Gå til innhold

Vi fikk se AMDs entusiastprosessor «Zen» i aksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Norge uttaler man A som A, på engelsk blir det uttalt ei. De har jo hatt vokalskifte, så alle vokalene deres er uttalt annerledes enn de skrives. Så når du tar engelsk uttale på steder det de skriver det de sier, så blir det feil.

Her kjører du litt raskt i svingene.

Med mindre den er domiert av vokalen e/e-lyd/uttalelse skal vokalen a i et ord som oftest uttales med a så lenge det er en konsonant etter eller hvis det er i slutten av et ord. Feks cola, apple, banana, shaman. I ordet elevator skal a-en og o-en uttales med e-lyd slik at det blir 3 e-uttalelser i ordet. Når det er to like vokaler nært hverandre i et ord (det kan være en konsonant imellom) skal den andre vokalen uttales uh. Den andre e-en i evelavor uttales uh og den andre a-en i shaman uttales uh. Det er noen flere "regler" for de andre vokalene og kombinasjoner, men jeg er ingen lingvist.

 

Den som vil prøve seg på et vanskelig ord kan for eksempel prøve seg på "onomatopoeia". Lykke til. :tease:

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

I mitt tilfelle med spanjolen så var det å fortelle at jeg hadde besøkt Malta. Som på engelsk, så høres jo det ut som Målta. Når han svarte med spansk uttale så var alt tydelig.

 

M-en, A-ene, og også L og T var krystallklart i uttale. Ingen engelsk "slurring" der å høre.

 

Prøv f.eks. å si det engelske ordet "more". Alt annet enn M-en blir jo til grøt.  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

I tilfellet med "apple" så blir jo a-en en æ-lyd egentlig, men ja du har rett i det, langt ifra alle vokaler er skiftet i alle tilfeller. Mange tilfeller der a er a på engelsk. Vi har jo tilfeller med vokaler som uttales som andre vokaler på norsk og. Her oppdaterer vi skriftspråket mer aktivt derimot, så da byttes vokalene i det vi skriver.

 

Det finnes faktisk studier som viser en høyere andel med lese og skrivevansker i England enn snittet i Europa. Samtidig klarer Finland seg veldig bra, og finsk er veldig lik i skriftspråk/tale. Så har du jo engelske ord som Gloucestershire sauce. Her er det ingen uttaleregler som gjelder, du må bare kunne det ene ordet.

 

@G

Det kunne vært verre, du kunne vært i Frankrike :p Franks er jo ikke slik som engelsk, de har ganske gode regler for det ol. Kan du ikke reglene derimot, blir det lett ganske feil. Jeg vet ikke om du vet det, men når du er i Spania, si LL som J. Altså Paejja og ikke Paella. Majjorca og ikke Mallorca.  Det er den spansken jeg kan :p

Lenke til kommentar

 

Zen kommer ikke før neste år, tidligst Januar 2017.

La oss se hva AMD selv etterhvert sier, men ja...

 

Tidsskjema for lansering av Zen i år er allerede veldig trangt, så blir ikke forundret hvis det drøyer til første kvartal i 2017.

 

 

Kan jo hende de har en papir lansering sent på høsten da, med tilgjengelighet tidlig i 2017.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Zen is DOOM'ed ;-)

 

Antar at dette er Apu'en i Cpu'en som jobber med spillet.

Nei, "Summit Ridge" kommer uten APU.

Tipper det er et Fury-kort eller et RX 480.

 

Edit:

 

Tror nok AMD har dytta inn et kraftigere kort enn 1080GTX. Spesielt når det står deres eget navn på kortet istedet for konkurrenten sitt.

AMD har ikke noe kraftigere kort enn GTX 1080. Endret av HKS
Lenke til kommentar

 

Zen is DOOM'ed ;-)

 

Antar at dette er Apu'en i Cpu'en som jobber med spillet.

Nei, "Summit Ridge" kommer uten APU.

Tipper det er et Fury-kort eller et RX 480.

