Gå til innhold

Flere har begynt å hviske om at en «PlayStation 4,5» er på vei


Anbefalte innlegg

 

Jeg trenger ikke 60 fps. Det har veldig lite praktisk betydning

 

Ok. Sett sammen en pc på lik linje med ps4.

 

 

Om du ikke trenger 60 fps så kunne du nok fint bare fortsatt å bruke PS4. Dem som har normalt syn ville kunne i det minste ha et valg om PS4,5 og 60 fps ble en realitet. Noe som jeg skrev lengre opp at jeg tviler blir noe av.

 

Jeg skrev ikke på lik linje men " Du skal ikke betale så veldig mye mer en hva en PS4 koster for å få samme ytelse ifra en spill PC men i 60 fps".

 

Nå skal det nok være mulig å sette samens en enda rimeligere maskin som overgår PS4. Men denne koster 3334kr mer en PS4. Men den gir deg grafikk som på PS4 og mer. Samt  60 fps. Prisforskjellen blir spart inn fort om en kjøper noen spill iløpet av året da spillene er vesentlig billigere på PC.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri klaget på dyre pcer. Jeg klager på at du vil fjerne konsollene. Jeg vil at konsollene skal være et alternativ. Synet mitt helt fint og jeg ser 60 fps. Jeg sa at det ikke hadde noen betydning.

 

Har ikke skrevet noen plass at jeg vil gjerne fjerne konsollene jeg. 

Lenke til kommentar

Tenk om det kunne vært så enkelt som dette :

 

*Du leverer inn din PS4 / Xbox 4 for en oppgradering , får lagt til en bedre APU og en bedre grafikkløsning.

*Du betaler et mellomlegg for oppgraderingen.

*Hvis du ikke oppgraderer kan du selvsagt spille nyere spill men ikke i fulle detaljer.

 

Det kalles PC ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om en PS4,5 skulle komme såpass nære at ps4 kom på markedet så kommer jeg til å drive i playstation for evig og alltid. Mulig jeg kunne godt med på oppgraderinger hvor du kan oppgradere den konsollen man allerede har, men å måtte kjøpe en ny konsoll for å få det beste ut av konsollen en allerede har betalt for er uakseptabelt. Det burde minst gå 5-6 år mellom hver konsoll ellers kan jeg like godt spandere pengene på oppgraderinger av PCen.

Lenke til kommentar

 

 

Fordi det er det gaming pcer koster. Konsollene tilbyr spill til de som ikke har pengene eller ikke vil bruke så mye på spill

 

Det er hva alt for mange folk tror at en spill PC koster. Alt kommer an på hvilke grafisk ytelse du er ute etter. Du skal ikke betale så veldig mye mer en hva en PS4 koster for å få samme ytelse ifra en spill PC men i 60 fps. Noe som er en aldri så liten game changer for veldig mange.

 

Når det kommer til en evnt PS4,5 så ville det holdt med å har litt mer graft i GPU slik at en får 60 fps. Det er ikke snakk om mye mer penger overhode. Og ihvertfall ikke for Sony når en kjøper i gigantiske kvanta.

Jeg trenger ikke 60 fps. Det har veldig lite praktisk betydning

 

Ok. Sett sammen en pc på lik linje med ps4. Du har 3190 inkludert frakt. Ikke glem os

At 60 FPS har lite betydning er faktuelt feil, og det kommer fra en som utelukkende spiller konsoll. Føles som man er i himmelen når man endelig får 60 FPS, i stedet for alt mellom 15-25. Veldig sjeldent ligger spill i det hele tatt på 30, og det er helt skammelig, og har for meg ødelagt mange gode spill.

Lenke til kommentar

Ingenting hadde vært bedre om både Sony og Microsoft stopper med å holde igjen hele industrien med låst maskinvare i sine konsoller over så mange år. Det var en formel som fungerte bra for 10-20 år siden. Men idag hvor teknologien raser avgårde i en voldsom fart så fungerer ikke denne tidsbobla lengre.

 

...

 

Raser teknologien så mye fortere nå enn for 10-20 år siden? På slutten av 90-tallet vil en nyinnkjøpt «monster pc» være utdatert og slite med å takle nye spill allerede 2-3 år senere. I dag kjører de fleste nye spill helt greit selv om jeg ikke har oppgradert pcen siden 2011.

