Gå til innhold

Jose Mourinho | Arbeidsledig


Latias

  

75 stemmer

  1. 1. Mourinho rett mann for United?



Anbefalte innlegg

3 tap på rad er ille, og det må snu når vi møter Northampton på onsdag, skal faktisk være seier 10/10 ganger den kampen selv med reservelaget.

Kampen mot Leicester blir verre, de har vist god kampform de siste to kampene og er definitivt bedre enn Watford.

 

Uansett, dette vil snu, og vi kommer nok tilbake til vinnersporet rimelig snart :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Du ser det på hele han at han har mista det. Hvor ble det av den cocky og selvsikre Mourinho vi så under hans første periode i Chelsea og i Inter? I alle intervjuer han har hatt til nå har han sett ned i bakken og bare sett trist ut, tror ikke jeg har sett han smile en eneste gang omtrent. 

 

Topp 4 ser bare enda mørkere og mørkere ut, og neste kamp skal vi møte Pep og City igjen. Taper vi denne og så snakker vi krise. 

Lenke til kommentar

Hadde jo en veldig middelmådig sesong da han kom tilbake til Chelsea også. Året etter vant de ligaen suverent. Ting tar tid. Foreløpig er det for stor forskjell på topp- og bunnivå. Vi kan ikke bytte managere hele tiden, Mourinho må få god tid.

Chelsea hadde 20 poeng på 9 kamper i 2013/14 sesongen, vil ikke akkurat påstå de fikk en "treg start" da. De hang alltid med rundt topp 4. De vant ligaen året etter ja, og så gikk det til helvete. Det som er bekymringsfullt nå er at det ser ut til å gå rett i dass allerede nå, og ikke i den berømte 3. sesongen.

Lenke til kommentar

Men i 13/14-sesongen var toppen av Premier League annerledes, det var en annen konkurranse da. Chelsea så i perioder dårlige ut den sesongen, men likevel var topp fire lite problem. Sånn er det ikke nå, med mange flere lag helt i toppen. Poenget mitt var at Mourinho brukte den sesongen til å prøve og feile, og bygge opp laget. 

 

Jeg mener hvertfall at det ikke er noe poeng å hverken vende seg mot manageren nå. Vi havna på sjuendeplass i fjor og ting tar tid selv med kjøp av stjerner. 

Lenke til kommentar

Det jeg synes er veldig skremmende er hvor sinnssykt dårlig vi er mot lag som ligger kompakt defensivt. Vi skaper utrolig få store sjanser mot disse lagene. Frem til straffene mot Fenerbahce skapte vi omtrent ingenting. Det var ikke før tyrkerne måtte fremover i banen gutta våre begynte å storspille. Slik har det vært siden Fergie gav seg.

 

Og det er ikke bare det at vi ikke skaper sjanser mot disse lagene, men det ser ut til at vi etterhvert kaster alle mann i angrep, noe som fører til store kontringsrom for motstanderen. Jeg trodde at Mourinho kom til å fikse dette, men det har han ikke klart. 
 

Jeg har allikevel troen. Å tape 4-0 er jævlig. Ydmykende. Flaut. Jeg ville bare grave meg ned. Men det der er fotball. Noen ganger går alt til helvete. City og "den utrolige Pep" har nå gått 5(!) kamper uten seier. #PepOut? Tapte selv 4-0 mot et storlag i uken som var. La oss ikke pisse i buksa allerede. Vi har en lang vei å gå, men sesongen er lang den også. 

Lenke til kommentar

Så er spørsmålet om dette bare var en dårlig dag på jobben eller om det skjuler seg større problemer bak kulissene. Det er ikke første gang vi ser et kollektiv svik under Mourinho, synes denne kampen minte mye om derbyet hvor forsvaret da også sov og gjorde enkle juniorfeil selv forsvaret til Start ville klart og unngått. 

 

Selv om de er i dårlig form nå har Pep og City i det minste hatt en klar identitet, vist et spill og en eliteform vi ikke har vært i nærheten av. Alle ser jo at Pep er et stort steg opp fra Pellegrini. Det samme kan man ikke si om overgangen fra LvG til Mourinho, og det til tross for at han er en manager som ble ansatt nettopp for å gi oss kortsiktig suksess. 

 

Vi ser ut som et LvG-lag, bare uten ball trillingen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...