Gå til innhold

Voldsvideoene fra trondheim.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vi har allerede mange "instanser" som skal gjennomføre disse oppgavene, alt etter hvilken situasjon som oppstår. Sosialtjenester, barnevern og fengselsvesen er alle viktige for å få folk til å "tilpasse seg samfunnet". Det er ikke slik at innvandrere har fundamentalt unike problemstillinger, så veldig mange vil kunne skli rett inn i opplegg vi allerede har for "våre egne".

 

Så, jeg har ikke skrevet at du mener at innvandrere, eller hvem som helst for den del, er dumme. Problemet er bare at hva du mener er rapende irrelevant. Det som teller, er hva samfunnet oppfatter. "Haha, negrene er dumme, de må gå på spesialskole, haha". Slikt blir det ikke god integrering av. Alternativet er å holde slike "instanser" skjult, men om folk bor der i tre år så får du plutselig ghettoer med alle de risker det innebærer. For ikke å snakke om at det vil bli ramaskrik over at man i praksis holder folk fengslet preventivt...

 

For å si det enkelt: Du har ikke kommet med en eneste ny tanke, alt dette har blitt vurdert før av folk med mer innsikt enn de aller fleste av oss her inne, og vi er faktisk forholdsvis godt på vei mot noe som funker.

 

Det er ikke småplukk jeg kommer med, men en forklaring på hvorfor du kunne spart deg bryet med å harpe løs om en "løsning" som ikke vil forbedre noe som helst.

 

 

Sosialtjenestene, barnevernet og fengselet tar ikke for seg noen av oppgavene jeg mener ved instansen min.

 

Med psykiske problemer og vrengte moraler/synspunkter, kan det absolutt være vanskelig å for innvandrerne og sammensmelte seg med vårt opplegg.

 

Jeg er ikke helt sikker på hva du mente, men om folkene som deltar i denne tråden oppfatter mine meninger som: "Haha, negrene er dumme, de må gå på spesialskole, haha".  er jeg ikke sikker på hvor mye de har mellom ørene, da vet jeg ikke om det er noe poeng i å debattere heller da, om de andre deltakerne er så umodne.

 

Når jeg skriver om en instans med begrensede frie områder, kan du vel skjønne at jeg ikke mener en ghetto-løsning? De skal bare være i et litt begrenset område mens de gjennomfører den 3-årige instansen. Det betyr ikke at de skal presses sammen og bli plassert i samme bygning med mindre goder og mindreverdige forhold. Det må da vel kunne være mulig å ha et litt bredere spekter i tankemønsteret? Det blir ikke noe ramaskrik, det skal ikke være fengsels-lignende på noe vis.

 

Jeg har kommet med flere originale tanker rundt dette temaet som muligens kunne redusert problemer på et revolusjonært nivå.

At folk ikke ser dette, etter så mye forklaring, kan muligens like gjerne avsløre et mindre intelligensnivå hos flere deltakere i denne tråden.

 

Om ikke småplukk, kanskje misforståelse, men ikke skyld det på instansen.

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

Det koster oss faktisk jævlig mye. Til å begynne med:

 

- milliarder på milliarder av skattekroner

- økt kriminalitet

- selvpålagt sensur som følge av importert religiøs fundamentalisme

- ghettofisering og 'white flight' i europeiske byer

- forfølgelse av jøder som nå rømmer vest-europa i rekordtall

- langsiktige og muligens permanente demografiske endringer

 

Dette er ikke en pris jeg er villig til å betale bare for å vise hvor snill det er mulig å være.

 

Jeg har kommet med flere originale tanker rundt dette temaet som muligens kunne redusert problemer på et revolusjonært nivå.

 

 

Dette begynner å bli litt flaut.

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det koster oss faktisk jævlig mye. Til å begynne med:

 

- milliarder på milliarder av skattekroner

- økt kriminalitet

- selvpålagt sensur som følge av importert religiøs fundamentalisme

- ghettofisering og 'white flight' i europeiske byer

- forfølgelse av jøder som nå rømmer vest-europa i rekordtall

- langsiktige og muligens permanente demografiske endringer

 

Dette er ikke en pris jeg er villig til å betale bare for å vise hvor snill det er mulig å være.

 

Jeg har kommet med flere originale tanker rundt dette temaet som muligens kunne redusert problemer på et revolusjonært nivå.

 

 

Dette begynner å bli litt flaut.

 

Det finnes allerede en instans som muligens kan passe deg veldig godt om du virkelig tror at medmenneskelighet koster alt det der. Det ser ikke ut til at du vet hva medmenneskelighet er, i det hele tatt.

 

 

Medmenneskelighet får Jøder til å rømme vest-europa?

Medmenneskelighet øker kriminalitet?

 

 

Så var det dette med intelligensnivået da.....

