Gå til innhold

Voldsvideoene fra trondheim.


Anbefalte innlegg

 

[...]en løsnings-modell som jeg kalte for "instans-løsningen" som ikke er innført enda. Denne løsningen er altså en instans der alle innvandrerne må gjennomføre en instans der de blir grundig lært opp til hvordan de kan/hvordan de ikke kan oppføre seg.[...]

Hvis noen skal ta løsningen din seriøst må du nok beskrive den nærmere... Foreløpig ser den bare ut som ett utopisk "jammen hva om vi bare lærer alle å bli snille"-forslag. 

 

 

Jeg har allerede forklart det mer detaljert i mine tidligere poster. (ikke så lenge siden, bare bla litt tilbake)

Jeg mener en slik løsning ville kunne få stabilitet, vennskap og frihet blant både nordmennene og innvandrerne. Vi er mennesker alle sammen. :)

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nasistene mente de var mer verdifulle enn andre mennesker. Det var snakk om den "perfekte ariske rasen". Derfor trakk jeg sammenligninger mellom hva han skrev og hva nasistene sto/står for.

 

Men det er klart at han ikke mener det samme. Hvem som helst ville foretrukket et samfunn av lovlydige og samarbeidsvillige over et samfunn av tyver og banditter, man blir ikke nazi for den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dr. Urdahls Instans-løsning:

 

"Instans-Løsningen"

 

Man innfører en instans. Man kan med andre ord kalle det en opplærings-skole for innvandrere. Alle Innvandrere er pliktet til å gjennomføre skolen(Instansen) før de blir sluppet helt fri i Norge. Ikke misforstå nå, de får full frihet, men friheten er begrenset til områder der de skal være til skolen er gjennomført. Skolen skal lære innvandrerne alt de trenger for å forstå Norge: Moral, skikk, oppførsel, språk, utdanning, foreldrerolle, rollemodeller, religion, Norske lover og Norsk kultur.

 

Skolen(Instansen) Skal også være en hjelpesentral for dem, som kan hjelpe dem med mentalitet og mentale/psykiske problemer, siden mange har opplevd utrolige grusomheter fra sine tidligere omgivelser.

Landene mange av dem kommer fra er farlige. Sult, tørste, krig, vold, tortur og drap er vanlige omgivelser og opplevelser for disse menneskene. Alt dette kan "forvrenge" deres syn på verden. Det kan rett og slett vende om på moralene deres, noe som denne instansen muligens kan fikse.

 

Skolen(Instansen) kan for eksempel vare i 3 år. På det tredje året, altså det siste året, får de karakterer og eksamener som de må bestå. Disse testene beviser da at de er mentalt friske og virkelig har "lært Norge". Etter instansen er de frie i hele Norge og har fått en forståelse av landet, og har lært hva som er akseptabel oppførsel.

 

Instansen kunne blitt betalt av staten, eller av private som får prosenter i en periode etter fullføringen av instansen. Med andre ord vil innvandrerne betale instansen over en mindre periode tid, med prosenter. Disse prosentene kan da muligens være med på å betale lønna til arbeidsplassene assosiert med instans-løsningen.

 

 

edit: personlig mener jeg Staten burde betale denne instansen, slik Staten allerede betaler skoler osv.

 

 

Jeg gjør oppmerksom på at dette bare er en modell/prototype, og all informasjonen er et bilde på en instans som kunne fungere.

Siden instansen bare er et bilde som lett kan endres, utgir det ingen mening å drive med "småplukk" på ting man eventuelt er uenig i.

 

Det var en lett beskrivelse av "Instans-løsningen" min.

Si hva du synes  :)

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

 

Nei, fordi nazistene mente at folks verdi kom fra raserenhet og ikke handlinger/oppnåelser.

 

Nasistene mente de var mer verdifulle enn andre mennesker. Det var snakk om den "perfekte ariske rasen". Derfor trakk jeg sammenligninger mellom hva han skrev og hva nasistene sto/står for.