 

Edit:

 

Tror nok AMD har dytta inn et kraftigere kort enn 1080GTX. Spesielt når det står deres eget navn på kortet istedet for konkurrenten sitt.

AMD har ikke noe kraftigere kort enn GTX 1080.

 

 

Jeg mener at noen av Zen skulle også få en Apu bit , så muligheten er der. http://wccftech.com/xbox-one-may-be-getting-a-new-apu-based-on-amds-polaris-architecture/

 

Om spesifikasjonene stemmer ( har fått mer eller mindre bekreftet at 480 overklokker greit ) så har Amd mye å by på i prisklassen 150 til 250$ og det er forventet at med mindre Nvidia kommer raskt med sine 1050 / 60 kort til en fin pris og god ytelse så kan Amd ta igjen en god del av markedsandelene de tapte de siste årene.

 

Vega er også trolig kortet som kan konkurrere mot 1070 og 1080 , hvis alle ryktene om 480 stemmer tror jeg at Vega kan bli et svært bra toppkort og trolig bedre enn det Nvidia har kommet med det siste halvåret ( siden kortene er ventet å lanseres rundt Oktober ).

Lenke til kommentar

Jeg mener at noen av Zen skulle også få en Apu bit , så muligheten er der. http://wccftech.com/xbox-one-may-be-getting-a-new-apu-based-on-amds-polaris-architecture/

Selv om du har funnet en 6 måneders gammel artikkel på wccftech så betyr ikke det at det stemmer.

 

Første Zen-brikke også kjent som "Summit Ridge" kommer til å ha åtte kjerner, og den kommer ikke til å ha APU. Det kommer til å siktet inn mot high-end desktop og workstation.

 

Men hvis man først skal bruke wccftech som ikke akkurat alltid er kjent for å være nøyaktige... Hva med å ta en sak som ikke er et halvt år gammel spekulasjon?

 

The AMD APU family will also get a taste of Zen on both desktops and mobility fronts next year.

http://wccftech.com/amd-zen-summit-ridge-fx-processor/

 

ETA på APUer med Zen er juni 2017. Serverversjonen av plattformen skal ut først. Det har ETA i april 2017.

 

Om spesifikasjonene stemmer ( har fått mer eller mindre bekreftet at 480 overklokker greit ) så har Amd mye å by på i prisklassen 150 til 250$ og det er forventet at med mindre Nvidia kommer raskt med sine 1050 / 60 kort til en fin pris og god ytelse så kan Amd ta igjen en god del av markedsandelene de tapte de siste årene

ETA for GP106 er august.

Fungerende samples ble vist frem allerede på GTC i april, blant annet i Drive PX2.

 

Godt mulig at AMD tar et par prosent, men noe mer er ganske naivt å tro på hvis ikke Nvidia feiler fullstendig, og det er lite tvilsomt gitt GP104 og GP100.

 

Vega er også trolig kortet som kan konkurrere mot 1070 og 1080 , hvis alle ryktene om 480 stemmer tror jeg at Vega kan bli et svært bra toppkort og trolig bedre enn det Nvidia har kommet med det siste halvåret ( siden kortene er ventet å lanseres rundt Oktober ).

Du tror Nvidia kommer til å sitte å telle tommeltotter resten av året?
Lenke til kommentar

 

Jeg mener at noen av Zen skulle også få en Apu bit , så muligheten er der. http://wccftech.com/xbox-one-may-be-getting-a-new-apu-based-on-amds-polaris-architecture/

1 Selv om du har funnet en 6 måneders gammel artikkel på wccftech så betyr ikke det at det stemmer.

 

Første Zen-brikke også kjent som "Summit Ridge" kommer til å ha åtte kjerner, og den kommer ikke til å ha APU. Det kommer til å siktet inn mot high-end desktop og workstation.

 

Men hvis man først skal bruke wccftech som ikke akkurat alltid er kjent for å være nøyaktige... Hva med å ta en sak som ikke er et halvt år gammel spekulasjon?

 

The AMD APU family will also get a taste of Zen on both desktops and mobility fronts next year.

http://wccftech.com/amd-zen-summit-ridge-fx-processor/

 

ETA på APUer med Zen er juni 2017. Serverversjonen av plattformen skal ut først. Det har ETA i april 2017.

 

Om spesifikasjonene stemmer ( har fått mer eller mindre bekreftet at 480 overklokker greit ) så har Amd mye å by på i prisklassen 150 til 250$ og det er forventet at med mindre Nvidia kommer raskt med sine 1050 / 60 kort til en fin pris og god ytelse så kan Amd ta igjen en god del av markedsandelene de tapte de siste årene

3 ETA for GP106 er august.

Fungerende samples ble vist frem allerede på GTC i april, blant annet i Drive PX2.

 

Godt mulig at AMD tar et par prosent, men noe mer er ganske naivt å tro på hvis ikke Nvidia feiler fullstendig, og det er lite tvilsomt gitt GP104 og GP100.

 

Vega er også trolig kortet som kan konkurrere mot 1070 og 1080 , hvis alle ryktene om 480 stemmer tror jeg at Vega kan bli et svært bra toppkort og trolig bedre enn det Nvidia har kommet med det siste halvåret ( siden kortene er ventet å lanseres rundt Oktober ).

4 Du tror Nvidia kommer til å sitte å telle tommeltotter resten av året?

 

 

1 & 2Nå er det du som kommer med dato , men igjen vi kan bli overrasket om Amd ser at det er strategisk nødvendig å komme med noe snart og så lenge alt er klart til det. Så får vi se om dine antagelser angående Eta stemmer.

 

3 Nvidia sin  "billig" løsning kommer altså "kanskje" August 2016 om alt stemmer , det er forventet at dette kortet skal være en erstatter til 960 kortet og vil derfor yte en mellomting fra 970 til 1070.

 

4 : Selvsagt bør Nvidia gjøre det , alt annet vil jo være ulogisk og strategisk idiotisk og Nvidia er jo kjent for nettopp det.

-Sarkasme off.

 

Nei, Nvidia vil trolig prøve å komme med en langt bedre løsning enn Amd, så gjelder det å se om Amd sitter med de beste kortene denne gangen eller om Nvidia får beholde tronen. Det viktigste derimot for oss forbrukerne er å få gode kort til en fin penge.

Lenke til kommentar

 

 

Zen is DOOM'ed ;-)

 

Antar at dette er Apu'en i Cpu'en som jobber med spillet.

Nei, "Summit Ridge" kommer uten APU.

Tipper det er et Fury-kort eller et RX 480.

 

Edit:

 

Tror nok AMD har dytta inn et kraftigere kort enn 1080GTX. Spesielt når det står deres eget navn på kortet istedet for konkurrenten sitt.

AMD har ikke noe kraftigere kort enn GTX 1080.

 

 

Jeg mener at noen av Zen skulle også få en Apu bit , så muligheten er der. http://wccftech.com/xbox-one-may-be-getting-a-new-apu-based-on-amds-polaris-architecture/

 

Om spesifikasjonene stemmer ( har fått mer eller mindre bekreftet at 480 overklokker greit ) så har Amd mye å by på i prisklassen 150 til 250$ og det er forventet at med mindre Nvidia kommer raskt med sine 1050 / 60 kort til en fin pris og god ytelse så kan Amd ta igjen en god del av markedsandelene de tapte de siste årene.

 

Vega er også trolig kortet som kan konkurrere mot 1070 og 1080 , hvis alle ryktene om 480 stemmer tror jeg at Vega kan bli et svært bra toppkort og trolig bedre enn det Nvidia har kommet med det siste halvåret ( siden kortene er ventet å lanseres rundt Oktober ).

 

Vega 10 skal jo konkurrere mot 1080, og vega 11 skal matche 1080TI! Jeg tror ikke vega har noe problem med å matche 1080!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...