Gå til innhold

Voldsvideoene fra trondheim.


Anbefalte innlegg

 

Mulig det var et dårlig eksempel, men poenget står. Mennesker er forskjellige.

Vi må slutte med det politisk korrekte gnålet om at alle mennesker er like, og ingen er mer verdt enn andre, fordi det stemmer ikke.

 

Et mennske som lever et godt liv og sprer godskap rundt seg er helt klart mer verdt enn f.eks Breivik.

 

Jeg synes det er rart at mennesker kan ha et slikt nasist-lignende syn i 2016

 

Det han sa er jo heller det motsatte av nazisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om andre medier gir så og si full tilgang til en persons ID så velger vi på dette forumet å slå ned på dette inntil videre.
Det er flere årsaker til dette , men vi mener at vi skal la Politiet få lov til å gjøre jobben sin først og straffe de som er ansvarlige for dette.
Mener du at du har noe å bidra med anbefaler jeg at du kontakter KRIPOS ( https://www.politi.no/kripos/ ) og gir de den informasjonen de behøver for å gjøre jobben sin.

 

Advarsel : Vennligst ikke siter denne advarselen, lurer du på noe så send pm.

Endret av Malvado
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Skremmern : Det e' bærre sunt og slåss litt av og tell , he he....å få ut DAMPEN som man si'r.

 

Vart dåkk SKRÆMT av spetakkelet , he he ?!

 

:p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"For 10-15år siden kunne jeg la nøklene stå i tenninga og latt huset være ulåst uten at noen rørte noe i bygda jeg bor , nå går ikke slike ting ann lengere(ikke at man burde ha gjort det , men det er et eksempel)

Man hadde mer respekt for andres eiendom . I byene må man nok nærmre 30år tilbake for å finne dette, men det er ikke så lenge siden det var slik på bygdene"

 

Ja , du sier noe.......

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Det eneste vi kan gjøre, er å bygge opp igjen de ny-nazistiske miljøene politiet klarte å knuse. I tillegg bør Anders Behring Breivik løslates og hylles som keiser. Jeg ser ingen andre muligheter. 

 

Muligens tok jeg helt av nå, men en må være rar skal en tilpasse seg en rar verden. 

 

Jeg så forresten den usladdede videoen. Det var uklart om hvem som begynte med volden. Det virket som det var den innfødte som gjorde noe først, men akkurat hva han gjorde, ble ikke filmet. 

That's "ridder-justitiarius" to *you* , brother...må være nøye med offentlige titler , vet du  :p

 

De må vel ta en "Rudy Guilani" dvs slå hardere ned på den slags , slik som borgermester Rudy gjorde i NY i sin tid.

 

(minner meg om en dipshit trafikk-purk som hersja med Bruce Lee hvorpå Lee var sekundet fra å banke han opp , senere fikk trafikk-purken bank av noen bygningsarbeidere , lol)   

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Edit : Fjernet sitering av advarsel, husk dette skal ikke siteres i det hele tatt...

 

Og det holdt ikke å bare slette bildet, men HELE det lange innlegget? 

 

 

Det var det eneste i innlegget som kunne gi noen en pekepinn om hvor skjermbildet var fra, og gjerningsmannens navn var ikke synlig.

 

Jaja, jeg får gjengi en anonym og skriftlig versjon da...

 

Gjerningsmannen postet en lenke til en sak om seg selv på sin offentige facebook-profil, og han fikk haugevis av støtteerklæringer fra folk med navn som ikke klinger norsk, blant annet en person som skrev dette:

 

"dagens poteter er smakfulle. Bra jobba brosjan, godt å se saften renne!"

 

Potet = rasistisk slang for nordmann brukt av innvandrere

 

Skal dette gi noe mening må den "norske" versjonen bli noe som dette:

 

"Digg å banke opp nordmenn. Bra jobba, bror, godt å se blodet renne!"

 

Gjerningsmannen hadde trykket "like" på dette.