 

 

Uansett ganske frekt å kalle meg nazist pga dette. Jeg har ingen steder sagt at folk jeg anser som mindre verdifulle bør utryddes, ei heller at verdi settes av rase/opphav.

Men at et menneskeliv har forskjellig verdi etter hva de velger å gjøre med livet sitt, det står jeg for.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Nasistene mente de var mer verdifulle enn andre mennesker. Det var snakk om den "perfekte ariske rasen". Derfor trakk jeg sammenligninger mellom hva han skrev og hva nasistene sto/står for.

 

Men det er klart at han ikke mener det samme. Hvem som helst ville foretrukket et samfunn av lovlydige og samarbeidsvillige over et samfunn av tyver og banditter, man blir ikke nazi for den grunn.

 

 

Ikke vær så vanskelig. Du er også velkommen til å lese "instans-løsningen" min ovenfor. :)

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

 

 

Nei, fordi nazistene mente at folks verdi kom fra raserenhet og ikke handlinger/oppnåelser.

 

Nasistene mente de var mer verdifulle enn andre mennesker. Det var snakk om den "perfekte ariske rasen". Derfor trakk jeg sammenligninger mellom hva han skrev og hva nasistene sto/står for.

 

 

Uansett ganske frekt å kalle meg nazist pga dette. Jeg har ingen steder sagt at folk jeg anser som mindre verdifulle bør utryddes, ei heller at verdi settes av rase/opphav.

Men at et menneskeliv har forskjellig verdi etter hva de velger å gjøre med livet sitt, det står jeg for.

 

 

Du skrev følgende: "Vi må slutte med det politisk korrekte gnålet om at alle mennesker er like, og ingen er mer verdt enn andre, fordi det stemmer ikke."

 

Jeg svarte deg med: Jeg synes det er rart at mennesker kan ha et slikt nasist-lignende syn i 2016

 

For det første har jeg ikke kalt deg nasist. Jeg sa bare at det er rart at mennesker kan ha et slikt nasist-lignende syn.

Jeg har ikke sagt at du er nasist, men at du hadde et nasist-lignende syn.

 

For det andre, du mener at ikke alle mennesker er like mye verdt. Dette mente vel Hitler også? Nasist-lignende.

 

Kan dere begge slutte med dette småplukket nå?

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

Men tilbake til tema...

 

Burde ikke en eller annen antirasistisk organisasjon arrangere et fakkeltog også her, når vi "vet" at de ville gjort det om hudfargene var byttet om?

 

Det er jo litt ironisk at man kan mistenke "antirasistene" for å være rasister...

 

2082373.jpg

 

Edit:

 

Bilde fra tilsvarende, men mye mindre omfattende og alvorlig episode i Verdal, der Antirasistisk Senter var på ballen med en gang, og var skuffet over at tiltalen ikke var "hatvold".

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Men tilbake til tema...

 

Burde ikke en eller annen antirasistisk organisasjon arrangere et fakkeltog også her, når vi "vet" at de ville gjort det om hudfargene var byttet om?

 

Det er jo litt ironisk at man kan mistenke "antirasistene" for å være rasister...

 

Edit:

 

Bilde fra tilsvarende, men mye mindre omfattende og alvorlig episode i Verdal, der Antirasistisk Senter var på ballen med en gang, og var skuffet over at tiltalen ikke var "hatvold".

 

Fikk du tatt en titt på "instans-løsningen" min ovenfor? hva synes du?

Lenke til kommentar

 

Men tilbake til tema...

 

Burde ikke en eller annen antirasistisk organisasjon arrangere et fakkeltog også her, når vi "vet" at de ville gjort det om hudfargene var byttet om?

 

Det er jo litt ironisk at man kan mistenke "antirasistene" for å være rasister...

 

Edit:

 

Bilde fra tilsvarende, men mye mindre omfattende og alvorlig episode i Verdal, der Antirasistisk Senter var på ballen med en gang, og var skuffet over at tiltalen ikke var "hatvold".

 

Fikk du tatt en titt på "instans-løsningen" min ovenfor? hva synes du?

 

 

Tjaaaa...

