Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten oppdatering på at jeg sendte inn min venstre Joycon som koblet seg ut.

 

Leverte den tirsdag forrige uke og i dag kom den tilbake. Så en uke og to dager vil jeg si er grei tid på reparasjon.

 

Nå gjenstår det å teste om den fungerer som den skal.

Lenke til kommentar

 

 

Hva er diskusjonen / hva er det jeg skal svare på?

apekjeksen skrev at de fleste spill allerede er tilgjengelig på andre platformer. Jeg svarte at det forutsetter at de fleste Switch-eiere også eier de andre konsollene. apekjeksen svarer deretter at det er rimelig å tenke seg at gamere har hatt flere konsoller. Da svarer jeg at Switch ikke er laget for gamere, men for folk flest.Og da startet kveruleringen på definisjonen av "gamer", som egentlig er åpenbart ut fra konteksten.

 

Det er kun åpenbart hvis man mener at gamere er en avgrenset gruppe av spillere. Derav diskusjonen.

 

Det er åpenbart hva apekjeksen la i ordet, og jeg fulgte opp hans bruk av ordet. Det vet jeg at du skjønner, så hvorfor fortsette med kveruleringen?

Lenke til kommentar

Skrev i feil tråd igår. Har allerede fått svar av en diskusjon`er, men stiller spørsmålet en gang til i tilfellet det finnes flere.

 

Ørepropper til Switch: Har forsøkt med 2 forskjellige ørepropper når jeg spiller Zelda og opplever svært dårlig/svak lyd i de.

Den ene er neste helt død og den andre er litt bedre, men fremdeles opplever jeg så svak lyd at den er ubrukelig. (Ja, har stillt lyden til maks :) )

 

Flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Skrev i feil tråd igår. Har allerede fått svar av en diskusjon`er, men stiller spørsmålet en gang til i tilfellet det finnes flere.

 

Ørepropper til Switch: Har forsøkt med 2 forskjellige ørepropper når jeg spiller Zelda og opplever svært dårlig/svak lyd i de.

Den ene er neste helt død og den andre er litt bedre, men fremdeles opplever jeg så svak lyd at den er ubrukelig. (Ja, har stillt lyden til maks :) )

 

Flere som har opplevd dette?

Nei ikke her, men har du flere å teste med så du kan se ikke er feil med selve swich din. :) håper det løser seg :hm:

Lenke til kommentar

Flere som har opplevd dette?

Nei ikke her, men har du flere å teste med så du kan se ikke er feil med selve swich din. :) håper det løser seg :hm:

 

 

Har forsøkt med 2 forskjellige da - inkludert testet de i andre HW`s slik at jeg vet de er ok.

Har forsøkt restart av Switchen og..

 

Vel alle gode ting er vel 3 - for teste ennå et headset så snart jeg finner et.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva er diskusjonen / hva er det jeg skal svare på?

apekjeksen skrev at de fleste spill allerede er tilgjengelig på andre platformer. Jeg svarte at det forutsetter at de fleste Switch-eiere også eier de andre konsollene. apekjeksen svarer deretter at det er rimelig å tenke seg at gamere har hatt flere konsoller. Da svarer jeg at Switch ikke er laget for gamere, men for folk flest.Og da startet kveruleringen på definisjonen av "gamer", som egentlig er åpenbart ut fra konteksten.

Det er kun åpenbart hvis man mener at gamere er en avgrenset gruppe av spillere. Derav diskusjonen.

Det er åpenbart hva apekjeksen la i ordet, og jeg fulgte opp hans bruk av ordet. Det vet jeg at du skjønner, så hvorfor fortsette med kveruleringen?

 

Jeg definerer en gamer som en person som spiller spill og jeg har lite til overs for de som mener gamere bare er de som 'praccer 5 timer dagen i counter strike' og lignende. Jeg tror det er et mindretall som kjøper switch som sin aller første spill maskin. De som er interesserte i switch har spilt spill før enten det er konsoll, pc eller mobil og tablets.

 

Uansett hva bakgrunnen deres er her vil de altså ha sett mange av disse spillene før, og om de ikke ble kjøpt den gang så ser jeg ikke hvorfor de skulle bli kjøpt nå heller. Dersom de ble kjøpt før så er det selvsagt mulig de vil ha det "on the go" men jeg tror heller at de fleste vil hoppe over.

