Gå til innhold

TEST: Nvidia GeForce GTX 1070 «Founders Edition»


Anbefalte innlegg

 

 

4500 kr er ikke et "verdi for pengene" kort

Det er DIN mening :)

 

 

Det er det nok, men om han deler den meningen med flertallet av skjermkort kjøpere (noe han sannsynligvis gjør), så har han da også sannelig rett. ;)

 

Det er sant :)

 

gtx970 var et ekte ytelse forpenga/verdi for penga kort, det kan man se av hvor mange 970 som ble kjøpt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Galskap at folk klager på et kort som knuser den regjerende kongen Titan-X, og det til godt under halvparten av hva det fortsatt koster pr dags dato!

 

Ta dere en bolle!

 

Ingen får gjort noe med den svake kronekursen!

 

^THIS

Ta dere sammen da!

Dette merkes jo i alle bransjer.. Jeg jobber i salg, og en prisøkning på 10-15%, tilogmed 20 på enkelte ting er ikke uvanlig fra år til år..

Lenke til kommentar

1070 er ju ett fantastiskt kort for de som spiller rpg opp til 1440p med gsync. Men om man vill ha massevis med fps er nog fortfarende 1080p best med 1070. Men jag menar det er 1000 lappen for dyrt, minst.

 

Sweclockers prestandaindex er veldigt bra til sammenligning av kort.

Lenke til kommentar

Da blir det kanskje et GTX1070 til jul hvis ikke win7/x58/gtx970 gjør jobben frem til neste runde med feriepenger. I grunn mest avhengig av når Cyberpunk 2077 eller Red Dead Redemption 2(3) lanseres. Ellers bør prisen være maks 3500,- (på en av de store tilbudsdagene) før jeg slår til. Muligens en smertegrense på 4000,-.

 

Du som driver med salg. ikke uvanlig med 10-15% og tom. 20% prisøkning hvert år? Jeg vet virkelig ikke hva du snakker om nå for slike årlige lønnsøkninger kjenner jeg ingen som har.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Altfor dyrt. Dette koster jo mer enn 980 gjorde når det kom. Nydelig ytelse såklart, men det blir nok ikke samme suksess som 970 med den prisen.

 

Kortet er en tusenlapp billigere enn 980 var da det kom, og artikkelen sier jo sort på hvitt at det kommer rimeligere tredjepartskort om ikke lenge.

Lenke til kommentar

 

Altfor dyrt. Dette koster jo mer enn 980 gjorde når det kom. Nydelig ytelse såklart, men det blir nok ikke samme suksess som 970 med den prisen.

Kortet er en tusenlapp billigere enn 980 var da det kom, og artikkelen sier jo sort på hvitt at det kommer rimeligere tredjepartskort om ikke lenge.

 

Jeg kjøpte GTX 980 til 4590kr et par dager etter det kom ut, og når jeg skrev kommentaren min så kostet 1070 generelt mer enn det.

Tredjepartskort er på vei ut i butikkene, og koster akkurat nå mer enn FE. Mulig det ramler ned mot 4000-tallet etterhvert.

 

Hva er det med priskritikk på dette forumet folk ikke tåler? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Galskap at folk klager på et kort som knuser den regjerende kongen Titan-X, og det til godt under halvparten av hva det fortsatt koster pr dags dato!

 

Ta dere en bolle!

 

Ingen får gjort noe med den svake kronekursen!

 

^THIS

Ta dere sammen da!

Dette merkes jo i alle bransjer.. Jeg jobber i salg, og en prisøkning på 10-15%, tilogmed 20 på enkelte ting er ikke uvanlig fra år til år..

Jeg betalte 2600kr for 970 på release! så de 10%-20% kan du ta med deg og ta døra med deg også :p

 

Alt for dyrt, ja det er et godt kort, men dette er 1000kr for mye. Håper at jeg får ordnet et i år på en 3000 tallet. 4-5 lapper er det ikke verdt, det er vertfall sikkert

Lenke til kommentar

Om en sammenligner ytelseforskjellen mellom 780ti og 970 så er det ikke så stor forskjell. Forskjellen er større om en sammenligner 980ti og 1070. Folk betalte gledelig 3500+ for 970 om en tar det i betraktning er jo ikke prisen så ille?

