Gå til innhold

Voldsvideoene fra trondheim.


Anbefalte innlegg

Hva har det med saken å gjøre? Hvorfor er du så opptatt av det? Skal du liksom prøve å definere meg som rasist?

 

Nevnte jeg at jeg skal gifte meg med ei som er født LANGT fra Norge?

Jeg synes det er merkelig at du passer på å nevne hudfargen til tøffingene du vil knekke armene på, så derfor spør jeg deg om det gjelder andre hudfarger også. Det er ikke et veldig komplisert spørsmål, og jeg har ikke kalt deg noe som helst.

 

Gratulerer med det kommende bryllupet, det blir sikkert flott!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva har det med saken å gjøre? Hvorfor er du så opptatt av det? Skal du liksom prøve å definere meg som rasist?

 

Nevnte jeg at jeg skal gifte meg med ei som er født LANGT fra Norge?

 

 

Synes du ikke selv at du virker som en rasist, når du unngår å svare på om du ville brukt samme type handling mot hvite folk som mot svarte folk? Du skal gifte deg med en som er født langt fra Norge, sier du.... Vedkommende kan være hvit selv om personen er født langt fra Norge, så det gir ham jo ingen svar, gjør det vel?

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

 

Hva har det med saken å gjøre? Hvorfor er du så opptatt av det? Skal du liksom prøve å definere meg som rasist?

 

Nevnte jeg at jeg skal gifte meg med ei som er født LANGT fra Norge?

Jeg synes det er merkelig at du passer på å nevne hudfargen til tøffingene du vil knekke armene på, så derfor spør jeg deg om det gjelder andre hudfarger også. Det er ikke et veldig komplisert spørsmål, og jeg har ikke kalt deg noe som helst.

 

Gratulerer med det kommende bryllupet, det blir sikkert flott!

 

 

Klart jeg nevner hudfargen, Somaliere er jo det værste folkeslaget som eksisterer på denne kloden.. Hvorfor prøve å late som noe annet? Jeg kaller en spade for en spade.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Klart jeg nevner hudfargen, Somaliere er jo det værste folkeslaget som eksisterer på denne kloden.. Hvorfor prøve å late som noe annet? Jeg kaller en spade for en spade.

 

 

Så du kan kalle en spade for en spade, men vi kan ikke kalle en rasist for en rasist?

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

Om de ikke tar imot lærdommen vi hadde tilbudt ved en slik type instans som jeg snakket om, er det et annet tema. I følge min kunnskap om temaet, finnes det ikke slike instanser noe sted i Norge. (Annet enn muligens "småkvister" som varer i altfor kort tid) Siden vi ikke har slike instanser, så langt jeg vet iallefall, blir det kanskje litt rart å diskutere det. Jeg mener Norge bør hjelpe flyktningene og innvandrerne så mye som mulig. Å regne med at folk fra en helt annen kultur, som i tillegg har opplevd utrolig grusomme ting, skal kunne innstille seg på ett blunk er urealistisk. Få på plass en instans som sørger for en grundig og ordentlig opplæring. "Du kan ikke rettmessig bli sint på hunden din når den bjeffer, om du aldri har lært den å holde kjeft."  :)

Så lenge det ikke blir noen ghetto, så bruker andregenerasjonen å være problemet. Tredjegenerasjonen som flyttet ut av ghettoen er også en del av problemet.

Siden vi tross alt ikke tar i mot så mange som er barn, siden 17-åringen er barn juridisk.

 

Nei, du får følge med på nyhetene. Det er sjeldent førstegenerasjonen er problemet, da de ofte innvander i de senere teenårene eller som voksne. De får ofte ikke muligheten til å leke gjeng med sine kompiser, for å så søke vold.

Og nyhetssaken viser også dette: Det er snakk om andregenerasjonsinnvandere, folk som har hatt 12-16 år i Norge, og som er på mange måter veldig Norsk.

Tredjegenerasjon i ghetto er også et problem, med mange av de samme probleme som andregenerasjonen.

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall tydelig at folk begynner å bli litt lei av stakkarsligjøringen av disse utlendingene som begår diverse kriminalitet.

 

Nordmenn er stort sett veldig tolmodige og tolerante folk, men som oftest når tålmodigheten til tolmodige folk først røyker så er det en mye sterkere reaksjon.

 

 

For 10-15år siden kunne jeg la nøklene stå i tenninga og latt huset være ulåst uten at noen rørte noe i bygda jeg bor , nå går ikke slike ting ann lengere(ikke at man burde ha gjort det , men det er et eksempel)

 

Man hadde mer respekt for andres eiendom . I byene må man nok nærmre 30år tilbake for å finne dette, men det er ikke så lenge siden det var slik på bygdene.

