Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Enig.

 

Er ganske så sikker på at vi får info om abonnenttjenesten de har snakka om tidligere nå i januar. Det beste hadde vært en variant av PS Plus med gratis spill i måneden, og muligheten til å kunne kjøpe enkeltspill, i hvert fall de viktigste klassikerne. Gjerne opp til GameCube-nivå om det er teknisk mulig.

 

Det vil virkelig være enda en systemselger for Nintendo. Det har også vært rykter/snakk om at de vil slippe oppdaterte versjoner av gamle spill med multiplayer, online leaderboards og lignende - tar gjerne i mot det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

IT HAS NO COMPETITION

 

IT’S EASY TO JUSTIFY IF YOU HAVE KIDS

Det er disse to jeg mener står for opp mot 80-90% av salget. Det er ingen andre konkurrenter i denne målgruppen (hybrid-maskin), Nintendo er kanskje de beste på å finne nye markeder. Switch posisjonerer seg som både håndholdt og stuekonsoll, og må dermed også på sikt (i alle fall om de faser ut 3DS) selge for begge markeder sammenlagt. Så langt ser det ut til å virke. Og hvis de klarer å lokke begge markeder med seg kan man forvente enorme salgstall. 3DS har vel solgt ca 70 millioner, og DS solgte 150 millioner.

 

Det med barnefamilier vet jeg er 100% sant, har flere eldre søsken med barn, og de har gode minner til Nintendo, og føler de er til å stole på med barnevennlige spill og maskiner, så de i den kundegruppen kjøper nok Switch i hopetall.

 

Det med barnefamilier er bare tull.

 

Det som selger Switch er spillene.

Lenke til kommentar

Enig.

 

Er ganske så sikker på at vi får info om abonnenttjenesten de har snakka om tidligere nå i januar. Det beste hadde vært en variant av PS Plus med gratis spill i måneden, og muligheten til å kunne kjøpe enkeltspill, i hvert fall de viktigste klassikerne. Gjerne opp til GameCube-nivå om det er teknisk mulig.

 

Det vil virkelig være enda en systemselger for Nintendo. Det har også vært rykter/snakk om at de vil slippe oppdaterte versjoner av gamle spill med multiplayer, online leaderboards og lignende - tar gjerne i mot det også.

 

Wii har en komplett Gamecube emulator i OS'et, den kjører GC-plater tilogmed og har slots for GC minnekort. Det er en offisiell GC kontroller til Wii også. Burde ikke være noe issue for dem å kopiere koden til Switch.

 

Wii har også emulatorer for nes/snes/megadrive/turbografix-16/commodore 64/mastersystem og noen flere jeg har glemt som VC spillene kjører på. Synd alt det der ble fjernet på Wii U, pga lisenser som gikk ut.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ååååhhh hvor jeg savner de utallige timene med firdelt skjerm, Goldeneye, Wave race splitscreen, Mortal combat, alt skjedde hjemme i stua med venner......

Wave Race! Det er et spill som jeg helt har glemt selv om jeg brukte altfor mange timer på det i barndommen. Håper virkelig på en oppfølger til Switch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det med barnefamilier er bare tull.

 

Det som selger Switch er spillene.

 

Det du sier der er bare tull.

 

Selvfølgelig, ingen maskin selges uten spillene. Har ikke sagt noe mot det jeg, men det er også andre faktorer som teller veldig mye her, kanskje til og med mer enn enkeltspillene. Spesielt med tanke på det Japanske markedet, hvor Switch er så skreddersydd for dem som noen maskin kan være.

 

Mener å huske at jeg har diskutert noe lignende med deg før, og du forklarer påstandene dine like lite fremdeles.

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at jeg kjøpte den i sommer litt på sparket. Kjekt å ha den nyeste konsollen istedet for å sitte på gjerdet og vente på en nyere.

 

Ser forresten rykter om at Zelda: A link between worlds (3DS) skal portes til Switch i 2018. Det er også ganske huge.

Endelig får vi en ny versjon av Link to the past på storskjerm igjen. Har aldri greid å spille lenge i strekk på 3DS, selv om jeg har spillet på den.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg er glad for at jeg kjøpte den i sommer litt på sparket. Kjekt å ha den nyeste konsollen istedet for å sitte på gjerdet og vente på en nyere.

 

Ser forresten rykter om at Zelda: A link between worlds (3DS) skal portes til Switch i 2018. Det er også ganske huge.

Endelig får vi en ny versjon av Link to the past på storskjerm igjen. Har aldri greid å spille lenge i strekk på 3DS, selv om jeg har spillet på den.

Kult om det stemmer! Har ALBW på 3DS, men kommer nok til å kjøpe det på Switch om det kommer på maskinen.

Lenke til kommentar
Bayonetta 3 and Metroid Prime 4 Releasing in 2018?

 

 

.....a post by a Nintendo partner suggests that they will be releasing a lot sooner than people initially thought.

 

Earlier today, Nintendo’s Norweigan website published a round-up of the company’s accomplishments throughout the year, also mentioning its plans for the future. According to a translated version of the text (via Google Translate), the post stated that “we are all looking forward to 2018, which will include games like Bayonetta 3 [and] Metroid Prime 4.”

 
Norrmenn ass......
Lenke til kommentar

Disgaea 5 selger så bra på Switch at utvikleren går for flere oppfølgere og nye IPer på konsollen: http://nintendoeverything.com/disgaea-5-complete-sells-200000-copies-on-switch-nippon-ichi-targeting-the-system-for-new-ips-and-sequels/

Nice. Bra at serien kanskje kan få litt fart igjen på en ny plattform. Når det er sagt tror jeg ikke det kommer til å ta av all verdens. Disgaea er en serie for de absolutt interesserte, veldig sær humor, og ekstreme grindfests, men det gjør den også litt unik på Switch enn så lenge.

 

Disgaea har alltid solgt best på håndholdte maskiner (Vita, og nå Switch) og i Japan, så det er nok der majoriteten av de 200k kommer fra. Kanskje kan flere her vest også oppdage denne serien nå på Switch. Tror det kan være viktig å få etablert seg raskt, før det kommer så mange lignende spill til Switch, og de drukner litt i mengden. Det er litt fordelen til de mindre spillene som var tidlig ute med å komme til Switch.

Lenke til kommentar

Major Nintendo Switch Games are Completely Sold Out in Japan Right Now

 

Unfortunately for Japanese gamers, brick-and-mortar stores aren't the only ones affected by the Switch shortage, as Amazon Japan is suffering as well. According to NintendoSoup, Breath of the Wild, the recently released Xenoblade Chronicles 2Arms, 1-2-Switch, and more are totally sold out on the online retailer.

 
 
 
 
 

 

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

 

Har aldri prøvd meg på Bayonetta spillene før, men har fått med meg at spillene har sin fanskare :)

Trodde ikke jeg likte sjangeren før jeg fikk Bayonetta 2 til WiiU. :)

 

 

Vurderte det selv på Wii U i mangel på spill der, men det hadde jo så utrolig ujevn framerate. Og det er jo en solid nedtur når det kommer til slike type spill. Håper Switch greier å opprettholde solide 60fps, da blir det nesten garantert kjøp tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...