 

JiVLrfF.png

 

Det finnes jo mange andre kort å velge mellom hvis en ikke vil kjøpe det?

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Om en sammenligner ytelseforskjellen mellom 780ti og 970 så er det ikke så stor forskjell. Forskjellen er større om en sammenligner 980ti og 1070. Folk betalte gledelig 3500+ for 970 om en tar det i betraktning er jo ikke prisen så ille?

 

JiVLrfF.png

 

Det finnes jo mange andre kort å velge mellom hvis en ikke vil kjøpe det?

 

Det finnes det sikkert. Her var det bare at prisøkninga er nesten på 50% kontra 970 og 1070! Det stod 4999kr ikke 4500kr da jeg så denne artikkelen for første gang.

 

970 får du for 2300kr på netonnet idag! Å det er ensten bedre enn 1070 visst du tar 2x970. Men jeg har aldri likt Sli.. jeg er mer "1 godt kort" person. Det at krona er "lav osv" er og begynner å bli en dårlig unskyldning. Ja den er lav, men ikke så lav at nye ting koster 40-50% mer enn i fjor :p

Lenke til kommentar

Folk betalte gledelig 3500+ for 970 om en tar det i betraktning er jo ikke prisen så ille?

 

 

Gjorde de egentlig det? De fleste jeg kjenner til som kjøpte GTX970-4GB betalte rundt 2700-2900,-.  Så hadde du den ekstreme prisøkningen pga. kronekursen men da dalte virkelig salget av 970 også med unntak av noen etternølere som måtte bite i det sure eplet. Mange jeg snakket med gikk da på bruktmarkedet i stedet (meg selv inkludert).

 

Selv om USD vs NKR er bånn i bøtta så er 5000,- for stramt for et 1070 og kronekursen har heller ikke hele skylda her da 1080 ikke får et like kraftig prisutslag. 3900,- for FE nå og 3500,- for MSI Gaming Red hadde vært helt greie priser for 1070 i 2016.

 

Å sammenligne ytelsen på 970 (et kort fra 2014) med 1070 (et kort fra 2H 2016) for å si at det er greit å ta 5000,- nå blir helt feil.

 

NB!

Jeg er ikke en av de som mener at norske butikker har for høyt dekningsbidrag. Som flere påpeker er Norge meget presset på priser på elektronikk og Norge er ellers et meget dyrt land å bo og drive bedrift. Denne "prisbomben" til 5000,- legger jeg fult og helt på Nvidia. Komplett, Elkjøp og andre som virkelig tyner prisene med store opplag skal vi virkelig være glad for at finnes.

 

Jeg betaler også gladelig litt mer for å ha 14 dager angrefrist og 5 års reklamasjon samt for å kunne kjøpe "billig elektronikk" i dette ellers dyre landet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den grafen der er ikke ytelse i forhold til pris. At 2x970 nesten er bedre enn ett 1070 kort (ser jo på bildet jeg postet at det fortsatt ikke er bedre). Kronekursen er som den er den og ikke noe en får gjort noe med. Generelt er 1070 kort bedre enn 970 kort når en tar ytelse forskjellen fra tidligere kort tatt i betraktning. En kan jo spekulere på hvorfor ikke 970 selges for langt under 2000kr i og med at det var det prisen var på kortet tidligere, litt i overkant av 2000....

Lenke til kommentar

 

Folk betalte gledelig 3500+ for 970 om en tar det i betraktning er jo ikke prisen så ille?

 

 

Gjorde de egentlig det? De fleste jeg kjenner til som kjøpte GTX970-4GB betalte rundt 2700-2900,-.  

