Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Ja jeg har dårlig erfaring med oppatpå oppdateringer, og det å dra med lasset over fra gammel telefon/macbooks altså. Sikkert litt noia-følelse også som spiller inn ;) Funker sikkert greit for noen, men jeg like følelsen av helt blanke ark :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med så mye problemer ville jeg ærlig talt nullstillt hele driten,  satt opp telefonen som en ny enhet rett og slett med en helt ren installasjon. Og tatt bryet med å laste ned apper og slikt på nytt. Bilder og film ordner seg jo med det som er i skya uansett. 

 

Gjordet det nylig selv med min gamle iPhone 6 og  nyeste iOS, en drøm å bruke telefonen med ett helt rent og pent utgangspunkt. Ja det suger litt kjepp å måtte gjøre slikt, men alt er dessverre ikke perfekt i eplehagen altså.

 

Var nettopp det jeg gjorde med 5s'en for ikke så lenge siden. Da i desperasjon etter at den kræsjet titt og ofte, og var treg som sirup. Krevde MYE tid å først kartlegge alt av apps som jeg behøvde, innstillinger som jeg var vant med, for så å legge inn alt på nytt etter en nullstilling. Brukte ca ei uke før alt var på plass. Og den uka har jeg ikke tid til å bruke nå igjen. Det tar sannelig også tid å få satt opp mobilen igjen etter å ha kjørt gjenoppretting fra backup, men barnemat i forhold til tidsbruken fra rent oppsett.

Lenke til kommentar

Kan noen anbefale et flipp-deksel med magnet? Har Speigen silikondeksel, og begge ganger telefonen har gått i gulvet (jeg er en klumse), har det blitt sprekk i beskyttelsesglasset fra Copter. Så jeg tror kanskje flipefloppdeksel med god forside som lukker seg fort er greit. Spørsmålet er om det finnes et som vil klare å lukke seg i fallet eller gi noe beskyttelse når dekselet er i åpen posisjon  :hmm:  

Lenke til kommentar

Skrev for et par dager siden at sønnen vår hadde bestilt iPhone 7 Plus, og skulle få den om et par dager. Skrev at jeg muligens ble fristet til å bytte til 7 Plus jeg også.

 

De nevnte par dagene er gått.

Han har fikk en svart iPhone 7 Plus i posten i dag.
Han har vist den til meg.
Han er dritfornøyd.
Han sier bare: Konge... konge... med et bredt glis.

Jeg ble fristet som faen.
Jeg klarte ikke å stå imot fristelsen (gjorde ikke mye motstand).
Jeg har nettopp bestilt en maken.
Jeg må si det blir en ekstra dyr førjustid...

Lenke til kommentar

Ja jeg har dårlig erfaring med oppatpå oppdateringer, og det å dra med lasset over fra gammel telefon/macbooks altså. Sikkert litt noia-følelse også som spiller inn ;) Funker sikkert greit for noen, men jeg like følelsen av helt blanke ark :)

Du er ikke alene om den. Tror det er noe som henger igjen fra før i tiden hvor oppgradering av Windows versjon førte til kaos av gammelt og nytt for min del!

 

Jeg ble fristet som faen.

Jeg klarte ikke å stå imot fristelsen (gjorde ikke mye motstand).

Jeg har nettopp bestilt en maken.

Jeg må si det blir en ekstra dyr førjustid...

Du kommer ikke til å angre. Har selv byttet for noen dager siden og angrer på at jeg ikke har gjort dette tidligere. Har vært trofast til Android i alle år. Endret av dachr94
Lenke til kommentar

Fikk Peel dekselet mitt i dag, veldig fornøyd. Ser ikke ut som jeg har deksel, savner bare apple logoen bakpå for å være ærlig. 

Ellers hjelper den litt på grepet, men den er ganske glatt fortsatt. 

Får se om jeg bruker det eller går tilbake til silikondekselet. Men uansett, bra produkt. Kan se for meg at det ikke hjelper mot fall da.

