Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

15 hours ago, Jotun said:

Med fossilbilen kunne du styre mye mer pausene dine enn med elbilen. Noe du og ville kunnet med raskere lading.

Mazdaen min går ca 5 mil lengre enn Enyaqen på sommerstider, da er det vel ikke så mye sjefing, eller?

Er du en som skal kjøre fra Oslo til Trondheim hver dag, tur/retur, så gjerne det lønner seg med fossilbil (men kanskje egentlig ikke, mtp kost og hvile/mat?). En må beregne hvor mye man har på tanken før man begir seg ut på de ekstremturene som visstnok er normale kjøreturer.

For min del så er det barna som er sjefen og ikke bilen. Dobesøk, mat, strekke på beina, gjøre noe annet, osv.
Det kommer det til å være i minst 10 år til, hvem vet hva slags teknologi vi har da?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse

@Fantomtegningen

Det er det samme her. Med kone, barn og hund skal det mye til før jeg eller bilen får nærmet oss en maktposisjon.:D

Jeg er positiv til raskere lading, men ved kjøp av neste bil kommer jeg ikke til å gidde å sjekke ladehastigheten en gang. "Alle" nye biler lader allerede raskere enn min 2021 id4 gtx. Tilleggsutstyr, støyisolering og praktiske løsninger teller mye mer.

• Liker 3
Jotun skrev (23 timer siden):

Med fossilbilen kunne du styre mye mer pausene dine enn med elbilen.

Vel og bra det, men hvis man må vente 20 minutter ekstra en gang i blant, så er det vel verdt det om man tenker på alle pengene man sparer på drivstoff. Veldig godt timesbetalt :)

Endret av Nukleosid
  • Liker 1
minim skrev (15 minutter siden):

Er vanskelig å regne hjem noe annet en elbil med sånne dealer. Hvor lenge bruker disse kampanjene å vare? 

Sannsynligvis til lageret er tomt, tipper de har sendt over flere biler enn det som faktisk blir solgt og er nå desperate til å få de bort før neste båt kommer. Så kan jo dete gjennta seg. 

Salvesen. skrev (1 time siden):

Sannsynligvis til lageret er tomt, tipper de har sendt over flere biler enn det som faktisk blir solgt og er nå desperate til å få de bort før neste båt kommer. Så kan jo dete gjennta seg. 

Ser jeg får levering i april på model y 4x4 long range så det må være lagerbiler ja. Sku egentlig bytta ut range rover som pendlebil når det blir nesten 3000 mil på den I året :X 

minim skrev (5 minutter siden):

Ser jeg får levering i april på model y 4x4 long range så det må være lagerbiler ja. Sku egentlig bytta ut range rover som pendlebil når det blir nesten 3000 mil på den I året :X 

Kjøpte min i dag og får den sannsynligvis neste uke, de hadde vell en 4-6 på lager som jeg kunne hente neste uke. Så ja er en del biler ledig tror jeg :)

Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Kjøpte min i dag og får den sannsynligvis neste uke, de hadde vell en 4-6 på lager som jeg kunne hente neste uke. Så ja er en del biler ledig tror jeg :)

Med flytende null rente så regner jeg med at de benytter enhver anledning til å justere den opp, men aldri ned. Er det din erfaring også med disse kampanjene? Blir den null i 3år er det en no Brainer å ikke fullfinansiere. 

minim skrev (3 minutter siden):

Med flytende null rente så regner jeg med at de benytter enhver anledning til å justere den opp, men aldri ned. Er det din erfaring også med disse kampanjene? Blir den null i 3år er det en no Brainer å ikke fullfinansiere. 

har aldri opplevd at den justeres opp foruten når styringsrenten justeres. 

Så jeg regner ikke med å ha mer enn 0 rente de neste 3 årene. 

• Liker 1
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

har aldri opplevd at den justeres opp foruten når styringsrenten justeres. 

Så jeg regner ikke med å ha mer enn 0 rente de neste 3 årene. 

Får jo nesten betalt for å eie den da :) Får holde igjen kjøp fingeren litt til å høre flere erfaringer med den nye modellen først.