 

Problemet er heller at kraften i dagens konsollene er lavere enn pc-nivå allerede ved lansering. Det var ikke tilfelle for 10-20 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Fordi det er det gaming pcer koster. Konsollene tilbyr spill til de som ikke har pengene eller ikke vil bruke så mye på spill

 

Det er hva alt for mange folk tror at en spill PC koster. Alt kommer an på hvilke grafisk ytelse du er ute etter. Du skal ikke betale så veldig mye mer en hva en PS4 koster for å få samme ytelse ifra en spill PC men i 60 fps. Noe som er en aldri så liten game changer for veldig mange.

 

Når det kommer til en evnt PS4,5 så ville det holdt med å har litt mer graft i GPU slik at en får 60 fps. Det er ikke snakk om mye mer penger overhode. Og ihvertfall ikke for Sony når en kjøper i gigantiske kvanta.

Jeg trenger ikke 60 fps. Det har veldig lite praktisk betydning

 

Ok. Sett sammen en pc på lik linje med ps4. Du har 3190 inkludert frakt. Ikke glem os

At 60 FPS har lite betydning er faktuelt feil, og det kommer fra en som utelukkende spiller konsoll. Føles som man er i himmelen når man endelig får 60 FPS, i stedet for alt mellom 15-25. Veldig sjeldent ligger spill i det hele tatt på 30, og det er helt skammelig, og har for meg ødelagt mange gode spill.

Ubetydelig er det vel ikke, men jeg hadde ikke siktet spesifikt på det i en oppgradering.

 

Ps! Jeg spiller da ikke utelukkende på konsoll. Jeg har ikke gaming pc men kjenner mange som har

Lenke til kommentar

 

Ingenting hadde vært bedre om både Sony og Microsoft stopper med å holde igjen hele industrien med låst maskinvare i sine konsoller over så mange år. Det var en formel som fungerte bra for 10-20 år siden. Men idag hvor teknologien raser avgårde i en voldsom fart så fungerer ikke denne tidsbobla lengre.

 

...

 

Raser teknologien så mye fortere nå enn for 10-20 år siden? På slutten av 90-tallet vil en nyinnkjøpt «monster pc» være utdatert og slite med å takle nye spill allerede 2-3 år senere. I dag kjører de fleste nye spill helt greit selv om jeg ikke har oppgradert pcen siden 2011.

 

Problemet er heller at kraften i dagens konsollene er lavere enn pc-nivå allerede ved lansering. Det var ikke tilfelle for 10-20 år siden.

Jeg ga 25000 for en pentium 75 pc og når quake kom ut noen år senere måtte jeg oppgradere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Like teit kvar gang når nokon skal fortelle kva man treng å betale for ein PC for at den skal greie det samme eller betre enn ein konsoll. Di som kjøper seg spille-PC kjøper seg noko rundt 10-15 tusen eller dyrare for at den skal vare nokre år og greie å kjøre spilla både med den oppløsning og bildeoppdatering som ønsket i dette tidsrommet. Poenget med spille-PC er jo gjerne å makse opplevelsen både for oppløsning og bildeoppdatering. Er da svært få som syns 1080/60 er greit nok på PC eller at det er ok å bruke maks eit par hundre kroner på mus og tastatur.

 

Såleis har konsollane sin del av markedet pga fordelane med at di leverer varene i 5-8 år bare spillutviklerene gidder å utnytte den hardware som er der på ein god måte. Billig pris, fysiske spill og trygghet om at spill vil fungere i mange år utan at man treng å oppgradere er unikt og neppe lurt å ødelegge. Så ja, det må være smart å plutselig forandre på det som gjere at folk kjøper konsoller. Minner om finsk fjernsynsteater lang vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en ser på hardware statistikken til steam så er denne illusjonen som endel vil ha det til at PC er kun high-end maskiner som koster tusenvis på tusenvis av kroner bare tull. Det er en "liten" entusiast gruppe som sitter med slike maskiner i det store bildet. 

 

 

Det er såpass mange fordeler ved PC selv på nivå til dagens konsoller at mange velger det. Og igjen, statistikken bekrefter det. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, Steam viser vel det som kan krype og gå av PC'er. Er det mulig å få ut korleis dette ser ut i norge?

 

Har ein følelse av at entusiastane bygger sjølv og oppgraderer ofte, mens resten kjøper ferdig-produkt som dermed blir brukt noko lenger utan oppdatering og dermed viser seg som svake spill-PC'er hardwaremessig.

