Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

 

Switch er ikke laget bare for gamere. Den er laget for å nå alle. Gamere er en minoritet.

Det spørs vel hvordan man definerer en gamer. Jeg mener det er en som spiller spill, uansett om det er Plants Vs Zombies eller Dark Souls.

 

Og sånn sett så er jo dette en konsoll primært for gamere, det er jo ikke så mye annet du får gjort med den.

 

Når jeg skriver "gamer" så mener jeg en som har spill som hobby og bruker mye tid og fokus på det. En trebarnsmor som bruker spillkonsollen for å koble litt av når hun endelig har lagt ungene er ingen "gamer".

 

Jeg tror du egentlig skjønner hva jeg mente også. Og det bør være ekstra tydelig siden apekjeksen åpenbart også brukte en tilsvarende definisjon. Så da skjønner jeg ikke hvorfor opptil flere personer bruker tid på å kverulere på det jeg skriver.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-sDLjFF

 

 

Switch er ikke laget bare for gamere. Den er laget for å nå alle. Gamere er en minoritet.

Det spørs vel hvordan man definerer en gamer. Jeg mener det er en som spiller spill, uansett om det er Plants Vs Zombies eller Dark Souls.Og sånn sett så er jo dette en konsoll primært for gamere, det er jo ikke så mye annet du får gjort med den.
Når jeg skriver "gamer" så mener jeg en som har spill som hobby og bruker mye tid og fokus på det. En trebarnsmor som bruker spillkonsollen for å koble litt av når hun endelig har lagt ungene er ingen "gamer".Jeg tror du egentlig skjønner hva jeg mente også. Og det bør være ekstra tydelig siden apekjeksen åpenbart også brukte en tilsvarende definisjon. Så da skjønner jeg ikke hvorfor opptil flere personer bruker tid på å kverulere på det jeg skriver.

Så en trebarnsmor kan ikke være en "gamer"... Skjønner...

Lenke til kommentar

...denne kveruleringen på hva "gamer" er...

Regner med at folk skjønner forskjell på "gamer" (noen som spiller litt i blant) og "gamer" (noen som bruker det meste av fritiden sin på å spille spill). 

 

Jeg personlig tenker ikke på en trebarnsmor som spiller litt på telefonen sin i blant som en "gamer", og jeg regner med at de fleste klarer å se hvilken definisjon av "gamer" det tenkes på når man sammenligner de som kjøper en konsoll for å koble av i blant med enkle spill, og de som spiller timesvis med fps, mmorpg, fifa, osv osv hver dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sDLjFF

...denne kveruleringen på hva "gamer" er...

Regner med at folk skjønner forskjell på "gamer" (noen som spiller litt i blant) og "gamer" (noen som bruker det meste av fritiden sin på å spille spill). 

 

Jeg personlig tenker ikke på en trebarnsmor som spiller litt på telefonen sin i blant som en "gamer", og jeg regner med at de fleste klarer å se hvilken definisjon av "gamer" det tenkes på når man sammenligner de som kjøper en konsoll for å koble av i blant med enkle spill, og de som spiller timesvis med fps, mmorpg, fifa, osv osv hver dag.

Da forstår jeg deg slik at jeg faller utenfor din gamer-definisjon. Jeg eier rundt 20 konsoller og leser vel / hører på podcast / ser på videoklipp om spill i overkant av en time hver dag, men får ikke tid til å spille mer enn 1-2 timer totalt i løpet av ukedagene, og noe mer i helgene.

Lenke til kommentar

 

 

 

Switch er ikke laget bare for gamere. Den er laget for å nå alle. Gamere er en minoritet.

Det spørs vel hvordan man definerer en gamer. Jeg mener det er en som spiller spill, uansett om det er Plants Vs Zombies eller Dark Souls.Og sånn sett så er jo dette en konsoll primært for gamere, det er jo ikke så mye annet du får gjort med den.

 

Når jeg skriver "gamer" så mener jeg en som har spill som hobby og bruker mye tid og fokus på det. En trebarnsmor som bruker spillkonsollen for å koble litt av når hun endelig har lagt ungene er ingen "gamer".Jeg tror du egentlig skjønner hva jeg mente også. Og det bør være ekstra tydelig siden apekjeksen åpenbart også brukte en tilsvarende definisjon. Så da skjønner jeg ikke hvorfor opptil flere personer bruker tid på å kverulere på det jeg skriver.

 

Så en trebarnsmor kan ikke være en "gamer"... Skjønner...

