Gå til innhold

Voldsvideoene fra trondheim.


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/brutale-voldsvideoer-ryster-skolemiljoe-i-trondheim/a/23665269/

 

 

Hva skal man si om dette da?

 

og hvordan kan vi forebygge slik oppførsel?

 

 

Det virker som om mediene viser tilbakeholdenhet i slike tilfeller ( muligens for å ikke øke polarisering)

 

Å det er noe som flere og flere har begynt å legge merke til.

 

 

Men det virker som det er et økende problem med voldelige innvandrermenn/gutter..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det var snakk om de 1000 nyttårs voldtektene, så var det jo vistnok damenes egen feil, så her må en vel skylde på de voldsutatte ungdommene selv som oppholder seg på feil sted, de burde absolutt ikke vert på skolen den dagen. Hva skal man ellers si?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett videoen, så jeg vet ikke hvor stor denne gjengen skal være. Men, jeg ser ikke helt hvordan vi skal kunne ekstrapolere så mye ut fra dette. Kjip sak, så klart. Ikke ser jeg at media holder noe tilbake, heller, hva skulle det være?

 

Edit: Jeg så den nå, men det var ikke så lett å se andre enn gjerningsmannen og offeret. 5-10 stykker?

 

Edit 2: "Han sier etterforskningen har avdekket at den utpekte hovedmannen og de andre i gruppa er medlemmer av en kriminell gjeng på åtte-ti personer som jevnlig begår alvorlig kriminalitet som ofte filmes og legges på nett. Flere av dem er elever på Charlottenlund.

 

- Vi må kalle en spade for en spade - de er en gjeng. De opererer sammen hele tida - som regel på og ved utesteder, men nå også på skolen. De har alle utenlandsk bakgrunn, og ofrene er alltid unge etnisk norske menn, sier politiadvokaten."

 

Samme artikkel sier at siktede har vært involvert i seks voldsepisoder og ett ran. Det er altså en guttegjeng politiet er klar over, så vi kan vel regne med at de får de under kontroll. http://www.dagbladet.no/2016/04/22/nyheter/innenriks/vold/videregaende_skole/trondheim/43973823/

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"- Vi må kalle en spade for en spade - de er en gjeng. De opererer sammen hele tida - som regel på og ved utesteder, men nå også på skolen. De har alle utenlandsk bakgrunn, og ofrene er alltid unge etnisk norske menn, sier politiadvokaten"

Mer innvandring, mer mer!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

I min tid var slik oppførsel mer populært på ungdomsskolen enn videregående, men det var absolutt ikke forbeholdt utlendinger.

 

Da min bror som er 30 i dag gikk på ungdomskolen så var det også gjenger som drev med slossing uten grunn. Disse var norske, og det var flere gjenger. Sakte men sikkert ble det slutt på dette og da jeg selv begynte på ungdomskolen begynte det og bli gjenger men da kun bestående av utlendinger, ofte fra flere skoler. Og det ble fler og fler gjenger bestående av utlendinger som solgte snus,røyk,telefoner og dataer på ungdomskolen da jeg selv begynte på vidregående, 

 

For min del spiller det ingen rolle om de er norske eller ikke, idioter er de uansett som holder på med dette. Men det er en observasjon fra min side at så og si alle gjengene i "min tid" besto av utlendinger

 

og om du skulle begynne og "bråke" med en slik gjeng så kom de ofte 10-20 stykker og skulle ta deg, særlig om de viste at du var på en fest eller lignende. Aldri når du gikk alene hjem fra skolen, de skulle alltid "ta deg" et sted det var mye folk

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Jeg er en del yngre enn din bror, og de var fortsatt norske på min skole. Det samme med min lillebror, som knapt er 20. Det varierer sikkert fra miljø til miljø. At de alltid er i overtall er ikke et innvandrerfenomen, det er universelt. Alle blir modige i overtall. Av alle slosskamper jeg har sett er det svært få som har vært rettferdige, om det så er størrelse, antall eller begge deler som utgjør forskjellen.

Lenke til kommentar

Jeg er en del yngre enn din bror, og de var fortsatt norske på min skole. Det samme med min lillebror, som knapt er 20. Det varierer sikkert fra miljø til miljø. At de alltid er i overtall er ikke et innvandrerfenomen, det er universelt. Alle blir modige i overtall. Av alle slosskamper jeg har sett er det svært få som har vært rettferdige, om det så er størrelse, antall eller begge deler som utgjør forskjellen.

 

Det er jo riktig. Trur for eksempel ikke at det er så utbredd gjengmiljø blant utelandske ungdom for eks på flisa eller på toten, men kanskje på de stedene som er noe mer "kjent" for og ha mange utelndinger som for eks Oslo,Strømmen,Jessheim,Lillestrøm ( Nærliggende områder for min del som gjennom tidene har hatt en god del "kjente" gjenger som består av utlendinger )

Lenke til kommentar

Det eneste vi kan gjøre, er å bygge opp igjen de ny-nazistiske miljøene politiet klarte å knuse. I tillegg bør Anders Behring Breivik løslates og hylles som keiser. Jeg ser ingen andre muligheter. 

 

Muligens tok jeg helt av nå, men en må være rar skal en tilpasse seg en rar verden. 

 

Jeg så forresten den usladdede videoen. Det var uklart om hvem som begynte med volden. Det virket som det var den innfødte som gjorde noe først, men akkurat hva han gjorde, ble ikke filmet. 

Lenke til kommentar

Hvis noen gjør noe med dette, om noen velger og bure disse idiotene inne eller opretter en gruppe for og vise motstand mot slike gjenger, hva skjer da ? Da blir dem rasister og høyreekstreme MED EN GANG. 

 

Jeg kan nesten garantere at det ikke vil skje noe som helst med disse gutta, de får en fy fy, så får vi kanskje en sak til om vold mot uskyldige fra en slik gjeng, så blir dette en ganske vanlig sak så blir det glemt. hvertfall av resten av landet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvis noen gjør noe med dette, om noen velger og bure disse idiotene inne eller opretter en gruppe for og vise motstand mot slike gjenger, hva skjer da ? Da blir dem rasister og høyreekstreme MED EN GANG. 

 

Jeg kan nesten garantere at det ikke vil skje noe som helst med disse gutta, de får en fy fy, så får vi kanskje en sak til om vold mot uskyldige fra en slik gjeng, så blir dette en ganske vanlig sak så blir det glemt. hvertfall av resten av landet.

Politiet jobber med en siktelse mot hovedpersonen i videoen, om til sammen seks voldsepisoder. De jobber med å få tak i en annen person fra samme gjeng. Politiet har også vært helt klare på at denne gjengen er et problem. Jeg har ikke sett noen kalle politiet rasister eller høyreekstreme, har du?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

dette er en voldsgjeng som har flere hendelser på seg, politiet har i følge seg selv vært i kontakt med dem utallige ganger for voldsrelaterte saker. Dem sitter sikkert og ler av politiet som svinger med pekefingern til dem.... samme gjelder forøvrig andre gjentaksvoldsmenn i norge... straffesystemet er ikke godt nok til å håndtere dem eller noe... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva trur dere hadde skjedd om gjerningsmannen hadde gått i bakken her ? Om han norske slo han bevistløs så han havna på gulvet ? Du kan jo nesten ikke slå tilbake, du ender uansett opp med og få 5 andre folk på deg om du klarer og ta "sjefsidioten" som satt alt i gang

Endret av Eriksendrul
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...