Lenke til kommentar

 

Ingenting hadde vært bedre om både Sony og Microsoft stopper med å holde igjen hele industrien med låst maskinvare i sine konsoller over så mange år. Det var en formel som fungerte bra for 10-20 år siden. Men idag hvor teknologien raser avgårde i en voldsom fart så fungerer ikke denne tidsbobla lengre.

 

...

Raser teknologien så mye fortere nå enn for 10-20 år siden? På slutten av 90-tallet vil en nyinnkjøpt «monster pc» være utdatert og slite med å takle nye spill allerede 2-3 år senere. I dag kjører de fleste nye spill helt greit selv om jeg ikke har oppgradert pcen siden 2011.

 

Problemet er heller at kraften i dagens konsollene er lavere enn pc-nivå allerede ved lansering. Det var ikke tilfelle for 10-20 år siden.

 

Jup, cpu utviklingen har nesten stoppet opp og det går ikke fort med gpu heller, Mores lov er i ferd med å dø.

To andre effekter, første er at ytelsen er god not for de flestes bruk, siden grafikk er temmelig god i dag vil en dobling i ytelse ikke være så synlig som tidligere da du du kunne se polynomene. PS1->PS2->PS3 var stor forskjell pga dette. 

Eller overgangen fra CGA til VGA grafikk var gigantisk, VGA til HD mindre, HD til 4K lite synlig. 

De fleste er temmelig fornøyd med den grafikken vi har i dag på den måten at kraftige spill pcer er en nisje og en konsoll til dobbelt pris ikke ville selge godt. 

VR kan endre dette.

 

VR kan endre dette, 

Lenke til kommentar
 

 

 

Nei, jeg spiller utelukkende på konsoll. Eller det finnes faktisk ett eneste unntak. Innstallerte nylig Windows på Macen min for å kunne spille Stardew Valley. Tror ikke jeg har spilt et så bra spill på år og dag. Helt fantastisk.

 

Uansett, man kommer ikke unna det faktum at 60FPS er en annen verden, og det har stor betydning. Kanskje den aller største skuffelsen med PS4/XONE er at de i stor grad ikke kjører spill på 60 FPS. Som nevnt tidligere klarer de jo sjeldent å ligge på de 30 FPS de lover. Og det er direkte svakt og skuffende.

 

Prisdifferansen mellom PC og konsoll eksisterer, selv om den ikke er så høy som mange tror, men uansett blir det den ikke særlig relevant. Blir litt som å sammenligne en smarttelefon med trådløs hjemmetelefon. Hjemmetelefonen gjør liksom det den skal, men ikke noe mere. Du betaler jo ikke like mye for de to. Med en PC får man jo så mye mer med på kjøpet. Men ja, det er nok en større investering, men det ser også ut til å være en bedre og bedre investering.

 

For en som har spilt konsoll i alle mine år, blir det vanskeligere og vanskeligere å gi en god begrunnelse på å kjøpe konsoll foran PC. Konsollene er jo allerede grovt utdatert, og du kan være sikker på at en hvilken som helst spill-PC du kjøper i dag allerede er mye bedre enn begge konsollene, og vil være det helt til neste generasjon kommer. Og nå er forskjellne mellom konsoller så små, at det mest sannsynlig vil lønne seg å oppgradere GPU og CPU foran å kjøpe nye konsoller når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Om en PS4,5 skulle komme såpass nære at ps4 kom på markedet så kommer jeg til å drive i playstation for evig og alltid. Mulig jeg kunne godt med på oppgraderinger hvor du kan oppgradere den konsollen man allerede har, men å måtte kjøpe en ny konsoll for å få det beste ut av konsollen en allerede har betalt for er uakseptabelt. Det burde minst gå 5-6 år mellom hver konsoll ellers kan jeg like godt spandere pengene på oppgraderinger av PCen.

 

Jeg tror ikke Sony kommer til å tvinge deg , men at man kommer til å kjøre som på PC , du kan spille spille i lavere oppløsning eller du kan spille i full 4k om du har en noe nyere PS4 eller pc. I bunn og grunn kanskje ikke så dumt?

 

På Pc kan man jo selv velge når man oppgraderer skjermkortet og annen innmat , de fleste spillene kan man kjøre på platformen så lenge det ikke er store kompabilitetsproblemer ( Windows 98 spill på Win 10 ).

Lenke til kommentar

60fps er en annen verden. Rart ingen snakket om det for ti år siden.

