som oftest går igjen ja. Håper også dette betyr at neste Zelda ikke er langt unna (2019/2020).

Hehe, kanskje det allikevel er håp for at Nintendo vil være fornuftige for en gangs skyld. :tease:

 

Har ikke sett noen norsk pris enda, men det er 20 USD i året, som Nintendo pleier å konvertere til 160 kr.

Ut fra det jeg ser, så gjelder den prisen kun for en enkelt konto. Hvis du har flere kontoer på samme Switch så må du betale 35USD for at de også skal få online tilgang, og da maks 7 som du manuelt må invitere til familiegruppen.

 

Hvorfor klarer Nintendo aldri å innføre noe, uten å gjøre det unødvendig innviklet. :shrug: 

Lenke til kommentar

https://kotaku.com/virtual-console-is-not-coming-to-switch-nintendo-says-1825848253

 

 

 

“There are currently no plans to bring classic games together under the Virtual Console banner as has been done on other Nintendo systems,” a Nintendo spokesperson told [/size]Kotaku in an e-mail late last night.[/size]

Nå synes jeg Nintendo begynner å sikte farlig nær sin egen fot.

Virkerpå meg som om onlinespillene, classic-konsollene og eshop-klassikerne har kollektivt erstattet en samlende VC...

Lenke til kommentar

Et gigantisk MEH fra min side. Jeg trenger ikke NES-spill. Har aldri eid en NES og har null og niks nostalgi for det. Dette er for øvrig de samme spillene som har blitt reutgitt på hver eneste Nintendo-konsoll sin eshop de siste 15 årene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

De kommer nok i form av Gameboy Classic Mini, N64 Classic Mini osv. Hvorfor selge spillene forholdsvis billig på Switch når de kan selge en maskin for 1000 kroner?

Hadde sett frem til å spille SNES-spill eller kanskje N64-spill på Switch i håndholdt modus. Nå får jeg nøye meg med Snes Classic og min gamle trofaste N64.

Smått irritert på Nintendo at de gjør ting så vanskelig og unødvendig komplisert. Betaler ikke $20 i året for en online-tjeneste uten integrert voice chat og et par spill jeg allerede har til NES.

Lenke til kommentar

Som ikke så rent sjelden med Nintendo, har jeg blandede følelser til dette. Prisen er lav nok til at det er akseptabelt, men ikke spesielt imponerende. 

 

Alle andre tar betalt for online play for tiden, så kan godta at Nintendo også ønsker dette. Cloud saves er jo kjempebra, og av en eller annen grunn provoserer det meg ikke noe særlig at vi må betale for det, selv om jeg pleier å bli irritert av sånt (Er dette gratis på andre konsoller?). Online NES er kult det, er en del spill jeg kunne tenke meg å prøve, men ikke har orket å kjøpe til VC på 3DS/Wii U.

 

At det ikke kommer noe Virtual Console er dritt. "x og y ville vært perfekt for Switch" har vel nærmest blitt en klisjé, men gamle spille som ikke lenger tar seg spesielt bra ut på de svære TV-ene vi har nå, VILLE faktisk vært perfekt å ha på Switch. Jeg har fortsatt håp om at gamle spill skal bli gitt ut på et eller annet vis. Hadde vært kult hvis konseptet med NES Online hadde blitt utvidet til andre konsoller også. Online i spill som Smash bros./Mario kart 64/gamle Mario Party-spill (pluss mye annet) hadde vært fantastisk. Og kanskje ne form for leaderboard i spill som Mario 64 og Pokemon Snap? Aner ikke hvor realistisk dette er med tanke på arkitektur osv. i de eldre spillene, men noe sånt kunne til en viss grad veid opp for manglende VC.

 

Nintendo Switch Online App. Haha.

Lenke til kommentar

Det går rykter på Reddit og andre steder om at Nintendo skal erstatte Virtual Console-navnet med "Nintendo Classics". I første omgang blir det kun NES-titler, senere SNES, Nintendo 64 og GameCube-titler til nedlastning. Til en langt billigere penge enn på Wii og Wii U, men som krever abonnement. Noen av titlene blir gratis så lenge man har abonnement, lignende PS Plus. Ville ikke tatt sorgene på forskudd.

 

Som sagt, bare rykter og dette kan være fake, men jeg synes veldig mye er helt logisk. Tror garantert ikke Nintendo velger å ignorere salg av eldre titler fra andre konsoller enn NES, også på Switch.

 

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/8hsy3c/nintendos_e3_might_have_been_leaked/

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å prøve en måned eller to, og følge med på hva som kommer utover. Det kan jo bli bra når de får et år eller to på baken. Det er hvertfall greit at man kan velge månedsabonnement og ikke er låst til et helt år.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...