Gå til innhold

TEST: Nvidia GeForce GTX 1070 «Founders Edition»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. At amd ville ha kortet tilbake er ikke god nok grunn til at det ikke blir tatt med i testing, hvis tek skal tas seriøst.

 

2. Hvorfor testes kun Nvidia optimaliserte spill her? Da kan jeg vel anta at polaris 480 kommer til å bli testet med kun Hitman, SW battlefront, Warhammer og Ashes?

 

3. 1070 er et beast! Det skal nvidia ha :) I skrivende stund er 5000kr billigste prisen på komplett, hvis 480 kommer til $229 = 2500kr så tror jeg valget for mange blir enkelt.

Lenke til kommentar

 

Hei,

vi kommer tilbake med en støytest av GTX 1070 FE og GTX 1070 TwinFrozr neste uke. (Ved ulik last :-))

 

Litt senere tar jeg gjerne en egen støytest av flere kort om det er interesse for dette.

 

Vi tester ikke ved 100 prosent last (type Furmark etc.) fordi dette ikke er noen god indikasjon for støy ved normal bruk.

 

Straks vi får tak i Nvidias nye SLI-broer kommer vi også med SLI-tester og vil da teste støy og varme spesielt nøye.

 

/Anders

 

 

Jeg gleder meg :D

Lenke til kommentar

1. At amd ville ha kortet tilbake er ikke god nok grunn til at det ikke blir tatt med i testing, hvis tek skal tas seriøst.

 

2. Hvorfor testes kun Nvidia optimaliserte spill her? Da kan jeg vel anta at polaris 480 kommer til å bli testet med kun Hitman, SW battlefront, Warhammer og Ashes?

 

3. 1070 er et beast! Det skal nvidia ha :) I skrivende stund er 5000kr billigste prisen på komplett, hvis 480 kommer til $229 = 2500kr så tror jeg valget for mange blir enkelt.

 

Er det bare nVidia optimaliserte spill dette da?

 

Kan også fortelle at Pascal har fått fart på AOTS i dx12 og MSI 1080 stock yter 38% bedre enn fury x i 1440p DX12 :)

Lenke til kommentar

Om vi antar at prisen på 480 blir på omtrent 200 dollar så vil det si omtrent 2000 Nok...

Vi vet at ytelsen på 480 vil bli omtrent en plass mellom 970 og 980 , la oss for ordens skyld si 980.

 

Nå kan vi omtrent beregne hvor mye vi må betale per frame i henhold til pris. Først ut er 1080 kortet til Nvidia :

 

Dragon Age Inquisition : 54.6 / 7500 = 0.00728  , Om vi brukte 2000 kroner på å kjøpe fps så hadde vi fått : 14,56 FPS.

 

Så sammenligner vi med 1070 kortet til Nvidia :

 

Dragon Age Inquisition : 42.8 / 4900 (Founders Edition ) : 0,00873 , Om vi brukte 2000 kroner på å kjøpe fps så hadde vi fått : 17,46 FPS

 

Det er med andre ord Forventet at Amd sitt 480 kort vil gi ytelse som tilsvarer en plass mellom 970 og 980 , ser man utelukkende på ytelse per krone trenger kortet ikke å levere mer enn 18 - 19 Fps for å være bedre enn 1070 kortene men vi vil trolig se noe som ligger en plass mellom 25 til 31.5 fps i ytelse.

 

Merk, her snakker vi om bedre i forhold til ytelsen man får per krone man bruker på å kjøpe skjermkort.

 

Edit :

 

Og om vi legger til 480 kortet ( Vi antar ytelsen = 980 ) får vi : 

 

Dragon Age Inquisition : 31.5 fps , 31.5 / 2000 = 0,01575 FPS per krone.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Om vi antar at prisen på 480 blir på omtrent 200 dollar så vil det si omtrent 2000 Nok...

Vi vet at ytelsen på 480 vil bli omtrent en plass mellom 970 og 980 , la oss for ordens skyld si 980.

 

Nå kan vi omtrent beregne hvor mye vi må betale per frame i henhold til pris. Først ut er 1080 kortet til Nvidia :

 

Dragon Age Inquisition : 54.6 / 7500 = 0.00728 , Om vi brukte 2000 kroner på å kjøpe fps så hadde vi fått : 14,56 FPS.

 

Så sammenligner vi med 1070 kortet til Nvidia :

 

Dragon Age Inquisition : 42.8 / 4900 (Founders Edition ) : 0,00873 , Om vi brukte 2000 kroner på å kjøpe fps så hadde vi fått : 17,46 FPS

 

Det er med andre ord Forventet at Amd sitt 480 kort vil gi ytelse som tilsvarer en plass mellom 970 og 980 , ser man utelukkende på ytelse per krone trenger kortet ikke å levere mer enn 18 - 19 Fps for å være bedre enn 1070 kortene men vi vil trolig se noe som ligger en plass mellom 25 til 31.5 fps i ytelse.

 

Merk, her snakker vi om bedre i forhold til ytelsen man får per krone man bruker på å kjøpe skjermkort.

 

Edit :

 

Og om vi legger til 480 kortet ( Vi antar ytelsen = 980 ) får vi :

 

Dragon Age Inquisition : 31.5 fps , 31.5 / 2000 = 0,01575 FPS per krone.

