Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde octopath traveler jeg også. Synes det virker interessant, men vignette-effekten var noe voldsom, fikk nesten vondt i hodet. Og rart at man ikke kunne se HP til motstanderne.

Aner lite om selve spillet, og foretrekker det. :) Men angående HP kan det kanskje være et spill man lærer etterhvert. Spillet for eksempel Final Fantasy V mye, og har et skill kalt Libra som viser meg hvor mye HP et monster har, svakheter og resistance. Mulig det blir noe lignende i Octopath. For den saks skyld er dette bare en demo, så kanskje fullversjonen blir annerledes. Det kommer jo ikke før til neste år, og de kan sikkert ta imot tips fra fans. :)

Lenke til kommentar

Rimelig rå grafikk på Doom på Switch. Men det hele er jo litt meningsløst hvis vi ikke aner hva frame rate blir. Vakker grafikk er jo helt bortkastet hvis det hakker og flyter ujevnt. Håper de får den biten til, kanskje spesielt i portable mode. Blir helt rått med Doom og Wolfenstein II på en "håndholdt" konsoll, så fremt det ikke blir noen problemer med flyten. Da tar jeg mer enn gjerne litt svakere grafikk.

Lenke til kommentar

Rimelig rå grafikk på Doom på Switch. Men det hele er jo litt meningsløst hvis vi ikke aner hva frame rate blir. Vakker grafikk er jo helt bortkastet hvis det hakker og flyter ujevnt. Håper de får den biten til, kanskje spesielt i portable mode. Blir helt rått med Doom og Wolfenstein II på en "håndholdt" konsoll, så fremt det ikke blir noen problemer med flyten. Da tar jeg mer enn gjerne litt svakere grafikk.

 

Enig. Ofrer lett grafikk mot bedre flyt. Blir spennende å se om de klarer 60, men tror vel mer på 30. Uansett, fint at Bethesda støtter Switch.

 

Ellers blir Mario Odyssey bare 5,7 GB. Imponerende. Det finnes små indiespill og patcher som er større. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1433924

Lenke til kommentar

Litt mer info om Doom på Switch. Som forventet er hele kampanjen på cartridgen, så det er bare å dytte den i og spille i vei. Derimot er multiplayer ikke med der, men må lastes ned (gratis) utenom hvis man kjøper spillet fysisk. Med andre ord "krever" ikke Doom et ekstra minnekort om man vil spille kampanjen, men det kan være nødvendig for multiplayer, avhengig av hvor stor den biten er. Kan nok være plass til den på selve Switch'en for alt jeg vet. Kjøper man den digitale versjonen vil man få alt inkludert.

 

https://www.gamereactor.eu/news/591253/Doom+multiplayer+not+included+on+the+Switch+cartridge/

 

Det samme vil nok gjelde Wolfenstein 2. Kjøper man det fysisk vil man få hele kampanjen på cartridgen, men ekstra ting som multiplayer er man nok nødt til å laste ned. Ikke at dette er et problem for meg, da jeg for det første ikke spiller multiplayer i sånne spill, og jeg kjøpte et minnekort på 128GB sammen med Switch'en uansett. Regnet med jeg kom til å trenge mer lagringsplass etterhvert, så tok like greit å kjøpte et stort kort for å bli ferdig med det en gang for alle. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...