Lenke til kommentar

iCloud Backup/Restore og iTunes Backup/Restore er en så kaldt "carbon-copy", så du får med absolutt alt og det er ingen måte å filtrere. Dette har jo sine positive og negative sider.

 

Kontakter løser du jo veldig greit ved å synkronisere kontakter mot Outlook/Exchange/iCloud/Gmail avhengig av hva du bruker. Da logger du jo bare inn på nevnte tjeneste etter telefonen er satt opp på nytt også får du jo automatisk alle kontakter.

 

SMS er det vel fort litt verre med. Vet ikke om det finnes noen apper som kan ta backup av de hvor du kan gjenopprette etterpå? Eventuelt noen applikasjoner til Windows / Mac som kan ta ut en backup av disse og legge de inn igjen etterpå?

Lenke til kommentar

Finns løsninger for dette , tom med iphone7/ios10 støtte.

Ett eksempel

http://www.copytrans.net/support/backup-iphone-sms-text-messages/

 

Da har du i allefall alt av meldinger på pcen som kan leses i nettleser (om du bruker windows).

Restore er ikke mulig med partial av bare meldinger(kun full telefon) .

Må være en bregrensing/mangel en plass i IOS siden de ikke får til dette.

Burde vært helt klart vært mulig spør du meg. Mange ønsker å resette telefon helt uten å miste imessage/sms meldinger og trådene sine.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

iCloud Backup/Restore og iTunes Backup/Restore er en så kaldt "carbon-copy", så du får med absolutt alt og det er ingen måte å filtrere. Dette har jo sine positive og negative sider.

 

Kontakter løser du jo veldig greit ved å synkronisere kontakter mot Outlook/Exchange/iCloud/Gmail avhengig av hva du bruker. Da logger du jo bare inn på nevnte tjeneste etter telefonen er satt opp på nytt også får du jo automatisk alle kontakter.

 

SMS er det vel fort litt verre med. Vet ikke om det finnes noen apper som kan ta backup av de hvor du kan gjenopprette etterpå? Eventuelt noen applikasjoner til Windows / Mac som kan ta ut en backup av disse og legge de inn igjen etterpå?

 

 

Jeg bruker Backuptrans AndroidiPhone SMS Transfer.

 

Knallprogram jeg har brukt noen år. Det finnes både for MAC og PC. Programmet lar en koble til Android-telefon eller iPhone, og lagre SMS-ene på datamaskinen. Evt. kan man slette SMS-er man ikke trenger. Så kan man overføre SMS-er til en annen telefon. 

 

Se vedlagte bilde.

post-53963-0-41382800-1480067148_thumb.png

Lenke til kommentar

Kan noen anbefale et flipp-deksel med magnet? Har Speigen silikondeksel, og begge ganger telefonen har gått i gulvet (jeg er en klumse), har det blitt sprekk i beskyttelsesglasset fra Copter. Så jeg tror kanskje flipefloppdeksel med god forside som lukker seg fort er greit. Spørsmålet er om det finnes et som vil klare å lukke seg i fallet eller gi noe beskyttelse når dekselet er i åpen posisjon  :hmm:  

 

Anbefaler Otterbox Strada. MEGET god passform og funksjon. Og jeg er KRESEN!

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra 6 til 7 Plus, så det blir et marginalt større hopp enn 6 til 7, både mtp, kamera og batteri. Og det er vel de to tingene som er de mest positive -  batteritiden er fantastisk og kameraet er skikkelig bra, og imponerer ofte stort.

Telefonen i seg selv er fortsatt fysisk stor og jeg skulle gjerne sett at de fikk kuttet ned på rammene, og jeg irriterer meg fortsatt daglig over at jeg ikke har en hodetelefon-utgang.

 

Så tja.. Skulle jeg kjøpt igjen hadde jeg nok seriøst vurdert 6S Plus også, bare for å beholde 3.5mm-porten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...