 

 

 

Det er jo litt ironisk at man kan mistenke "antirasistene" for å være rasister...

 

 

Slik har det alltid vært.

Antirasistiske grupperinger er de mest rasistiske av alle. Bare se på "Black lives matter" osv fra USA.

 

 

Ja, men nå er de jo i god gang med å avsløre seg selv som hyklere...

 

Den store ironien her, er at dersom noen "ikke-etablerte" hadde startet et fakkeltog mot dette, så hadde det blitt sett på med argusøyne av media, og et lite feilsteg, eller en deltaker som tidligere har gjort noe rasistisk, ville fått hele demonstrasjonen til å bli stemplet som høyreekstrem og rasistisk...

 

Det blir nordmenn som blir sittende igjen med svarteper uansett...

Lenke til kommentar

Så da kan jeg sikkert komme med en oppfordring? Hadde dere blitt med og organisert et fakkeltog som er imot vold uavhengig av etnisitet og at det skal slåes ned på samme måte for alle?

 

Ja, for all del, men jeg bryr meg spesielt mye om denne saken, siden det er så alvorlig, og en slik type rasisme som ellers aldri blir diskutert. At det også gjelder annen hatvold er jo greit, men i de andre tilfellene har det jo ikke vært noe problem å snakke om enkeltsaker. Tvert imot, de har blitt opprettet som en reaksjon på enkeltsaker. Jeg synes det er ALT for lite fokus på at rasisme går begge veier, og her er det godt illustrert...

 

Man kunne jo godt fokusert på all rasisme, men f.eks. sett på hvordan denne ble gjennomført som mal...

 

AUF opprettet arrangementet etter at medlemmer av organisasjonen hadde sett videoen hvor en ung mann av utenlandsk opprinnelse blir banket opp og filmet i Namsos, 5. juli.
Markeringen skal være i Namsos, søndag 26. juli klokken 17.00
Tilsluttede organisasjoner er: Nord-Trøndelag Arbeiderparti Nord-Trøndelag Unge Høyre Grønn Ungdom Nord-Trøndelag Nord-Trøndelag Rød Ungdom Namsos Ungdomsråd Nord-Trøndelag Sosialistisk Venstre Nord-Trøndelag Sosialistisk Ungdom

 

 

Jeg skulle likt å se

 

"AUF opprettet arrangementet etter at medlemmer av organisasjonen hadde sett videoen hvor en ung mann av utenlandsk opprinnelse banket opp en etnisk nordmann mens vennene hans filmet i en serie med rasistiske overfall"

 

Jeg tror aldri jeg kommer til å se noe slikt...

 
Lenke til kommentar

Hvis det blir dømt som rasistisk motivert så er det rasistisk motivert. Jeg tror vi skal avvente med å trekke slike konklusjoner til vi hører hva dommen blir.

 

Gitt at det var rasistisk motivert, så skal det selvsagt behandles på lik måte som vice versa. Angående fakkeltog så synes jeg ikke at det bør være relevant, da dette har et annet budskap enn å ta for seg enkelttilfeller. Om en majoritet blir angrepet, så trengs det sjeldent solidaritet fra sine egne, da det er et selvfølge. Fakkeltog er for å vise at minoriteter blir inkludert i samfunnet sammen med majoriteten.

 

Personlig så er jeg generelt lite fan av fakkeltog, og er enig i at det er hyklersk å behandle saker annerledes der de privilegerte er i offerrollen. 

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men tilbake til tema...

 

Burde ikke en eller annen antirasistisk organisasjon arrangere et fakkeltog også her, når vi "vet" at de ville gjort det om hudfargene var byttet om?

 

Det er jo litt ironisk at man kan mistenke "antirasistene" for å være rasister...

 

Edit:

 

Bilde fra tilsvarende, men mye mindre omfattende og alvorlig episode i Verdal, der Antirasistisk Senter var på ballen med en gang, og var skuffet over at tiltalen ikke var "hatvold".

 

Fikk du tatt en titt på "instans-løsningen" min ovenfor? hva synes du?

 

 

Tjaaaa...