 

Som nevnt, jeg har og liker switch, men jeg ser meg lei på mengden blodfans som skryter spillarkivet opp i skyene.

Endret av apekjeksen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en oversikt over spillene som er ute på Switch eShop (fra uke tolv til utgangen av april, første halvdel av mai er på vei og kommer i dag eller i morgen), så kan jeg henvise til de følgende artiklene som jeg har skrevet for Spillhistorie.no.:) I og med april-saken har jeg begynt å legge inn reviews der jeg har funnet dem og ikke kun trailere og gameplayvideoer:

 

Uke 12: https://spillhistorie.no/2017/03/23/nyheter-pa-nintendo-switch-eshop-uke-12/

 

Uke 13: https://spillhistorie.no/2017/03/31/nyheter-pa-nintendo-switch-eshop-uke-13/

 

April: https://spillhistorie.no/2017/05/10/nyheter-pa-switch-eshop-april/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Nintendo Switch Is Becoming Too Beloved For Third Parties To Ignore https://www.forbes.com/sites/insertcoin/2017/05/12/the-nintendo-switch-is-becoming-too-beloved-for-third-parties-to-ignore/#aca9c271755d

 

 

 

  • At this point in its life cycle, the Nintendo Switch is essentially the Dwayne “The Rock” Johnson of video game consoles. Everybody loves it, it can charm even the biggest of skeptics, and you might seriously consider electing it president in 2020 if that were possible.

The Switch, after a few lingering launch issues, is now the system everybody can’t stop gushing about, whether it’s resparked their love for gaming or changed the way they want console gaming to work as a whole from now on.

The love has not gone unnoticed from publishers, it seems, and now we’re starting to see some change their tune.

Recently, EA spoke about the Switch during its earnings call, becoming essentially more like Ubisoft in their view of Nintendo’s future prospects.

 

“We feel really good about it," said EA CEO Andrew Wilson. "We have a tremendous relationship with Nintendo and have done for many, many years and are excited by the fact that they have come out very strong and are bringing in a whole new player base into the ecosystem. We continue to be bullish on it and are looking at other titles that we might bring to the Switch."

As Ars’ Kyle Orland points out, “continue to be bullish” may be a stretch, considering that back in November, EA CFO Blake Jorgensen was more muted on the system’s prospects saying, “"It's an interesting device. But I can't yet predict how broad it's going to be. Will people be interested in a portable device alongside their regular portable device that they have today?"

 
nintendo-switch6.jpg?width=960

Nintendo

The Nintendo Switch

Some healthy skepticism seemed warranted at the time, given what had just happened with the Wii U, and the concept of Nintendo releasing another portable-focused piece of hardware alongside the one they already had, the 3DS, did seem odd. But now, we’re in a much different place with everyone singing the Switch’s praises.

But the issue with the idea that third parties may now be more interested in returning to Nintendo hardware is that it’s an entirely new problem to solve compared to Xbox, PlayStation and PC. We’ve seen developers express interest in bringing their games to Switch, but Blizzard, for example, said that Overwatch couldn’t make it to the system because it would be running at a spec far below what they were comfortable with. All the enthusiasm aside, there are still very real technical limitations in place.

We may be entering a Wii-like situation for third party publishers here. The Wii was a blinding success for Nintendo, which made publishers want to bring their games to the console, but ultimately, Wii ports of bigger games usually sold far, far, less than their counterparts on other hardware, despite the Wii’s unmatched install base. It led many publishers to abandon Nintendo even while the company was finding more success than it had in its entire history.