 

Og det er som oftest utlendinger som begår kriminalitet som tyveri og vold (Tyveri er øst europeere mestere i).

 

 

Å jeg hater å trekke mange folk under en kam , men det viser seg jo gang at det er noen av utenlandsk opprinnelse.

 

Trur vi må stå strekere på hvordan vi vil ha det i landet vårt å lære de hvordan ting fungerer her mtp f.eks kvinnesyn , religionsfrihet etc..

 

Vi lever ikke i år 800. Vi må vise de å lære de do's and don'ts i Norge.

 

De er jo mennesker de også , hudfarge har ingenting å si for om man kan bli en lovlydig borger.

Endret av boundishh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Kan man ikke spare seg for slike uttrykk som "soppvekstene"?

 

Nei.  :p

 

Man kan, men jeg synes det er et treffende utrykk for å beskrive gjengen i Trondheim.

 

å bringe frem gjeng mot gjeng, (som det virket ut som om du hintet til)

 

Ikke egentlig. Men uansett, hvis man når det punktet at det utvikler seg til gjengkonflikt, hvem har da sviktet? Det er staten som har voldsmonopol, og hvis politiet ikke er villige til å forsvare sine egne innbyggere ender det dessverre opp med at folk tar saken i egne hender.

 

men å tro de ville sluttet bare fordi noen andre andre svarte med vold, blir muligens litt naivt. 

 

Jeg ville sagt det var omvendt; det er naivt å tro at man blir kvitt et rasistisk og voldelig gjengproblem bare man viser nok forståelse og støtte overfor gjerningsmennene. Det hjelper i mange tilfeller å gå for full rehabilitering i fengsel, men noen mennesker forstår bare vold og straff.

 

Det er typisk for mobbere av denne typen å plukke ut individer som har problemer med å forsvare seg. Om han hadde fått like mye deng i retur hver gang han prøvde seg på noe ville eskapadene straks vært over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om de ikke tar imot lærdommen vi hadde tilbudt ved en slik type instans som jeg snakket om, er det et annet tema. I følge min kunnskap om temaet, finnes det ikke slike instanser noe sted i Norge. (Annet enn muligens "småkvister" som varer i altfor kort tid) Siden vi ikke har slike instanser, så langt jeg vet iallefall, blir det kanskje litt rart å diskutere det. Jeg mener Norge bør hjelpe flyktningene og innvandrerne så mye som mulig. Å regne med at folk fra en helt annen kultur, som i tillegg har opplevd utrolig grusomme ting, skal kunne innstille seg på ett blunk er urealistisk. Få på plass en instans som sørger for en grundig og ordentlig opplæring. "Du kan ikke rettmessig bli sint på hunden din når den bjeffer, om du aldri har lært den å holde kjeft."  :)

Så lenge det ikke blir noen ghetto, så bruker andregenerasjonen å være problemet. Tredjegenerasjonen som flyttet ut av ghettoen er også en del av problemet.

Siden vi tross alt ikke tar i mot så mange som er barn, siden 17-åringen er barn juridisk.

 

Nei, du får følge med på nyhetene. Det er sjeldent førstegenerasjonen er problemet, da de ofte innvander i de senere teenårene eller som voksne. De får ofte ikke muligheten til å leke gjeng med sine kompiser, for å så søke vold.

Og nyhetssaken viser også dette: Det er snakk om andregenerasjonsinnvandere, folk som har hatt 12-16 år i Norge, og som er på mange måter veldig Norsk.

Tredjegenerasjon i ghetto er også et problem, med mange av de samme probleme som andregenerasjonen.

 

 

Irrelevant. Jeg sier jo at de trenger hjelp og ikke straff.

 

Samme om de har bodd i Norge i noen år, har de jo ikke fått den opplærings-løsningen jeg sikter til, så vidt jeg vet, så det også er irrelevant.

 

Hva i all verden får deg til å tro at jeg ikke følger med på nyhetene?

For dem kan selve omstillingen være vanskelig, ifra fullstendig kaos, traumer, tortur og død, til fullstendig frihet, trygghet, muligheter og liv. En gigantisk forandring. Vi kan ikke vite bakgrunnene til de som utfører "slag og spark", men forhåpentligvis kan Norge hjelpe via en instans som lærer innvandrerne opp slik at de blir klare til å leve i vårt samfunn. Slik at de blant annet skjønner at de er trygge, og hvilke regler de bør følge osv.

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall tydelig at folk begynner å bli litt lei av stakkarsligjøringen av disse utlendingene som begår diverse kriminalitet.

