Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Cdkeys.com kan vel ikke direkte sammenliknes med andre priser da de opererer i en gråsone.

 

Og metoden til cdkeys.com blir ikke veldig vanlig med nintendo switch spill da de sjeldent kommer med fysiske spill som inneholder koder slik som med pc spill.

Hvilke koder tenker du på?

Trodde cdkeys var en av de få skikkelige plassene for å handle nøkler. Har handlet spill der i flere år både til xbox og steam uten problemer og til mye finere priser enn ellers.

 

G2a og slike plasser som selger stjelte nøkler holder man seg unna selvfølgelig.

 

Skal få låne en WiiU til uka hos en kompis for å se om nintendo er tingen for oss. Har ikke eid Nintendo siden jeg hadde NES som liten. Den lånte jeg bort til nevøen min noen år senere og han trampet den sund. Fortsatt sur på han for dette den dag i dag :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Cdkeys.com kan vel ikke direkte sammenliknes med andre priser da de opererer i en gråsone.

 

Og metoden til cdkeys.com blir ikke veldig vanlig med nintendo switch spill da de sjeldent kommer med fysiske spill som inneholder koder slik som med pc spill.

Hvilke koder tenker du på?

Trodde cdkeys var en av de få skikkelige plassene for å handle nøkler. Har handlet spill der i flere år både til xbox og steam uten problemer og til mye finere priser enn ellers.

 

G2a og slike plasser som selger stjelte nøkler holder man seg unna selvfølgelig.

 

Skal få låne en WiiU til uka hos en kompis for å se om nintendo er tingen for oss. Har ikke eid Nintendo siden jeg hadde NES som liten. Den lånte jeg bort til nevøen min noen år senere og han trampet den sund. Fortsatt sur på han for dette den dag i dag :p

 

 

Kinguin og G2A er vel værst i klassen der. Cdkeys operer litt på en lysere gråsone da de kjøper inn masse billige spill/koder i land hvor lønnsutbetalinger er lav og prisene i butikkene deretter for så å selge de for billigere enn de fleste andre på nett, men fortsatt sitte igjen med en fortjeneste. Derfor de noen ganger har nye spill meget billig som må aktiveres med VPN for å utgi at du er i Kina eller Russland e.l.

 

Cdkeys.com er helt ok i min bok da det blir litt som å reise til et annet land og plukke opp et spill der. G2A osv. styrer jeg langt unna da noen av selgerne der gjør direkte lovbrudd/bedragerier (noe som er et paradoks at prisguiden.no fortsatt lenker til G2A).  Ser ut som at tek-nettverket har tatt til seg kritikken og fjernet G2A i søkene sine på prisguiden.

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal få låne en WiiU til uka hos en kompis for å se om nintendo er tingen for oss. Har ikke eid Nintendo siden jeg hadde NES som liten. Den lånte jeg bort til nevøen min noen år senere og han trampet den sund. Fortsatt sur på han for dette den dag i dag :p

 

 

Å låne en konsoll er greit nok, men med hvilke spill?

 

Wii U og Switch er dessuten ganske forskjellige på mange måter, på tross av at flere Wii U-spill (Zelda BotW, Mario Kart 8, Pokkén) har kommet (og kommer) til Switch. Styrkene til Wii U (retroutvalget og dualscreen) er foreløpig ikke mulig på Switch, men svakhetene (manglende portabilitet, tregt operativsystem, klumpete GamePad med dårlig skjerm, få spill utenom Nintendo sine egne) er snudd. Operativsystemet er lynraskt, kjempegod 720p-skjerm, konsollen føles kompakt og godt designet, ikke like mye som en barneleke som Wii U, kan tas med over alt, og stadig flere utviklere som annonserer støtte til konsollen. Det eneste man venter på er egentlig om Virtual Console kommer tilbake, eller om det blir en del av det kommende online-abonnementet.

Lenke til kommentar

 

Skal få låne en WiiU til uka hos en kompis for å se om nintendo er tingen for oss. Har ikke eid Nintendo siden jeg hadde NES som liten. Den lånte jeg bort til nevøen min noen år senere og han trampet den sund. Fortsatt sur på han for dette den dag i dag :p

 

Å låne en konsoll er greit nok, men med hvilke spill?

Mario kart og zelda ettellrannet iallefall.

Takker for gode tips :)

Lenke til kommentar

Wii u gir grei innsikt i hva Switch har å by til på nå. Den har et bedre bibliotek av Nintendo titler enn Switch har. Ja wii u paden føles som billig søppel, men Switch føles ikke akkurat dyr den heller selv om den er lysår bedre enn wii u sin klosse. De små Switch kontrollene føles som billige plasteret rett fra lekebutikk (selve konsollen utenom standen føles derimot ganske bra, men de kontrollerne som følger med er grusomme).