 

 

Jeg mener denne modellen muligens kunne fungert utrolig bra. Uansett:

Hatkriminalitet kan gå begge veier, det sier seg selv, det er ikke bare hvite som er rasister, men også svarte. Enkelte innfødte "stamme-samfunn" omtaler hvite som "white devil" osv.. Det er vel ikke noe nytt?

Lenke til kommentar

Hvis det blir dømt som rasistisk motivert så er det rasistisk motivert. Jeg tror vi skal avvente med å trekke slike konklusjoner til vi hører hva dommen blir.

 

Gitt at det var rasistisk motivert, så skal det selvsagt behandles på lik måte som vice versa. Angående fakkeltog så synes jeg ikke at det bør være relevant, da dette har et annet budskap enn å ta for seg enkelttilfeller. Om en majoritet blir angrepet, så trengs det sjeldent solidaritet fra sine egne, da det er et selvfølge. Fakkeltog er for å vise at minoriteter blir inkludert i samfunnet sammen med majoriteten.

 

Personlig så er jeg generelt lite fan av fakkeltog, og er enig i at det er hyklersk å behandle saker annerledes der de privilegerte er i offerrollen. 

 

Hvorfor skal vi plutselig vente med å trekke den konklusjonen, når dette er det klareste tilfellet av rasistisk vold vi har sett her til lands på lenge? I Namsos var det fakkeltog lenge før det ble dom, det var det også i Verdal, og Antirasistisk Senter reagerte på at det ikke ble dømt som hatvold.

 

Her har vi altså en guttegjeng med utlendinger som utelukkende har banket opp etnisk norske gutter uten noe annet motiv enn vold. Ikke bare en gang, men haugevis av ganger. Hva ville det blitt kalt det dersom det var omvendt?

 

Vi har til og med kommentaren som i praksis er "Bra jobba bror! Det er digg å se blodet renne fra potetene (etniske nordmenn)", hvor gjerningsmannen har trykket "like".

 

Hva er det som tyder på at dette IKKE er rasistisk hatvold?

 

Jeg er så lei av disse doble standardene! DET er rasisme...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi plutselig vente med å trekke den konklusjonen, når dette er det klareste tilfellet av rasistisk vold vi har sett her til lands på lenge? I Namsos var det fakkeltog lenge før det ble dom, det var det også i Verdal, og Antirasistisk Senter reagerte på at det ikke ble dømt som hatvold.

 

Fordi du er en nettdebattant som har sett en video, og ikke en involvert jurist som har full oversikt over hendelsen. Det handler dessuten om integritet å ikke rekke ut fingeren før prosessen har gått sin gang. Når en dommer slår hammeren i bordet og kaller dette for rasistisk motivert, så kan vi diskutere dette som rasistisk motivert. Frem tid da så er det bare spekulering.

 

Jeg har allerede gitt uttrykk for hva jeg synes om fakkeltog, og jeg er forsåvidt enig i det du sier. Men jeg føler ikke det er relevant til hvit rasisme debatten vi har gående, da fakkeltog i hovedsak handler om solidaritet fra en majoritet til en minoritet.

 

Her har vi altså en guttegjeng med utlendinger som utelukkende har banket opp etnisk norske gutter uten noe annet motiv enn vold. Ikke bare en gang, men haugevis av ganger. Hva ville det blitt kalt det dersom det var omvendt?

 

Jeg ville kalt det rasisme, om det var rasistisk motivert. Du kommer til å bli overrasket over hvor få ganger hvite som slår svarte blir erklært for rasistisk motivert vold. Det aller meste er slagsmål på byen, og selv om noen slenger noen rasistiske ord så er det ikke nødvendigvis rasistisk motivert vold.

 

Vi har til og med kommentaren som i praksis er "Bra jobba bror! Det er digg å se blodet renne fra potetene (etniske nordmenn)", hvor gjerningsmannen har trykket "like".

 

Hva er det som tyder på at dette IKKE er rasistisk hatvold?

 

Jeg er så lei av disse doble standardene! DET er rasisme...