 

Nordmenn er stort sett veldig tolmodige og tolerante folk, men som oftest når tålmodigheten til tolmodige folk først røyker så er det en mye sterkere reaksjon.

 

 

For 10-15år siden kunne jeg la nøklene stå i tenninga og latt huset være ulåst uten at noen rørte noe i bygda jeg bor , nå går ikke slike ting ann lengere(ikke at man burde ha gjort det , men det er et eksempel)

 

Man hadde mer respekt for andres eiendom . I byene må man nok nærmre 30år tilbake for å finne dette, men det er ikke så lenge siden det var slik på bygdene.

 

Og det er som oftest utlendinger som begår kriminalitet som tyveri og vold (Tyveri er øst europeere mestere i).

 

 

Å jeg hater å trekke mange folk under en kam , men det viser seg jo gang at det er noen av utenlandsk opprinnelse.

 

Trur vi må stå strekere på hvordan vi vil ha det i landet vårt å lære de hvordan ting fungerer her mtp f.eks kvinnesyn , religionsfrihet etc..

 

Vi lever ikke i år 800. Vi må vise de å lære de do's and don'ts i Norge.

 

De er jo mennesker de også , hudfarge har ingenting å si for om man kan bli en lovlydig borger.

Dette er tatt opp utallige ganger før. Innvandrere er overrepresentert i kriminalitetsstatistikken, men 1) de fleste lovbrudd er det nordmenn som står for, og 2) de aller, aller fleste, uavhengig av etnisitet, er lovlydige.

 

Generell kriminalitet har også absolutt ingenting å gjøre med en guttegjeng på rundt 10 stykker som lager bråk. For et år siden hadde vi også et slikt tilfelle, der fire stykker ble dømt for gjengvold. De var hvite, offeret var fra Syria. Også da var det en tråd på forumet. Den handlet om at det ikke nødvendigvis var rasisme, at folk klager om rasisme hele tiden, at det aldri ville blitt et sak om rollene var snudd, etc. etc. Absolutt ingenting om generell vold, hverken blant hvite, ungdommer eller menn. Nå er rollene snudd, og tråden handler om hvor kjipe innvandrere generelt er.

 

Dette forumet er så forutsigbart at det er ekkelt.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Det er ihvertfall tydelig at folk begynner å bli litt lei av stakkarsligjøringen av disse utlendingene som begår diverse kriminalitet.

 

Nordmenn er stort sett veldig tolmodige og tolerante folk, men som oftest når tålmodigheten til tolmodige folk først røyker så er det en mye sterkere reaksjon.

 

 

For 10-15år siden kunne jeg la nøklene stå i tenninga og latt huset være ulåst uten at noen rørte noe i bygda jeg bor , nå går ikke slike ting ann lengere(ikke at man burde ha gjort det , men det er et eksempel)

 

Man hadde mer respekt for andres eiendom . I byene må man nok nærmre 30år tilbake for å finne dette, men det er ikke så lenge siden det var slik på bygdene.

 

Og det er som oftest utlendinger som begår kriminalitet som tyveri og vold (Tyveri er øst europeere mestere i).

 

 

Å jeg hater å trekke mange folk under en kam , men det viser seg jo gang at det er noen av utenlandsk opprinnelse.

 

Trur vi må stå strekere på hvordan vi vil ha det i landet vårt å lære de hvordan ting fungerer her mtp f.eks kvinnesyn , religionsfrihet etc..

 

Vi lever ikke i år 800. Vi må vise de å lære de do's and don'ts i Norge.

 

De er jo mennesker de også , hudfarge har ingenting å si for om man kan bli en lovlydig borger.

 

Om du har lest mine poster, har jeg kommet med en "instans-løsning" som muligens fikser utrygghets-problemet. Om alle innvandrerne må på en instans for å lære seg alle "do`s and dont`s i Norge", kunne de lært alt slikt som du beskriver. Om "instans-løsningen" min ble utført, kunne du kanskje fortsatt hatt nøkkelen i bilen og ulåst dør.  :)

Lenke til kommentar

 

Det er ihvertfall tydelig at folk begynner å bli litt lei av stakkarsligjøringen av disse utlendingene som begår diverse kriminalitet.

 

Nordmenn er stort sett veldig tolmodige og tolerante folk, men som oftest når tålmodigheten til tolmodige folk først røyker så er det en mye sterkere reaksjon.

 

 

For 10-15år siden kunne jeg la nøklene stå i tenninga og latt huset være ulåst uten at noen rørte noe i bygda jeg bor , nå går ikke slike ting ann lengere(ikke at man burde ha gjort det , men det er et eksempel)

 

Man hadde mer respekt for andres eiendom . I byene må man nok nærmre 30år tilbake for å finne dette, men det er ikke så lenge siden det var slik på bygdene.

