Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt litt blandede ting om Tropical Freeze. Jeg var i utgangspunktet innstilt på å kjøpe det siden jeg likte Donkey Kong Country Returns, men flere av youtuberne jeg følger har snakket om at kontrollene er shaky og det er en dødssynd i en vanskelig platformer.

 

 

Hvis du likte Returns så kommer du til å like Tropical Freeze enda mer. Jeg likte ikke at man måtte spille DKC:R med Wii Remote, og musikken var heller ikke top notch. Tropical Freeze har derimot fantastisk musikk, tight gameplay, masse variasjon.. og level-designen er sannsynligvis det beste jeg noengang har sett i et 2D-plattformspill. Massiv respekt til Retro Studios her. Ingen kunstig svevende plattformer, alt er en del av verdenen, og gjort så smart at man bare må beundre. Et mesterverk, spill og nyt.

Endret av SpillRune
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spilte flere av de på Amiga 500 på 80-90 tallet. Var plattformspill med veldig store baner i alle retninger. Wonderboy-spillene ble portet til alt av konsoller og datamaskiner på den tiden, noe som var veldig vanlig. Trengte ikke gigantiske team for å lage ports heller, bare 2-3 stk i firmaet som var flinke å kode på den eller den maskinen, så fiksa de ofte grafikk, brett og musikk selv og prøvde å etterligne banene best mulig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Dette tror jeg ikke stemmer i det hele tatt.

De har vel sagt at det skal komme et nytt mainline-Pokemon spill, for første gang til en stue-konsoll. Hvis det kommer en Lets Go så er nok det i tillegg til det "ordentlige" pokemon-spillet.

Greit nok at Nintendo sier nei takk til pengesekken som er Virtual Console, men jeg nekter å tro at de sier nei takk til alle millionene de vil tjene på et nytt ordentlig Pokemon. I så fall fortjener de å gå konk for da har de 0 forretningssans.

Lenke til kommentar

Det som er kjipt er prisen på spillet. Det var til $50 til Wii U, hvorfor i alle dager er det da $60 til Switch når det bare er en port med en jukse-karakter lagt til for barn?

Håper dette faller i pris etterhvert, man får jo M+R til kr 250 av og til. Om TF når den prisen etterhvert kjøper jeg det kanskje.

Lenke til kommentar

Nei, det er vel fordi svært mange Switch-eiere aldri har vært borti en Wii U før, siden det var en "flopp" konsoll. Er ikke alle som har alle tre stående side om side Wii, Wii U, Switch. Som jeg har. Min Wii U har zelda decal på paden, kjøpte Windwaker HD boksen til jul for 3 år siden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det som er kjipt er prisen på spillet. Det var til $50 til Wii U, hvorfor i alle dager er det da $60 til Switch når det bare er en port med en jukse-karakter lagt til for barn?

 

Håper dette faller i pris etterhvert, man får jo M+R til kr 250 av og til. Om TF når den prisen etterhvert kjøper jeg det kanskje.

Ikke hold pusten... M+R er et ubisoftspill. Selv kjøper jeg aldri ubisoftspill på dag 1 da de alltid (og da mener jeg alltid) synker i pris ikke lenge etter release.

 

Donkey Kong er et Nintendo-spill og Nintendo-spill holder seg dessverre nesten alltid i pris. Bare se på mario odyssey, zelda botw, kirby og bayonetta...

Lenke til kommentar

 

Det som er kjipt er prisen på spillet. Det var til $50 til Wii U, hvorfor i alle dager er det da $60 til Switch når det bare er en port med en jukse-karakter lagt til for barn?

 

Håper dette faller i pris etterhvert, man får jo M+R til kr 250 av og til. Om TF når den prisen etterhvert kjøper jeg det kanskje.

Ikke hold pusten... M+R er et ubisoftspill. Selv kjøper jeg aldri ubisoftspill på dag 1 da de alltid (og da mener jeg alltid) synker i pris ikke lenge etter release.

 

Donkey Kong er et Nintendo-spill og Nintendo-spill holder seg dessverre nesten alltid i pris. Bare se på mario odyssey, zelda botw, kirby og bayonetta...

 

Har ikke helt tenkt over det. Ja, Ubisoft-spill er som regel nede i 50 % etter bare noen få måneder. Men tenker kanskje at Tropical Freeze er mer som 1-2 Switch og Arms enn det er Mario og Zelda. Mario og Zelda kan jo ligge på samme pris for all evighet for det selger uansett - men jeg tror ikke det samme er tilfelle med Tropical Freeze. Eller, jeg håper det, for jeg har lyst å spille det men jeg er i mot at et spill plutselig skal bli dyrere bare fordi det kommer til en ny plattform.

Lenke til kommentar

 

Det som er kjipt er prisen på spillet. Det var til $50 til Wii U, hvorfor i alle dager er det da $60 til Switch når det bare er en port med en jukse-karakter lagt til for barn?

Håper dette faller i pris etterhvert, man får jo M+R til kr 250 av og til. Om TF når den prisen etterhvert kjøper jeg det kanskje.

Ikke hold pusten... M+R er et ubisoftspill. Selv kjøper jeg aldri ubisoftspill på dag 1 da de alltid (og da mener jeg alltid) synker i pris ikke lenge etter release.

Donkey Kong er et Nintendo-spill og Nintendo-spill holder seg dessverre nesten alltid i pris. Bare se på mario odyssey, zelda botw, kirby og bayonetta...

M+R er på ryddesalg på Platekompaniet Oslo City nå. Så det i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...