Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

...og globuser er ikke særlig brukt til navigering i sjøfarten heller, hvordan i helv... skal de navigere på en jævla GLOBUS?! Tenk *litt* a, "oj, jeg grunnstøtte på...... Hawaii-"skjæret" jeg". Man kan sikkert lage en slags kurs på en globus, men i sjøfart så vil de gjerne ha bittelitt mer detaljer ville jeg anta

Seriøst, fytti helv.......  :ohmy:

De kunne jo hatt metall-plater med en microskopsik bøy for å få det litt mer praktisk enn en enorm globus :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det sies at sjøfarere på et punkt gikk over til å navigere etter stjernene...

Tilfeldigvis samtidig som de nye globusbaserte kartene ble utbredte.

Folk brukte stjernene til å orientere seg langt før globusen ble utbredt.

 

Så verken vikingene eller de gamle egypterene hadde globuser? Det er ikke måte på hva man lærer i denne tråden.
Lenke til kommentar

 

 

Det sies at sjøfarere på et punkt gikk over til å navigere etter stjernene...

Tilfeldigvis samtidig som de nye globusbaserte kartene ble utbredte.

Folk brukte stjernene til å orientere seg langt før globusen ble utbredt.

 

Så verken vikingene eller de gamle egypterene hadde globuser? Det er ikke måte på hva man lærer i denne tråden.

 

 

Det sies at.. det skrives mye rart i denne tråden ja.

Lenke til kommentar

Hei og godt nyttår. Enda flere eksperimenter vil sikkert komme i år. Og antall flat jordere vil øke eller synke etter hvert som sannheten kommer frem. Her er et grundig eksperiment med et retningsbasert flygyroskop. Se 1 time og 28 minutter inn i videoen for å se 15 minutters eksperimentet. Se 55 minutt inn i videoen for å se indoktrineringen av hvorfor gyroskopet drifter. Se hele videoen for å se at gyroskopet skal drifte etter jordrotasjonen på 15 minutt. Noe den ikke gjør. Håper han lager en flere timer lang som blir spolet ned til noen minutter med visning av gyroskopet og tiden. Det er noe jeg tror han vil gjør om ikke så lenge. En annen vil spørre en flat jorder flypilot om å selvmontere dette på det lille flyet sitt og se om det drifter etter jordrotasjonen.

https://www.youtube.com/shared?ci=QOlgjnTlxhw

Lenke til kommentar

Hei og godt nyttår.

 

Godt nyttår. Ditt innlegg er vel ikke myntet på meg. Men tror jeg så noen argumentere med at gravitasjonen tiltrekker seg gyroskoper, slik at det kan se ut som jorda er flat. I tilfelle er det enda et område der Gravity automatisk løser problemer og får jorda til å virke flat! Og en må tilbake til måling av kurve med flaggstenger, o.l. 

Men det virker som målinger som tyder på flat jord ikke blir godtatte. For hvordan skal de og de menneskene kunne fungere i sine høye stillinger, som RWS og andre skriver.

 

Noe som bør virke mistenkelig, er at det samme symbolet (passeren?) som dukket opp på de første kuleformet jord-kartene, er det samme symbolet som Illuminati bruker i dag. Et av deres hovedsymboler som opptrådte på kartene i flere århundrer, viser til forfalskning av kart og den makten det gir dem.

 

2.bild.jpg

Lenke til kommentar

Du har fått mange måter du selv kan teste, men alikevel finner du på ting som verken viser det ene eller andre. Hva skal f.eks måling av flaggstenger vise?

