Gå til innhold

Jose Mourinho | Arbeidsledig


Latias

  

75 stemmer

  1. 1. Mourinho rett mann for United?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen (store) trofeer alene på kort tid burde faen meg ha vært grunn nok for MU å hente Mourinho. Jeg simpelthen fatter ikke hvorfor dere er så innbitt skeptiske. Altså  hvor mange år gidder dere å ha tørke? Det har gått tre allerede. 

 

Ikke bli et AFC/LFC som higer etter topp 4.

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Enn å synke så lavt å hente Mourinho a. Gleder meg til han får sparken om 3 år etter å ha vunnet jackshit. 

Vel, fotball er også resultater Corporal. Men seff ikke bare. Og Mou vinner ikke noe jackshit, han vinner garantert mer enn Wenger ila kommende periode. Bare vent og se du....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, resultater er viktig, men hvor viktig er det? Men det spørs jo hvilke resultater Mourinho skal måles etter. Er det å hente Mourinho verdt det om man "kun" kommer til CL, vinne FA-cupen eller må han vinne ligaen etter 3 år?  Ærlig talt, jeg har sterke tvil for at Man Utd kan vinne ligaen de neste tre årene. Jeg kommer ikke til å si at det definitivt ikke skjer, men det forspranget Man City og tildels Chelsea har, spesielt med spillermaterialet vil gjøre det veldig lite sannsynlig at Man Utd, eller Arsenal for den slags del siden du nevner Wenger (forstår ikke relevansen hva Wenger kommer til å gjøre de neste tre årene) kommer til til å vinne ligaen, som siden Mourinho er hentet vil være hovedmålet. 

 

Mourinho kommer til å vinne jackshit de neste tre årene (av betydning), det er jeg rimelig sikker på. Har også utalt mange ganger at Arsenal og Wenger ikke kommer til å vinne noe som helst med Wenger som manager de kommende årene han sitter som manager. Heldigvis ser det ut til at han gir seg etter 16/17 sesongen.

Lenke til kommentar

----

Helt konkret tror jeg det handler om å fremdeles være en av de minimum fire, helst topp tre i England. Noe annet er totalt uakseptabelt på Old Trafford - til forskjell fra Emirates skal jeg være ærlig (hatt et innlegg om dét i Highbury). Siden "alle" nå har penger, er prestisje mye viktigere. Se for eksempel til LFC; siden de tapte Euro-finalen så har de ikke så fryktelig mye som kan lokke nye sultne spillere dit. Fin klubb, god trener, og så?

 

Itillegg - mye av poenget mitt handler om mentalitet. Middelmådighet er noe som Wenger de siste årene ikke gidder å få vekk, José tolererer ikkeno middelmådighet, derfor nevner jeg AW. LvG er på sin side motiverende men tydeligvis noe inkompetent fotballfaglig ift de andre "store" i både England og Europa, noe man så i.la sesongene, hvor United neppe klarte å fornye seg.

 

Det blir vanskelig fremover helt klart, men jeg tror ikke Mou bare vinner jackshit. Klubben vil ha resultater og da tok man den som kan "garantere" det, iaf på kort sikt. Og at LvG ble så upopulær gjorde også sitt.

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Det som er verre enn at man sparker og bytter managere er hvordan man gjør det. Hadde managere hatt like mange rettigheter som norske arbeidstakere så hadde det blitt kjipt for styret.

Hvor vanskelig er det å gi noen sparken og så å ansette noen nye uten å backstabbe noen? Burde ikke være for vanskelig. Er helt forventet at managere som ikke leverer over tid får fyken. Da burde de også klare å formidle det. 

Lenke til kommentar

 

----

Helt konkret tror jeg det handler om å fremdeles være en av de minimum fire, helst topp tre i England. Noe annet er totalt uakseptabelt på Old Trafford - til forskjell fra Emirates skal jeg være ærlig (hatt et innlegg om dét i Highbury). Siden "alle" nå har penger, er prestisje mye viktigere. Se for eksempel til LFC; siden de tapte Euro-finalen så har de ikke så fryktelig mye som kan lokke nye sultne spillere dit. Fin klubb, god trener, og så?

 

Itillegg - mye av poenget mitt handler om mentalitet. Middelmådighet er noe som Wenger de siste årene ikke gidder å få vekk, José tolererer ikkeno middelmådighet, derfor nevner jeg AW. LvG er på sin side motiverende men tydeligvis noe inkompetent fotballfaglig ift de andre "store" i både England og Europa, noe man så i.la sesongene, hvor United neppe klarte å fornye seg.

 

Det blir vanskelig fremover helt klart, men jeg tror ikke Mou bare vinner jackshit. Klubben vil ha resultater og da tok man den som kan "garantere" det, iaf på kort sikt. Og at LvG ble så upopulær gjorde også sitt.

 

 

Hvordan er det forskjellig fra hva Arsenal forventer? Det er jo akkkurat det Arsenal forventer og innfrir år etter år.

 

Forsåvidt strengt å kalle en klubb som konstant kvalifiserer seg til utslagsrundene i CL, har vært topp 4 i gud vet hvor mange år og tok 2. plass i ligaen i år for middelmådig. Altså jeg er langt fra en Wenger fan, men å kalle det middelmådighet er jo helt sykt. Forstår hva du sier, men mener det blir feil å kalle det middelmådighet. Mer mangel på ambisjoner og guts enn middelmådighet. 

 

Hvorfor kan Mourinho garantere resultater på kort sikt? En flott fotballtrener, men selv for de aller beste managerne i verden vil det være en nesten umulig oppgave å vinne ligaen når Pep er manager i City. 