 

Kommentaren er opplagt rasistisk, og faktumet at gjerningsmannen har likt statusen kan tyde på at han har et hat for hvite. Men igjen så trenger ikke det å bety at slagsmålet er rasistisk motivert, da spesielt når vi ikke har peiling på hva som skjer før filmingen starter.

 

Jeg er egentlig ikke særlig uenig i det du sier. Jeg mener bare at det er viktig å holde på prinsippene, og ikke bli en av de som hyler rasisme uten begrunnelse (see what I did there?)

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal vi plutselig vente med å trekke den konklusjonen, når dette er det klareste tilfellet av rasistisk vold vi har sett her til lands på lenge? I Namsos var det fakkeltog lenge før det ble dom, det var det også i Verdal, og Antirasistisk Senter reagerte på at det ikke ble dømt som hatvold.

 

Fordi du er en nettdebattant som har sett en video, og ikke en involvert jurist som har full oversikt over hendelsen. Det handler dessuten om integritet å ikke rekke ut fingeren før prosessen har gått sin gang. Når en dommer slår hammeren i bordet og kaller dette for rasistisk motivert, så kan vi diskutere dette som rasistisk motivert. Frem tid da så er det bare spekulering.

 

Jeg har allerede gitt uttrykk for hva jeg synes om fakkeltog, og jeg er forsåvidt enig i det du sier. Men jeg føler ikke det er relevant til hvit rasisme debatten vi har gående, da fakkeltog i hovedsak handler om solidaritet fra en majoritet til en minoritet.

 

Her har vi altså en guttegjeng med utlendinger som utelukkende har banket opp etnisk norske gutter uten noe annet motiv enn vold. Ikke bare en gang, men haugevis av ganger. Hva ville det blitt kalt det dersom det var omvendt?

 

Jeg ville kalt det rasisme, om det var rasistisk motivert. Du kommer til å bli overrasket over hvor få ganger hvite som slår svarte blir erklært for rasistisk motivert vold. Det aller meste er slagsmål på byen, og selv om noen slenger noen rasistiske ord så er det ikke nødvendigvis rasistisk motivert vold.

 

Vi har til og med kommentaren som i praksis er "Bra jobba bror! Det er digg å se blodet renne fra potetene (etniske nordmenn)", hvor gjerningsmannen har trykket "like".

 

Hva er det som tyder på at dette IKKE er rasistisk hatvold?

 

Jeg er så lei av disse doble standardene! DET er rasisme...

 

Kommentaren er opplagt rasistisk, og faktumet at gjerningsmannen har likt statusen kan tyde på at han har et hat for hvite. Men igjen så trenger ikke det å bety at slagsmålet er rasistisk motivert, da spesielt når vi ikke har peiling på hva som skjer før filmingen starter.

 

Jeg er egentlig ikke særlig uenig i det du sier. Jeg mener bare at det er viktig å holde på prinsippene, og ikke bli en av de som hyler rasisme uten begrunnelse (see what I did there?)

 

 

Ok, jeg er helt enig i at det ikke nødvendigvis er rasisme som er motivet, men OM hudfargene var byttet om, hadde det ikke vært en eneste såkalt "antirasist" i hele landet som ikke hadde vært sjokkskadet over omfanget og den soleklare rasismen (det ER nok "rasistisk" selv om det ikke er hatvold, som jeg ikke nødvendigvis tror det er. At "rasistisk" er et overbrukt ord med for mye makt i forhold til innhold er jeg enig i).

 

Angående poenget om at jeg er en nettdebattant og ikke en jurist og lignende, så er jeg like godt rustet til å avgjøre hva som er "rasisme", og hva som ikke er det, som de som vanligvis arrangerer fakkeltog mot rasisme i kjølvannet av slike saker. Vi kan godt la være å kalle det "rasisme" her, og jeg er helt enig i at det er misbrukt, men vi vet vel begge hva som hadde skjedd om hudfargene var byttet om...

 

Her er hva en politijurist sier foreløpig:

 

 

 

Politiadvokat Alf Rune Nilsen ser svært alvorlig på saken og varsler at han i løpet av helga vil ha utarbeidet en formell siktelse mot den utpekte hovedmannen, en 18-åring med et voksende kriminelt rulleblad.