Nå "vet" vi jo ikke ytelsen på 480, bare hva AMD påstår.
Lenke til kommentar

 

Ok, med andre ord din personlige mening.

Ja, la oss si det sånn.

 

Såvidt jeg forstår det kommer det 2 utgaver av 480 kortene , det første dukker opp nå og et noe senere. Relativt usikker faktisk på om det er noe forskjell i det hele tatt annet enn en økt hastighet på gpu.

Det kommer en 4GB versjon og en 8GB versjon.

Den versjonen som kommer nå har alle 36 CU aktivert, ergo en full Polaris 10 brikke.

4gb og 8gb versjonen av eit og samme kortet teller som to forskjelige skjermkort????

Dei sa at det skulle komme ein 4gb og ein 8gb utgave, men dei er heilt like ellers so vidt eg forstår. Ingenting annet er sagt.

Ja ja, den fullstendige brikken heiter rx 480, og den ufullstendige r 480 kanskje???

Eg har høyrt at det er sannsynleg at amd skal vise fram fleire ting, men håper på eit det er eit rx 490 eller noko.....eller dei viser fram eit low end skjermkort.

Kanskje r 470.

Lenke til kommentar

 

Nå "vet" vi jo ikke ytelsen på 480, bare hva AMD påstår.

 

 

Nei , men selv med en lav sammenligning (Nedre 970 fps siktet ) så ligger Amd bra til i forhold til ytelse per krone.

Eg håper virkelig dei leverer gtx 970 ytelse, fordi det vil vere ein "game changer".

Alt annet under det synst eg er lite verdt å bry seg om.

Eg vil at dei skal levere, og benchmarks som tilfeldigvis har dukket opp, viser at det kanskje yter likt eit gtx 970. Ellers er det løgn.

Ønsketenking fra mi side.

Lenke til kommentar

 

Nå "vet" vi jo ikke ytelsen på 480, bare hva AMD påstår.

 

 

Nei , men selv med en lav sammenligning (Nedre 970 fps siktet ) så ligger Amd bra til i forhold til ytelse per krone.

 

58i7U7n.png

 

Jeg tipper 2599kr på komplett.no når det kommer :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tipper 2599kr på komplett.no når det kommer :p

 

 

Du må bare tippe i vei. 

Men vi får trolig vite prisene etter den 29 , greier du å vente såpass lenge?

Gtx 1070 skulle vel stengt tatt egentlig ikkje koste so mykje som det gjer no.

Tipper forhandlarane har skrudd opp prisen bittelitt, for ellers hadde det grust alt annet prismessig. Og ingenting annet kan konkurrere med det for øyeblikket.

Alt annet er dårleg "business".

Og det skjer med rx 480. Yter det likt med gtx 970 so koster det likt eit gtx 970.

2599,- når det vert lansert er ikkje usannsynleg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tipper 2599kr på komplett.no når det kommer :p

 

 

Du må bare tippe i vei. 

Men vi får trolig vite prisene etter den 29 , greier du å vente såpass lenge?

Gtx 1070 skulle vel stengt tatt egentlig ikkje koste so mykje som det gjer no.

Tipper forhandlarane har skrudd opp prisen bittelitt, for ellers hadde det grust alt annet prismessig. Og ingenting annet kan konkurrere med det for øyeblikket.

Alt annet er dårleg "business".

Og det skjer med rx 480. Yter det likt med gtx 970 so koster det likt eit gtx 970.

2599,- når det vert lansert er ikkje usannsynleg.

 

Vanskelig å si , men selskapene må også forholde seg til pris - konkurranse og priser de seg for høye finnes det andre som kan selge til lavere pris.

 

Hadde vi hatt monopol i norge i forhold til de som selger datautstyr så er det trolig slike tilstander man har kunnet sett , men trolig vil prisen på 480 kortene ligge en plass mellom 1999 til 10.000 kroner...

Lenke til kommentar

Folk forventet at 1070 skulle koste 3500kr, men det koster 4500-5000kr.

Ja, de var teite nok til å tro at en omregningskurs for dollar på 10 var nok for forhandlerene her i landet. Norske forhandlere tar seg best betalt i hele EU.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg tipper 2599kr på komplett.no når det kommer :p

 

 

Du må bare tippe i vei. 

Men vi får trolig vite prisene etter den 29 , greier du å vente såpass lenge?

Gtx 1070 skulle vel stengt tatt egentlig ikkje koste so mykje som det gjer no.

Tipper forhandlarane har skrudd opp prisen bittelitt, for ellers hadde det grust alt annet prismessig. Og ingenting annet kan konkurrere med det for øyeblikket.

Alt annet er dårleg "business".

Og det skjer med rx 480. Yter det likt med gtx 970 so koster det likt eit gtx 970.

2599,- når det vert lansert er ikkje usannsynleg.

 

Vanskelig å si , men selskapene må også forholde seg til pris - konkurranse og priser de seg for høye finnes det andre som kan selge til lavere pris.

 

Hadde vi hatt monopol i norge i forhold til de som selger datautstyr så er det trolig slike tilstander man har kunnet sett , men trolig vil prisen på 480 kortene ligge en plass mellom 1999 til 10.000 kroner...

Einig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...