 

Om Mourinho er hentet inn for å nå CL så er det et mål han kan klare, men for meg er resultater for en klubb som Man Utd å vinne ligaen. Jeg sliter med å se at med dagens spillerstall det skal gå i nærmeste framtid. En klubb med én verdensklassespiller og 3 andre gode spillere vinner ikke ligaen(ironisk å si det når Leicester nettopp vant ligaen). Man Utd trenger tid til å bygge seg opp, og seff kommer (mest sannsynlig) Mourinho til å styrke laget til sommeren. Med mindre han klarer å dra Ronaldo opp av hatten vil det ta tid før han kan bygge opp et lag som både passer hans filosofi og klare å utfordre Man City, Chelsea, Liverpool, Arsenal, Tottenham etc. 

 

 

Hva er det du tror Mourinho vinner på de neste 3. sesongene av betydning? 

 

 

Mulig det er klussete skrevet, burde ha lagt meg for lenge siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er verre enn at man sparker og bytter managere er hvordan man gjør det. Hadde managere hatt like mange rettigheter som norske arbeidstakere så hadde det blitt kjipt for styret.

 

Hvor vanskelig er det å gi noen sparken og så å ansette noen nye uten å backstabbe noen? Burde ikke være for vanskelig. Er helt forventet at managere som ikke leverer over tid får fyken. Da burde de også klare å formidle det. 

Nå vet jeg ikke hvilke "krav" styret har stilt til LvG, men vil tro "minimum topp 4 plassering i PL" er et av dem. Klarer man ikke å oppfylle disse kravene ligger man tynt an i dagens fotball. 

 

Jeg er uansett veldig takknemlig for at LvG skaffet oss et verdig trofé vi ikke har vunnet på 12 år. Det er en solid prestasjon, selv om United helst skal gå for PL og CL. Ikke minst er jeg glad for å se unggutter få sjansen, og blomstre. Det ble sagt at United egentlig ikke hadde noen virkelig store talenter i akademiet. Det er motbevist. Elsker det. 

Lenke til kommentar

TIPPER JM sitt første kjøp blir en monster på midten (Pereira fra Porto kanskje) som skal spille sammen med Morgan Sch..

 

 

DDG

Darmian Smalling NY Shaw

NY Morgan 

NY Rooney Martial

NY

 

Spissplassen: kanskje Zlatan, Cavani er en type JM hadde likt. Rashord er en hardtarbeidende spiss så han blir..

Ving: Depay blir, Martial førstevalg, tipper Valencia spiller ving i de kampene han skal forsvare seg, Young ut?

Midtbanen: Fellaini blir nok solgt, Bastian blir, Blind er jeg usikker på, Herrera blir.

Forsvar: Tipper det kommer inn en ny midtstopper, Rojo og Jones som backup.

 

Backup:

Varela Jones McNair Rojo

Bastian (Blind)

Valenica Herrera Depay

Rashford

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Leste du i det hele tatt det Comma Chameleon skrev? Skrev det til og med i kursiv og du nevner hvorfor han får sparken.  :huh:

Og jeg føler ikke LvG blir backstabbet. Nyheten om at Mourinho tar over kommer etter FA-Cup finalen. Litt dårlig tidspunkt, men bedre enn før finalen. Dessuten er denne informasjonen lekt ut av Mendes og Mourinho sin side. Klubben har ikke gjort noe galt. Hvis de har stilt krav om CL-plassering bør LvG vite hvilke konsekvenser som kan følge. 

Lenke til kommentar

Og jeg føler ikke LvG blir backstabbet. Nyheten om at Mourinho tar over kommer etter FA-Cup finalen. Litt dårlig tidspunkt, men bedre enn før finalen. Dessuten er denne informasjonen lekt ut av Mendes og Mourinho sin side. Klubben har ikke gjort noe galt. Hvis de har stilt krav om CL-plassering bør LvG vite hvilke konsekvenser som kan følge. 

 

 

Sier vel sitt om Mourinho at leiren hans lekker nyheten minutter etter cuptriumfen. Allerede før han er offisielt ansatt skal alt handle om ham. Fotballverdens største sosiopat.

Lenke til kommentar

 

Leste du i det hele tatt det Comma Chameleon skrev? Skrev det til og med i kursiv og du nevner hvorfor han får sparken.  :huh:

Og jeg føler ikke LvG blir backstabbet. Nyheten om at Mourinho tar over kommer etter FA-Cup finalen. Litt dårlig tidspunkt, men bedre enn før finalen. Dessuten er denne informasjonen lekt ut av Mendes og Mourinho sin side. Klubben har ikke gjort noe galt. Hvis de har stilt krav om CL-plassering bør LvG vite hvilke konsekvenser som kan følge. 

 

 

 

Sorry meg, men dette er jeg sterkt uenig i. At du ikke klarer å se at dette er en latterlig måte å behandle en ansatt i en bedrift er for meg uforståelig. Ryktet har ingenting å si, har ikke noe å si hvem som leket det. Det som har noe å si er at han ikke fikk beskjed av klubben før etter at det var i media. Kommunikasjonen mellom Louis van Gaal og styret har jo vært ikke eksisterende, for LvG trodde faktisk han fikk fortsette, eller i det minste ville være i dialog med styret etter sesongen. Det styret gjorde var å ansette Mourinho uten å gi noen form for indikasjon til LvG om at han skulle sparkes. 

 

Hvordan er ikke det å backstabbe LvG? 

 

LvG etter tirsdagens kamp (altså her er det snakk om 4 dager før lørdagens kamp):

 

 

(..) When asked directly in his post-match press conference whether he would be back at Old Trafford next season, the Dutchman replied: “Yes.”Pushed about why he was so confident, he answered: “Because I have signed a three-year contract.”

 

Dette er textbook backstabbing. 

 
 
Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...