Perhaps when it comes to the Switch, there may be solutions that are somewhere in the middle. Dramatically stripped down versions of games that will work on the Switch (but not very well) may not be the answer. Perhaps there will have to be more effort into developing titles, or versions of existing titles, for the Switch that are more involved that straight ports. We’re sort of seeing this with EA’s FIFA coming to Switch, for instance.

nintendo-switch5.jpg?width=960

Nintendo

The Nintendo Switch

But still, more effort means more money, so it could be tough regardless. More than the Wii, however, third party games have a very specific appeal on the Switch because of the portability of the system. Anyone who has played a Switch and then gone back to PS4 or Xbox will have felt the longing to be able to simply pick up Mass Effect or Prey and play in bed or on the train. But since those games don’t exist on Switch, that isn’t possible. While getting third party games on the Wii was mostly about making that console have a more robust games base, and reaching a wide audience of players, here, there is a very specific reason players want third party games on the Switch, portability, and it will be a bummer if that isn’t feasible for many titles.

It’s still very early in this whole process. Too early to call the Switch a Wii-like success, at least. The Switch is certainly a hit among gamers, but knowledge of the system among non-gamers, the ones who made the Wii a sales monster, is still pretty low. This is a system that would greatly benefit from more third party partnerships, but as ever, tech, time and money is a limiting factor when it comes to making that dream a reality.

It’s nice that EA is saying nice things about Nintendo, but it’s going to take a lot of work to turn words into a sustainable third party ecosystem on the platform. Here’s to hoping they can succeed in doing so.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sDLjFF

 

 

 

 

Hva er diskusjonen / hva er det jeg skal svare på?

 

apekjeksen skrev at de fleste spill allerede er tilgjengelig på andre platformer. Jeg svarte at det forutsetter at de fleste Switch-eiere også eier de andre konsollene. apekjeksen svarer deretter at det er rimelig å tenke seg at gamere har hatt flere konsoller. Da svarer jeg at Switch ikke er laget for gamere, men for folk flest.Og da startet kveruleringen på definisjonen av "gamer", som egentlig er åpenbart ut fra konteksten.
Det er kun åpenbart hvis man mener at gamere er en avgrenset gruppe av spillere. Derav diskusjonen.
Det er åpenbart hva apekjeksen la i ordet, og jeg fulgte opp hans bruk av ordet. Det vet jeg at du skjønner, så hvorfor fortsette med kveruleringen?

Jeg definerer en gamer som en person som spiller spill og har lite til overs for de som mener gamere bare er de som 'praccer 5 timer dagen i counter strike' og lignende. Jeg tror det er et mindretall som kjøper switch som sin aller første spill maskin. De som er interesserte i switch har spilt spill før enten det er konsoll, pc eller mobil og tablets.

 

Uansett hva bakgrunnen deres er her vil de altså ha sett mange av disse spillene før, og om de ikke ble kjøpt den gang så ser jeg ikke hvorfor de skulle bli kjøpt nå heller. Dersom de ble kjøpt før så er det selvsagt mulig de vil ha det "on the go" men jeg tror heller at de fleste vil hoppe over.

 

Som nevnt, jeg har og liker switch, men jeg ser meg lei på mengden blodfans som skryter spillarkivet opp i skyene.

Jeg tror heller ikke at det er noen grunn til å skryte spillarkivet opp i skyene, men spillarkivet per nå er faktisk bedre enn det PS4 kunne vise til når den var like gammel som Switch er nå. Det første året kunne man faktisk finne nesten samtlige spill på andre konsoller (Battlefield, Assassin's Creed, FIFA, GTA, TLoU). Nå tror ikke jeg at Switch vil selge like godt som PS4, men det er heller ingen grunn til å svartmale situasjonen. Endret av Slettet-sDLjFF
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er på utkikk etter en selv og det kan se ut som de fleste butikker forventer å få dem inn irundt 5-15 juni. Elkjøp og Expert eller power som dem nå kaller seg er de to billigste sidene, med en pris på 689.

 

Elkjøp har den inne i 24 butikker og Expert har den også inne på 14 butikker så om du er heldig så ligger en av disse i nærheten av der du bor Bone.

Endret av kero79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk! :)

 

Tydeligvis for lat til å sjekke selv.. Var altfor opptatt i Hyrule.. :blush:

 

 

Ikke i umiddelbar nærhet av meg, men..

Bare hyggelig Bone :)  Kos deg i Hyrule, kona fikk Switch i bursdagsgave hun og holder på å fise irundt i Hyrule nå. Får en jevnlig oppdatering om hva hun skal og hva hun har gjort når hun kommer hjem fra nattskift :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...