 

Edit:

 

Jeg kan legge til at resten av innlegget handlet mye om hvordan ARS, AUF og andre "antirasister" arrangerer fakkeltog på minuttet dersom en innvandrer blir utsatt for vold fra nordmenn (med linker til relevante fakkeltog og avisartikler), men at det ikke er kommer til å løfte en finger denne gangen.

 

Hvorfor en moderator fant ut at *hele* innlegget (det var langt) måtte slettes fordi det også var med et bilde fra facebookprofilen til voldsmannen hvor det om var synlig var navnet til en som kalte ham "bror" (ikke gjerningsmannen altså) som jeg hadde glemt å redigere bort, kan man lure på...

 

Edit2:

 

Før du sletter dette også, fordi "kommentarer til moderering skal tas på PM", så kan du heller la være å svare. Jeg ville bare gjøre oppmerksom på hva som ble slettet, og at det ikke var noen offentliggjøring av identitet.

Endret av Malvado
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Årsaken til at jeg fjernet hele innlegget er hovedsakelig at gjerningsmannens navn kom fram på det ene bildet , hadde Pifler tatt kontakt med meg på personlig melding har jeg kunnet sendt innholdet i innlegget til ham , siden han selv velger å stå fram på denne måten offentlig så bør jeg nesten påpeke at vi faktisk ikke sletter innhold som skrives men skjuler det når det bryter med retningslinjene.

 

En annen ting er at vi sjeldent moderer innholdet i et innlegg (sletter , redigerer osv )  , vel og bemerke har jeg nå valgt å editere innlegget over for å fjerne den eneste biten som var helt unødvendig og som var sitering av advarselen jeg ga noen hakk ovenfor.

 

Edit : Videre diskusjon rundt årsaken til moderering kan vi ta enten på personlig melding eller i riktig kategori for slikt, altså tilbakemeldinger til forumet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg minner på retningslinjene til forumet vårt, derav denne delen :
*Det er forbudt å skrive, laste opp, linke til eller på annen måte publisere noe som kan medføre straffeansvar, er ærekrenkende, rasistisk, eller på annen måte i strid med norsk lov. I tillegg gjelder følgende:
https://www.diskusjon.no/guidelines

Siden det er noen brukere som ikke ønsker å følge disse linjene får de en ferie fra forumet.
Om dere ønsker å si noe på denne advarselen tar dere det via personlig melding eller via tilbakemeldinger til forumet.

Rasisme vil bli slått ned på uansett , så dere har å føye dere til grensene til forumet vårt.

 

Advarsel : Vennligst ikke siter denne advarselen, lurer du på noe så send pm.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Identiteten til gjerningsmannen er 100% offentlig -- det har han sørget for selv ved å kommentere saken på Facebook.

 

Ja , men her på forumet velger vi å ikke offentliggjøre den. 

Så får vi se om den på et senere tidspunkt kan fritt få lov til å komme frem her også, men av flere grunner har vi valgt å ikke tillate at den vises fram her.

Lenke til kommentar

Her er innlegget som ble slettet, men uten facebook-bilde og sitater...
  

 

...

 

Her håper jeg det er litt sarkasme, men jeg synes dette er en litt for grov sak til å tulle med i grunn. Her er det "god rasisme" i flere ledd som har gjort det mulig for disse voldsapene å herje fritt over så lang tid.

 
Dette hadde aldri skjedd om det var en gjeng hvite gutter som spredte frykt ved å banke opp tilfeldige innvandrergutter i flokk. Det hadde kanskje skjedd én gang, men det hadde blitt tatt tak i dette, og trolig hadde det blitt fakkeltog mot rasisme og skjerpede reaksjoner i alle ledd på grunn av den åpenbare rasismen, og fordi de filmet overgrepet. Det hadde aldri fått foregå over tid, mens folk som skal sørge for at slikt ikke skjer, snur det blinde øyet til på grunn av hudfarge...
 
Faktisk har vi noen eksempler på at lignende har skjedd tidligere...
 
Her er fra da en 53 år gammel mann ble utsatt for vold av tre gutter i 20-årene i Verdal:
 
http://www.vg.no/nyh...dal/a/10145331/
 
Her var det én enkeltepisode hvor politiet fikk sprikende forklaringer, og det ble ord mot ord når det gjaldt hva som egentlig hadde skjedd, men vi kan likevel lese i artikkelen:
 
Sitat
 

På fakkeltogets facebookside har flere kritisert initiativet for ikke å rette seg spesifikt mot rasistisk vold.
- Selvsagt er vi mot rasisme. Men vi vil ikke forhåndsdømme noen om motiver. Det er rettsapparatets oppgave å dømme, sier Maren Veie Rosvoll.
 
 
Antirasistisk senter reagerer på at politiet omtaler angrepet på Jacob Kuteh som en voldsepisode, og ikke som hatkriminalitet.


 
ARS er på ballen her altså.
 
Her er en nyere og enda likere sak fra Namsos, hvor en ung mann av utenlandsk opprinnelse ble utsatt for vold av noen etniske nordmenn.
 
http://www.t-a.no/ny...cle11347103.ece
 
Igjen reageres det med fakkeltog.
 
Sitat
 

– Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Dette er bilder som ikke hører hjemme i Norge. Jeg blir sjokkert og det er ikke måte på skuffelse og sorg jeg kjenner.
...
Det er AUF som har tatt initiativet til markeringen som skal være klokken 17.00 i Namsos, førstkommende søndag.
– Det er ubegripelig å umenneskeliggjøre noen på den måten. Vi reagerte tvert og opprettet arrangementet med en gang vi hadde sett saken.


 
Så blir det åpne spørsmålet da, nå som vi har en sak hvor ting er mye mer tydelig, og vi har gjengangere som har drevet med rasistisk vold over tid og vi muligens bare har sett toppen av isfjellet, om ARS eller AUF kommer til å reagere like sterkt mot det tydelige rasistiske preget.
 
Noe sier meg at den som venter på det, venter forgjeves....
 
http://www.adressa.n...er-12639023.ece
 
Sitat
 

- Det er påfallende at de sju fornærmede er bare etnisk norske gutter, mens gjerningspersonene bare skal være av utenlandsk opprinnelse. Det er også spesielt at det alltid er en gjeng som går løs på ett offer. Det virker som de som står rundt passer på at hovedgjerningspersonen ikke blir slått tilbake, sier Nilsen.


 
Ja, det er litt "påfallende" at de konsekvent utøver "blind vold" kun mot personer av én etnisitet. Når man i alle fall har syv ganger, begynner mønsteret å bli klart.
 
Er det noen som har sett at noen har opprettet et fakkeltog mot rasistisk motivert vold i forrykende tempo? Hva slags signal sender vi, når vi forskjellsbehandler på den måten?
 
Det er helt sykt at dette har fått pågå i så lang tid, til tross for at politiet (og dermed sikkert også flere) har visst om dette. Det hadde rett og slett aldri fått skje om det var snakk om en gjeng norske rasister som banket opp tilfeldige somaliere. På mange måter minner dette litt om det som skjedde i Rotherham, hvor ingen turte å si noe, av frykt for at rasismekortet skulle bli dratt frem...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Irrelevant. Jeg sier jo at de trenger hjelp og ikke straff.

 

Samme om de har bodd i Norge i noen år, har de jo ikke fått den opplærings-løsningen jeg sikter til, så vidt jeg vet, så det også er irrelevant.

 

Hva i all verden får deg til å tro at jeg ikke følger med på nyhetene?

For dem kan selve omstillingen være vanskelig, ifra fullstendig kaos, traumer, tortur og død, til fullstendig frihet, trygghet, muligheter og liv. En gigantisk forandring. Vi kan ikke vite bakgrunnene til de som utfører "slag og spark", men forhåpentligvis kan Norge hjelpe via en instans som lærer innvandrerne opp slik at de blir klare til å leve i vårt samfunn. Slik at de blant annet skjønner at de er trygge, og hvilke regler de bør følge osv.

Problemet nå at de har fått massive mengder hjelp hele sitt liv, og de skulle være friske i hodet. Men det er de ikke.

Tross alt: "Tidligere dømt for vold, flere ganger", er noe som er en slags gjenganger.

Noe som er et tegn på at de har ikke noe ute i samfunnet å gjøre, og de burde ikke være ute i samfunnet.

 

Men du sier:

"Samme om de har bodd i Norge i noen år, har de jo ikke fått den opplærings-løsningen jeg sikter til, så vidt jeg vet, så det også er irrelevant."

Den må du lengre ut på landet med. De tross alt vokst opp i Norge. De har fått sin opplæring. De klarer rett og slett ikke å oppføre seg.

 

 

Å putte dem i fengsel er ikke det samme som å hjelpe.

 

De har ikke fått løsningen min nei.

hva om du begynner å faktisk lese mine poster før du svarer?

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

 

 

Mulig det var et dårlig eksempel, men poenget står. Mennesker er forskjellige.

Vi må slutte med det politisk korrekte gnålet om at alle mennesker er like, og ingen er mer verdt enn andre, fordi det stemmer ikke.

 

Et mennske som lever et godt liv og sprer godskap rundt seg er helt klart mer verdt enn f.eks Breivik.

 

Jeg synes det er rart at mennesker kan ha et slikt nasist-lignende syn i 2016

 

Det han sa er jo heller det motsatte av nazisme.

 

 

Han skrev: "Vi må slutte med det politisk korrekte gnålet om at alle mennesker er like, og ingen er mer verdt enn andre, fordi det stemmer ikke"

Forstår du hvorfor jeg trakk "nasistisk" inn i bildet?

 

Overraskende hvor lite folk får med seg når de leser andres poster.

Lenke til kommentar

Å putte dem i fengsel er ikke det samme som å hjelpe.

 

De har ikke fått løsningen min nei.

hva om du begynner å faktisk lese mine poster før du svarer?

 

 

Jeg stiller med uforstående til påstanden du presanterer.

Basert på hva vi har sagt, så er vi ganske enige om at de har fått den hjelpen de skal ha.

Så jeg ser ikke hvordan mer hjelp vil gjøre noe som helst. Spesielt når de gjentar sine forbrytelser.

Lenke til kommentar

 

Å putte dem i fengsel er ikke det samme som å hjelpe.

 

De har ikke fått løsningen min nei.

hva om du begynner å faktisk lese mine poster før du svarer?

 

 

Jeg stiller med uforstående til påstanden du presanterer.

Basert på hva vi har sagt, så er vi ganske enige om at de har fått den hjelpen de skal ha.

Så jeg ser ikke hvordan mer hjelp vil gjøre noe som helst. Spesielt når de gjentar sine forbrytelser.

 

 

Nei. Ikke basert på hva vi har sagt, men alene basert på hva du har sagt. Jeg er langt ifra enig i at innvandrerne har fått den hjelpen de skulle fått. Jeg kom med et forslag ved en løsnings-modell som jeg kalte for "instans-løsningen" som ikke er innført enda. Denne løsningen er altså en instans der alle innvandrerne blir grundig lært opp til hvordan de kan/hvordan de ikke kan oppføre seg. Det du skriver ser ut til å avsløre at du ikke har forstått fremgangsmåten slik den var ment til å bli forstått.

 

Du ser ikke "hvordan mer hjelp vil gjøre noe som helst"? Jeg har allerede forklart det. Ved å bruke "Instans-løsningen" min.

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

[...]en løsnings-modell som jeg kalte for "instans-løsningen" som ikke er innført enda. Denne løsningen er altså en instans der alle innvandrerne må gjennomføre en instans der de blir grundig lært opp til hvordan de kan/hvordan de ikke kan oppføre seg.[...]

Hvis noen skal ta løsningen din seriøst må du nok beskrive den nærmere... Foreløpig ser den bare ut som ett utopisk "jammen hva om vi bare lærer alle å bli snille"-forslag. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...