Gå til innhold

Vi fikk se AMDs entusiastprosessor «Zen» i aksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 & 2Nå er det du som kommer med dato , men igjen vi kan bli overrasket om Amd ser at det er strategisk nødvendig å komme med noe snart og så lenge alt er klart til det. Så får vi se om dine antagelser angående Eta stemmer.

I og med at vi jobber med AMD så tar jeg min informasjon seriøst.

Det er ikke bare å "knipse" frem en CPU platform. Hadde AMD kommet med en APU allerede i høst så hadde de fortalt om det. AMD lanserte uansett for et par uker siden "Bristol Ridge" som er en ny familie APUer basert på "Excavator".

 

De har var veldig klare under siste presentasjon i Taiwan. Zen blir i første omgang en High-end desktop, åtte kjerner, to minnekanaler CPU, uten noen GPU.

 

3 Nvidia sin "billig" løsning kommer altså "kanskje" August 2016 om alt stemmer , det er forventet at dette kortet skal være en erstatter til 960 kortet og vil derfor yte en mellomting fra 970 til 1070.

Så omtrent der de fleste rykter sier at RX 480 kommer til å ligge med andre ord...
Lenke til kommentar

 

1 & 2Nå er det du som kommer med dato , men igjen vi kan bli overrasket om Amd ser at det er strategisk nødvendig å komme med noe snart og så lenge alt er klart til det. Så får vi se om dine antagelser angående Eta stemmer.

I og med at vi jobber med AMD så tar jeg min informasjon seriøst.

Det er ikke bare å "knipse" frem en CPU platform. Hadde AMD kommet med en APU allerede i høst så hadde de fortalt om det. AMD lanserte uansett for et par uker siden "Bristol Ridge" som er en ny familie APUer basert på "Excavator".

 

De har var veldig klare under siste presentasjon i Taiwan. Zen blir i første omgang en High-end desktop, åtte kjerner, to minnekanaler CPU, uten noen GPU.

 

3 Nvidia sin "billig" løsning kommer altså "kanskje" August 2016 om alt stemmer , det er forventet at dette kortet skal være en erstatter til 960 kortet og vil derfor yte en mellomting fra 970 til 1070.

Så omtrent der de fleste rykter sier at RX 480 kommer til å ligge med andre ord...

 

 

Nå håper jeg du forstår at jeg ikke mener dette vondt ment , men hvem som helst kan si at de jobber med et selskap og bruke dette for å legitimere det man selv sier. Min erfaring på forum er at det er best å ta det meste med en klype salt.

Jeg tviler ikke på at du får høre mye rart og at du sikkert har tilgang til informasjon som mange andre ikke har , men per dags dato velger jeg å legge dette inn sammen med mye annen ikke verifisert informasjon som skal bearbeides med en stor bøtte med salt.

 

Da er det bedre å vente til produktene kommer ut og heller ta en gjennomgang av de som har kommet med konkret informasjon for å filtrere litt kildene sine , etter hvert får man faktisk mer eller mindre en god oversikt over hva som er sant og hva som er rent oppgulp.

 

Det er heller ikke første gangen at en produsent har valgt å ikke lekke informasjon til de som jobber med selskapets produkter , ikke fordi de har mangel på tillit til dem , men fordi de ikke ønsker at konkurrentene skal vite hva de planlegger. Informasjon lekker som regel ut og det er ikke alltids hensiktsmessig å gi ut for mye informasjon.

 

Inntil da velger jeg heller å ha forhåpningene høye og heller være klar til å bli kraftig skuffet enn å tro at selskapet ikke greier å innfri enda en gang da vi alle vet at det vil trolig kun føre til en ting....

Lenke til kommentar

 

Zen blir i første omgang en High-end desktop, åtte kjerner, to minnekanaler CPU, uten noen GPU.

 

2 minnekanaler bare...? Da må dem ha dratt en magisk kanin opp av hatten sin hvis det holder til en slik high-end CPU.

