fnwilborn Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni bekjempdragen skrev (53 minutter siden): Er det noen som har nyss om hvor man kan kjøpe en ekstra Dock til Switch 2? Synes det er kjekt å ha en egen dock til begge skjermer i ulike rom. Prisjakt gir null resultater. Platekompaniet og Proshop er de to eneste jeg finner som lister den i sortimentet, men da kun som placeholdere. De kan ikke bestilles, ei har de oppgitt dato for stock. Proshop har kun placeholder-dato. De "3 store" Elkjøp/Power/Komplett fører ikke Switch 1 Dock, og har bekreftet på forespørsel at de ei heller vil føre Switch 2 Dock. Ser og på reddit og div. internasjonale spillforum at Switch 2 Dock er vanskelig å oppdrive ellers i Europa og USA. Så vidt jeg kan se per nå kan den kun bestilles direkte fra Nintendo Germany i Europa, men Norge er da et av få vestlige land i Europa som de ikke sender varer til. Prøvd Amazon.fr? En jeg kjenner bestilte Switch 2 derfra.
bekjempdragen Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni fnwilborn skrev (7 minutter siden): Prøvd Amazon.fr? En jeg kjenner bestilte Switch 2 derfra. Har prøvd Amazon.de og Amazon.fr No dice. Men takk for forslag.
Complexity Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni 3 hours ago, bo1e said: Fikk pakke fra netonnet i dag og har allerede solgt den til en bekjent som er på vei for å plukke den opp. Men da jeg skulle finne den frem nå så la jeg merke til at forseglingen var brutt i begge ender av esken. Syns det var temmelig snodig på et nytt produkt. Ikke opplevd det før. Det var vist større etterspørsel for bundle enn de først anntok - så de laget bundle av de som ikke var det også ved å åpne dem å putte i kode. Bilde av orginal bundle og custom bundle: 1 3
ExcaliBuR Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni bekjempdragen skrev (2 timer siden): Er det noen som har nyss om hvor man kan kjøpe en ekstra Dock til Switch 2? Synes det er kjekt å ha en egen dock til begge skjermer i ulike rom. Prisjakt gir null resultater. Platekompaniet og Proshop er de to eneste jeg finner som lister den i sortimentet, men da kun som placeholdere. De kan ikke bestilles, ei har de oppgitt dato for stock. Proshop har kun placeholder-dato. De "3 store" Elkjøp/Power/Komplett fører ikke Switch 1 Dock, og har bekreftet på forespørsel at de ei heller vil føre Switch 2 Dock. Ser og på reddit og div. internasjonale spillforum at Switch 2 Dock er vanskelig å oppdrive ellers i Europa og USA. Så vidt jeg kan se per nå kan den kun bestilles direkte fra Nintendo Germany i Europa, men Norge er da et av få vestlige land i Europa som de ikke sender varer til. Denne skryter av 4k60 og støtte for switch, uten at den nevner Switch 2. https://a.co/d/7FKVaYS
fnwilborn Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni (endret) https://youtu.be/boBzqQp6YrA?si=PdK2JXcokfJVNcGe Impressive! Endret 5. juni av fnwilborn
reklus Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni (endret) 8 hours ago, CaZpeR said: Fra erfaring har jeg bare hatt gode opplevelser med Coolshop (kjøpte selv en Xbox derfra jeg fikk fiksa raskt på garanti). Ser og at Nitnendo-produkter ordner de direkte med Bergsala (som er de samme Elkjøp, Komplett etc. etc. forholder seg til) ved service/garanti. Så er bare å ha hvilepuls der. Bestilt mye av dem selv og aldri hatt problemer. Var ikke meningen å få det til og høres ut som jeg tviler på dem, men mye kan skje under transport. Den er perfekt forresten. Testes i morgen 😁 Endret 5. juni av reklus 1
PÃ¥inter Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni fnwilborn skrev (49 minutter siden): https://youtu.be/boBzqQp6YrA?si=PdK2JXcokfJVNcGe Impressive!