 

Det kan hun sikkert, men ikke akkurat den trebarnsmoren jeg snakker om her. Det skjønner du sikkert, så jeg lurer igjen på hva du mener du oppnår med denne kveruleringen. Bortsett fra å slippe å svare på det som faktisk er diskusjonen da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sDLjFF

 

 

 

 

Switch er ikke laget bare for gamere. Den er laget for å nå alle. Gamere er en minoritet.

Det spørs vel hvordan man definerer en gamer. Jeg mener det er en som spiller spill, uansett om det er Plants Vs Zombies eller Dark Souls.Og sånn sett så er jo dette en konsoll primært for gamere, det er jo ikke så mye annet du får gjort med den.
Når jeg skriver "gamer" så mener jeg en som har spill som hobby og bruker mye tid og fokus på det. En trebarnsmor som bruker spillkonsollen for å koble litt av når hun endelig har lagt ungene er ingen "gamer".Jeg tror du egentlig skjønner hva jeg mente også. Og det bør være ekstra tydelig siden apekjeksen åpenbart også brukte en tilsvarende definisjon. Så da skjønner jeg ikke hvorfor opptil flere personer bruker tid på å kverulere på det jeg skriver.
Så en trebarnsmor kan ikke være en "gamer"... Skjønner...
Det kan hun sikkert, men ikke akkurat den trebarnsmoren jeg snakker om her. Det skjønner du sikkert, så jeg lurer igjen på hva du mener du oppnår med denne kveruleringen. Bortsett fra å slippe å svare på det som faktisk er diskusjonen da.

Hva er diskusjonen / hva er det jeg skal svare på?

Lenke til kommentar

Hva er diskusjonen / hva er det jeg skal svare på?

apekjeksen skrev at de fleste spill allerede er tilgjengelig på andre platformer. Jeg svarte at det forutsetter at de fleste Switch-eiere også eier de andre konsollene. apekjeksen svarer deretter at det er rimelig å tenke seg at gamere har hatt flere konsoller. Da svarer jeg at Switch ikke er laget for gamere, men for folk flest.

 

Og da startet kveruleringen på definisjonen av "gamer", som egentlig er åpenbart ut fra konteksten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sDLjFF

 

Hva er diskusjonen / hva er det jeg skal svare på?

apekjeksen skrev at de fleste spill allerede er tilgjengelig på andre platformer. Jeg svarte at det forutsetter at de fleste Switch-eiere også eier de andre konsollene. apekjeksen svarer deretter at det er rimelig å tenke seg at gamere har hatt flere konsoller. Da svarer jeg at Switch ikke er laget for gamere, men for folk flest.Og da startet kveruleringen på definisjonen av "gamer", som egentlig er åpenbart ut fra konteksten.

Det er kun åpenbart hvis man mener at gamere er en avgrenset gruppe av spillere. Derav diskusjonen.

Endret av Slettet-sDLjFF
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sDLjFF

Du skjønner sikkert akkurat hva han mener.  Hva vil du kalle den gruppa han henviser til?

Jeg vet ikke hva er det slags gruppe han viser til. Jeg tror Switch er for alle, på akkurat samme måte som jeg tror at PS4, Xbox One, PC, 3DS, Vita, PC og mobil er for alle. I min verden er en person som har spill som hobby en spiller, uansett hvilken plattform vedkommende spiller på, hvilket kjønn de har, hvor mange barn de har, eller hvor mye av fritiden sin de bruker på spill.

 

Hvis jeg skal forsøke å følge argumentasjonen som føres over, så er den at Switch ikke er for de som allerede har tilgang til de samme spillene fra før. Da betyr vel det at det er flere "gamere" som har Wii U enn Switch. Det skulle man ikke tro...

Lenke til kommentar

Etter windows 3.0 da man ble gamer da. før det c64 div da, så console kom etter på.

 

men å spille mario kart med switch i hånden merker jeg har litt for store hender ha ha pytt pytt.

Hei, hvilke skjermbeskyttere er å anbefale til Switch og enkle å få tak i Norge? 

https://www.kjell.com/no/produkter/lyd-og-bilde/dataspill-og-gaming/nintendo-switch/arrogant-bastard-skjermbeskytter-i-glass-for-nintendo-switch-p97466

Lenke til kommentar

En gamer er en person som like å spille digitale spill og gjør det med jevne mellomrom. Hvilke spill,plattform og penger personen bruker er irrelevant. Akkurat som denne diskusjonen i Switch forumet :) 

 

Over til Switch...

 

Tror nesten jeg skal kjøpe Minecraft IGJEN...det er vel ute om noen dager bare. Lurer på om det vil være mulighet for multiplayer da? Kanskje vi må bygge og utforske litt samens. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...