Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

280k konsoller er latterlig lite for måned nummer to. Mest sannsynlig Nintendo som har problemer med å produsere nok konsoller, det er helt utrolig. Det var problemer å få tak i PS4 i starten og, men tallene var mye høyere enn det her.

 

Her har Nintendo er gyllen mulighet, de må faen meg gripe den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

280k konsoller er latterlig lite for måned nummer to. Mest sannsynlig Nintendo som har problemer med å produsere nok konsoller, det er helt utrolig. Det var problemer å få tak i PS4 i starten og, men tallene var mye høyere enn det her.

 

Her har Nintendo er gyllen mulighet, de må faen meg gripe den. 

Tror det er på linje med hva Xbox One solgte på samme tid etter release? Men vet ikke hvor jeg evt kan bekrefte eller avkrefte det.

Lenke til kommentar

Leser på reddit at de sliter veldig med å få tak i konsoller enda både i USA og UK. Så de burde jo som blir skrevet over og gripe sjansen.

 

Men mulig de ikke klarer å produsere fort nok? Er jo nok med at en underleverandør som ikke klarer å levere nok av en komponent til å stikke kjepp i hjulene til Nintendo.

Lenke til kommentar

Leser på reddit at de sliter veldig med å få tak i konsoller enda både i USA og UK. Så de burde jo som blir skrevet over og gripe sjansen.

 

Men mulig de ikke klarer å produsere fort nok? Er jo nok med at en underleverandør som ikke klarer å levere nok av en komponent til å stikke kjepp i hjulene til Nintendo.

 

Eller bare det samme de gjorde med Wii, Amiiboer og NES Classic.

Lenke til kommentar

Vi har FIFA 17, ikke akkurat et spill de fleste forbinder med "hardcore gamere", men mer med "casuals" som kun kjøper konsoll for å spille FIFA og kanskje et spill i nye og ne. PS4-versjonen nærmer seg 11 millioner solgte.

 

Det er fullt mulig å henvende seg mot _flere_ typer publikum med en type produkt. Xbox og PS4 har også muligheten til å bruke Netflix og masse andre videoapper og lignende for ikke-gamere, noe Switch ikke har i det hele tatt.

 

Så si meg. Hvilke produkt gir mest valutta for pengene om du ikke vil spille spill?

Lenke til kommentar

 

Leser på reddit at de sliter veldig med å få tak i konsoller enda både i USA og UK. Så de burde jo som blir skrevet over og gripe sjansen.

 

Men mulig de ikke klarer å produsere fort nok? Er jo nok med at en underleverandør som ikke klarer å levere nok av en komponent til å stikke kjepp i hjulene til Nintendo.

Eller bare det samme de gjorde med Wii, Amiiboer og NES Classic.

Godt mulig de holder seg til den strategien, men der har usa vært den som har fått det verst tidligere. Da spesielt mtp. Amiibo.

 

Vet ikke hvordan det er med Norge nå, men ser at gamestop har gått ut på Facebook og skrevet at de har Nintendo switch på lager i alle sine butikker. Så virker som at markedet her begynner å nærme seg mettet?

Lenke til kommentar

Vi har FIFA 17, ikke akkurat et spill de fleste forbinder med "hardcore gamere", men mer med "casuals" som kun kjøper konsoll for å spille FIFA og kanskje et spill i nye og ne. PS4-versjonen nærmer seg 11 millioner solgte.

 

Det er fullt mulig å henvende seg mot _flere_ typer publikum med en type produkt. Xbox og PS4 har også muligheten til å bruke Netflix og masse andre videoapper og lignende for ikke-gamere, noe Switch ikke har i det hele tatt.

 

Så si meg. Hvilke produkt gir mest valutta for pengene om du ikke vil spille spill?

Man kjøper gjerne en spillkonsoll for å... spille spill.

 

At andre konsoller har spill som selger ganske greit endrer ikke det at Nintendos strategi med Wii var en helt annen enn konkurrentene.

Lenke til kommentar

De brakte noe nytt med bevegelseskontrollere. For å få folk til å spille spill på en ny måte. Genialt. 

Og fremdeles er Switch en konsoll som KUN spiller spill, så ja, jeg mener bestemt at den er for de som vil spille spill.

 

Men jeg kommer ikke til å gidde mer på denne diskusjonen, det er helt blåst. 