 

Og det er som oftest utlendinger som begår kriminalitet som tyveri og vold (Tyveri er øst europeere mestere i).

 

 

Å jeg hater å trekke mange folk under en kam , men det viser seg jo gang at det er noen av utenlandsk opprinnelse.

 

Trur vi må stå strekere på hvordan vi vil ha det i landet vårt å lære de hvordan ting fungerer her mtp f.eks kvinnesyn , religionsfrihet etc..

 

Vi lever ikke i år 800. Vi må vise de å lære de do's and don'ts i Norge.

 

De er jo mennesker de også , hudfarge har ingenting å si for om man kan bli en lovlydig borger.

Dette er tatt opp utallige ganger før. Innvandrere er overrepresentert i kriminalitetsstatistikken, men 1) de fleste lovbrudd er det nordmenn som står for, og 2) de aller, aller fleste, uavhengig av etnisitet, er lovlydige.

 

Generell kriminalitet har også absolutt ingenting å gjøre med en guttegjeng på rundt 10 stykker som lager bråk. For et år siden hadde vi også et slikt tilfelle, der fire stykker ble dømt for gjengvold. De var hvite, offeret var fra Syria. Også da var det en tråd på forumet. Den handlet om at det ikke nødvendigvis var rasisme, at folk klager om rasisme hele tiden, at det aldri ville blitt et sak om rollene var snudd, etc. etc. Absolutt ingenting om generell vold, hverken blant hvite, ungdommer eller menn. Nå er rollene snudd, og tråden handler om hvor kjipe innvandrere generelt er.

 

Dette forumet er så forutsigbart at det er ekkelt.

Lovbrudd er jo også simple ting som å kjøre 10 over grensa eller drikke på offentlig sted. Så at etniske nordmenn er overtall totalt sett er jo ikke rart.

 

Uansett er det er ingen hemmelighet at også hvite nordmenn har blitt mer voldelige enn før.

 

Sitter med en følelse av at både vold og hat er økende(begge veier) og det ser ikke ut til å bli bedre med det første.

 

Der er som en ond sirkel.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Om du har lest mine poster, har jeg kommet med en "instans-løsning" som muligens fikser utrygghets-problemet. Om alle innvandrerne må på en instans for å lære seg alle "do`s and dont`s i Norge", kunne de lært alt slikt som du beskriver. Om "instans-løsningen" min ble utført, kunne du kanskje fortsatt hatt nøkkelen i bilen og ulåst dør. :)

 

Liker idéen :-), men det er jo veldig omfattende og kosbart å gjennomføre vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Lovbrudd er jo også simple ting som å kjøre 10 over grensa eller drikke på offentlig sted. Så at etniske nordmenn er overtall totalt sett er jo ikke rart.

 

Uansett er det er ingen hemmelighet at også hvite nordmenn har blitt mer voldelige enn før.

 

Sitter med en følelse av at både vold og hat er økende(begge veier) og det ser ikke ut til å bli bedre med det første.

 

Der er som en ond sirkel.

Right, men dette gjelder også for alvorlige lovbrudd. Som vold, drap, ran etc. Innvandrere er overrepresentert, men nordmenn står for flertallet. Du tar også helt feil angående kriminalitet, den går nedover.

 

Det er også, som sagt, fullstendig irrelevant. Dette er en liten guttegjeng som lager bråk.

Lenke til kommentar

Det er den som mener at vi med viten og vilje skal ta imot folk som ikke bare suger ressurser ut av landet vårt og forverrer klima og miljø- krisen i verden, men i tillegg også langt oftere enn befolkningen ellers begår kriminalitet, som har et forklaringsproblem.

Hvorfor skal vi ikke ta imot flyktninger? Gi heller noen gode grunner til hvorfor vi SKAL ta imot flyktninger, uten å ty til overføleri og moralske apeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irrelevant. Jeg sier jo at de trenger hjelp og ikke straff.

 

Samme om de har bodd i Norge i noen år, har de jo ikke fått den opplærings-løsningen jeg sikter til, så vidt jeg vet, så det også er irrelevant.

 

Hva i all verden får deg til å tro at jeg ikke følger med på nyhetene?

For dem kan selve omstillingen være vanskelig, ifra fullstendig kaos, traumer, tortur og død, til fullstendig frihet, trygghet, muligheter og liv. En gigantisk forandring. Vi kan ikke vite bakgrunnene til de som utfører "slag og spark", men forhåpentligvis kan Norge hjelpe via en instans som lærer innvandrerne opp slik at de blir klare til å leve i vårt samfunn. Slik at de blant annet skjønner at de er trygge, og hvilke regler de bør følge osv.

Problemet nå at de har fått massive mengder hjelp hele sitt liv, og de skulle være friske i hodet. Men det er de ikke.

Tross alt: "Tidligere dømt for vold, flere ganger", er noe som er en slags gjenganger.

Noe som er et tegn på at de har ikke noe ute i samfunnet å gjøre, og de burde ikke være ute i samfunnet.

 

Men du sier:

"Samme om de har bodd i Norge i noen år, har de jo ikke fått den opplærings-løsningen jeg sikter til, så vidt jeg vet, så det også er irrelevant."

Den må du lengre ut på landet med. De tross alt vokst opp i Norge. De har fått sin opplæring. De klarer rett og slett ikke å oppføre seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/brutale-voldsvideoer-ryster-skolemiljoe-i-trondheim/a/23665269/

 

 

Hva skal man si om dette da?

 

og hvordan kan vi forebygge slik oppførsel?

 

 

Det virker som om mediene viser tilbakeholdenhet i slike tilfeller ( muligens for å ikke øke polarisering)

 

Å det er noe som flere og flere har begynt å legge merke til.

 

 

Men det virker som det er et økende problem med voldelige innvandrermenn/gutter..

 

Hva i..

 

Dette blir for rasistisk eller hva ? Hvordan vet man at dette er innvandrere til å begynne med ?

 

Disse ungdommene er framtiden for landet vårt og når media hauser opp og lager kvalm bare fordi dem er brune i huden så synes jeg det blir litt feil, han aggressive etniske hvite nordmannen la sikkert opp til bråk før denne "videoen" (om den finnes, hvem vet ?) begynte.

 

Vi må ikke dømme alle for noe en liten del står bak.

Lenke til kommentar

Noen har kommentert på facebook-profilen hans under bortforklaringen hans, og han har trykket like...

 

Er det noen som jeg skal oversette fra "rasistisk utlending" til norsk, eller er det tydelig at dette handler om å se blodet flyte fra nordmenn?

 

Edit 2:

 

Ok, "Dagens poteter er smakfulle, bra jobba brosjan! godt å se saften renne!"

 

Poteter er altså hvite folk, nordmenn. Mye likt "sotrør" og andre mer eller mindre diskréte kodeord. Smakfulle vet jeg ikke, men sikkert noe om at det er digg å gi dem deng. "Bra jobba" taler for seg selv, det er et klapp på skulderen for den gode innsatsen, slike kommentarer får han mye av fra folk med navn som ikke klinger som typiske "potetnavn". "Godt å se saften renne" betyr "Digg å se blodet renne (fra nordmenn)".

 

"Bra jobba, bror. Deilig å se blodet renne fra nordmenn!"

 

 

Jammen herregud, dette er jo bare ren spekulering fra din side.

 

Kanskje norsken hans ikke er så god og han har vanskeligheter med å bruke pc og det fører til de rare komentarene du ser på bildet ?

 

Utlendinger kan ikke være rasistiske da rasisme = privilegie + makt noe bare etniske hvite nordmenn kan ha siden vi er i Norge, right ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Noen har kommentert på facebook-profilen hans under bortforklaringen hans, og han har trykket like...

 

Er det noen som jeg skal oversette fra "rasistisk utlending" til norsk, eller er det tydelig at dette handler om å se blodet flyte fra nordmenn?

 

Edit 2:

 

Ok, "Dagens poteter er smakfulle, bra jobba brosjan! godt å se saften renne!"

 

Poteter er altså hvite folk, nordmenn. Mye likt "sotrør" og andre mer eller mindre diskréte kodeord. Smakfulle vet jeg ikke, men sikkert noe om at det er digg å gi dem deng. "Bra jobba" taler for seg selv, det er et klapp på skulderen for den gode innsatsen, slike kommentarer får han mye av fra folk med navn som ikke klinger som typiske "potetnavn". "Godt å se saften renne" betyr "Digg å se blodet renne (fra nordmenn)".

 

"Bra jobba, bror. Deilig å se blodet renne fra nordmenn!"

 

 

Jammen herregud, dette er jo bare ren spekulering fra din side.

 

Kanskje norsken hans ikke er så god og han har vanskeligheter med å bruke pc og det fører til de rare komentarene du ser på bildet ?

 

Utlendinger kan ikke være rasistiske da rasisme = privilegie + makt noe bare etniske hvite nordmenn kan ha siden vi er i Norge, right ?

 

 

;)

 

Beklager. Poe's law igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...