 

 

 

Om du derimot mente at instansen medbrakte alle disse "problemene", tror jeg ikke du har forstått så mye av det jeg har ment....

Du vet vel at det koster enorme pengesummer å ha noen i fengsel også sant?

 

Når de smarteste i verden før i tiden snakket om at jorda kanskje var rund, ikke flat, ble de omtalt som "gale" og latterliggjort av de "gjennomsnittlige", fordi de "gjennomsnittlige" ikke forstod selve dybden av hva de smarteste sa, ikke sant?.....

Er det ikke litt rart at jeg har fått frem en modell som alle latterliggjør, fordi de ikke forstår den?

 

Jeg påstår ikke at jeg er verdens smarteste person altså, men er det virkelig vanskelig å forstå "instans-løsningen" min uten å henge seg opp i ubetydelige problemer, som egentlig ikke er problemer?

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

Disse enkelt-tilfellene som dere gnåler om i postene deres viser ingenting. Hva med alle etnisk Norske som bryter norsk lov?

 

som sagt: få på plass en instans for innvandrerne, hjelp dem psykisk, lær dem moraler, lær dem kulturforskjellene, lær dem å endre på eventuelle vrengte moraler de har fått/får under oppveksten, enkelt og greit lær dem tema "Norge" med alt som følger med. Kjør instans-løsningen og fiks 80% av hele problemet, om ikke mer.

 

Ikke straff folk som trenger hjelp!

 

 

Nah, kast dem ut om de ikke klarer å oppføre seg.

 

Eventuelt send dem til en arbeidsleir for å betale for skadene de påførte og så send dem ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2016/04/25/Har-funnet-et-nettsted-hvor-voldsvideoer-blir-lastet-opp-12650543.ece

 

 

To voldsvideoer fra samme videregående skole har rystet Trondheim de siste dagene. Den ene videoen ble filmet i en garderobe 14. april, mens den andre videoen er fra utsiden av skolen 9. februar. I begge tilfellene blir en etnisk norsk elev slått av en medelev som er av utenlandsk opprinnelse. I begge episodene er det også flere personer som står rundt, og enkelte av disse filmer volden.

Politiinspektør Alf Rune Nilsen i Trøndelag politidistrikt synes det er nedslående at etterforskningen har avdekket at dette med voldsvideo ikke er noe unikt.

- Det virker som det er vanlig at noen filmer mens de slår folk uprovosert. Vi har i forbindelse med saken funnet andre voldsvideoer som ligner, og vi har knyttet dette opp mot et nettsted hvor man laster opp voldsvideoer. Det virker også som det kan ha sammenheng med en Youtube-kanal, men den er stengt nå, sier han.

 

Dette er jo ikke formildende akkurat...

 

Er det noen som tror at AUF, ARS eller andre "antirasister" hadde reagert "noe annerledes" dersom dette var en gjeng med nordmenn som gikk rundt og "banket gørra ut av sotrør" for så å legge det ut på et nettsted der de gir hverandre tommel opp og forteller hverandre hvor digg det er å se blodet sprute?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Selv om jeg bruker fet font, betyr det ikke at jeg er smart! 

 

Skumleste bare noen kommentarer over, men er det virkelig noen her inne som mener at en ikke bør bli straffet for voldshandling? Hva i huleste?! Instans, hva faen? Skal vi mekke en ny instans for korreksjon? Tja, kanskje det. Kan jo kalle det interneringsleir slæsh korreksjonsfasilitet, i god gammeldags sovjet-stil. Hva i huleste heiteste fillefaen

 

Insert poltically correct statement: kødder med interneringsleieren altså

 

 

Jeg har ikke sagt at folk ikke skal straffes, men at innvandrerne som har hatt det helt forferdelig og som ikke vet hvordan de skal oppføre seg, som har fått vrengte moraler og synspunkter "inn med teskje" under oppveksten, og som har psykiske problemer, trenger hjelp, ikke straff.

 

De syke trenger hjelp, ikke straff. Ble det for mange fete fonter for deg? :)

 

 

 

Denne fyren er ikke traumatisert, har vært i Norge leeenge. Muligens født i Norge.

Hvis denne innvandringen ikke stopper snart så kan vi si hade til folketrygden

Endret av Januar333
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vi har allerede mange "instanser" som skal gjennomføre disse oppgavene, alt etter hvilken situasjon som oppstår. Sosialtjenester, barnevern og fengselsvesen er alle viktige for å få folk til å "tilpasse seg samfunnet". Det er ikke slik at innvandrere har fundamentalt unike problemstillinger, så veldig mange vil kunne skli rett inn i opplegg vi allerede har for "våre egne".