 

 

Det ligger i navnet at denne er Zen. Altså ikkje så veldig rask :p

Lenke til kommentar

 

Zen blir i første omgang en High-end desktop, åtte kjerner, to minnekanaler CPU, uten noen GPU.

 

2 minnekanaler bare...? Da må dem ha dratt en magisk kanin opp av hatten sin hvis det holder til en slik high-end CPU.

 

 

Rart , informasjon og rykter har før påpekt alt fra 8 minnekanaler ( DDR4) , så jeg vil anta at dette trolig vil ha sammenheng med de forskjellige versjonene av Zen som kommer og antall kjerner.

Lenke til kommentar

 

 

Zen blir i første omgang en High-end desktop, åtte kjerner, to minnekanaler CPU, uten noen GPU.

 

2 minnekanaler bare...? Da må dem ha dratt en magisk kanin opp av hatten sin hvis det holder til en slik high-end CPU.

 

 

Rart , informasjon og rykter har før påpekt alt fra 8 minnekanaler ( DDR4) , så jeg vil anta at dette trolig vil ha sammenheng med de forskjellige versjonene av Zen som kommer og antall kjerner.

 

 

8 minnekanaler er nok kun for workstation/server utgaven, men vi får se da når den kommer sent i år eller en gang neste år.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Det er vel ingen som tror AMD kommer til å verken prise seg etter eller konkurrere mot 6, 8 og 10 kjernene til Intel?

 

Hvis det stemmer at Zen kommer som 8-kjerne, 16 tråd CPU så håper jeg den konkurerer mer mot Intel sin X99 plattform ja. Vært kjedelig for dem om en i7 6700K er raskere både på singel tråd og flertråd ytelse... Isåfall må dem prise den riktig, og da kan den vel ikke akkurat kalles for high-end. AMD CEO har vel sagt at de skal konkurere på entusiast nivå, om det var bare simpel markedsføring vet vi jo ikke.

Lenke til kommentar

 

Zen is DOOM'ed ;-)

 

Antar at dette er Apu'en i Cpu'en som jobber med spillet.

Nei, "Summit Ridge" kommer uten APU.

Tipper det er et Fury-kort eller et RX 480.

 

Edit:

 

Tror nok AMD har dytta inn et kraftigere kort enn 1080GTX. Spesielt når det står deres eget navn på kortet istedet for konkurrenten sitt.

AMD har ikke noe kraftigere kort enn GTX 1080.

Jo det har dem.

Lenke til kommentar

 

 

Zen is DOOM'ed ;-)

 

Antar at dette er Apu'en i Cpu'en som jobber med spillet.

Nei, "Summit Ridge" kommer uten APU.

Tipper det er et Fury-kort eller et RX 480.

 

Edit:

 

Tror nok AMD har dytta inn et kraftigere kort enn 1080GTX. Spesielt når det står deres eget navn på kortet istedet for konkurrenten sitt.

AMD har ikke noe kraftigere kort enn GTX 1080.
Jo det har dem.
*single gpu
Lenke til kommentar

 

 

 

Zen is DOOM'ed ;-)

 

Antar at dette er Apu'en i Cpu'en som jobber med spillet.

Nei, "Summit Ridge" kommer uten APU.

Tipper det er et Fury-kort eller et RX 480.

 

Edit:

 

Tror nok AMD har dytta inn et kraftigere kort enn 1080GTX. Spesielt når det står deres eget navn på kortet istedet for konkurrenten sitt.

AMD har ikke noe kraftigere kort enn GTX 1080.
Jo det har dem.
*single gpu

 

Hva har det med saken å gjøre? Like dumt som å ikke sammenligne i5 og i3..

 

Tror ikke AMD tenker. Åneeeei hva skal vi gjøre? Vi må vise frem Zen fra sin beste side men Nvidia har jo det raskeste grafikkortet. Eller vent?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...