 


Det der er et frimurersymbol.
I hvilken sammenheng bruker illuminati dette symbolet.
Frimurer er jo en stor del av illuminati, i likhet med alle andre organisasjoner i verden ;)
Ellers har han jo ikke postet ett bilde som viser det, så inntil videre er det uansett en tom påstand. Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hei og godt nyttår. Enda flere eksperimenter vil sikkert komme i år. Og antall flat jordere vil øke eller synke etter hvert som sannheten kommer frem. Her er et grundig eksperiment med et retningsbasert flygyroskop. Se 1 time og 28 minutter inn i videoen for å se 15 minutters eksperimentet. Se 55 minutt inn i videoen for å se indoktrineringen av hvorfor gyroskopet drifter. Se hele videoen for å se at gyroskopet skal drifte etter jordrotasjonen på 15 minutt. Noe den ikke gjør. Håper han lager en flere timer lang som blir spolet ned til noen minutter med visning av gyroskopet og tiden. Det er noe jeg tror han vil gjør om ikke så lenge. En annen vil spørre en flat jorder flypilot om å selvmontere dette på det lille flyet sitt og se om det drifter etter jordrotasjonen.

https://www.youtube.com/shared?ci=QOlgjnTlxhw

Her er hva jeg ikke forstår. En god måling fordrer flere målinger av forskjellige apparater. Dersom ett eneste apparat måler et avvik - hva da? Hva betyr det? Jeg forstår ikke denne hangen etter å lene seg på en eneste måling.

Her har vi ett apparat som ikke ser avvik. Det betyr at denne konfigurasjonen ikke ser avvik. Det gjør ikke at pendelen ikke betyr noe. Pendelen snur seg av en grunn. Det er 100% repeterbart. Spørsmålet det åpner er: Hvorfor snur pendelen seg? Ikke "pendelen teller ikke".

Man kan ikke avvise målinger basert på andre målinger alene. Dette gyroskopet snudde seg ikke, derfor er pendelen feil. Nei. Dette gyroskopet snudde seg ikke, derfor trenger dette måleoppsettet ettersyn. Om ettersynet viser repeterbar konsistens, da har det noe for seg. Det er hvor peer review kommer inn.

Og for dere vitenskapsanalfabeter: "peer review"="folk som vil at du tar feil tester teorien din".

Og finn gjerne feil med pendelen om dere klarer. Problemet med en pendel, i motsetning til dette eksperimentet, er at pendelen er forbløffende enkel. Det er nesten ingen komponenter.

For denne videoen, om jeg skal tro han ville lure oss, så er det utallige ting han kunne leke med i bakgrunnen. Men en pendel - nei.

 

EDIT: For å gjøre det enkelt. Om jeg gjorde videoen og jeg ville lurer dere så hadde jeg satt en annen person i det andre rommet til å skru ned kompressortrykket etter at døren var lukket.

 

Så enkelt er det å få youtube hits.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Det er to personer i denne tråden som ikke har kunnskap, eller mangler det grunnleggende for i det hele tatt uttale seg.

Men om maxi eller Porcius kan med egne ord forklare hvordan et gyroskop fungerer så vi som er uvitende kan forstå?. Linker fra YT blir ikke godtatt da det kan være propaganda fra "Flat earth" folket!.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke hva som blir sagt på et tidlig stadium, om det senere overprøves av andre løfter og ritualer.

Mange astro-naut var frimurere, og mange slike er det i dag også. Denne sjokkerende medaljongen ble laget til et tiårsjubileum for plasseringen av et frimurerflagg på Månen.

 

1979-moon-masonic-medallion.jpg

 

 

This 1979 medallion was struck to commemorate the 10th Anniversary of our flags on the moon.  Many people were never aware that Astronaut and Brother Neil Armstrong carried aboard on his Apollo flight to the moon 2 (two) flags.  One was the American flag, the other was a flag designed by the Southern Jurisdiction of the Scottish Rite depicting the double-headed eagle emblem.  This flag now resides in the museum collection of the Scottish Rite Museum at the House of the Temple.  It is a spectacular three-dimensional medallion and measures 1 3/4 inches in diameter.  It was made by the Medallic Art Co. of Dansbury, CT.