 

Så, jeg har ikke skrevet at du mener at innvandrere, eller hvem som helst for den del, er dumme. Problemet er bare at hva du mener er rapende irrelevant. Det som teller, er hva samfunnet oppfatter. "Haha, negrene er dumme, de må gå på spesialskole, haha". Slikt blir det ikke god integrering av. Alternativet er å holde slike "instanser" skjult, men om folk bor der i tre år så får du plutselig ghettoer med alle de risker det innebærer. For ikke å snakke om at det vil bli ramaskrik over at man i praksis holder folk fengslet preventivt...

 

For å si det enkelt: Du har ikke kommet med en eneste ny tanke, alt dette har blitt vurdert før av folk med mer innsikt enn de aller fleste av oss her inne, og vi er faktisk forholdsvis godt på vei mot noe som funker.

 

Det er ikke småplukk jeg kommer med, men en forklaring på hvorfor du kunne spart deg bryet med å harpe løs om en "løsning" som ikke vil forbedre noe som helst.

 

 

Sosialtjenestene, barnevernet og fengselet tar ikke for seg noen av oppgavene jeg mener ved instansen min.

 

Med psykiske problemer og vrengte moraler/synspunkter, kan det absolutt være vanskelig å for innvandrerne og sammensmelte seg med vårt opplegg.

 

Jeg er ikke helt sikker på hva du mente, men om folkene som deltar i denne tråden oppfatter mine meninger som: "Haha, negrene er dumme, de må gå på spesialskole, haha".  er jeg ikke sikker på hvor mye de har mellom ørene, da vet jeg ikke om det er noe poeng i å debattere heller da, om de andre deltakerne er så umodne.

 

Når jeg skriver om en instans med begrensede frie områder, kan du vel skjønne at jeg ikke mener en ghetto-løsning? De skal bare være i et litt begrenset område mens de gjennomfører den 3-årige instansen. Det betyr ikke at de skal presses sammen og bli plassert i samme bygning med mindre goder og mindreverdige forhold. Det må da vel kunne være mulig å ha et litt bredere spekter i tankemønsteret? Det blir ikke noe ramaskrik, det skal ikke være fengsels-lignende på noe vis.

 

Jeg har kommet med flere originale tanker rundt dette temaet som muligens kunne redusert problemer på et revolusjonært nivå.

At folk ikke ser dette, etter så mye forklaring, kan muligens like gjerne avsløre et mindre intelligensnivå hos flere deltakere i denne tråden.

 

Om ikke småplukk, kanskje misforståelse, men ikke skyld det på instansen.

 

Salte og sylte, det er nesten som om du velger å ikke lese det jeg skriver. Og du virker ikke å ha mye forståelse for hvordan mennesker fungerer i ulike situasjoner.

 

For det første: Psykiatrien og fengselsvesenet, og til dels barnevernet, håndterer utelukkende folk med psykiske problemer og vrengte moraler/synspunkter. Det er derfor vi har disse instansene i utgangspunktet. De er til for å hjelpe folk som sliter med å fungere både som individer og som deler av samfunnet. PTSD er PTSD, det er ikke slik at man får en fundamentalt annerledes lidelse i ørkenen i midtøsten enn den man får i en pedo-kjeller på østlandet. Folk som sliter har vi allerede, på mange ulike måter, også med krigstraumer, det er ikke nødvendig med noe helt nytt opplegg.

 

Som jeg skrev; Hva du mener om hvorvidt gruppe A eller B er dumme eller smarte eller midt imellom er rapende irrelevant. Konsekvensen av at lille Innvandre-Isak må ut av skolen fordi broren og foreldrene hans må "tilbake på skolebenken", er at folk finner ut at "hm, innvandrere må hele tiden tilbake til anstalten for å lære, men de lærer jo visst ikke, de er sikkert dumme". Jeg sier ikke at alle kommer til å tenke slik, men mange nok.

 

Og hvordan i alle dager ser du for deg at du skal kunne putte en drøss med folk på et avgrenset område uten at det blir ghetto, når det eneste disse folkene har til felles er at de er annerledes enn de som er på utsiden. Og samme hvor fint og flott området er, vil det måtte være begrenset, kanskje et par kvadratkilometer. På tredje året, med plassering på tvang og begrensede muligheter til å komme utom en tur, vil det være jamngodt med et fengsel. Der det attpåtil er en ghetto.

 

Og igjen; Tankene dine er så langt unna originale som det kommer. Du beskriver i praksis et indianerreservat med egen helsesøster og lærer.

 

Du forklarer ikke ting grundig med ctrl-c + ctrl-v. Du bare gnåler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Vi har allerede mange "instanser" som skal gjennomføre disse oppgavene, alt etter hvilken situasjon som oppstår. Sosialtjenester, barnevern og fengselsvesen er alle viktige for å få folk til å "tilpasse seg samfunnet". Det er ikke slik at innvandrere har fundamentalt unike problemstillinger, så veldig mange vil kunne skli rett inn i opplegg vi allerede har for "våre egne".

 

Så, jeg har ikke skrevet at du mener at innvandrere, eller hvem som helst for den del, er dumme. Problemet er bare at hva du mener er rapende irrelevant. Det som teller, er hva samfunnet oppfatter. "Haha, negrene er dumme, de må gå på spesialskole, haha". Slikt blir det ikke god integrering av. Alternativet er å holde slike "instanser" skjult, men om folk bor der i tre år så får du plutselig ghettoer med alle de risker det innebærer. For ikke å snakke om at det vil bli ramaskrik over at man i praksis holder folk fengslet preventivt...

 

For å si det enkelt: Du har ikke kommet med en eneste ny tanke, alt dette har blitt vurdert før av folk med mer innsikt enn de aller fleste av oss her inne, og vi er faktisk forholdsvis godt på vei mot noe som funker.

 

Det er ikke småplukk jeg kommer med, men en forklaring på hvorfor du kunne spart deg bryet med å harpe løs om en "løsning" som ikke vil forbedre noe som helst.

 

 

Sosialtjenestene, barnevernet og fengselet tar ikke for seg noen av oppgavene jeg mener ved instansen min.

 

Med psykiske problemer og vrengte moraler/synspunkter, kan det absolutt være vanskelig å for innvandrerne og sammensmelte seg med vårt opplegg.

 

Jeg er ikke helt sikker på hva du mente, men om folkene som deltar i denne tråden oppfatter mine meninger som: "Haha, negrene er dumme, de må gå på spesialskole, haha".  er jeg ikke sikker på hvor mye de har mellom ørene, da vet jeg ikke om det er noe poeng i å debattere heller da, om de andre deltakerne er så umodne.

 

Når jeg skriver om en instans med begrensede frie områder, kan du vel skjønne at jeg ikke mener en ghetto-løsning? De skal bare være i et litt begrenset område mens de gjennomfører den 3-årige instansen. Det betyr ikke at de skal presses sammen og bli plassert i samme bygning med mindre goder og mindreverdige forhold. Det må da vel kunne være mulig å ha et litt bredere spekter i tankemønsteret? Det blir ikke noe ramaskrik, det skal ikke være fengsels-lignende på noe vis.

 

Jeg har kommet med flere originale tanker rundt dette temaet som muligens kunne redusert problemer på et revolusjonært nivå.

At folk ikke ser dette, etter så mye forklaring, kan muligens like gjerne avsløre et mindre intelligensnivå hos flere deltakere i denne tråden.

 

Om ikke småplukk, kanskje misforståelse, men ikke skyld det på instansen.

 

Salte og sylte, det er nesten som om du velger å ikke lese det jeg skriver. Og du virker ikke å ha mye forståelse for hvordan mennesker fungerer i ulike situasjoner.

 

For det første: Psykiatrien og fengselsvesenet, og til dels barnevernet, håndterer utelukkende folk med psykiske problemer og vrengte moraler/synspunkter. Det er derfor vi har disse instansene i utgangspunktet. De er til for å hjelpe folk som sliter med å fungere både som individer og som deler av samfunnet. PTSD er PTSD, det er ikke slik at man får en fundamentalt annerledes lidelse i ørkenen i midtøsten enn den man får i en pedo-kjeller på østlandet. Folk som sliter har vi allerede, på mange ulike måter, også med krigstraumer, det er ikke nødvendig med noe helt nytt opplegg.

 

Som jeg skrev; Hva du mener om hvorvidt gruppe A eller B er dumme eller smarte eller midt imellom er rapende irrelevant. Konsekvensen av at lille Innvandre-Isak må ut av skolen fordi broren og foreldrene hans må "tilbake på skolebenken", er at folk finner ut at "hm, innvandrere må hele tiden tilbake til anstalten for å lære, men de lærer jo visst ikke, de er sikkert dumme". Jeg sier ikke at alle kommer til å tenke slik, men mange nok.

 

Og hvordan i alle dager ser du for deg at du skal kunne putte en drøss med folk på et avgrenset område uten at det blir ghetto, når det eneste disse folkene har til felles er at de er annerledes enn de som er på utsiden. Og samme hvor fint og flott området er, vil det måtte være begrenset, kanskje et par kvadratkilometer. På tredje året, med plassering på tvang og begrensede muligheter til å komme utom en tur, vil det være jamngodt med et fengsel. Der det attpåtil er en ghetto.

 

Og igjen; Tankene dine er så langt unna originale som det kommer. Du beskriver i praksis et indianerreservat med egen helsesøster og lærer.

 

Du forklarer ikke ting grundig med ctrl-c + ctrl-v. Du bare gnåler.

 

 

Jeg gidder ikke mer av dette. Samme hvor mye jeg har prøvd å forklare, ser det ikke ut til at folk forstår. Instansen min ville vært fin, ryddig og fokusert på de rette områdene, slik at innvandrer-situasjonen kunne blitt mye bedre enn den er i dag.

Det er ikke jeg som gnåler, det er dere. Instansen hadde ikke blitt en ghetto, det er snakk om en psykisk helse/kurs/skole til å lære, ikke avsperret fengsel. Tankene er originale og kunne muligens vært med på å fikse 80% av problemene, kanskje mer.

 

Når jeg har fremført "instans-løsningen" min for andre, "face to face", har alle til nå vært enige. Alle synes idéen/idéene er bra, og kunne fungert i praksis. Her på denne tråden blir muligens alt jeg fremfører bare et offer for vanskelige folk, som bare misforstår, "småplukker" og vrir på ordene mine.

 

Ikke siter noe av det jeg skrev i denne posten. Jeg gidder ikke mer. Det ser ikke ut til at noen skjønner "bæret" av hva jeg mener allikevel.

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Vi har allerede mange "instanser" som skal gjennomføre disse oppgavene, alt etter hvilken situasjon som oppstår. Sosialtjenester, barnevern og fengselsvesen er alle viktige for å få folk til å "tilpasse seg samfunnet". Det er ikke slik at innvandrere har fundamentalt unike problemstillinger, så veldig mange vil kunne skli rett inn i opplegg vi allerede har for "våre egne".

 

Så, jeg har ikke skrevet at du mener at innvandrere, eller hvem som helst for den del, er dumme. Problemet er bare at hva du mener er rapende irrelevant. Det som teller, er hva samfunnet oppfatter. "Haha, negrene er dumme, de må gå på spesialskole, haha". Slikt blir det ikke god integrering av. Alternativet er å holde slike "instanser" skjult, men om folk bor der i tre år så får du plutselig ghettoer med alle de risker det innebærer. For ikke å snakke om at det vil bli ramaskrik over at man i praksis holder folk fengslet preventivt...

 

For å si det enkelt: Du har ikke kommet med en eneste ny tanke, alt dette har blitt vurdert før av folk med mer innsikt enn de aller fleste av oss her inne, og vi er faktisk forholdsvis godt på vei mot noe som funker.

 

Det er ikke småplukk jeg kommer med, men en forklaring på hvorfor du kunne spart deg bryet med å harpe løs om en "løsning" som ikke vil forbedre noe som helst.

 

 

Sosialtjenestene, barnevernet og fengselet tar ikke for seg noen av oppgavene jeg mener ved instansen min.

 

Med psykiske problemer og vrengte moraler/synspunkter, kan det absolutt være vanskelig å for innvandrerne og sammensmelte seg med vårt opplegg.

 

Jeg er ikke helt sikker på hva du mente, men om folkene som deltar i denne tråden oppfatter mine meninger som: "Haha, negrene er dumme, de må gå på spesialskole, haha".  er jeg ikke sikker på hvor mye de har mellom ørene, da vet jeg ikke om det er noe poeng i å debattere heller da, om de andre deltakerne er så umodne.

 

Når jeg skriver om en instans med begrensede frie områder, kan du vel skjønne at jeg ikke mener en ghetto-løsning? De skal bare være i et litt begrenset område mens de gjennomfører den 3-årige instansen. Det betyr ikke at de skal presses sammen og bli plassert i samme bygning med mindre goder og mindreverdige forhold. Det må da vel kunne være mulig å ha et litt bredere spekter i tankemønsteret? Det blir ikke noe ramaskrik, det skal ikke være fengsels-lignende på noe vis.

 

Jeg har kommet med flere originale tanker rundt dette temaet som muligens kunne redusert problemer på et revolusjonært nivå.

At folk ikke ser dette, etter så mye forklaring, kan muligens like gjerne avsløre et mindre intelligensnivå hos flere deltakere i denne tråden.

 

Om ikke småplukk, kanskje misforståelse, men ikke skyld det på instansen.

 

Salte og sylte, det er nesten som om du velger å ikke lese det jeg skriver. Og du virker ikke å ha mye forståelse for hvordan mennesker fungerer i ulike situasjoner.

 

For det første: Psykiatrien og fengselsvesenet, og til dels barnevernet, håndterer utelukkende folk med psykiske problemer og vrengte moraler/synspunkter. Det er derfor vi har disse instansene i utgangspunktet. De er til for å hjelpe folk som sliter med å fungere både som individer og som deler av samfunnet. PTSD er PTSD, det er ikke slik at man får en fundamentalt annerledes lidelse i ørkenen i midtøsten enn den man får i en pedo-kjeller på østlandet. Folk som sliter har vi allerede, på mange ulike måter, også med krigstraumer, det er ikke nødvendig med noe helt nytt opplegg.