 

Switch er en spillkonsoll for å spille spill. Det er det som gjør den interessant for meg, og det er også grunnen til at non-gamers ikke har hørt om konsollen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De brakte noe nytt med bevegelseskontrollere. For å få folk til å spille spill på en ny måte. Genialt. 

Og fremdeles er Switch en konsoll som KUN spiller spill, så ja, jeg mener bestemt at den er for de som vil spille spill.

 

Men jeg kommer ikke til å gidde mer på denne diskusjonen, det er helt blåst. 

 

Switch er en spillkonsoll for å spille spill. Det er det som gjør den interessant for meg, og det er også grunnen til at non-gamers ikke har hørt om konsollen.

Du tror folk hadde kjøpt Switch for å se på Netflix?

 

Eh...

 

Nei, hvis man vil ha spill så kjøper man en spillkonsoll. Samme med Wii. Den hadde noen halvhjertede greier, men var stort sette en ren spillkonsoll. Folk kjøpte den for spillene, ikke for alle mulige andre ting som ikke hadde noe med spill å gjøre.

 

Det er spill som selger konsoller. Det skjønte Nintendo med Wii, og kanskje nå også med Switch. Alt annet er stort sett irrelevant.

Lenke til kommentar

Vi har FIFA 17, ikke akkurat et spill de fleste forbinder med "hardcore gamere", men mer med "casuals" som kun kjøper konsoll for å spille FIFA og kanskje et spill i nye og ne. PS4-versjonen nærmer seg 11 millioner solgte.

 

Det er fullt mulig å henvende seg mot _flere_ typer publikum med en type produkt. Xbox og PS4 har også muligheten til å bruke Netflix og masse andre videoapper og lignende for ikke-gamere, noe Switch ikke har i det hele tatt.

 

Så si meg. Hvilke produkt gir mest valutta for pengene om du ikke vil spille spill?

Jeg er en av dem som kjøper playstation eller x-box omtrent kun for å spille fifa. Denne generasjonen falt valget på ps4 siden dem også hadde noen nydelige remaker av ps3 klasikere jeg ikke hadde prøvd. Men siste to årene har det vært lite som frister på ps4. For meg er ps4 en støvsammler som kjerringa spiller noen spill på innimellom. Men tror det er lenge til neste gang hun starter den nå som hun har fått seg Zelda på switchen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tror folk hadde kjøpt Switch for å se på Netflix?

The Nintendo Switch is missing a golden tablet opportunity

 

Here’s the thing, though: imagine you’re somebody who wants to spend around $300 on a tablet — what you’d want it for is precisely the list of things I just enumerated: watching video, playing games, reading books, and doing some light web browsing.

[...]

And for more casual users who aren’t interested in trying to make a tablet into a productivity device, it would have a decent shot at being their next purchase in lieu of an Android tablet from Amazon, or possibly even an iPad.

[...]

The Wii was wildly successful at that, and in a mobile context you need something more than video games to draw in that larger crowd. The ability to do just a few basic entertainment and web things could go a long way toward doing that.

 

///

 

Men ja, dette er selvsagt features som vil komme etterhvert. Fordi det betyr noe. 

Lenke til kommentar

Skal dere virkelig fortsette på den diskusjonen her også? Virker ikke som noen av dere har doktorgrader i markedsføring likevel :)

 

For all del. La oss ikke diskutere på diskusjon.no ;-)

 

Men fra spøk til alvor. Det er jo allerede signalisert fra Nintendo i USA at de ser på mulighetene for Netflix. Men det sier seg nesten selv at en konsoll ikke vil ha 100% alle features fra dag 1 da mye tar tid å implementere.

 

Men Switch er eneste konsollen jeg har vært borti hvor jeg har valg i menyen hvor det står at funksjonen kommer i en fremtidig oppdatering (står under "Local play" på enkelte spill).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikter mer til at det ble diskutert ihjel i en annen tråd for ikke så lenge tiden, hehe. 

 

Uansett kan vel alle være enige om at det er åpenbart at Nintendos markedsføring av Switch skiller seg fra konkurrentene, men også fra tidligere Nintendo-konsoller. Med Switch har Nintendo siktet seg inn på unge voksne og vært mye mer spesifikke i valg av målgruppe enn med Wii og Wii U.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...