For å få 2t hengervekt må en opp I model x da for en moderne elbil? De fleste andre merker henger såpass bakpå med teknologien at de ikke kan vurderes engang med Audi etron friskt I minnet..

Ser at "tilbudet"/kampanjen ligger ute nå, får opp info om renten når man sjekker lånevilkårene.

Men vinterdekk er IKKE inkludert, og farger koster og fullpris, jamfør det jeg får opp når jeg konfigurerer bil. Så det var ikke like godt tilbud som det først hørtes ut som...

Beklager det, men ble lurt av Broom/pressemeldingen der!

Snowleopard skrev (10 minutter siden):

Ser at "tilbudet"/kampanjen ligger ute nå, får opp info om renten når man sjekker lånevilkårene.

Men vinterdekk er IKKE inkludert, og farger koster og fullpris, jamfør det jeg får opp når jeg konfigurerer bil. Så det var ikke like godt tilbud som det først hørtes ut som...

Beklager det, men ble lurt av Broom/pressemeldingen der!

Farge/vinterhjul inkludert i prisen? Hvor kom det i fra?

Skal betale 4500 for min nye Molde Y LR AWD mot nåværende 4200 for model 3 RWD. Og alle 4500 går til nedbetaling. Tenker det er en helt vilt god deal jeg:)

Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Farge/vinterhjul inkludert i prisen? Hvor kom det i fra?

Skal betale 4500 for min nye Molde Y LR AWD mot nåværende 4200 for model 3 RWD. Og alle 4500 går til nedbetaling. Tenker det er en helt vilt god deal jeg:)

Jeg følger det som sto i infoen på Broom.no, som kommer av pressemeldigen...

Duriello skrev (6 minutter siden):

Du får fortsatt 0.0% rente uavhengig av fargevalg, felg osv så lenge det er LR 4wd.

Joda, men pressemeldingen/artikkelen antydet det slik at tilbudet var langt bedre.

Så får man heller diskutere om det skal skyldes den ene eller andre, eller om vi snakker favoritt-konklusjonen til forsikringsselskapene, skyld-deling som gjelder her!

• Liker 1
Snowleopard skrev (4 minutter siden):

Joda, men pressemeldingen/artikkelen antydet det slik at tilbudet var langt bedre.

Så får man heller diskutere om det skal skyldes den ene eller andre, eller om vi snakker favoritt-konklusjonen til forsikringsselskapene, skyld-deling som gjelder her!

Enten har broom endret eller har du blingset, fra artikkelen: 

Sitat

Det betyr at man kan få en splitter ny Tesla Model Y med både sommer- og vinterdekk til 4789 kroner i måneden de tre første årene, og med nedbetalingstid på 10 år, uten behov for egenkapital utover de 2500 kronene i ordregebyr man må ut med når man bestiller bilen. Da er også vinterhjul med i prisen

Uten vinterhjul er prisen ca 4500. 

Sitat

Hvis man velger en annen farge enn hvit, blir det et påslag på 125 kroner i måneden for de fleste variantene. 

Har du i det heletatt lest pressemeldingen, siden du refererer til den? Hva sier den? 

EDIT: Artikkelen er ikke oppdatert på 6 timer... 

Endret av Salvesen.
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Enten har broom endret eller har du blingset, fra artikkelen: 

Uten vinterhjul er prisen ca 4500. 

Har du i det heletatt lest pressemeldingen, siden du refererer til den? Hva sier den? 

EDIT: Artikkelen er ikke oppdatert på 6 timer... 

Hele artikkelen er jo skrevet slik art man skal kunne missforstå, og tilbudet ser tilsynelatende bedre ut enn det først hørtes ut som. Selvsagt bør man sjekke alt slik før man trykker bestill, men jeg mener det her var lagt opp til at man skulle missforstå hvor godt tilbudet var.

Jeg får ut fra at mesteparten, om ikke hele artikkelen, var skrevet for broom, altså basert 90-100% på en pressemelding fra Tesla.

Innrømmet glatt at jeg gikk 5 på her, og ikke sjekket skikkelig. Det burde jeg selvsagt gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...