 

Som jeg skrev; Hva du mener om hvorvidt gruppe A eller B er dumme eller smarte eller midt imellom er rapende irrelevant. Konsekvensen av at lille Innvandre-Isak må ut av skolen fordi broren og foreldrene hans må "tilbake på skolebenken", er at folk finner ut at "hm, innvandrere må hele tiden tilbake til anstalten for å lære, men de lærer jo visst ikke, de er sikkert dumme". Jeg sier ikke at alle kommer til å tenke slik, men mange nok.

 

Og hvordan i alle dager ser du for deg at du skal kunne putte en drøss med folk på et avgrenset område uten at det blir ghetto, når det eneste disse folkene har til felles er at de er annerledes enn de som er på utsiden. Og samme hvor fint og flott området er, vil det måtte være begrenset, kanskje et par kvadratkilometer. På tredje året, med plassering på tvang og begrensede muligheter til å komme utom en tur, vil det være jamngodt med et fengsel. Der det attpåtil er en ghetto.

 

Og igjen; Tankene dine er så langt unna originale som det kommer. Du beskriver i praksis et indianerreservat med egen helsesøster og lærer.

 

Du forklarer ikke ting grundig med ctrl-c + ctrl-v. Du bare gnåler.

 

 

Jeg gidder ikke mer av dette. Samme hvor mye jeg har prøvd å forklare, ser det ikke ut til at folk forstår. Instansen min ville vært fin, ryddig og fokusert på de rette områdene, slik at innvandrer-situasjonen kunne blitt mye bedre enn den er i dag.

Det er ikke jeg som gnåler, det er dere. Instansen hadde ikke blitt en ghetto, det er snakk om en psykisk helse/kurs/skole til å lære, ikke avsperret fengsel. Tankene er originale og kunne muligens vært med på å fikse 80% av problemene, kanskje mer.

 

Når jeg har fremført "instans-løsningen" min for andre, "face to face", har alle til nå vært enige. Alle synes idéen/idéene er bra, og kunne fungert i praksis. Her på denne tråden blir muligens alt jeg fremfører bare et offer for vanskelige folk, som bare misforstår, "småplukker" og vrir på ordene mine.

 

Ikke siter noe av det jeg skrev i denne posten. Jeg gidder ikke mer. Det ser ikke ut til at noen skjønner "bæret" av hva jeg mener allikevel.

 

Oppsummering av urdahls siste post, eller som kidsa sier det: tl;dr:

NANANANA ICANTHEARYOU NANANANA

 

Problemet er ikke at andre ikke skjønner deg, men at du ikke skjønner verden (eller gidder å føre en debatt, for den del). Slapp av, det kommer nok med alderen...

Lenke til kommentar

Oppsummering av urdahls siste post, eller som kidsa sier det: tl;dr:

NANANANA ICANTHEARYOU NANANANA

 

Problemet er ikke at andre ikke skjønner deg, men at du ikke skjønner verden (eller gidder å føre en debatt, for den del). Slapp av, det kommer nok med alderen...

 

 

"Slapp av, det kommer nok med alderen..." :rofl: 

 

Haha, hvor gammel tror du jeg er?

 

Problemet er at folk ikke ser ut til å skjønne dybden i det jeg mener. Jeg sa klart ifra hvorfor jeg ikke gadd mer.

Om du faktisk leser og prøver å forstå mine poster, kan du kanskje tyde min forståelse av verden bedre.

 

Ikke forstår verden? Hva med dem som trenger 20 forklaringer på et tema, uten å skjønne bæret av innholdet som blir presentert?

Forstår de verden bedre?

 

Jeg sa også ikke siter dette. Jeg vil ikke være med på denne diskusjonen om innvandring, om folk ikke tar til forstanden.

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

 

Oppsummering av urdahls siste post, eller som kidsa sier det: tl;dr:

NANANANA ICANTHEARYOU NANANANA

 

Problemet er ikke at andre ikke skjønner deg, men at du ikke skjønner verden (eller gidder å føre en debatt, for den del). Slapp av, det kommer nok med alderen...

 

 

"Slapp av, det kommer nok med alderen..." :rofl: 

 

Haha, hvor gammel tror du jeg er?

 

Problemet er at folk ikke ser ut til å skjønne dybden i det jeg mener. Jeg sa klart ifra hvorfor jeg ikke gadd mer.

Om du faktisk leser og prøver å forstå mine poster, kan du kanskje tyde min forståelse av verden bedre.

 

Ikke forstår verden? Hva med dem som trenger 20 forklaringer på et tema, uten å skjønne bæret av innholdet som blir presentert?

Forstår de verden bedre?

