Gå til innhold

TEST: Nvidia GeForce GTX 1070 «Founders Edition»


Anbefalte innlegg

og igjen, ingen Fury X i testene.

Tek.no har vel ikke noe Fury X kort da... AMD ville vel ha det tilbake.

 

Det er uansett bare å finne en annen test:

https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1070/1.html

 

Konklusjonen er at Fury X i snitt ligger 14% bak GTX 1070 i ytelse. Mens GTX 1070 er nesten to ganger så energieffektivt som Fury X.

 

TechPowerUp er også klare på hvor skapet kommer til å stå med hensyn på Polaris:

AMD's upcoming Polaris cards will be nowhere near the GTX 1070 in terms of performance. Rather, expect RX 480 to perform about 20-30% slower.

https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1070/29.html
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

TechPowerUp er også klare på hvor skapet kommer til å stå med hensyn på Polaris:

AMD's upcoming Polaris cards will be nowhere near the GTX 1070 in terms of performance. Rather, expect RX 480 to perform about 20-30% slower.

https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1070/29.html

 

 

Så dette betyr altså at Techpowerup har en utgave av 480 og tester det eller snakker vi om rykter / synsing her?

 

Per dags dato har jeg personlig enda ikke sett en fullverdig test av ytelsen til 480 kortene...

Lenke til kommentar

Så dette betyr altså at Techpowerup har en utgave av 480 og tester det eller snakker vi om rykter / synsing her?

 

Per dags dato har jeg personlig enda ikke sett en fullverdig test av ytelsen til 480 kortene...

Regner med at Techpowerup har data til å backe opp sin påstand ja. De var på AMD sitt presse-party i Macau. Mulig de også har fått et testkort, det er vel under tre uker til release nå.

 

Det stemmer også veldig godt med min informasjon. Du har kanskje annen informasjon?

Lenke til kommentar

 

Så dette betyr altså at Techpowerup har en utgave av 480 og tester det eller snakker vi om rykter / synsing her?

 

Per dags dato har jeg personlig enda ikke sett en fullverdig test av ytelsen til 480 kortene...

Regner med at Techpowerup har data til å backe opp sin påstand ja. De var på AMD sitt presse-party i Macau. Mulig de også har fått et testkort, det er vel under tre uker til release nå.

 

Det stemmer også veldig godt med min informasjon. Du har kanskje annen informasjon?

rx 480 skal ikkje konkurere med gtx 1070, annonsert pris er 200 dollar, versus gtx 1070/founders 379/449 dollar.

I så fall er ikkje 30% mindre ytelse gale.

Lenke til kommentar

 

Så dette betyr altså at Techpowerup har en utgave av 480 og tester det eller snakker vi om rykter / synsing her?

 

Per dags dato har jeg personlig enda ikke sett en fullverdig test av ytelsen til 480 kortene...

Regner med at Techpowerup har data til å backe opp sin påstand ja. De var på AMD sitt presse-party i Macau. Mulig de også har fått et testkort, det er vel under tre uker til release nå.

 

Det stemmer også veldig godt med min informasjon. Du har kanskje annen informasjon?

 

Ok, med andre ord din personlige mening.

 

Såvidt jeg forstår det kommer det 2 utgaver av 480 kortene , det første dukker opp nå og et noe senere. Relativt usikker faktisk på om det er noe forskjell i det hele tatt annet enn en økt hastighet på gpu.

 

Så igjen så sier jeg bare at jeg tar det hele med en god bøtte med salt til vi ser en del tester der ute og finner ut hva ytelsen per dollar blir...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Ok, med andre ord din personlige mening.

Ja, la oss si det sånn.

 

Såvidt jeg forstår det kommer det 2 utgaver av 480 kortene , det første dukker opp nå og et noe senere. Relativt usikker faktisk på om det er noe forskjell i det hele tatt annet enn en økt hastighet på gpu.

Det kommer en 4GB versjon og en 8GB versjon.