 

 

Ja. Anbefalingene her inne var ikke noe annet. Og de fleste handlekurvene jeg så inneholdt ett 970 kort..

Lenke til kommentar

 

Om en sammenligner ytelseforskjellen mellom 780ti og 970 så er det ikke så stor forskjell. Forskjellen er større om en sammenligner 980ti og 1070. Folk betalte gledelig 3500+ for 970 om en tar det i betraktning er jo ikke prisen så ille?

 

JiVLrfF.png

 

Det finnes jo mange andre kort å velge mellom hvis en ikke vil kjøpe det?

Det finnes det sikkert. Her var det bare at prisøkninga er nesten på 50% kontra 970 og 1070! Det stod 4999kr ikke 4500kr da jeg så denne artikkelen for første gang.

 

970 får du for 2300kr på netonnet idag! Å det er ensten bedre enn 1070 visst du tar 2x970. Men jeg har aldri likt Sli.. jeg er mer "1 godt kort" person. Det at krona er "lav osv" er og begynner å bli en dårlig unskyldning. Ja den er lav, men ikke så lav at nye ting koster 40-50% mer enn i fjor :p

 

 

 

Hvis du føler det er for dyrt så er det vel bare å ikke kjøpe dette kortet. Hvis du har flaks så synes "alle" det er for dyrt slik at lanseringsprisen går ned ved lansering av 1170.

Lenke til kommentar

 

 

Folk betalte gledelig 3500+ for 970 om en tar det i betraktning er jo ikke prisen så ille?

 

 

Gjorde de egentlig det? De fleste jeg kjenner til som kjøpte GTX970-4GB betalte rundt 2700-2900,-.  

 

 

Ja. Anbefalingene her inne var ikke noe annet. Og de fleste handlekurvene jeg så inneholdt ett 970 kort..

 

Som sagt, etternølerne.

 

De fleste/brorparten handlet 970 når de fortsatt lå under 3000,- etter mitt inntrykk men så hadde du følgende:

 - de som skulle handle "NÅ" og alle prisene var jo da like håpløse og bang for buck var da uansett 970 til over 3500,-

 - de som skjønte at det kom til å ta tid før 900 serien fikk en etterfølger og handlet 970 forholdsvis sent fremfor å vente lenger.

 

Selv var jeg en av de som ventet lenge. Jeg trengte innen oppgradering før november 2015 men det ville ikke vært aktuelt å betale over 3500,- for et 970 så jeg gikk på bruktmarkedet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

 

Folk betalte gledelig 3500+ for 970 om en tar det i betraktning er jo ikke prisen så ille?

 

 

Gjorde de egentlig det? De fleste jeg kjenner til som kjøpte GTX970-4GB betalte rundt 2700-2900,-.  

 

 

Ja. Anbefalingene her inne var ikke noe annet. Og de fleste handlekurvene jeg så inneholdt ett 970 kort..

 

Som sagt, etternølerne.

 

De fleste/brorparten handlet 970 når de fortsatt lå under 3000,- etter mitt inntrykk men så hadde du følgende:

 - de som skulle handle "NÅ" og alle prisene var jo da like håpløse og bang for buck var da uansett 970 til over 3500,-

 - de som skjønte at det kom til å ta tid før 900 serien fikk en etterfølger og handlet 970 forholdsvis sent fremfor å vente lenger.

 

Selv var jeg en av de som ventet lenge. Jeg trengte innen oppgradering før november 2015 men det ville ikke vært aktuelt å betale over 3500,- for et 970 så jeg gikk på bruktmarkedet.

 

 

Begynne å kategorisere folk har ingen poeng. Hva ett kort kostet før krona ble svakere kan en ikke henge seg opp i. Du sa jo selv tidligere at kronekursen kunne en ikke skylde på, men du bruker den like vel til din fordel :p

 

At de ble litt dyrere enn hva 970 kortet lå på er helt ok egentlig. Skulle hatt ett kort selv men jeg avventer i og med at 1070 kortet koster for mye for at jeg kjøper det.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...