Lenke til kommentar

 

Hei og godt nyttår. Enda flere eksperimenter vil sikkert komme i år. Og antall flat jordere vil øke eller synke etter hvert som sannheten kommer frem. Her er et grundig eksperiment med et retningsbasert flygyroskop. Se 1 time og 28 minutter inn i videoen for å se 15 minutters eksperimentet. Se 55 minutt inn i videoen for å se indoktrineringen av hvorfor gyroskopet drifter. Se hele videoen for å se at gyroskopet skal drifte etter jordrotasjonen på 15 minutt. Noe den ikke gjør. Håper han lager en flere timer lang som blir spolet ned til noen minutter med visning av gyroskopet og tiden. Det er noe jeg tror han vil gjør om ikke så lenge. En annen vil spørre en flat jorder flypilot om å selvmontere dette på det lille flyet sitt og se om det drifter etter jordrotasjonen.

https://www.youtube.com/shared?ci=QOlgjnTlxhw

Her er hva jeg ikke forstår. En god måling fordrer flere målinger av forskjellige apparater. Dersom ett eneste apparat måler et avvik - hva da? Hva betyr det? Jeg forstår ikke denne hangen etter å lene seg på en eneste måling.

Her har vi ett apparat som ikke ser avvik. Det betyr at denne konfigurasjonen ikke ser avvik. Det gjør ikke at pendelen ikke betyr noe. Pendelen snur seg av en grunn. Det er 100% repeterbart. Spørsmålet det åpner er: Hvorfor snur pendelen seg? Ikke "pendelen teller ikke".

Man kan ikke avvise målinger basert på andre målinger alene. Dette gyroskopet snudde seg ikke, derfor er pendelen feil. Nei. Dette gyroskopet snudde seg ikke, derfor trenger dette måleoppsettet ettersyn. Om ettersynet viser repeterbar konsistens, da har det noe for seg. Det er hvor peer review kommer inn.

Og for dere vitenskapsanalfabeter: "peer review"="folk som vil at du tar feil tester teorien din".

Og finn gjerne feil med pendelen om dere klarer. Problemet med en pendel, i motsetning til dette eksperimentet, er at pendelen er forbløffende enkel. Det er nesten ingen komponenter.

For denne videoen, om jeg skal tro han ville lure oss, så er det utallige ting han kunne leke med i bakgrunnen. Men en pendel - nei.

 

EDIT: For å gjøre det enkelt. Om jeg gjorde videoen og jeg ville lurer dere så hadde jeg satt en annen person i det andre rommet til å skru ned kompressortrykket etter at døren var lukket.

 

Så enkelt er det å få youtube hits.

Jeg tipper det kommer flere sånne videoer fremover fordi det ikke er et altfor dyrt eksperiment.

Venus på nattehimmelen forundrer meg. Den er synlig vertfall fire fem timer etter solen har gått ned. I en flat jord modell følger den solens ferd som er på vei nordvest for Norge og Venus vil dukke opp sørøst. Men når solen er på vei å komme øst for Norge vil Venus forsvinne i sørvest. Men i den heliosentriske skulle vel stjernen være i faser mesteparten av tiden. Men det kommer meget gode zoomer av Venus. Og de et slett ikke faset og den har et punkt i midten som får den til å ikke virke som en roterende planet. https://www.youtube.com/shared?ci=5703pQSJ3Hc

 

Og denne

https://www.youtube.com/shared?ci=W0yyRl0p8-8

Og denne

https://www.youtube.com/shared?ci=5nsB5RO49aI

 

Men de er vel juksede filmer. NASA sine bilder er de ekte. Vanlige folk lyver for å sverte NASA sine bilder av planetene kun de har tilgang til. De fant jo Pluto på Pluto.

Lenke til kommentar

Og så kan nå du få tro at japaneserne har noe som kretser rundt månen og filmer den. Du kan nå bedømme hvor ekte det ser ut.

https://www.youtube.com/shared?ci=aGI5se4xCx0

 

Når jeg har sett videoer av fullmånen. Så kan jeg tegne en strek tvers over og telle kratere fra ene ende til annen. Kanskje jeg teller mellom 20 og 40. På denne videoen så virker det som om det er flere hundre kratere på dagsiden av månen i den retning den kretser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...