Den versjonen som kommer nå har alle 36 CU aktivert, ergo en full Polaris 10 brikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så igjen så sier jeg bare at jeg tar det hele med en god bøtte med salt til vi ser en del tester der ute og finner ut hva ytelsen per dollar blir...

Vel, den annonserte prisen er jo 200 dollar for 4GB versjonen og 240 dollar for 8GB.

Ytelsen per dollar bør bli veldig bra gitt det ytelsesnivået som indikeres her.

 

Skal man ha GTX 1070 (som også yter et par hakk bedre) som koster fra 379 dollar så må man slenge på nesten 150 dollar ekstra fra et RX 480. Det gjør iallefall at Nvidia må prise 1060 og et eventuelt 1060 Ti ganske aggressivt. Har vi flaks så kanskje de også setter ned 1070-prisen med noen dollar...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ok, med andre ord din personlige mening.

Ja, la oss si det sånn.

 

Såvidt jeg forstår det kommer det 2 utgaver av 480 kortene , det første dukker opp nå og et noe senere. Relativt usikker faktisk på om det er noe forskjell i det hele tatt annet enn en økt hastighet på gpu.

Det kommer en 4GB versjon og en 8GB versjon.

Den versjonen som kommer nå har alle 36 CU aktivert, ergo en full Polaris 10 brikke.

 

Men denne siden sier at det kommer en polaris med 40 CU, og 2560 stream processors http://wccftech.com/amd-polaris-10-gpu-specs-leaked/

Lenke til kommentar

HKS vet trolig ikke mer enn vi andre dødelige med mindre han selv sitter og tester Polaris kortene.

 

Det har vært mye diskutering rundt Polaris brikkene , alt fra 480/x til 490/x , 40CU 44CU og 72CU (Som er trolig 2x 480 på et kort eller i crossfire )  HBM2 varianter og en hel haug med annet sludder som er svært lite troverdig.

 

De kildene som treffer best ender opp med 1200 Mhz Turbo eller standard , 8Gb for 200$ ( Jeg mener dette er feil , men ok ) og ytelse i DX11 som legger det mellom eller over 970 og 980.

En test av Doom i OpenGL overrasket en del men den ble fjernet fort da det så ut som at 480 kortet faktisk hadde en ytelse på nivå med 1080, men såvidt jeg vet er ikke Doom oppdatert med støtte for Vulkan i Opengl , så tydelig fake.

Lenke til kommentar

 

Purere enn gull for spillere Det er likevel ingen tvil om at GP104-200, altså Pascal-brikken som ligger til grunn for GTX 1070 uansett versjon av kortet, er purere enn gull for spillere.

Purere...?

 

http://denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Sprog/Fremmedord/ps-p%C3%A5/purere

http://www.betydning-definisjoner.com/Purere

https://en.wiktionary.org/wiki/purere

 

Er det rart norsk språk går til helvete?

 

Setningen er kanskje oversatt via google fra et annet sted? "Renere enn gull" har jeg hørt.. Som ikke passer inn der.

Endret av Caddy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Er det et minus at rimeligere modeller er varslet? For nVidia kanskje, men ikke for oss forbrukere.

Minus kan betegnes som grunner for at du ikke bør kjøpe, pluss kan betegnes for grunner til at du bør vurdere ett kjøp. Så det er ett minus at det kommer billigere varianter for akkurat dette kortet :)

 

Det er fortsatt ikke noe minus da det er snakk om bedre kjølere, høyere clock/boost osv. Det er bare bra det :)

Er det ikke? Hvorfor kjøpe dette kortet som de nettopp har tested når du kan kjøpe kort som er billigere og (sannsynligvis) bedre om en liten stund? Ulempen med dette kortet er at du kan få mer for pengene om du venter litt. Altså det er det en fordel å kjøpe et annet kort enn det de har testet her. Det er ikke en grunn til at du ikke skal kjøpe 1060, det er en grunn til at du ikke skal kjøpe Nvidia Founder's edition. Tror du bare har misforstått noe her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...