 

Jeg sa også ikke siter dette. Jeg vil ikke være med på denne diskusjonen om innvandring, om folk ikke tar til forstanden.

 

Jeg tok meg faktisk tid til å gå tilbake for å lese gnålet ditt. Du har ikke presentert en eneste tanke som ikke har blitt prøvd ut tidligere, med varierende hell. Du foreslår et innvandrerreservat med helsetjenester, ikke noe mer. En forvokst krysning mellom dagens asylmottak, fengsler og lukkede psykiatriavdelinger.

Ta det med ro, jeg forstår hva du foreslår. Og det er en tvers gjennom idiotisk idé. Den ignorerer fullstendig hvordan mennesker fungerer som individer og i grupper, og hvordan ulike grupper fungerer opp mot hverandre. Den vitner om total mangel på kunnskap om de systemene som allerede eksisterer og som hjelper folk som kommer hit så godt de kan.  Og den tar på ingen måte høyde for den latterlig store variasjonen i skjebnene til de som går under kategorien "flyktninger".

 

Hihi, nå fikk jeg også brukt fete typer :D

 

Du har aldri vært med på noen diskusjon. Du har bare latt arrogansen din tute frem, mens det er helt åpenbart at du ser på alle andre enn deg selv som for dumme til å forstå ditt geni. Du har ikke på noe punkt vist tegn til å vurdere Dr. Urdahls über-instans opp mot de innvendinger som har kommet mot konseptet. Dette er grunnen til at jeg vurderer din alder som et sted på videregående, for det er omtrent på linje med en skoleinnlevering i samfunnsfag for VG1...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Oppsummering av urdahls siste post, eller som kidsa sier det: tl;dr:

NANANANA ICANTHEARYOU NANANANA

 

Problemet er ikke at andre ikke skjønner deg, men at du ikke skjønner verden (eller gidder å føre en debatt, for den del). Slapp av, det kommer nok med alderen...

 

 

"Slapp av, det kommer nok med alderen..." :rofl:

 

Haha, hvor gammel tror du jeg er?

 

Problemet er at folk ikke ser ut til å skjønne dybden i det jeg mener. Jeg sa klart ifra hvorfor jeg ikke gadd mer.

Om du faktisk leser og prøver å forstå mine poster, kan du kanskje tyde min forståelse av verden bedre.

 

Ikke forstår verden? Hva med dem som trenger 20 forklaringer på et tema, uten å skjønne bæret av innholdet som blir presentert?

Forstår de verden bedre?

 

Jeg sa også ikke siter dette. Jeg vil ikke være med på denne diskusjonen om innvandring, om folk ikke tar til forstanden.

 

Jeg tok meg faktisk tid til å gå tilbake for å lese gnålet ditt. Du har ikke presentert en eneste tanke som ikke har blitt prøvd ut tidligere, med varierende hell. Du foreslår et innvandrerreservat med helsetjenester, ikke noe mer. En forvokst krysning mellom dagens asylmottak, fengsler og lukkede psykiatriavdelinger.

Ta det med ro, jeg forstår hva du foreslår. Og det er en tvers gjennom idiotisk idé. Den ignorerer fullstendig hvordan mennesker fungerer som individer og i grupper, og hvordan ulike grupper fungerer opp mot hverandre. Den vitner om total mangel på kunnskap om de systemene som allerede eksisterer og som hjelper folk som kommer hit så godt de kan.  Og den tar på ingen måte høyde for den latterlig store variasjonen i skjebnene til de som går under kategorien "flyktninger".

 

Hihi, nå fikk jeg også brukt fete typer :D

 

Du har aldri vært med på noen diskusjon. Du har bare latt arrogansen din tute frem, mens det er helt åpenbart at du ser på alle andre enn deg selv som for dumme til å forstå ditt geni. Du har ikke på noe punkt vist tegn til å vurdere Dr. Urdahls über-instans opp mot de innvendinger som har kommet mot konseptet. Dette er grunnen til at jeg vurderer din alder som et sted på videregående, for det er omtrent på linje med en skoleinnlevering i samfunnsfag for VG1...

 

 

Takk for at du tydelig bekreftet hvilket nivå av intelligens som finnes i denne tråden. Om du har lest alt, burde du ha sett at jeg bemerket forklaringen som "lett," med andre ord finnes det en mye mer detaljert forklaring, men denne har jeg ikke postet. Jeg tror ikke instans-løsningen min er lik noen annen instans, men som jeg også tidligere indikerte, vet jeg ikke. Så om instansen er lik en annen som jeg ikke vet om, nekter jeg ikke for det. Poenget mitt er at instansen min er absolutt ikke lik de instansene som du/dere har trukket frem, og om du tror det, har du misforstått instansen grovt.

