Gå til innhold

TEST: Nvidia GeForce GTX 1070 «Founders Edition»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det et minus at rimeligere modeller er varslet? For nVidia kanskje, men ikke for oss forbrukere.

 

Minus kan betegnes som grunner for at du ikke bør kjøpe, pluss kan betegnes for grunner til at du bør vurdere ett kjøp. Så det er ett minus at det kommer billigere varianter for akkurat dette kortet :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Er det et minus at rimeligere modeller er varslet? For nVidia kanskje, men ikke for oss forbrukere.

Minus kan betegnes som grunner for at du ikke bør kjøpe, pluss kan betegnes for grunner til at du bør vurdere ett kjøp. Så det er ett minus at det kommer billigere varianter for akkurat dette kortet :)

 

Det er fortsatt ikke noe minus da det er snakk om bedre kjølere, høyere clock/boost osv. Det er bare bra det :)

Lenke til kommentar

 

 

Er det et minus at rimeligere modeller er varslet? For nVidia kanskje, men ikke for oss forbrukere.

Minus kan betegnes som grunner for at du ikke bør kjøpe, pluss kan betegnes for grunner til at du bør vurdere ett kjøp. Så det er ett minus at det kommer billigere varianter for akkurat dette kortet :)

 

Det er fortsatt ikke noe minus da det er snakk om bedre kjølere, høyere clock/boost osv. Det er bare bra det :)

 

Det står jo ganske tydelig i tittelen da...

 

 

TEST: Nvidia GeForce GTX 1070 «Founders Edition»

Dvs, dette er en test av "Founders Edition", det er da ett minus for "Founders Edition"!

Jeg skjønner ærlig talt ikke att dette er noe å diskutere....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Savner fortsatt testing på VR ytelse. Kommer nok til å vente på et 1080 Ti for å være sikker på at kortet klarer 2. gen VR (StarVR)...

 

Men hadde vært fint å se noen ytelsestester på enten VR eller multiskjerm som jo skal være en av de store styrkene til 10xx kortene.

 

-ED-

Lenke til kommentar

hvorfor tester dere stromforbruk i spill å ikke ved 100% gpu 0% cpu last?

 

Ville vaert intressant å hoere hvor mye kortene stoyer ved forskjellig last.

 

Dere skriver at kortene nesten er lydloese men har vanskelig å tru på det. Saerlig i en lukket maskin som har jobba en god stund med 100% load. Er det vanskelig å hoere vifta selv om den jobber i 80-90-100%?

 

Jeg vurderer å skaffe en multiGPU maskin men viftestoyen er veldig viktig hvis det ska bli av så gleder meg til den testen =)

Lenke til kommentar

hvorfor tester dere stromforbruk i spill å ikke ved 100% gpu 0% cpu last?

 

Ville vaert intressant å hoere hvor mye kortene stoyer ved forskjellig last.

 

Dere skriver at kortene nesten er lydloese men har vanskelig å tru på det. Saerlig i en lukket maskin som har jobba en god stund med 100% load. Er det vanskelig å hoere vifta selv om den jobber i 80-90-100%?

 

Jeg vurderer å skaffe en multiGPU maskin men viftestoyen er veldig viktig hvis det ska bli av så gleder meg til den testen =)

 

Hei,

vi kommer tilbake med en støytest av GTX 1070 FE og GTX 1070 TwinFrozr neste uke. (Ved ulik last :-))

 

Litt senere tar jeg gjerne en egen støytest av flere kort om det er interesse for dette.

 

Vi tester ikke ved 100 prosent last (type Furmark etc.) fordi dette ikke er noen god indikasjon for støy ved normal bruk.

 

Straks vi får tak i Nvidias nye SLI-broer kommer vi også med SLI-tester og vil da teste støy og varme spesielt nøye.

 

/Anders

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fin test, fin konklusjon  :thumbup:

 

Når prisen går ned, eller AMD ("you-wish") kommer med ett alternativ, blir det kanskje nytt skjermkort å teste ut.
(Lenge siden sist):

:sleep:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...