 

- Siden september har han vært innblandet i seks voldshendelser og ett tyveri. Han er også mistenkt for ett ransforhold der en ung mann ble truet med kniv, sier Nilsen til Dagbladet.

 

- GjengmiljøHan sier etterforskningen har avdekket at den utpekte hovedmannen og de andre i gruppa er medlemmer av en kriminell gjeng på åtte-ti personer som jevnlig begår alvorlig kriminalitet som ofte filmes og legges på nett. Flere av dem er elever på Charlottenlund.

 

- Vi må kalle en spade for en spade - de er en gjeng. De opererer sammen hele tida - som regel på og ved utesteder, men nå også på skolen. De har alle utenlandsk bakgrunn, og ofrene er alltid unge etnisk norske menn, sier politiadvokaten.

 

Jeg har lest flere kommentarer på siden hans, og det er veldig mye mer eller mindre skjult rasisme mot etnisk norske fra "ikke-etniske". Det at han trykker like på en slik kommentar er også et hint.

 

Jeg er enig i at det har gått sport i å spille rasismekortet, og er egentlig dritlei av hele konseptet da jeg mener reell rasisme er et forsvinnende lite problem, men når man først skal spille med disse reglene som samfunnet har gitt oss, så kan i alle fall de som SKAL jobbe som "antirasister" slutte å være rasistiske, dobbeltmoralske hyklere!

 

Han som gjorde det er kanskje ikke rasist, men "antirasistene" viser nå veldig godt at DE er rasister, og bare bryr seg om folk med mørkere pigmentering er offer for hvite.

 

Dette handler mer om å få frem hykleriet i grunn. Jeg er ikke opptatt av å stemple folk som rasister i hytt og kanel, men om man først skal gjøre det, så får det gå begge veier!

 

Ved å skrike opp om dette holder jeg fast på prinsippet mitt om å motsi alt hykleri, mer enn noe annet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor skal vi plutselig vente med å trekke den konklusjonen, når dette er det klareste tilfellet av rasistisk vold vi har sett her til lands på lenge? I Namsos var det fakkeltog lenge før det ble dom, det var det også i Verdal, og Antirasistisk Senter reagerte på at det ikke ble dømt som hatvold.

 

Fordi du er en nettdebattant som har sett en video, og ikke en involvert jurist som har full oversikt over hendelsen. Det handler dessuten om integritet å ikke rekke ut fingeren før prosessen har gått sin gang. Når en dommer slår hammeren i bordet og kaller dette for rasistisk motivert, så kan vi diskutere dette som rasistisk motivert. Frem tid da så er det bare spekulering.

 

Jeg har allerede gitt uttrykk for hva jeg synes om fakkeltog, og jeg er forsåvidt enig i det du sier. Men jeg føler ikke det er relevant til hvit rasisme debatten vi har gående, da fakkeltog i hovedsak handler om solidaritet fra en majoritet til en minoritet.

 

Her har vi altså en guttegjeng med utlendinger som utelukkende har banket opp etnisk norske gutter uten noe annet motiv enn vold. Ikke bare en gang, men haugevis av ganger. Hva ville det blitt kalt det dersom det var omvendt?

 

Jeg ville kalt det rasisme, om det var rasistisk motivert. Du kommer til å bli overrasket over hvor få ganger hvite som slår svarte blir erklært for rasistisk motivert vold. Det aller meste er slagsmål på byen, og selv om noen slenger noen rasistiske ord så er det ikke nødvendigvis rasistisk motivert vold.

 

Vi har til og med kommentaren som i praksis er "Bra jobba bror! Det er digg å se blodet renne fra potetene (etniske nordmenn)", hvor gjerningsmannen har trykket "like".

 

Hva er det som tyder på at dette IKKE er rasistisk hatvold?

 

Jeg er så lei av disse doble standardene! DET er rasisme...