Lenke til kommentar

Mario Kart 8 på Wii U er jo en salig vinner, og Deluxe utgaven på Switch er jo enda bedre! Så der har du garantert mange timers underholdning offline og online.

 

Jeg har ikke en gang prøvd å spille med byggeklosse kontrollen som følger med Switch, det er en fin gest av Nintendo selvsagt..Men til lange økter kommer man ikke unna Pro kontrollen altså..den er såååå utrolig deilig. Men Nintendo vet å ta seg betalt, så det er sagt.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pro Controlleren er verdt hver krone. Beste kontroller noensinne. Og det ér masse tech inni den, og jeg kjøpte 4 på dag 1.. Så.. det var jo gøy når de annonserte Splatoon-versjonen... jah.. :p

 

Når det er sagt så synes jeg JoyCon-kontrollerene fungerer godt også. Spesielt på konsollen i bærbar-modus selvfølgelig, men også fritt hver for seg "Wii style", de forsvinner litt inni hånda slik at du nesten ikke merker dem, unntatt når hd rumble sparker inn.. så synes egentlig alt fungerer bra. Synd at mange har rekkevidde-problemer, men når jeg ser hva folk gjør for å bevise problemet (hender bak ryggen, osv), så er jeg ikke sikker på at problemet er SÅ stort og utbredt allikevel. Jeg mista connection én gang i co-op på LEGO City Undercover, men det er også eneste gang, så tror ikke jeg gidder å sende noe inn før det gjentar seg oftere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt ærlig, du kan ikke mene at du synes det er ok i spill der du skal bruke triggerne på de når du deler den for å spille flerspiller? De er jo så små at en bommer konstant.

 

Jeg sier ikke at det er optimalt, men jeg sier at det fungerer, og at det er bedre å ha muligheten til å ta en runde i Mario Kart eller Street Fighter i matpausen på jobb, enn å bare spille Zelda alene. Moro-faktoren veier opp for at knappene er små. Bruker stroppene selvfølgelig:

11396096-1274458420203292.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pro Controlleren er verdt hver krone. Beste kontroller noensinne. Og det ér masse tech inni den, og jeg kjøpte 4 på dag 1.. Så.. det var jo gøy når de annonserte Splatoon-versjonen... jah.. :p

 

Når det er sagt så synes jeg JoyCon-kontrollerene fungerer godt også. Spesielt på konsollen i bærbar-modus selvfølgelig, men også fritt hver for seg "Wii style", de forsvinner litt inni hånda slik at du nesten ikke merker dem, unntatt når hd rumble sparker inn.. så synes egentlig alt fungerer bra. Synd at mange har rekkevidde-problemer, men når jeg ser hva folk gjør for å bevise problemet (hender bak ryggen, osv), så er jeg ikke sikker på at problemet er SÅ stort og utbredt allikevel. Jeg mista connection én gang i co-op på LEGO City Undercover, men det er også eneste gang, så tror ikke jeg gidder å sende noe inn før det gjentar seg oftere.

Nja, ganske håpløst hos meg ihvertfall. Den ene kontrolleren fungerer greit, den andre mister signal rett som det er. Er riktignok et bord som står i veien, men ingen andre konsoller jeg har eller har hatt har så dårlig rekkevidde.

Lenke til kommentar

Huff så forferdelig ubrukelig den fotstøtten på Switch er. Den har jo ca null nytteverdi for seg annet enn at man iriterer seg grenseløst over hvor grusomt dårlig utført hele greiene er. Ikke står den særlig stødig, ikke føles den ut som kvalitet overhodet og i tillegg så får man helt elendig vinkel på skjermen.

 

Mtp. hvor mye nettopp denne funksjonen har blitt vist i disse kvalmende glade gruppesamling promoklippene er det for slappt altså.

 

Rett og slett lavmål utførelse. På en konsoll hvor det meste virker solid og godt designet.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

SPLATOON 2 HAS SOLD OVER 1 MILLION COPIES WORLDWIDE

 

Besides the latest Splatoon 2 Nintendo Switch hardware bundle for North America, Nintendo of America has revealed a few other tidbits about Splatoon 2 in their latest press release. According to the company, Splatoon 2 has sold over a million copies since launch worldwide, which joins other 1st party titles such as The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Mario Kart 8 Deluxe, and ARMS. All of this happened in the timespan of less than a month. The company also says 400 million online battles have been fought by Inklings all around the world.

 

Source:NOA PR

 

(https://nintendosoup.com/splatoon-2-sold-1-million-copies-worldwide/)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...