Nimrad Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni fnwilborn skrev (7 timer siden): Ca 7 min inn, viser han hvor bra eShoppen i Switch 2 er. Impressive! Det er helt utrolig at det er en greie. Det er definitivt ikke «impressive», men jeg må si at jeg tenkte over det selv når jeg var i shoppen. 1
barezell Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Nimrad skrev (4 timer siden): Det er helt utrolig at det er en greie. Det er definitivt ikke «impressive», men jeg må si at jeg tenkte over det selv når jeg var i shoppen. Vilt at man skal få skryt for at en butikk "nettside" fungerer ja 😛 Andre tanker ikke relatert til sitat: Jeg blir nesten dårlig av de sinnsyke prisene til Nintendo. 4-15 år gamle spill til 600-800 kr. Er så sjukt. Skulle tro de hadde solgt mer om de hadde lagt seg på halvparten. Førsteinntryk av konsollen er veldig god, bedre byggekvalitet og feeling. Mario Kart var ok gøy. Jeg har sett minimalt på forhånd, men hadde større forventninger til free roam. Jeg håpet det var litt Forza Horizon kopi. Synes verden var ganske tom og kjedelig til tross for at det er gjemt noen challenges her og der. Tipper mini kommer til å digge å bare kjøre rundt uten mål og mening da
Fjellkriger Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Noen som har noen tips til kjøp av Express SD kort til Switch 2? Forstod det slik at markedet for disse kortene har vært noe begrenset, men det kommer garantert til å ta seg opp fremover på grunn av Switch 2. Ser ut som at Lexar sitt kort er det beste for øyeblikket, men å betale 4k for lagring er litt drøyt nå. https://www.prisjakt.no/product.php?p=14588769 Den interne lagringen min er allerede full , i hovedsak med Switch 1 spill, men tenker kanskje det er lurt å ha is i magen til flere kort kommer på markedet og prisene blir bedre. Er jo ikke krise å avinstallere noen spill for en periode. 1
PosteMonopolet Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni barezell skrev (21 minutter siden): Jeg blir nesten dårlig av de sinnsyke prisene til Nintendo Jeg også, jeg sammenligner Nintendo med pengemaskinen Champions Leauge der det har blitt alt for lett å grafse til seg mer og mer penger fra fansen. Etter å ha tenkt meg om så avbestilte jeg Switch 2 i protest. 2
fnwilborn Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Fjellkriger skrev (1 time siden): Noen som har noen tips til kjøp av Express SD kort til Switch 2? Forstod det slik at markedet for disse kortene har vært noe begrenset, men det kommer garantert til å ta seg opp fremover på grunn av Switch 2. Ser ut som at Lexar sitt kort er det beste for øyeblikket, men å betale 4k for lagring er litt drøyt nå. https://www.prisjakt.no/product.php?p=14588769 Den interne lagringen min er allerede full , i hovedsak med Switch 1 spill, men tenker kanskje det er lurt å ha is i magen til flere kort kommer på markedet og prisene blir bedre. Er jo ikke krise å avinstallere noen spill for en periode. Jeg bestilte et 512 GB kort fra Multicom til ca 1400 kr. Ligger på prisjakt. 1
Nimrad Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Fjellkriger skrev (1 time siden): Noen som har noen tips til kjøp av Express SD kort til Switch 2? Ja, tipset er å vente. Det er en relativt «ny»/lite utbredt SD-standard, så jeg vil tro du kan spare en del på å vente noen mnd. 2 1
Fjellkriger Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Takk for svar folkens! Blir nok å vente litt, så ser jeg hvordan prisene utvikler seg fremover.
John-B Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Jeg bestemte meg også for å avbestille som protest. Det sitter langt inne, siden jeg har råd til den. De lanserer en ny konsoll med ETT nytt spill, og en middelmådig LCD-skjem med kun 450 nits lysstyrke (mobilen min har 3000 nits), og er frekk nok til å øke prisen kraftig. Helt ufattelig spør du meg, og noe jeg ikke er interessert i å støtte. 3
PÃ¥inter Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Ikke værst for den svake Switch 2 dette. Blir interresant å se om de klarer GTA portering etter noen år.
bekjempdragen Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Selv om Street Fighter 6 gjengis veldig bra på Switch 2, er det ikke i nærheten av samme nivå av kompleksitet som i et enormt open world-spill med banebrytende grafikk, fysikk og et hav av individuelle aktører. Når man snakker om GTA VI, blir CPU og RAM i Switch 2 for begrenset, selv om GPU er helt ok. GTA VI kommer ikke til å komme på Switch 2. Da måtte det i så fall kjørt under 30 fps, med kraftig nedskalert geometri, draw distance, textures, antall NPC-aktører, trafikk, og ikke minst oppløsning. Og da er det ikke lenger det samme spillet. Halve poenget med GTA fra Rockstar sin side er å pushe tekniske grenser. De kommer ikke til å targete en konsoll der flaggskipet deres ikke kan gjengi kvaliteten nedlagt i arbeidet. Det vil være imponerende om selv PS5 Pro klarer å kjøre GTA VI i en ok framerate stabilt over 30, og uten mye dynamisk oppløsning. Det er mer realistisk at de heller porterer GTA V til Switch 2. Et spill som kjører brukbart på PS4 Pro, som er ganske nært Switch 2 hva gjelder effektiv ytelse. Endret 6. juni av bekjempdragen
bo1e Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Syns det er litt synd at fokuset på "å pushe tekniske grenser" er blitt så enormt. Det gir meg overhodet ingenting at alle overflater reflekterer lys, og alle karakterene er motion capture fra kjente skuespillere, og du kan se hvert eneste hårstrå og gresstrå som det brukes datakraft for å regne ut hvordan skal bevege seg korrekt og fandens oldemor. Spillet tar lenger tid å utvikle, spillet blir dyrere, maskinvaren som trengs for å spille blir dyrere, det bruker mer energi. Og det gir meg ingen ting. Små spill og indie-spill finnes heldigvis. Store spill kan være gøye de også, men for min del har det fokuset gått over alle snøvleskaft. Endret 6. juni av bo1e
GengarGeng Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni bekjempdragen skrev (57 minutter siden): Det er mer realistisk at de heller porterer GTA V til Switch 2. Et spill som kjører brukbart på PS4 Pro, som er ganske nært Switch 2 hva gjelder effektiv ytelse. Switch 2 er nærmere PS5 i effektiv ytelse enn PS4 Pro. Teksturer, render distance, antall lastede objekter/modeller er høyere på Switch 2 enn på PS4 Pro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå