Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Scout Pickup og SUV, temmelig lik Rivian på mange områder, inkludert at VW har kjøpt seg inn i selskapet.

Om denne kommer raskere til Europa og Norge, så ja takk. Den er på mange måter like kul som Rivian, men kanskje med mer "normale" lykter foran, dog litt Porsche Taycan-vibber på de lyktene. ;) 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

@Jarmo NIO prøvde noe lignende, men mislyktes. Markedet var ikke særlig interessert i hverken batteribytte i praksis* eller kostnadsmodellen der man eier bilen uten batteri, men må leie batteriet fra den eneste produsentens som har et kompatibelt batteri.

* Mange sa at de ikke ville risikere å motta et dårligere batteri enn det de hadde fra før.

* I tillegg risikerer man på utfartsdager å komme til en batteribyttestasjon uten oppladede batterier så man uansett blir stående å hurtiglade.

Det kan godt hende CATL vil lykkes med konseptet i Kina og Asia, men det er lite trolig de vil lykkes med det konseptet i Norge. Markedet har allerede talt og CATLs "nye" er egentlig ikke noe nytt i forhold til NIOs forsøk.

Endret av Simen1
Skrevet
Iterion skrev (1 minutt siden):

Har du fått prøvekjørt og bestemt deg for ny bil enda da? :p

Jeg plages riktig ille av fomo, buyers remorse (alltid!?!) og generell ubesluttsomhet. 😂

Skrevet
Duriello skrev (4 minutter siden):

Jeg plages riktig ille av fomo, buyers remorse (alltid!?!) og generell ubesluttsomhet. 😂

Er ikke det litt tveegget, for er du ikke MO når du må kjøre rundt med noe "gammelt ræl"?

:thumbs:

• Liker 1
Skrevet
Duriello skrev (45 minutter siden):

Dette blir spennende da jeg har noen shortlistede modeller med i år, dog ikke på samme nivå som vintertest.

https://www.motor.no/bil/disse-er-med-i-sommerens-rekkeviddetest/314668

Edit* Dog noen i feil spec

1000km er sykt, husker det var poppis i kommentarfeltene før. Elbilene måtte ha minst 1000km som dieseldyret før de VURDERTE å skifte! En skulle jo minst kjøre 1000km før en måtte slå lens eller stoppe for annen aktivietet 😛

• Liker 3
Skrevet
Duriello skrev (5 minutter siden):

Greit oppsummert hva vi alle føler på før bilkjøp... Men enda verre etterpå!

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

1000km er sykt, husker det var poppis i kommentarfeltene før. Elbilene måtte ha minst 1000km som dieseldyret før de VURDERTE å skifte! En skulle jo minst kjøre 1000km før en måtte slå lens eller stoppe for annen aktivietet 😛

Ja, men neste steg er jo da 1200 eller 1500. Baren løftes jo alltid, når den forrige ser ut til å bli oppnådd! For en unnskyldning må en jo ha for å si nei!

Skrevet
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Haha, ja det spørs om de øker lista til 1500km minimum rekkevidde nå. 😀

Skrevet
Snowleopard skrev (4 minutter siden):

Er ikke det litt tveegget, for er du ikke MO når du må kjøre rundt med noe "gammelt ræl"?

:thumbs:

Joda, ser den. Men den kjipe buyers remorsen... 😅 Og er det typisk meg så kjøper jeg det som var "the greatest shit" type 5 minutter før de annonserer en oppgradering. Derfor det tar litt tid.

Skrevet
Duriello skrev (1 minutt siden):

Joda, ser den. Men den kjipe buyers remorsen... 😅 Og er det typisk meg så kjøper jeg det som var "the greatest shit" type 5 minutter før de annonserer en oppgradering. Derfor det tar litt tid.

😄

Ja, får holde deg unna Tesla da, for der får du jo 14 dagers angrerett...! Brrrr!

• Liker 2
Skrevet
ozone skrev (6 minutter siden):

Greit oppsummert hva vi alle føler på før bilkjøp... Men enda verre etterpå!

Derfor prøver jeg for en gangs skyld å være supernøye. Ergo, ting tar tid. 

Åsså er det styr med at prioriteringer endres. "Jeg bør gå for suv, mer behagelig for prolapsrygg!" "Nå har jeg jo ikke det lengre, så da kan jeg se på noe spennende!" "Shit, prolaps igjenn, Suv it is" 🙄🙄

• Liker 1
Skrevet (endret)

Egentlig veldig fornøgd med Polestar 2, men skrekkelig kjedelig at renten har klatret opp så dramatisk. Gjekk fra 0,25% i slutten av 2021 til- dæven døtte, 8,49%?! Jesus, kan det vera rett da?

Edit: Feil original %

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Skrevet
Drunkenvalley skrev (Akkurat nå):

Egentlig veldig fornøgd med Polestar 2, men skrekkelig kjedelig at renten har klatret opp så dramatisk. Gjekk fra 0,99% i slutten av 2021 til- dæven døtte, 8,49%?! Jesus, kan det vera rett da?

Så ferdig med kampanjerenta/tilbudsrenta, så den har gått opp til "normal" rente, men samtidig har rentene og gått opp i mellomtiden?

Skrevet
Just now, Snowleopard said:

Så ferdig med kampanjerenta/tilbudsrenta, så den har gått opp til "normal" rente, men samtidig har rentene og gått opp i mellomtiden?

Ja, stemmer nok det, men svir godt å lese dagens rente. 😅 Frister å bake det inn i boliglån. Var i korta at det skulle vera gjort allereie, men denne jævla boligrenoveringen har gått fra 3-6 veker til 14 så langt. 🙃

• Liker 1
Skrevet
Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Ja, stemmer nok det, men svir godt å lese dagens rente. 😅 Frister å bake det inn i boliglån. Var i korta at det skulle vera gjort allereie, men denne jævla boligrenoveringen har gått fra 3-6 veker til 14 så langt. 🙃

Ja, kan være lurt å bli ferdig, så du vet akkurat hva kosten blir, før du ev. gjør det. Men uansett, bør bli endel besparelse av det, med såpass rente på billånet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...