 

Skulle konsollene støttet alt nytt av eye candy så hadde de blitt mye dyrere og oppgradert mye oftere. Og da hadde hele vitsen med konsoller blitt borte.

 

Sier igjen at jeg mener det er bra at det finnes gaming alternativer under pcens økonomiske krav. Alt det andre jeg vil gjøre vil jeg ha osx til

Lenke til kommentar

 

 

Ingenting hadde vært bedre om både Sony og Microsoft stopper med å holde igjen hele industrien med låst maskinvare i sine konsoller over så mange år. Det var en formel som fungerte bra for 10-20 år siden. Men idag hvor teknologien raser avgårde i en voldsom fart så fungerer ikke denne tidsbobla lengre.

 

...

Raser teknologien så mye fortere nå enn for 10-20 år siden? På slutten av 90-tallet vil en nyinnkjøpt «monster pc» være utdatert og slite med å takle nye spill allerede 2-3 år senere. I dag kjører de fleste nye spill helt greit selv om jeg ikke har oppgradert pcen siden 2011.

 

Problemet er heller at kraften i dagens konsollene er lavere enn pc-nivå allerede ved lansering. Det var ikke tilfelle for 10-20 år siden.

 

Jup, cpu utviklingen har nesten stoppet opp og det går ikke fort med gpu heller, Mores lov er i ferd med å dø.

To andre effekter, første er at ytelsen er god not for de flestes bruk, siden grafikk er temmelig god i dag vil en dobling i ytelse ikke være så synlig som tidligere da du du kunne se polynomene. PS1->PS2->PS3 var stor forskjell pga dette. 

Eller overgangen fra CGA til VGA grafikk var gigantisk, VGA til HD mindre, HD til 4K lite synlig. 

De fleste er temmelig fornøyd med den grafikken vi har i dag på den måten at kraftige spill pcer er en nisje og en konsoll til dobbelt pris ikke ville selge godt. 

VR kan endre dette.

 

VR kan endre dette, 

Grunnen til at cpu og grafikk utviklingen har stoppet opp, er at pc spillene ikke får utnyttet potensialet sitt forde 90% av spill er multiplatform og pc spillere får det samme som konsoll spillere med like elendig grafikk og nedummet gameplay til og passe en kontroller.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ingenting hadde vært bedre om både Sony og Microsoft stopper med å holde igjen hele industrien med låst maskinvare i sine konsoller over så mange år. Det var en formel som fungerte bra for 10-20 år siden. Men idag hvor teknologien raser avgårde i en voldsom fart så fungerer ikke denne tidsbobla lengre.

 

...

Raser teknologien så mye fortere nå enn for 10-20 år siden? På slutten av 90-tallet vil en nyinnkjøpt «monster pc» være utdatert og slite med å takle nye spill allerede 2-3 år senere. I dag kjører de fleste nye spill helt greit selv om jeg ikke har oppgradert pcen siden 2011.

 

Problemet er heller at kraften i dagens konsollene er lavere enn pc-nivå allerede ved lansering. Det var ikke tilfelle for 10-20 år siden.

Jup, cpu utviklingen har nesten stoppet opp og det går ikke fort med gpu heller, Mores lov er i ferd med å dø.

To andre effekter, første er at ytelsen er god not for de flestes bruk, siden grafikk er temmelig god i dag vil en dobling i ytelse ikke være så synlig som tidligere da du du kunne se polynomene. PS1->PS2->PS3 var stor forskjell pga dette.

Eller overgangen fra CGA til VGA grafikk var gigantisk, VGA til HD mindre, HD til 4K lite synlig.

De fleste er temmelig fornøyd med den grafikken vi har i dag på den måten at kraftige spill pcer er en nisje og en konsoll til dobbelt pris ikke ville selge godt.

VR kan endre dette.

 

VR kan endre dette,

Grunnen til at cpu og grafikk utviklingen har stoppet opp, er at pc spillene ikke får utnyttet potensialet sitt forde 90% av spill er multiplatform og pc spillere får det samme som konsoll spillere med like elendig grafikk og nedummet gameplay til og passe en kontroller.

Veeel, det er vel ikke helt sant. Vil si at PC-versjoner av de fleste spill ser helt blodig bra ut. Å kalle det elendig grafikk blir nok litt dumt. Og når det er sagt så er det ingenting som slår en god kontroll når det kommer til spilling. Mus og tastatur er virkelig noe herk ass. Er et par sjangere som fungerer bedre med det oppsettet, og det er vel hovedsakelig RTS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...