 

Dine lave terskler for å spy ut slike tilbakestående argumenter, sier muligens litt av hvert om deg.

 

Morsomt at du kaller meg arrogant,

det er nemlig en kjent sak at de med høyere IQ kan oppfattes som arrogante uten at det var meningen fra deres side. Med andre ord, mange tolker "Genier" som arrogante, selv om det ikke stemmer i det hele tatt.

De er ikke arrogante, men folk med gjennomsnittlig intelligens feiltolker dem som det.

Tror du meg ikke? Her har du 2 linker:

https://www.quora.com/If-you-have-a-very-high-IQ-why-do-some-people-immediately-assume-you-are-arrogant-and-treat-you-differently

http://crushingtallpoppies.com/2014/10/23/are-gifted-people-arrogant/

 

Ikke kritiser meg om du ikke er fornøyd, finn flere linker selv om du skal være vanskelig om dette også.

 

 

 

I gamle dager sa mange gjennomsnittlig-intelligente folk at det var idiotisk at jorda var rund, og "mobbet" de smarteste for å mene dette. Er det ikke lett å finne likhet mellom hva som skjedde da og hva som skjer i denne tråden?

 

Jeg mener ikke at jeg er bedre enn noen, men jeg har muligens en veldig høy IQ, noe mange tester har indikert. Jeg har betalt for profesjonelle IQ tester, som viser et veldig høyt resultat.

 

At din umodne tankegang kartlegger min alder til å være "videregående-alder", viser kanskje veldig tydelig hvor begrensningene i din egen intelligens ligger.

 

 

Hvor smart må man være for å skjønne at jeg ikke ville diskutere mer i denne tråden? Har jeg ikke sagt ifra 2 ganger allerede?

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar
Problemet er at folk ikke ser ut til å skjønne dybden i det jeg mener

Det er nok en fare for at folk skjønner nøyaktig hva du mener, og ser at det har hverken substans eller basis i virkeligheten. I stedet for å bruke høytsvevende pseudointellektualitet for å beskrive visjonen din, prøv heller å bare si det rett ut: 'instansen din' er et indianerreservat/parallellsamfunn hvor utlendinger skal bli trent opp til å bli gode nordmenn av landets snilleste mennesker.

 

Det er lettere å forholde seg konsepter når man bruker utvetydig og konsis tale, men da risikerer man også at folk forstår hva man egentlig mener. Når det man mener er et bissart påfunn om å lage en slags benevolent interneringsleir, så er det selvsagt en fordel å være litt postmodernistisk og heller satse på at folk tror de er for dumme til å forstå språket ditt.

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Problemet er at folk ikke ser ut til å skjønne dybden i det jeg mener

Det er nok en fare for at folk skjønner nøyaktig hva du mener, og ser at det har hverken substans eller basis i virkeligheten. I stedet for å bruke høytsvevende pseudointellektualitet for å beskrive visjonen din, prøv heller å bare si det rett ut: 'instansen din' er et indianerreservat/parallellsamfunn hvor utlendinger skal bli trent opp til å bli gode nordmenn av landets snilleste mennesker.

 

Det er lettere å forholde seg konsepter når man bruker utvetydig og konsis tale, men da risikerer man også at folk forstår hva man egentlig mener. Når det man mener er et bissart påfunn om å lage en slags benevolent interneringsleir, så er det selvsagt en fordel å være litt postmodernistisk og heller satse på at folk tror de er for dumme til å forstå språket ditt.

 

 

Jippi! Enda en som ikke har kapasitet nok til å skjønne at jeg ikke vil diskutere i denne tråden mer, rett og slett fordi jeg ikke gidder mer!

 

Du tar feil om instansen min. Du har misforstått. Jeg har forklart gang på gang, men ikke du heller ser ut til å forstå noe som helst.

 

Les det seneste svaret mitt til "Carpe Dam". Jeg har kommet med en instans-løsning, og deres forståelse av instansen er feil. Dere forstår ikke dybden, dere bare henger dere opp i en begrenset forståelse og angriper meg for det. Det er ikke så lett som bare "å bli trent opp av de snilleste" osv..... Det er så utrolig mye mer som ligger i instans-løsningen. Les mine tidligere poster.... Kanskje du kan se dette selv!

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

Får du varsel når jeg siterer deg på vanlig måte? Det er ikke tvang å svare i tråden, vet du.

 

Så lenge det handler om meg, vil jeg jo svare.

Jeg snur ikke bare ryggen til når jeg mottar en kommentar i det virkelige livet heller. Da er det vel kanskje mulig å eie respekt nok til å få temaet på noe annet enn meg i denne tråden da.

 

Jeg får beskjed når folk har sitert meg ja, men nå la jeg bare merke til at du hadde skrevet noe, så jeg sjekket.

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...