 

Kommentaren er opplagt rasistisk, og faktumet at gjerningsmannen har likt statusen kan tyde på at han har et hat for hvite. Men igjen så trenger ikke det å bety at slagsmålet er rasistisk motivert, da spesielt når vi ikke har peiling på hva som skjer før filmingen starter.

 

Jeg er egentlig ikke særlig uenig i det du sier. Jeg mener bare at det er viktig å holde på prinsippene, og ikke bli en av de som hyler rasisme uten begrunnelse (see what I did there?)

 

 

Ok, jeg er helt enig i at det ikke nødvendigvis er rasisme som er motivet, men OM hudfargene var byttet om, hadde det ikke vært en eneste såkalt "antirasist" i hele landet som ikke hadde vært sjokkskadet over omfanget og den soleklare rasismen (det ER nok "rasistisk" selv om det ikke er hatvold, som jeg ikke nødvendigvis tror det er. At "rasistisk" er et overbrukt ord med for mye makt i forhold til innhold er jeg enig i).

 

Angående poenget om at jeg er en nettdebattant og ikke en jurist og lignende, så er jeg like godt rustet til å avgjøre hva som er "rasisme", og hva som ikke er det, som de som vanligvis arrangerer fakkeltog mot rasisme i kjølvannet av slike saker. Vi kan godt la være å kalle det "rasisme" her, og jeg er helt enig i at det er misbrukt, men vi vet vel begge hva som hadde skjedd om hudfargene var byttet om...

 

Her er hva en politijurist sier foreløpig:

 

 

 

Politiadvokat Alf Rune Nilsen ser svært alvorlig på saken og varsler at han i løpet av helga vil ha utarbeidet en formell siktelse mot den utpekte hovedmannen, en 18-åring med et voksende kriminelt rulleblad.

 

- Siden september har han vært innblandet i seks voldshendelser og ett tyveri. Han er også mistenkt for ett ransforhold der en ung mann ble truet med kniv, sier Nilsen til Dagbladet.

 

- Gjengmiljø Han sier etterforskningen har avdekket at den utpekte hovedmannen og de andre i gruppa er medlemmer av en kriminell gjeng på åtte-ti personer som jevnlig begår alvorlig kriminalitet som ofte filmes og legges på nett. Flere av dem er elever på Charlottenlund.

 

- Vi må kalle en spade for en spade - de er en gjeng. De opererer sammen hele tida - som regel på og ved utesteder, men nå også på skolen. De har alle utenlandsk bakgrunn, og ofrene er alltid unge etnisk norske menn, sier politiadvokaten.

 

Jeg har lest flere kommentarer på siden hans, og det er veldig mye mer eller mindre skjult rasisme mot etnisk norske fra "ikke-etniske". Det at han trykker like på en slik kommentar er også et hint.

 

Jeg er enig i at det har gått sport i å spille rasismekortet, og er egentlig dritlei av hele konseptet da jeg mener reell rasisme er et forsvinnende lite problem, men når man først skal spille med disse reglene som samfunnet har gitt oss, så kan i alle fall de som SKAL jobbe som "antirasister" slutte å være rasistiske, dobbeltmoralske hyklere!

 

Han som gjorde det er kanskje ikke rasist, men "antirasistene" viser nå veldig godt at DE er rasister, og bare bryr seg om folk med mørkere pigmentering er offer for hvite.

 

Dette handler mer om å få frem hykleriet i grunn. Jeg er ikke opptatt av å stemple folk som rasister i hytt og kanel, men om man først skal gjøre det, så får det gå begge veier!

 

Ved å skrike opp om dette holder jeg fast på prinsippet mitt om å motsi alt hykleri, mer enn noe annet...

 

Veldig enig med deg! Er mørkhudet selv og disse såkalte "antirasistene" er for meg en gjeng med hyklere 

 

Fra Dagbladet:

– Vi må kalle en spade for en spade – de er en gjeng. De opererer sammen hele tida – som regel på og ved utesteder, men nå også på skolen. De har alle utenlandsk bakgrunn, og ofrene er alltid unge etnisk norske menn, sier politiadvokaten. (Sitat slutt)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...